برگزیده های پرشین تولز

×× خبر فوري : وقوع انفجار در مترو لندن ××

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
اگه سیاستمدار باشید شاید از ده نشانه ای که به طرف های مختلف رفته باشه یکی دوتاش به ایران و دولت جدیدش برگرده. :)
 

Saeedm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
0
به نقل از athar :
اگه سیاستمدار باشید شاید از ده نشانه ای که به طرف های مختلف رفته باشه یکی دوتاش به ایران و دولت جدیدش برگرده. :)
خدا نكنه بابا!
خيلي كم تروريستيم@@@!!!!!!
 

tintin

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
0
ايا 11 سمپتامبر اين بار موجش دو ماه زودتر ولي چندسال دير تر به سراسر اروپا رسيده ؟ ( جنايي بخونيد ) :eek:
 

Saeedm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
0
كسي آدرس سايت القاعده رو نمي دونه؟؟؟؟؟
من هر چه گشتم نيافتم!
فضوليم عود كرده به شدت!
 

tintin

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,806
لایک‌ها
0
به نقل از Saeedm :
كسي آدرس سايت القاعده رو نمي دونه؟؟؟؟؟
من هر چه گشتم نيافتم!
فضوليم عود كرده به شدت!
برادر دنباله اين چيزها نرو عاقبت نداره :hmm:
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,813
لایک‌ها
9
بلر: تروريست ها پيروز نخواهند شد

clear.gif
20050707124221metro2203.jpg
بلر: حملات لندن حمله به تمامی کشورهای گروه 8 و مردم متمدن جهان است

در پی انتشار خبر بمب گذاری در لندن، تونی بلر، نخست وزير بريتانيا در سخنانی تروريست ها را عامل اين حملات معرفی کرد.
آقای بلر، که برای شرکت در اجلاس رهبران گروه 8 کشور صنعتی در اسکاتلند به سر می برد، در سخنانی که از شبکه راديو و تلويزيون بريتانيا پخش شد گفت که کمابيش معلوم شده است که انفجارهای لندن به دست تروريست ها صورت گرفته که حملات خود را به گونه ای برنامه ريزی کرده بودند که با برگزاری اين اجلاس همزمان شود.

وی گفت هدف حمله کنندگان به وضوح تحت الشعاع قرار دادن اجلاس کشورهای گروه 8 بوده که به منظور بهبود وضع جهان از جمله کمک به کشورهای فقير برگزار می شود.

وی افزود که تروريست ها بايد بدانند که اراده کشورهای آزاد برای دفاع از ارزش های خود نيرومندتر از عزم تروريست ها برای قتل مردم بی گناه به منظور تحميل نظراتشان بر جهانيان است.

وی گفت که تروريسم هرگز پيروز نخواهد شد.

آقای بلر گفت که در نظر دارد محل اجلاس در اسکاتلند را ترک کند و برای رسيدگی به اين واقعه عازم لندن می شود اما اواخر روز برای ادامه مذاکرات به اسکاتلند باز می گردد.

وی تاکيد کرد که اجلاس رهبران گروه 8 بدون توجه به حوادث لندن ادامه خواهد داشت و مذاکرات طبق برنامه ادامه می يابد و به نتايجی که لازم است خواهد رسيد.

'حمله به تمام کشورهای گروه هشت'

نخست وزير بريتانيا گفت که تمامی کشورهايی که در اين اجلاس شرکت دارند به نوعی تروريسم را تجربه کرده اند و دارای عزمی مشترک برای شکست تروريسم هستند.

تونی بلر افزود که حملات روز پنجشنبه در لندن به خصوص از آن نظر وحشيانه تر است که در روزی اتفاق می افتد که مساله مبارزه با فقر در آفريقا و مقابله با آلودگی محيط زيست در دستور کار اجلاس رهبران گروه 8 قرار دارد.

نخست وزير بريتانيا قبل از ترک اسکاتلند به مقصد لندن، در کنار رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه 8 در يک کنفرانس خبری شرکت کرد.

نخست وزير بريتانيا در اين کنفرانس خبری بيانيه مشترکی را به نمايندگی از سوی شرکت کنندگان در اجلاس قرائت کرد.

در اين بيانيه، بمب گذاری در لندن اقدامی وحشيانه توصيف شده و عزم کشورهای گروه 8 برای شکست تروريسم مورد تاکيد قرار گرفته است.

آقای بلر گفت که حملات لندن تنها عليه بريتانيا صورت نگرفته بلکه حمله به تمامی کشورهای گروه 8 و تمامی مردمان متمدن در سرتاسر جهان محسوب می شود.

جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا نيز در سخنانی گفت که مبارزه عليه تروريسم ادامه دارد و مرتکبين يافته و تسليم عدالت خواهند شد.

وی گفت که عقايد تروريست ها بر نفرت مبتنی است اما آنان سرانجام شکست خواهند خورد.
 

شايان

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
4,813
لایک‌ها
9
انفجارهای لندن دست کم 37 کشته به جا گذاشت

clear.gif
20050707171908_police203.jpg
بمب در قسمت عقب اتوبوس منفجر شد

يک رشته بمبگذاری در شبکه حمل و نقل عمومی لندن در ساعات بامداد روز پنجشنبه، 7 ژوئيه، بيش از 37 نفر را کشته و در حدود 700 نفر را مجروح کرده است.
سه انفجار در قطارهای زيرزمينی (مترو) و همچنين انفجاری در يک اتوبوس دو طبقه دست کم 37 کشته به جا گذاشته است. پليس هشدار می دهد ممکن است شمار کشته شدگان افزايش يابد.

تونی بلر، نخست وزير بريتانيا قول داد "فشرده ترين عمليات پليس و نيروهای امنيتی را برای اطمينان از اجرای عدالت در مورد مسوولان اين حوادث" سازمان دهد.

يک وبسايت اسلامگرا بيانيه ای که ظاهرا از سوی القاعده است منتشر کرده و در آن ادعا کرده است که مسوول اين حملات بوده است.



گفتگو با عنايت فانی از بخش فارسی بی بی سی که شاهد زنده يکی از انفجارها بود - برنامه جام جهان نما




گزارش جلال فرهنگ از واکنش های جهانی - برنامه جام جهانی


آقای بلر که از اجلاس سران گروه 8 به لندن بازگشته است همچنين از قوه استقامت مردم لندن تقدير کرده و گفته است نبايد اجازه داد تروريست ها موفق شوند.

ملکه اليزابت نيز گفت که او "عميقا تکان خورده است" و با کسانی که از حادثه متاثر شده اند ابراز همدردی کرد و پرچم بريتانيا بر فراز کاخ باکينگهام به حال نيمه برافراشته درآمد.

پاپ بنديکت شانزدهم در پيامی به اسقف اعظم وست مينستر اين بمبگذاری ها را "اعمالی وحشيانه عليه بشريت" توصيف کرد.

تلفات

به گفته منابع پليس لندن، نخستين انفجار در داخل يک قطار زيرزمينی و هنگام عبور از تونل در نزديکی ايستگاه ليورپول استريت، واقع در مرکز تجاری شهر لندن، و حدود ساعت 9 بامداد به وقوع پيوست و در اثر آن هفت نفر کشته و گروهی زخمی شدند.

انفجار بعدی در ايستگاه متروی راسل اسکوئر، در غرب لندن، به کشته شدن 21 نفر منجر شد و در انفجار سوم در ايستگاه اجوررود، که آن هم در غرب لندن واقع است، پنج نفر جان خود را از دست دادند.

clear.gif
20050707174505interactive.gif
برخی مجروحال در محل حادثه مداوا شدند



همچنين، انفجار ديگری در يک دستگاه اتوبوس در نزديکی يکی از ميدان های غرب لندن به وقوع پيوست و گفته می شود چند نفر در اثر آن کشته شدند اما پليس هنوز آماری از کشته شدگان اين انفجار منتشر نکرده است.

در مورد انفجار در اتوبوس، رييس پليس لندن گفته است که بمب در قسمت عقب اتوبوس منفجر شد.

درباره انفجارهای لندن نظر بدهيد!


پليس ترابری شهر لندن در ابتدا اعلام داشته بود که احتمالا انفجارها ناشی از بروز اختلال در شبکه برق رسانی خطوط مترو بوده اما سپس رييس پليس لندن گفت احتمال اجرای عمليات بمب گذاری هماهنگ در دست بررسی است.

ساعاتی بعد، وقوع حملات تروريستی توسط مقامات رسمی دولت بريتانيا تاييد شد.

سازمان خدمات آمبولانس لندن گفت 45 نفر را با جراحات جدی يا حياتی از جمله سوختگی، قطع عضو و شکستگی تحت معالجه قرار داده است.

صدها نفر ديگر به خاطر جراحات جزئی از جمله استنشاق دود و بريدگی مداوا شدند.

توقف خدمات حمل و نقل شهری

سازمان های امدادرسانی برای کمک به مصدومين و محافظت از مناطق مرکزی شهر به اين محلات اعزام شده اند و به منظور تسهيل برقراری ارتباط های اضطراری، بخشی از خدمات تلفن همراه برای مدتی قطع شد.

پليس لندن از ساکنان شهر خواسته است از رفت و آمدهای غير ضروری خودداری ورزند و خدمات حمل و نقل عمومی در مرکز شهر به طور کامل متوقف و مناطق اطراف آن دچار اختلال جدی شده است.

clear.gif
منابع پليس تاکيد داشته اند که نمی توان گفت که حملات تروريستی در لندن خاتمه يافته و از مردم خواسته است هشياری خود را حفظ کنند


فرانک گاردنر، گزارشگر امور امنيتی بی بی سی، می گويد يک گروه ناشناخته که خود را "سازمان مخفی القاعده از سازمان جهاد در اروپا" می نامد در بيانيه ای که در يک وبسايت اسلامگرايان منتشر شد ادعا کرده است که عامل اين حملات است.

بيانيه گروه گفت که اين حملات در انتقام از "قتل عام هايی" که بريتانيا در عراق و افغانستان مرتکب می شود صورت گرفته و اين کشور اکنون "در آتش وحشت و هراس می سوزد."

پليس لندن گفته است که نمی تواند در مورد دست داشتن شبکه القاعده در حملات روز پنجشنبه اظهار نظر قطعی کند.

همچنين، منابع پليس تاکيد داشته اند که نمی توان گفت که حملات تروريستی در لندن خاتمه يافته و از مردم خواسته است هشياری خود را حفظ کنند.

تونی بلر، نخست وزير، که رياست اجلاس سران کشورهای گروه 8 را برعهده دارد، به منظور بررسی حادثه به لندن بازگشت.
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
دقیقا
حمله در اصل بر علیه گروه هشت بود و اینکه بلر این رو به صراحتا اعلام کرده یعنی اینکه میدونه چه کسانی پشت ماجرا هستن.
حالا اگه فهمیدین چه کسانی و چرا این کارو کردن. :D
(راهنمایی: قضیه سر مالوندن پوزه به خاک هست)
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
اطهر جان من نفهميدم و نمي خواهم كه بفهمم!! :hmm: آخه من هميشه يه سوال بي جواب دارم كه برام حل نمي شه...اونم اينه.. :hmm:
فرض كنيد كه من يك روز صبح دارم از خانواده ام خداحافظي مي كنم كه برم سركار,درست زماني كه در راهم يا درست سر محل قرار يا كارم,بناگهان اتومبيلي رد مي شود يا بمبي در مسير من منفجر مي شود و مني كه اصلا نمي دانم سياست چيست و پدرش كيست و مادرش چكاره است(همان جمله معروف)و اصلا نه به گروه سياسي علاقه دارم و نه مرام هيچ كدام رو تاييد مي كنم و نه كاري به كارشان دارم,اين وسط من قرباني مي شوم و خانواده اي از نان آور خود محرووم مانده و پريشان مي شوند.
يك سوال ابلهانه:چرا اينها نمي روند بين خود مشكلات و مسايل خودشان را حل كنند؟!
يادم هست زماني در سال چهارم دبيرستان بودم و از آنجايي كه آن سالها بسيار هم روشنفكر مثلا بودم!!يك بار از دبير ديني كه آن سالها در مدرسه حكم حاكم شرع هم داشت!!!پرسيدم:اگر اين عزادازي هاي حسيني براي ياد آوري آن واقعه است,چرا دسته داران و عزاداران فقط بر سر معابر و چهار راه ها و كوچه هاي شهر در حال عزاداري آنهم با آن وضعيت و كيفيت هستند؟چرا نمي روند در بيبان خدا عزاداري كنند و حداكثر ما هم از تلويزيون تماشا كنيم؟!
آخر چه معني دارد كه مني كه بيمار قلبي هستم يا يك روز كامل مثل سگ جان كنده ام ,حالا بايد يك شب را تا صبح نخوابم؟
دبيرمان در جواب با يك سيلي و لگد جانانه از من پذيرايي كرد و بعد هم گفت:برو خدارا شكر كن كه مورد التفات اسلا.. قرار گرفته اي,حالا فهميدي فرزند؟! :blink: من هم در جواب گفتم:بلي پدر روحاني!!! :wacko: كاملا شير فهم شدم.البته كار به اينجا هم ختم به خير نشد ولي از آنجايي كه شاگرد بسيار مثلا ممتازي هم بوديم,يك اخطار انضباطي با چند روز اخراج از دبيرستان هم گرفتيم....آن مسئله هم حل نشد و مشابه همين موضوع در آمد... :(
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
اسفندیار عزیز من رو دعوا نکنین دوست من. :(
من اهل سیاست نیستم و از سیاست به هیچ وجه خوشم نمیاد. اما پست هایی که توی این تاپیک دادم برای اونهایی بود که اهلش هستن.
جواب سوالهایی که پرسیدید رو هم خودتون میدونید. اگه نمیدونید من توی تبریز شخصا و حظورا شما رو شیرفهم میکنم و همونجا به شما ثابت میکنم و که جواب سوال رو میدونید. (البته سوتفاهم پیش نیاد. روش من با روش حاکم دبیرستانتون بود فرق میکنه)
 

Saeedm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
95
لایک‌ها
0
به نقل از tintin :
برادر دنباله اين چيزها نرو عاقبت نداره :hmm:
اشتباه برداشت نكن دوست من!
من فقط هر خبري ميشنوم دنبال سورسش ميگردم! سورس اين يكي رو پيدا نكردم!
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
به نقل از athar :
اسفندیار عزیز من رو دعوا نکنین دوست من. :(
من اهل سیاست نیستم و از سیاست به هیچ وجه خوشم نمیاد. اما پست هایی که توی این تاپیک دادم برای اونهایی بود که اهلش هستن.
جواب سوالهایی که پرسیدید رو هم خودتون میدونید. اگه نمیدونید من توی تبریز شخصا و حظورا شما رو شیرفهم میکنم و همونجا به شما ثابت میکنم و که جواب سوال رو میدونید. (البته سوتفاهم پیش نیاد. روش من با روش حاکم دبیرستانتون بود فرق میکنه)

عزيز من, :) كي دعوا مي كنه؟! :lol: من جسارت نمي كنم....ولي منظورم اينه كه ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا.. :wacko:
 
بالا