برگزیده های پرشین تولز

آبشار دره عشق + عکس

behgar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 فوریه 2012
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
5
آبشار دره عشق اردل در موقعیت جغرافیایی E504713 N314549 در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. دره عشق یکی از زیباترین دره های استان چهارمحال و بختیاری است که در بخش جنوب غربی استان و دربخش ناغان واقع گردیده است. این دره محل گذر مهمترین رودخانه استان یعنی کارونگ شمالی است. روستاهای مهم این دره عبارتند ( از شمال غرب به سوی جنوب غرب) از گل سفید ، جوزستان ، پوراز، برنجگان ، دورک ، دره عشق ، سرکون بالا و سرکون پایین، دره بید ، دره یاس، سررک ، گل کله و معدن .

دره عشق منطبق بر گسه اصلی زاگرس می باشد و در واقع این دره محل برخورد دو صفحه بزرگ تکتونیکی (ایران و عربستان ) در گذشته زمین شناسی است. کوه های سبزکوه و لجی به صورت دیواره ای سترگ در بخش شمال شرقی دره و کوه بزمنی ، کرمان و کرکنجی نیز به صورت دامنه های تند به همراه صخره ها و پرتگاه های فراوان در جنوب غرب جلوه گری می کنند. ارتفاع کم کناره های رودخانه و تغییر بسیار زیاد بلندی در فاصله خیلی کم سبب تنوع میکرو کلیماهای (آب و هوای ریز یا خرد) گوناگون شده و به همین خاطر از آب و هوای گرم تا تا آب و هوای سرد را فاصله حدود دو تا سه هزار متری می توان دید. این تنوع و گوناگونی را در جنس سنگها ، شیب دامنه ها ، شکل دامنه ها ( پرتگاه ها ، دیواره ها ، صخره ها ، دره های کوچک و..) پوشش گیاهی و غیره می توان دید. در حقیقت ترکیب شکل ها و تنوع آنها چشم اندازهای بسیار شگفت انگیز و رویایی را بوجود آورده به ویژه در آغاز فصل بهار که انسان را به وجد می آورد و عاشق این همه زیبایی می کند و نام ” دره عشق” چه بسیار مناسب به آن می آید.

آبشار زیبای دره عشق در نزدیکی روستای دره عشق در استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد. این آبشار در دل جنگلهای منطقه ی حفاظت شده ی هلن و در منطقه مشایخ قرار داشته و منظره ای زیبا و دیدنی را برای علاقه مندان به طبیعت رقم زده است . این آبشار با سرعت زیاد از دل كوه بیرون می جهد و بیش از یكصد متر ارتفاع دارد. در كنار این آبشار رود كارون به آرامی جاری است و در تركیب با انارستان ها و شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورك شاهپوری، فضای شگفت انگیزی را به وجود آورده است. در اكثر فصول سال و بويژه در فصل بهار، بازديد از اين آبشار ، مناسب و دلنشین است.
لطفا برای مشاهده عکس این جاذبه گردشگری ایران و همچنین مشاهده 2300 جاذبه گردشگری دیگر ایران اینجا کلیک کنید.
 
بالا