برگزیده های پرشین تولز

آب قلیایی چه فواید و چه مضرات دارد؟

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
این روزها تبلیغات گسترده ای در خصوص مزایا و منافع متعدد آب قلیایی دیده می شود که آن را به عنوان برطرف کننده بسیاری از بیماری ها و مناسب برای تمام افراد معرفی می کنند. در این مقاله سعی داریم از زاویه دیگر به آب قلیایی و اثرات آن در بدن بپردازیم.

آیا بهتر است از آب قلیایی دوری کنیم ؟!
استفاده ی بجا و مناسب در مورد هر محصول غذایی ضروری است . بدیهی است خوردن آب قلیایی در هنگام خوردن غذا توصیه نمی شود، چرا که معده ، نیاز به حفظ شرایط اسیدی در هنگام هضم غذا را دارد ولی این بدان معنا نیست که در کل روز بدن ما اسیدی بماند. مناسبترین زمان برای خوردن آب آی واتر قلیایی حدود یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا و یا اوایل صبح ، عصر و اواخر شب می باشد.

آب قلیایی به صورت چشمه های طبیعی در مناطقی مانند چشمه زمزم در عربستان، نورد نانو (Nerdenau Water) در آلمان ، هیتاتنریوسویی (Hita Tenryosui Water) در ژاپن و تلاکوت (Tlacote) در مکزیک یافت می شود.

اولین بار دانشمندان ژاپنی علاقمند به سلامت و طول عمر انسان ها در سال ۱۹۳۱ بصورت جدی بر روی این تکنولوژی کار کردند و وزارت بهداشت ژاپن استفاده از آب قلیایی را برای اسهال مزمن ، سوء هاضمه ، تخمیر غیرطبیعی دستگاه گوارش و ترش کردن معده مجاز اعلام کرد.

آب آی واتر دارای خواص شگفت انگیزی نظیر میکروخوشه ای و شش ضلعی بودن است که نفوذ موثری در بافتها و سلول های بدن داشته و موجب آبرسانی بیشتر و دفع بیشتر سموم می گردد. از طرفی عامل آنتی اکسیدان به مقدار زیادی در آب آی واتر وجود داشته که بدلیل داشتن الکترون اضافی می تواند اثر مخرب رادیکالهای آزاد در بدن را خنثی نماید. خوردن آب قلیایی همراه غذا و دارو توصیه نمی شود و برای نگهداری آنها توصیه می شود از ظروف شیشه ای استفاده گردد .

آب قلیایی چیست؟
PH نرمال آب در محدوده ۵/۷ می باشد که کمی متمایل به قلیایی می باشد، اما منظور از آب قلیایی آبی است که تا PH آن تا ۵/۹ افزایش یافته باشد. این کار به وسیله دستگاه های یونیزه کننده و افزایش بار منفی آب صورت می گیرد.

فواید آب قلیایی
برخی مطالعات نشان می دهد که آب قلیایی روند افزایش قند خون در افراد دیابتی را کاهش می دهد و سطح توتال کلسترول و تری گلیسرید در آن ها کم می شود.

تاریخچه مصرف آب قلیایی
از ۵۰ سال پیش تا کنون آب قلیایی در چین و ژاپن به منظور افزایش طول عمر مصرف می شده است؛ زیرا سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی و نیکل می باشد که املاح موثر در سلامتی و طول عمر هستند؛ و نیز آب قلیایی اکسیژن بیشتری را به بدن می رساند و منجر به اثرات ضدپیری می شود؛ اما مشخص گردیده است که اکسیژن دریافت شده از این راه معادل اکسیژن دریافتی از یک نفس عمیق در هوای آزاد است.

دانشمندان با مطالعات متعدد دریافتند که مصرف طولانی مدت آب قلیایی منجر به فیبروز قلبی و عوارض دیگری در ماهیچه قلب موش های آزمایشگاهی می شود. در نتیجه در چین و ژاپن مصرف آن را به صورت کنترل شده، در مدت زمانی مشخص و به موارد درمانی خاص محدود کرده اند.

مصرف آب قلیایی قبل از وعده غذایی باعث افزایش PH معده می شود و از مقدار اسیدی بودن محیط معده می کاهد. در نتیجه هضم مواد غذایی مختلف که برای هضم و تجزیه شدن به محیط اسیدی قوی نیاز دارند، به درستی صورت نمی گیرد

منبع : تصفیه آب
 
بالا