برگزیده های پرشین تولز

آب و هوای تایلند

soozan23

Registered User
تاریخ عضویت
18 مارس 2015
نوشته‌ها
4,052
لایک‌ها
5
سن
32
محل سکونت
تایلند
آب و هوای تایلند


تایلند یک کشور گرمسیر می باشد و در اغلب ماههای سال از هوای گرم و مرطوب از دمای 28 تا 35 درجه سانتیگراد برخوردار می باشد اما ارتفاعات شمال تایلند دارای آب و هوای خنک و خشک می باشد.کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است.بانکوک پایتخت تایلند دارای آب و هوای معتدل برای سفر در تور تایلند آبان 96 می باشد.

آب و هوای سامویی در بیشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود می شود.سامویی دو فصل گرم و استوایی و بارانی دارد. در مناطقی مانند نقاط جنوبی تایلند، فصل باران شش ماه به طول می انجامد و فاصله بین ماه می تا نوامبر را در بر می گیرد. قرار گرفتن جزیره سامویی در بخش خوبی از خلیج تایلند باعث شده که این جزیره از باران های موسمی شدید دور باشد.

۷۰ درصد جزیره پوکت کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی است و از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم می شود.

آب و هوای پاتایا دارای سه فصل است که از ماه نوامبر تا فوریه فصل گرم ، فصل گرم و مرطوب از مارچ تا می ، و از ماه ژوئن تا اکتبر هم گرم و بارانی می باشد.
تور لحظه آخری تایلند
 
بالا