برگزیده های پرشین تولز

آخرین تحقیقات در مورد خواص زردچوبه

geniusgirls

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
2
سن
53
زردچوبه با نام علمی Curcuma longa ، ادویه اصلی غذاهای هندی، به عنوان یکی از قوی ترین ادویه ها و گیاهان دارویی برای مبارزه با انواع بیماری ها در سطح جهان شناخته شده است. مزایای زردچوبه به طرز باورنکردنی وسیع و تحقیق شده می باشد. بیش از 10 هزار مقاله در مورد زردچوبه، به خصوص ماده اصلی آن به نام کورکومین در مجلات و محاول علمی انتشار پیدا کرده است. این باعث شده است که زردچوبه به برترین گیاه دارویی موجود تبدیل شود. گیاهان دارویی دیگر بعد از زردچوبه از نظر اهمیت و تحقیقات انجام شده شامل، سیر، دارچین، جنسینگ و زنجبیل می باشد.

مواد مغذی موجود در زردچوبه:

زردچوبه یکی از ادویه جات با بالاترین ارزش غذایی می باشد. این ادویه حاوی مواد مغذی من جمله پروتئین، ویتامین C، کلسیم، آهن، فیبر، سدیم و حدود 24 کالری در هر قاشق غذاخوری می باشد. زردچوبه همچنین منبع غنی از ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم و منگنز است.

%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B2%D8%B1%D8%AF%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87.jpg


کاربردهای زردچوبه در زیبایی:

سفید کردن دندان ها: شاید بر روی لباس لکه های زرد رنگ ایجاد کند اما برای دندان ها اگر همراه با روغن نارگیل و جوش شیرین استفاده شود می تواند سفیدی دندان ها را برای شما به ازمغان بیاورد.

صابون: از زردچوبه در صابون های گیاهی به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و سفید کننده پوست استفاده می شود.

درمان آفتاب سوختگی: ترکیب زردچوبه با ماست یا آلوئه ورا می تواند به عنوان نرم کننده پوست و درمان اثرات آفتاب سوختگی استفاده شود.

زخم: از زردچوبه می توان برای التیام زخم ها و بریدگی ها بهره برد.

ماسک صورت: ماسک های زردچوبه از دوران باستان مورد استفاده بوده است. این ماسک ها می تواند پوست را شفاف کرده و مانع جوش و آکنه شود. شما برای اثر گذاری بیشتر می توانید ماسک زردچوبه را با ماست، گلیسیرین، عسل، آلوئه ورا و ویتامین E ترکیب نمایید.

مرطوب کننده پوست: ترکیب زردچوبه با روغن زیتون و روغن نارگیل می تواند نقش مرطوب کننده پوست را ایفا کند.




فواید زردچوبه:

جلوگیری از لخته شدن خون یا کند کردن روند آن:

برای بسیاری از مردم تشکیل لخته های خونی بسیار نگران کننده می باشد. اما لخته های خونی چگونه تشکیل می شود؟ لخته های خون حاصل تجمع پلاکت ها در یک نقطه از بدن می باشد.

در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، استفاده از کورکومین در زردچوبه به شدت باعث کاهش تجمع پلاکت ها شد که به طور بالقوه خطر ایجاد لخته های خونی را در بدن کاهش می دهد.

1- کاهش علائم افسردگی:

اگر چه در این زمینه مطالعات انسانی کمی انجام شده است اما مطالعات حیوانی نشان داده که زردچوبه در کاهش علائم افسردگی در حیوانات آزمایشگاهی موثر بوده است. به نظر می رسد کورکومین از طریق فاکتور نوروتروفیک بر عملکرد عصبی مغز تاثیر می گذارد.

برای بررسی این موضوع مجله Phytotherapy Research، یک تحقیق جالب و نوآورانه را انجام داد. در این مطالعه 60 داوطلب که دارای اختلالات افسردگی شدید (MDD) بودند را تحت تاثیر دو عامل کورکومین و فلوکستین ( یک داروی ضد افسردگی ) قرار دادند. نتایج حاصل بسیار شگفت انگیز بود.

نتایج نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه تاثیری برابر با فلوکستین بر روی بیماران در طول 6 هفته باقی گذاشته باشد. ترکیب فلوکستین و کورکومین منجر به بهبودی اندکی شد که از نظر آماری معنادار نبود.

در سال های آینده برای مشخص شدن اثر زردچوبه بر افسردگی تحقیقات انسانی دیگری نیز انجام شد. در دو تحقیق که به صورت جداگانه انجام شده بود و جامعه آماری آن ها در یک تحقیق شامل 56 نفر شامل زن و مرد، و در تحقیق دیگر شامل 108 مرد بودند، مقایسه اثر پلاسبو و کورکومین را بر اختلالات افسردگی سنجیدند. نتایج نشان داد که کورکومین تاثیر بیشتری بر افسردگی افراد نسبت به درمان با پلاسبو دارد.

2- مبارزه با التهاب

مسلما قوی ترین جنبه کورکومین، توانایی آن در کنترل التهاب می باشد.

مجله Oncogene تحقیقی انجام داده است که اثرات چندین داروی ضد التهاب را ارزیابی می کند. نتایج این تحقیق نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه یکی از موثرترین ترکیبات ضد التهابی در جهان می باشد در حالی که آسپیرین و ایبوپروفن دارای تاثیرات کمتری هستند.

همانطور که می دانید امروزه بیماری هایی نظیر سرطان، آرتروز، کلسترول و دردهای مزمن به علت وجود التهاب در بدن می باشد.

3- سلامت پوست را بهبود می بخشد

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه باعث اثربخشی در درمان بیماری های پوستی شده است. مزایای زردچوبه برای پوست عبارت اند از: افزایش روشنایی و درخشش پوست، سرعت بخشیدن به بهبود زخم، کم کردن منافذ برای کاهش آکنه و زخم های حاصل از آن و...

در یک مطالعه غیر کنترل شده بر روی 814 نفر نشان داد که قرار دادن زردچوبه بر روی پوست باعث درمان بیماری پوستی گال یا جرب در 97 درصد افراد پس از 3 الی 15 روز شد.

ماسک زردچوبه می تواند یک راهکار خوب برای داشتن پوستی سالم باشد. اما به این نکته مهم توجه داشته باشید که زردچوبه ممکن است برای شما واکنش های آلرژیک داشته باشد. به همین دلیل بهتر است کمی از آن را بر روی ساعد خود امتحان کرده و به مدت 24 الی 48 ساعت صبر کنید. در صورت نداشتن آلرژی حتما ماسک زردچوبه را امتحان نمایید.

4- ممکن است از داروهای آرتروز معمولی بهتر عمل کند

از آن جا که کورکومین به ویژگی های ضد التهابی و ضد دردی شناخته شده است، در یک مطالعه که بر روی 45 بیمار مبتلا به نوعی آرتروز انجام شد، تاثیر کورکومین به تنهایی، تاثیر داروی دیکلوفناک سدیم به تنهایی و ترکیب این دو با هم بر روی بیماران سنجیده شد.

نتایج آزمایش بسیار جالب بود. گروهی که تحت مداوا با کورکومین قرار گرفته بودند بیشترین درصد بهبودی را به دست آورده بودند و نمرات آن ها به طور قابل توجهی بیشتر از افرادی بود که تحت مداوا با دیکلوفناک سدیم قرار گرفته بودند. مهم تر از همه اینکه درمان با کورکومین هیچ گونه عارضه جانبی را برای آن ها به همراه نداشته است. این مطالعه که در پژوهشکده Phytotherapy

در سال 2012 منتشر شد، اولین تحقیق در رابطه با تاثیر کورکومین بر این نوع از آرتروز بوده است بنابراین نیاز است تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.

5- می تواند برخی از سرطان ها را درمان کند یا جلوگیری نماید.

به گفته موسسه تحقیقات سرطان انگلستان در میان همه تحقیقاتی که در مورد خواص کرکومین انجام شده است، تحقیقات در مورد تاثیر زردچوبه و کورکومین بر سرطان بیشتر از بقیه تحقیقات بوده است.

تعدادی از مطالعات آزمایشگاهی روی سلول های سرطانی نشان داده است که کورکومین اثرات ضد سرطانی دارد. به نظر می رسد کورکومین توانایی کشتن سلول های سرطانی و جلوگیری از رشد آن ها را دارا می باشد. کورکومین بیشترین تاثیر را بر روی سرطان های پستان، سرطان معده و سرطان روده دارد.

مطالعات حیوانی در ژوئیه 2017 توسط محققان موسسه تحقیقات Baylor Scott & White نشان داده است که کورکومین حتی قادر به درمان و جلوگیری از رشد نوعی سرطان سخت در پانکراس شده است.

6- کمک به درمان و مدیریت بیماری دیابت

در سال 2009 موسسه تحقیقاتی بیوفیزیک و بیوشیمی دانشگاه اوبرن، نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی را منتشر کردند که توانایی کورکومینوئیدها را در کاهش سطح گلوکز خون نشان می داد. این مطالعه کشف کرد که کرکومین موجود در زردچوبه بیش از 400 برابر قدرتمندتر از متفورمین (داروی معمول دیابت) در فعال کردن آنزیم AMPK عمل می کند. فعال کردن آنزیم AMPK یکی از اهداف درمانی برای کنترل و درمان دیابت نوع 2 می باشد. در واقع شناسایی نحوه فعال کردن این آنزیم، پتاسیل بزرگی است برای درمان های موثرتر و کاهش وابستگی به انسولین و بازگشت دیابت می باشد.

مکانیزم های دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد زردچوبه به طور موثری علائم دیابت را کاهش می دهد که این به خاطر ترکیبات ضد التهابی زردچوبه می باشد. متا آنالیزهای چندگانه تایید کرده اند که کورکومین موجود در زردچوبه به طور معنی داری نشانگرهای التهابی مانند TNF-α و IL-6 را کاهش می دهد که هر دو با دیابت مرتبط هستند.

یکی از رایج ترین عوارض دیابت، صدمه به اعصاب شناخته شده به نام نوروپاتی دیابتی می باشد که علائم جدی در سرتاسر بدن از ضعف عضلانی تا نا بینایی را ایجاد می کند. مطالعه ای روی موش های صحرایی نشان داد که مکمل کورکومین باعث کاهش دردهای ناشی از نوروپاتیک -دیابتی شده است.

7- کمک به کاهش وزن:

یک مطالعه منتشر شده در مجله Biofactors نشان داد که کورکومین زردچوبه مانع از رشد و تکثیر سلول های چربی می شود. محققان دریافتند که خواص ضد التهابی کورکومین باعث ***** فرآیندهای التهابی مرض چاقی می شود. بنابراین به کاهش وزن و تناسب اندام منجر می گردد.

8- ممکن است کلسترول خون را تنظیم می کند

به طور کلی همه افراد به دلایل مختلفی از قبیل تغذیه نادرست، آب و هوای آلوده، استرس زندگی ماشینی و... در معرض خطری به نام استرس اکسیداتیو هستند. این فرآیند به دلیل ایجاد رادیکال های آزاد در بدن شکل می گیرد. رادیکال های آزاد برای بدن به خودی خود مضر نیست اما اگر بنا به دلایلی تعداد این رادیکال های آزاد در بدن زیاد شوند برای ما خطرناک است و باعث آسیب به سلول های ما می شود. فرایند استرس اکسیداتیو باعث آسیب به رگ های خونی می شود و کلسترول برای این موضوع شروع به تولید پلاک می کند که منجر به افزایش کلسترول LDL می شود.

به طور سنتی، داروی استاتین برای مدیریت کلسترول به طور گسترده ای به کار می رود که دارای عوارض جانبی زیادی برای کلیه ها و کبد می باشد. این داروها میزان کلسترول را تنظیم می کند اما به علت اساسی و درمان این قضیه کمک نمی کند. خوشبختانه امروزه پزشکان با آشنایی با عوارض جانبی این داروها از جایگزین های طبیعی مانند کورکومین و روغن ماهی استفاده می کنند.

مطالعات حیوانی انجام شده در موسسه تحقیق و توسعه داروها نشان داد که کورکومین با کاهش اثر استرس اکسداتیو و در نتیجه کاهش التهابات و آسیب های بدن سطوح کلسترول بالا را در مقایسه با داروهای معمول دیابت به خوبی تنظیم می کند بدون اینکه هیچگونه عوارضی داشته باشد.

9- زردچوبه، تسکین دهنده درد طبیعی

یکی از خصوصیات اثبات شده کورکومین در جوامع علمی، توانایی آن در کنترل درد می باشد.

در اوایل سال 2014 مجله فارماکولوژی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد که نشان می داد کورکومین به طور طبیعی سیستم opioid را در موش های دیابتی فعال می کند. که معمولا این واکنش بعد از مصرف دارو ایجاد می شود. همچنین تحقیقات نشان داد که زردچوبه فقط برای کاهش دردهای دیابتی نیست بلکه باعث کاهش درد در موارد زیر نیز می شود.

- بهبود زخم

- درد ناشی از سوختگی

- درد پس از عمل

- درد آرتروز ناشی از التهاب

- درد نوروپاتیک ناشی از صدمات عضلانی

جالب توجه است که کورکومین در درمان افسردگی های ناشی از دردهای مزمن نیز موثر است. در یک مطالعه حیوانی نشان داد که مصرف دوز بالایی از کورکومین باعث کاهش علائم افسردگی ناشی از درد در میان آن ها شد.

10- کمک به سم زدایی و پاکسازی بدن

یکی از مزایای مهم زردچوبه توانایی آن در سم زدایی بدن می باشد. شما هر روزه در معرض انواع آلودگی ها، نگهدارنده ها، سموم زیست محیطی و غذایی قرار می گیرد. این مواد باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن و در نتجیه ایجاد التهاب همراه است که در درازمدت می تواند منجر به بیماری های مختلف من جمله سرطان شود.

بیشترین سم زدایی در داخل کبد صورت می گیرد. اما به دلیل اینکه امروزه این سموم به مقدار زیادی وارد بدن ما می شود کبد به تنهایی توانایی پاکسازی بدن از این سموم را ندارد. به همین دلیل باید با استفاده از گیاهان دارویی و ادویه جات کبد را در این امر مهم یاری کرد. یکی از این ادویه جات زردچوبه می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی فراونی می باشد و می تواند در مقابله با این سموم به خوبی عمل نماید.

منبع: اخرین تحقیقات در مورد خواص زردچوبه
 

geniusgirls

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
2
سن
53
کپسول سورنجان یکی از داروهای گیاهی برای بهبود انواع درد استخوان و مفصل می باشد.
این کپسول از گیاه سورنجان و برخی از گیاهان دارویی دیگر تولید می شود.
خرید کپسول سورنجان از عطاری آنلاین عطارمارت

عطاری آنلاین عطارمارت، خرید اینترنتی گیاهان دارویی و محصولات گیاهی
 
بالا