برگزیده های پرشین تولز

آرژانتين و تهديد اينترپول براي قطعي كردن بازداشت مقامات ايران

eyvay

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 جولای 2006
نوشته‌ها
209
لایک‌ها
1
پس از جلسه 22 ژانويه در ليون فرانسه كه بين نمايندگان دولت ايران و آرژانتين در مقر اينترپول برگزار گرديد، اينترپول صورتجلسه توافق اين جلسه را براي دو طرف مذاكره‌كننده ارسال نمود كه اگر مواردي از قلم افتاده و اصلاحاتي مورد نياز است و نظرات جديدي دارند، ارائه نمايند و دو طرف اصلاحيه‌هاي خود را آماده نموده و به اداره حقوقي اينترپول ارسال كردند كه حاوي نظريات تكميلي دو طرف بوده است.

به گزارش خبرنگار بازتاب، در اصلاحيه طرف آرژانتيني موارد جديدي به چشم مي‌خورد و از جمله طرف آرژانتيني اينترپول را تهديد نموده كه اگر خلاف منافع و خواست آرژانتين نظر دهد، آنها از طرق ديگر حقوقي اين پرونده را پيگيري و از اهرمهاي ديگر استفاده خواهند كرد.

اين تهديد در حالي مطرح مي‌گردد كه بر اساس اساسنامه اينترپول و ماده 24 آن كه در صورتجلسه مذكور طرف آرژانتيني با آن موافقت نموده بود، روند حقوقي پرونده بر اساس اين ماده پيش مي‌رود كه دو طرف پس از اينكه نتوانستند به توافقي دست پيدا نمايند، در اولين جلسه كميته اجرايي اينترپول پرونده مورد بررسي قرار گيرد.

در اصلاحيه جديد دولت آرژانتين همچنين ادعا شده است كه هدف ما محاكمه دولت ايران نيست، بلكه به دنبال محاكمه آن دسته از رهبران ايران هستيم كه در اين اقدام دست داشته‌اند و نمي‌خواهيم در امنيت ملي ايران خدشه‌اي وارد نماييم. اين ادعا در شرايطي بيان مي‌گردد كه مقاماتي كه آنها در اين حكم جديد مد نظر قرار داده‌اند، هم اكنون جزومقامات رسمي كشور محسوب مي‌شوند.

در بخش ديگري از اصلاحيه ارائه شده طرف آرژانتيني به دايره حقوقي اينترپول آمده است: دولت ايران از حفاظ سياسي و ديپلماتيك براي عمليات تروريستي خود در خارج از كشور استفاده مي‌نمايد و اين روش را قبلا در مورد يكي از ديپلماتهاي خود به اجرا گذاشته است.

در بخش ديگر اين اصلاحيه آمده است: راي پيشين اينترپول در مورد كنار گذاشتن قاضي گاليانو به دليل فساد، به اين معنا نيست كه كليه نظريات نامبرده فاقد مشروعيت قضايي است، بلكه تحقيقاتي كه بر اساس خطوط جديد مورد نظر قرار گرفته و شامل قسمتي از حكم قاضي گاليانو هم مي‌شود، براي دولت آرژانتين معتبر مي‌باشد.

http://baztab.ir/news/61251.php
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
ای وای... ای داد... ای بیداد... ای فغان... حالا مقامات ایران میخوان چه خاکی تو سرشون کنن؟!
 

chia

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2006
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
2
محل سکونت
تو موتور خونه ي جهنم
هرچي بلا سرشون بياد كمشونه
 
بالا