برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با آبسردکن های دومنظوره مخزن دار و اتصال مستقیم

ellanorouzi

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژانویه 2016
نوشته‌ها
230
لایک‌ها
28
سن
40
با توجه به اینکه امروزه تنوع کاربری و امکانات موجود در دستگاه های آب سرد کن زیادتر شده است برای خریدآبسردکن دلخواه باید انواع آنها را شناخت که قبلا درباره این موضوع مطلب جداگانه ای نوشته ایم.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به دستگاه آبسرد و جوش کن های دو منظوره داشته باشیم. این دسته از اآبسرد کن ها بیشتر در مکانهای اداری ، تجاری و بعضاً مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و تنوع و زیبایی بیشتری دارند. و در برخی از مدلهای آنها امکاناتی نظیر یخچال و یا دستگاه تصفیه آب گنجانده شده است و در دو طرح مخزن دار و اتصال مستقیم ساخته می شوند.




آبسردکن های دومنظوره مخزن دار با قابلیت تصفیه آب
آبسرد و جوش کن های مخزن دار
ورودی آب این مدل ها توسط مخزن بیرونی که معمولا بر روی آن سوار می شود تامین می شود که هر بار پس از خالی شدن کاربر باید آن را مجددا پر و یا با مخزن دیگری تعویض کند. این مخزن ها در سه مدل عرضه می شود.

نوع اول مخزن های ساده ۲۰ لیتری همراه آبسردکن که از ضخامت و گراماژ بالاتری برخوردار بوده و میتوان بیشتر از یک سال از آن استفاده نمود و آب از هر منبعی را میتوان در آن پر کرده و روی آبسردکن قرار داد.

نوع دوم مخزن های فیلتردار که قابلیت تصفیه آب را نیز داشته و همچنین پس از هر بار خالی شدن دیگر نیازی به برداشتن مخزن برای پر کردن آن نیست بلکه از درب بالای آن می توان آب اضافه نمود، این مخزن ها به هر آبسرد و جوش کن مخزن داری قابل نصب هستند به شرطی که قبلا درپوش مخصوص مخزن ساده را از روی آبسردکن برداشته باشیم و در ظرفیت های مختلف ۱۲ ، ۱۵ و ۲۰ لیتری می باشند.

نوع سوم مخزن های یکبار مصرف که برای فروش آب معدنی ۲۰ لیتری در مغازه ها استفاده میشوند و از ضخامت و گراماژ کمتری نسبت به نوع اول مخزن ها برخوردارند، خروجی این مخزن ها طوری طراحی شده که مصرف کننده میتواند آن را بطور مستقیم بر روی دستگاه آبسرد کن گذاشته و آب آن را استفاده کند.

همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم آب سرد و جوش کن های مخزن دار برای مکانهایی که شیر آب نداشته یا امکان اتصال شیر آب را ندارند مناسب بوده و همچنین قیمت پایین تری نسبت به اتصال مستقیم ها دارند.

آبسرد و جوش کن های اتصال مستقیم
برای کسانی که نمی خواهند دائما مخزن آب سرد کن خود را پر و یا با مخزن جدید تعویض کنند و یا دوست دارند تصفیه آب دقیقتری روی ابسردکنشان نصب باشد مناسب است. این ابسردکن ها توسط شیلنگ باریکی به قطر “۱٫۴ (هم قطر شلنگ کولر آبی) به شیر آب شهری وصل می شوند و مهم نیست که شیر آب در چه فاصله ای از ابسردکن قرار داشته باشد اما بهتر است فاصله زیاد نباشد.

از طرفی به دلیل وجود فیلترهای تصفیه آب دقیقتر (که روزنه های کوچکتری دارند) جهت تصفیه آب شهری نیاز به فشار آب ورودی بیشتری دارند فقط در این مدل ها که مستقیما به شیر آب وصل می شود قابل استفاده هستند چون فشار آب مخزن ها بسیار کمتر از لوله کشی شهری است.

شیر مصرف در هر دو گروه اول و دوم آبسردکن های دو منظوره به دو صورت پدالی و دکمه ای میتواند باشد.

در مدل پدالی کافی است لیوان را به پدال فشار دهیم تا آب به درون آن سرازیر شود (و در واقع با یک دست قابل استفاده است.)

در مدل دکمه ای باید دکمه را تا پر شدن لیوان فشار دهیم.

جالیوانی این آب سردکن ها می تواند آهنربایی یا بصورت پیچی به بدنه کناری آبسردکن متصل شود. مدل آهنربایی برای آب سرد کن هایی که سوراخی در بدنه جهت نصب پیچ ندارند مناسب است ولی در صورت وجود سوراخ پیچ در بدنه کناری بهتر است جا لیوانی با پیچ نصب شود زیرا نصب با پیچ محکم تر و با دوام تر است بخصوص برای مکانهای گرمتر که اتصال آهنربا را کم کرده و روی بدنه کشیده می شود.
منبع : دستگاه تصفیه آب خانگی
 
بالا