• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آشنایی با اتومبیل شورولت کامارو ۲۰۱۶

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
امروز می خواهیم شما را با یک نسخه سریعتر و کوچکتر و جدیدتر اتومبیل کامارو آشنا سازیم. در طول تاریخ تولید اتومبیلهای کامارو، جز یک مورد، هیچ وقت پیشرانه هایی با حجم کم و ۴ سیلندر در دل این خودروی عضلانی جای نداشته اند. آن یک مورد نیز در نسل سوم کامارو، که در سال ۱۹۸۰ معرفی شد اتفاق افتاد. در آن زمان، این پیشرانه ی ۲٫۵ لیتری فقط توانایی تولید ۹۰ اسب بخار را داشت، این توان کم لکه ی ننگی در تاریخ کامارو بود و طرفداران دوآتشه این خودرو، بیشتر سعی در پنهان کردن این مدل داشتند.

یکی دیگر از عواملی که سبب شد شورولت تصمیم به تولید این مدل بگیرد، رقیب دیرینه ی این خودرو، فورد ماستنگ بود. فورد در سال گذشته پیشرانه های سری Eco boost خود را در دل این خودرو جای داد. شورولت برای عقب نماندن از قافله، پیشرانه ی ۲ لیتری توربوی خود را برای این خودرو رو کرد. قدرت این خودروی ۴ سیلندر ۳ برابر بیشتر از چیزی است که کاماروی ۴ سیلندر دهه هشتادی تولید میکرد و آمده است تا ذهنیت مردم را نسبت به “کامارو ی ۴ سیلندر” تغییر دهد.
حال سال ها ازآن روز گذشته و درست مانند سال های دهه ۸۰ که جهان در بحران نفت بود و نفت بسیار گران بود، انسان ها خطرات تخریب محیط زیست و اتمام سوخت های فسیلی را بیشتر درک کرده اند و سعی در کم کردن آلایندگی و مصرف خودروها هستند. این عوامل سبب شد تا جنرال موتورز دوباره رو به استفاده از پیشرانه ی ۴ سیلندر برای کامارو بیاورد.

2016-Chevrolet-Camaro-Convertible-023.jpg


بر خلاف تصمیمات فوردکه نسخه ی ۴ سیلندر ماستنگ را از لحاض قیمت و امکانات میان دو نسخه ی ۶ سیلندر و ۸ سیلندر قرار داده، نسخه ی ۴ سیلندر کامارو نسخه ی پایه و ارزانترین مدل از کامارو است. این خودرو در هر دو صورت کانورتیبل و کوپه به بازار عرضه می شود. بلوک پیشرانه ی این خودرو آلومینیومی بوده و دقیقا همان پیشرانه ای است که در مدل های ATS و مالیبو دیده میشود.
خروجی این پیشرانه ۲۷۲ اسب بخار توان در دور موتور ۵۵۰۰ است و قدرتی معادل ۴۰۰ نیوتن بر متر هم تولید می کند. نسخه ی شش سیلندر این خودرو ۳۳۵ اسب بخار و نسخه ۸ سیلندر هم ۴۵۵ اسب بخار توان دارند. قدرت این خودرو که درکنار کاهش وزن زیاد نسسل ششم قرار گرفته، کشش و شتاب قابل قبولی را برای این کامارو به ارمغان آورده است.
2016-Chevrolet-Camaro-RS-V-6-rear-three-quarter-in-motion-1024x680.jpg


یک تفاوت عمده این مدل با بقیه مدل ها صدای اگزوز این خودرو است. خودروهای عضلانی همیشه غرش مخصوص به خود را داشته اند ولی این خودوری ۴ سیلندر تا حدودی از آن بی بهره است. البته صدای اگزوز بد نیست ولی تکنولوژی در سیستم این خودرو استفاده شده که قبلا هم در برخی خودروها مانند بی ام و M5 یا رنو کولیو شاهدش بودیم، سیستم پخش صدای اگزوز مصنوعی از بلندگوهای داخل خودرو برای ایجاد هیجان بیشتر! مطمعن نیستیم که اینچنین سیستمی بتواند هواداران را راضی کند، البته که راننده می تواند این قابلیت راغیرفعال کند و وجودش نوعی حس تقلب را به راننده القا میکند.
2016-chevrolet-camaro.jpg


جعبه دنده های موجود برای این خودرو در دو نوع دستی و اتوماتیک طبقه بندی می شوند. نوع دستی ۶ سرعته بوده که درنسخه ی پایه موجود است ولی برای داشتن مدل اتوماتیک باید ۱۵۰۰ دلار ناقابل دیگر بپردازید. جعبه دنده اتوماتیک این خودرو ۸ سرعته است. یکی از اشکالات موجود در خودروهای توربو، لگ یا تاخیری است که این سیستم دارد، این نقض در کامارو هم وجود دارد اما زیاد نبوده و قابل قبول است. دسته دنده در گیربکس دستی زیبا وخوش دست است و در کل عملکرد خوبی را از جعبه دنده شاهد هستیم. در گیربکس اتوماتیک همه چیز اما بهتر است و به دلیل وجود دنده های بیشتر، بهتر قدرت را دراختیار دارید. مدل اتوماتیک به دلیل ضرایب دنده بهتر، عملکردی بسیار بهتر از نمونه ی دستی دارد. اگزوز دوحالته با صدایی دلنشین و زیبا که در مدلهای ۶ و ۸ سیلندر وجود دارد دراین مدل دیده نمی شود، اما همه چیز در حد یک کامارو است. رینگ های این مدل ۱۹ اینچی بوده که در صورت سفارش نیز یک نمونه ی ۲۰ اینجی هم در دسترس است. کم کردن تعداد سیلندر ها اثر قابل توجهی هم بر روی مصرف سوخت گذاشته و هزینه ی نگهداری خودرو را بسیار پایین آورده است.
camaro.jpg


سه حالت رانندگی در این خودرو تعبیه شده که عبارتند از حالت برفی، اسپورت و تور. در حالت اسپرت فرمان و سیستم تعلیق سفت تر شده و واکنش دریچه گاز هم سریع تر می شود، جعبه دنده هم در حالت اسپرت برای عملکردی هر چه بهتر برنامه ریزی شده است. شتاب صفر تا صد این کامارو ۵٫۴ ثانیه است، البته این عدد تنها برای مدا کوپه است و در مدل کانورتیبل به دلیل وزن بیشتر کمی این عدد بیشتر است. قیمت کاماروی ۴ سیلندر درکمترین حالت ۲۶٫۶۹۵ است که حدودا با قیمت یک تویوتا کمری برابری میکند، البته در بالاترین حالت و در نسخه ی کانورتیبل این رقم به ۳۳,۶۹۵ دلار افزایش پیدا می کند که تنها ۱۵۰۰ دلار کمتر از مدل ۶ سیلندر است. به اعتقاد مجله ی کاراند درایور (Car and Driver) این خودرو آنقدر خوب است تا بتواند درلیست ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۶ این مجله جای بگیرد. این طور که دنیا و صنعت خودرو پیش می رود که حتی خودروسازی های آمریکا که اعتقادبه جمله ی معروف “هرچه بزرگتر، بهتر” داشته اند، رو به استفاده از پیشرانه های کوچک و کم حجم آورده اند، احتمالا باید شاهد کامارو ی هیبردی و یا برقی درچند سال آینده باشیم!
نظر شما چیست، به نظرشما عرضه ی یک خودروی عضلانی با پیشرانه ی ۴ سیلندر امری قابل قبول است یا خیر؟

منبع:
آشنایی با اتومبیل شورولت کامارو ۲۰۱۶
شاید این مطالب برایتان مفید باشد

اخبار جدید درباره خودروی جدید ۷۵ هزار دلاری اپل
21 دقیقه پیش


انتشار تصاویر جدید از آیفون ۷ ؛ حذف دکمه هوم و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
28 دقیقه پیش


احتمال وجود قابلیت‌ windowed apps را در سیستم‌عامل اندروید N
1 روز پیش
 
بالا