برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با بونسای لوسیفر

egoliran

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 فوریه 2020
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
تهران
برای خرید گل بونسای لوسیفر باید به نکات زیر دقت کنید
نيازها

نور:
در تابستان از تابش نور مستقيم آفتاب به آن جلوگيري كنيد: اگر چه سايه را تحمل مي‌ نمايد ولي نزديك به پنجره با نور ملايم نگهداري كنيد، در بهار و تابستان هر هفته يكبار 80 درجه آنرا بچرخانيد در غير اينصورت گياه بطرف نور خم شده و شكل طبيعي خود را از دست مي‌دهد.


دما : حداقل درجه حرارت مطلوب در زمستان 5 درجه سانتيگران و حداكثر آن در تابستان 16 درجه سانتيگراد، در صورت امكان بهتر است در تابستان بيرون از اتاق نگهداري شود.


آبياري : در تابستان هفته‌اي دوبار و در زمستان هر هفت تا ده روز يكبار آبياري كافي است، خاك را هميشه مرطوب نگهداريد، در صورت امكان از آب سبك بدون املاح استفاده گردد.


رطوبت: هفته‌اي يكبار در زمستان و هفته‌اي دوبار در تابستان احتياج به غبار پاشي با آبفشان دارد.


تغذيه : با شروع فصل رشد (بهار و تابستان) جهت تغذيه مصنوعي از كود محلول در آب استفاده كنيد بعلت نياز كم اين گياه به تغذيه مصنوعي نصف آن مقداري كه روي بسته توصيه شده است كافي است.


خاك مناسب : خاك مورد نياز اين گياه كمپوست سبك است.


تعويض گلدان: قبل ازاينكه ارتفاع گياه به يك متر برسد هر سال گلدان را با يك درجه بزرگتر تعويض نماييد پس از آن سطح گلدان را با آرامي خارج و با خاك كمپوست نو تعويض نماييد.


تميز نمودن برگها: غبار پاشي با آبفشان در اين خصوص كافي است، از مواد براق كننده شيميايي استفاده نكنيد.

تكثير : ريشه‌دار نمودن قلمه و كاشت بذر (پايه‌هاي بذري داراي طبقات نامظم هستند )

رشد كاج مطبق بسيار كند و هر سال يك طبقه و يا حداكثر دو طبقه بر طبقات خود مي‌افزاد زيبايي اين گايه در داشتن برگهاي سوزني شفاف در طبقات و محيط جانبي تنه اصلي است براي اين منظور سعي كنيد از دستمالي كردن برگهاي سوزني و استفاده از مواد براق كننده جلوگيري و با آب فشان رطوبت گياه را تامين نماييد.

همچنین می توانید جهت سفارش کالا مورد نظر با ما تماس بگیرید

بن سای لوسیفر
 
بالا