acostic
Registered User
- تاریخ عضویت
- 11 نوامبر 2013
- نوشتهها
- 1,140
- لایکها
- 756
تونل توحید، بزرگترین تونل شهری ایران در شهر تهران قرار دارد
این تونل با طول 2136 متر و 2 رشته تونل مجاورهم و هر رشته دارای 3 باند رفت و برگشت، با توجه به ترافیک سنگین و نیاز شدید بخشی از شهر به اتصال 2 بزرگراه چمران و نواب صفوی احداث شده است.
اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر تهران به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به اتصال این دو بزرگراه کرد.
از ویژگیهای مهم احداث این تونل، تلاقی تونل با خط 2 و 4 مترو است.
کارگاه اصلی احداث تونل توحید:
رمپ شمالی، ابتدای خیابان باقر خان میدان توحید نیایش، بین توحید و آزادی تقاطع خیابان آزادی و توحید میدان جمهوری تقاطع خیابان آذربایجان با نواب
استفاده از توانمندی فنی و تجربی 3 هزار و 400 نفر پرسنل اجرایی در تونل توحید و 708 دستگاه تجهیزات سبک و سنگین مدرن در روند اجرای پروژه، از نکات قابل تامل است.
برای احداث تونل توحید، از تکنولوژی و دانش فنی و مهندسی روز بهره گرفته شده است. از جمله:
70 عدد جتفن 11 اگزوز فن برای تهویه و خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به تونل ژنراتورهای اختصاصی و اضطراری برق که در صورت قطع برق تهران و شبکه سراسری به صورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق کند و تأمین روشنایی استاندارد و پیشبینی تنظیم نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی داخل تونل (عدمخیرگی) تعبیه شبکههای فاضلاب و همچنین نصب بیش از 3 هزار شمع و بیش از 25 هزار قطعه بتنی نصب سیستم هوشمند و محاسبه دقیق و مقاومسازی تونل در مواجهه با زلزله و تکانهای تخریبی ناشی از گسلها
تونل توحید نخستین بزرگراه شمال به جنوب تهران است که 2 بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به یکدیگر متصل میکند.
با بهرهبرداری از تونل توحید، مشکل ترافیک در حدفاصل تقاطع خیابان باقرخان و بزرگراه شهید چمران و خیابان آذربایجان و بزرگراه شهید نواب صفوی رفع میشود که صرفهجویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگیهای هوا، صوتی و بصری از جمله اهداف احداث آن است.
مشخصات تونل توحید:
نوع: دوقلو طول: 2136متر شیب متوسط طولی تونل: 4 درصد تعداد خطوط عبوری از هر باند: 3 عرض خارجی: 30 متر حداکثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
مشخصات فنی پروژه:
این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث میشود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخشهای مختلف پروژه است
عملیات بازگشایی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تأثیر عمدهای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت
تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد
مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژهای جهت عملیاتی شدن فعالیتهای اصلی برخوردار است
مزایای احداث تونل توحید:
کاهش نیاز به رفع معارض ملکی و تاسیسات شهری ارتقای عملکرد کریدور شهید چمران - شهید نواب در شبکه معابر شهر تهران از جاده دسترسی به بزرگراه افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه تسریع در بهرهبرداری از آن کاهش زمان سفرهای درون شهری کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت افزایش ایمنی عبور و مرور و در نتیجه کاهش حوادث، تصادفات و جرایم ترافیکی کاهش آلودگی محیط زیست اعم از صوتی و هوایی کاهش استهلاک وسایل نقلیه و هزینههای نگهداری و تامین قطعات یدکیبالا رفتن امنیت فکری و کاهش اضطراب شهروندان
این تونل با طول 2136 متر و 2 رشته تونل مجاورهم و هر رشته دارای 3 باند رفت و برگشت، با توجه به ترافیک سنگین و نیاز شدید بخشی از شهر به اتصال 2 بزرگراه چمران و نواب صفوی احداث شده است.
اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر تهران به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به اتصال این دو بزرگراه کرد.
از ویژگیهای مهم احداث این تونل، تلاقی تونل با خط 2 و 4 مترو است.
کارگاه اصلی احداث تونل توحید:
رمپ شمالی، ابتدای خیابان باقر خان میدان توحید نیایش، بین توحید و آزادی تقاطع خیابان آزادی و توحید میدان جمهوری تقاطع خیابان آذربایجان با نواب
استفاده از توانمندی فنی و تجربی 3 هزار و 400 نفر پرسنل اجرایی در تونل توحید و 708 دستگاه تجهیزات سبک و سنگین مدرن در روند اجرای پروژه، از نکات قابل تامل است.
برای احداث تونل توحید، از تکنولوژی و دانش فنی و مهندسی روز بهره گرفته شده است. از جمله:
70 عدد جتفن 11 اگزوز فن برای تهویه و خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به تونل ژنراتورهای اختصاصی و اضطراری برق که در صورت قطع برق تهران و شبکه سراسری به صورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق کند و تأمین روشنایی استاندارد و پیشبینی تنظیم نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی داخل تونل (عدمخیرگی) تعبیه شبکههای فاضلاب و همچنین نصب بیش از 3 هزار شمع و بیش از 25 هزار قطعه بتنی نصب سیستم هوشمند و محاسبه دقیق و مقاومسازی تونل در مواجهه با زلزله و تکانهای تخریبی ناشی از گسلها
تونل توحید نخستین بزرگراه شمال به جنوب تهران است که 2 بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به یکدیگر متصل میکند.
با بهرهبرداری از تونل توحید، مشکل ترافیک در حدفاصل تقاطع خیابان باقرخان و بزرگراه شهید چمران و خیابان آذربایجان و بزرگراه شهید نواب صفوی رفع میشود که صرفهجویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگیهای هوا، صوتی و بصری از جمله اهداف احداث آن است.
مشخصات تونل توحید:
نوع: دوقلو طول: 2136متر شیب متوسط طولی تونل: 4 درصد تعداد خطوط عبوری از هر باند: 3 عرض خارجی: 30 متر حداکثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
مشخصات فنی پروژه:
این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث میشود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخشهای مختلف پروژه است
عملیات بازگشایی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تأثیر عمدهای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت
تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد
مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژهای جهت عملیاتی شدن فعالیتهای اصلی برخوردار است
مزایای احداث تونل توحید:
کاهش نیاز به رفع معارض ملکی و تاسیسات شهری ارتقای عملکرد کریدور شهید چمران - شهید نواب در شبکه معابر شهر تهران از جاده دسترسی به بزرگراه افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه تسریع در بهرهبرداری از آن کاهش زمان سفرهای درون شهری کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت افزایش ایمنی عبور و مرور و در نتیجه کاهش حوادث، تصادفات و جرایم ترافیکی کاهش آلودگی محیط زیست اعم از صوتی و هوایی کاهش استهلاک وسایل نقلیه و هزینههای نگهداری و تامین قطعات یدکیبالا رفتن امنیت فکری و کاهش اضطراب شهروندان