برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با جانشین پراید

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
ماجرای رنو کوئید در ایران به تدریج در حال تبدیل شدن به قصه هزار و یکشب است، پس از کش و قوس های فراوان در مورد مونتاژ یا عدم مونتاژ این محصول در ایران و مطرح شدن شایعه رد شدن این خودرو توسط مدیران ایران خودرو و سایپا، حالا با تغییر مدیریت سایپا و قوت گرفتن احتمال خروج پراید از خطوط تولید، بار دیگر زمزمه جایگزینی احتمالی این رنو کوچک اندام با پر تیراژ ترین خودرو تولید داخل مطرح شده است.
این در حالی است که نسخه ارزان قیمت (4700 دلاری) رنو کوئید که در بازار هند عرضه می شود به دلیل شرایط نامناسب ایمنی (0 ستاره تست تصادف) خوشبختانه شانس خود را برای عرضه در ایران از دست داده است و در عوض به گفته مدیران رنو در ایران، نسخه ایرانی کوئید همگام با نسخه ویژه بازار برزیل، قادر به کسب سه ستاره تست تصادف خواهد بود.

اما این به روز رسانی ایمنی به قیمت افزایش بهای خودرو تمام شده و آنطور که از قیمت گذاری های رنو در بازار برزیل مشخص است، این محصول با قیمتی در حدود 9000 دلار در سرزمین فوتبال عرضه می شود و چنین قیمتی به این معناست که نسخه ایرانی نیز احتمالا خودرویی با قیمت بیش از 35 میلیون تومان خواهد بود.
بنابراین جایگزین کردن پراید 21 میلیونی با خودرویی 35 میلیون تومانی شاید از دید شرایط بازار چندان امکان پذیر نباشد، اما هر آنچه هست این روزها نسخه هایی از رنو کوئید در کشورمان در حال پشت سر گذاشتن آزمایشات فنی هستند و بنابراین می توان گفت که احتمال عرضه کوئید در ایران هنوز به شکل کامل از بین نرفته و امید هایی به مونتاژ این خودرو در کشورمان از طریق خطوط تولید ایران خودرو، سایپا یا حتی پروژه همکاری رنو با ایدرو وجود دارد.

77107_renault-kwid-25k-bookings.jpg

خودروبانک
 

..Masoud..

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2012
نوشته‌ها
684
لایک‌ها
2,015
به نظرم تو بازار ایران اگر بیاد خیلی پرفروش میشه و جایگزین خوبی برای ال نود و ساندرو هست .

امضای تاپاتاک :
بیهوده متاز که مقصد خاک است
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
میگن انجین ضعیفی داره
الان من متوجه نمیشم بعد از پراید کلی ماشین تو رنج بین 20 تا 30 میلیون هست مثل تیبا - ساینا - پژو 405
فقط زورشون به پراید رسیده
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
:confused:مگه تیبا قرار نبود جایگزین پراید بشه؟
اینا ماشین خارجی رو میخوان به قیمت بووق بفروشن..تحت هیچ شرایطی قیمتش اندازه پراید نمیشه.
تا سال های سال همون قوطی حلبی های ایرانفرغون و سایپا رو میفروشن.
پراید-خودرو های تحت پلت فرم 405 و 206 - تیبا-ساینا و بقیه آشغال ها که اسمشونو نمیدونم همه خیلی ساله از رده خارج شدن:confused: حتی همین رانا و تیپا رده خارج طراحی و تولید شدن..
فقط این دنا یک کوچولو قابل تحمله:general505:که اونم خیلی از خودرو های جدید عقب مونده هست
 

Soroush-S

Registered User
تاریخ عضویت
11 ژوئن 2012
نوشته‌ها
938
لایک‌ها
523
محل سکونت
Guilan
یادمه ال نود میخواستن جایگزین پیکان کنن :general304:
ال نود 7 میلیون بود پیکان 6 میلیون بعد گزارشگر از مسئول پرسید 1 میلیون اختلاف داره با پیکان بخاطر همین 1 میلیون خیلی از مردم توان خریدشو ندارن:D:D:D
الان کجان ببینن ال نود شده 40 میلیون:general105:
 

..Masoud..

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2012
نوشته‌ها
684
لایک‌ها
2,015
میگن انجین ضعیفی داره
الان من متوجه نمیشم بعد از پراید کلی ماشین تو رنج بین 20 تا 30 میلیون هست مثل تیبا - ساینا - پژو 405
فقط زورشون به پراید رسیده
خودروهای طراحی ایران که هیچ اصلا ایمنی نداره و مفت گرونه . خودروهای مونتاژ میان رده پژو که دیگه ازش هیچی نمونده و هیچگونه نظارتی از 92 به اینور روش نیست و واقعا بسیار بی کیفیت هستن مثل پارس و 206 و 207 و .. تنها برندی که فعلا تو ماشینهای ارزون قیمت حداقل از نظر فنی اذیت نمیکنه رنو هست مثل ال نود و ساندرو و ... که افت کیفی زیادی نکرده . رنو تو اروپا برند زیاد پرفروشی نیست به خاطر همین رو بازارهای کشورهایی مثل هند و امریکای جنوبی و ایران سرمایه گذاری کرده . حتی موقع تحریمها هم قید امریکا و تحریمها رو زد و تو ایران موند . به نظرم اگر ماشینهای جدیدش با قیمت معقول عرضه کنه خیلی موفق تر میشه .


امضای تاپاتاک :
بیهوده متاز که مقصد خاک است
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
میگن انجین ضعیفی داره
الان من متوجه نمیشم بعد از پراید کلی ماشین تو رنج بین 20 تا 30 میلیون هست مثل تیبا - ساینا - پژو 405
فقط زورشون به پراید رسیده
مگه 405 از رده خارج نیست؟
تولید سال 1988 هست. 2018 هستیم. الان سن 405 از سن اکثر بچه های پاتوق بیشتره:D:p

--------------
تیبا و ساینا هم که تکلیفش روشنه..
تیبا با اینکه 190 تا سرعت میره ولی انگار سوار گاری دستی شدی:D
-------------
یا همین حلب تیکه متحرکی که من سوار میشم و 30 و اندی پولشو دادم. الان 20 ساله شده. مال سال 1998

------------------------
اگه خودرو ساز ها دلشون به حال این ملت میسوزه
بیان به جای 206 پژو 208 رو به قیمت 33 میلیون بفروشن
و به جای پژو 405 پژو 301 را به قیمت 32 میلیون بفروشن
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
خودروهای طراحی ایران که هیچ اصلا ایمنی نداره و مفت گرونه . خودروهای مونتاژ میان رده پژو که دیگه ازش هیچی نمونده و هیچگونه نظارتی از 92 به اینور روش نیست و واقعا بسیار بی کیفیت هستن مثل پارس و 206 و 207 و .. تنها برندی که فعلا تو ماشینهای ارزون قیمت حداقل از نظر فنی اذیت نمیکنه رنو هست مثل ال نود و ساندرو و ... که افت کیفی زیادی نکرده . رنو تو اروپا برند زیاد پرفروشی نیست به خاطر همین رو بازارهای کشورهایی مثل هند و امریکای جنوبی و ایران سرمایه گذاری کرده . حتی موقع تحریمها هم قید امریکا و تحریمها رو زد و تو ایران موند . به نظرم اگر ماشینهای جدیدش با قیمت معقول عرضه کنه خیلی موفق تر میشه .


امضای تاپاتاک :
بیهوده متاز که مقصد خاک است
وقتی با پوژو 206 چپ کردی چه احساسی داشتی؟
حتما هیچی!
 

..Masoud..

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2012
نوشته‌ها
684
لایک‌ها
2,015
وقتی با پوژو 206 چپ کردی چه احساسی داشتی؟
حتما هیچی!
فقط دعا میکردم این باغه که بعد خارج شدن از جاده میرم سمتش دورش دیوار نباشه ! اگه دیوار بود ماشین و خودم متلاشی میشدیم با سرعت 90 کیلومتر ! دیدی سمند رو با سرعت 64 تا تو منوتو تست تصادف زدن چه بلایی سرش اومد ؟ تازه سمند صادراتی که از ایرانیها خیلی مرغوبتره!
شانس اوردم کلا سه تا سیم خاردار نازک ولی محکم دورش بود که ضرب ماشین رو گرفت و وقتی رفتم تو باغ اون درختی که بهش خوردم درخت متوسطی بود و تنه درخت بزرگ نبود . همینطور ماشین که سر و ته شد فقط قسمت سر من فرونرفت وگرنه گردنم میشکت.
6199a4ad5992847518f60162e828d3d3.jpg


امضای تاپاتاک :
بیهوده متاز که مقصد خاک است
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,124
لایک‌ها
17,681
کودک ده ساله ، ماشینی برای فقرا طراحی کنه....:D
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
فقط دعا میکردم این باغه که بعد خارج شدن از جاده میرم سمتش دورش دیوار نباشه ! اگه دیوار بود ماشین و خودم متلاشی میشدیم با سرعت 90 کیلومتر ! دیدی سمند رو با سرعت 64 تا تو منوتو تست تصادف زدن چه بلایی سرش اومد ؟ تازه سمند صادراتی که از ایرانیها خیلی مرغوبتره!
شانس اوردم کلا سه تا سیم خاردار نازک ولی محکم دورش بود که ضرب ماشین رو گرفت و وقتی رفتم تو باغ اون درختی که بهش خوردم درخت متوسطی بود و تنه درخت بزرگ نبود . همینطور ماشین که سر و ته شد فقط قسمت سر من فرونرفت وگرنه گردنم میشکت.
6199a4ad5992847518f60162e828d3d3.jpg


امضای تاپاتاک :
بیهوده متاز که مقصد خاک است

ماشین های ایرانی یا دهه 90 که الان مونتاژ میشن هیچ کدوم ایربگ جانبی ندارن
اگر 206 داشت اینقدر اذیت نمیشدی
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,083
لایک‌ها
7,448
رنو کوئید از لحاظ ایمنی وضعیت بسیار بدی داشته باشد، طوری که نسخه هندی آن سال گذشته تست تصادف NCAP را بدون امتیاز ترک کرد.

پس از جنجال هایی که پس از این ماجرا به وجود آمد، رنو قول داد که با ایجاد تغییراتی ایمنی ارزان ترین ساخته خود را در هندوستان ارتقا دهد. بعد از بهبودهای ساختاری و در تست مجدد رنو کوئید در نهایت موفق به دریافت یک ستاره ایمنی شد که البته باز هم راضی کننده نیست.

اما در آن سوی جهان، نسخه برزیلی رنو کوئید عملکرد به مراتب بهتری نسبت به همزاد هندی خود نشان داده است. این خودرو در تست هایی که چند ماه پیش توسط NCAP آمریکای لاتین برگزار شد، توانست سه ستاره کسب کند که در مجموع رضایت بخش است.

تست تصادف رنو کوئید هند نسخه مجهز به ایربگ
Improved-Renault-Kwid-scores-one-star-in-Global-NCAP-crash-testing.jpg

تست تصادف رنو کوئید برزیل

Brazil-spec-Renault-Kwid-achieves-three-star-Latin-NCAP-rating.jpg

در مقایسه با نسخه برزیلی، رنو کوئید هندی فاقد ایربگ های جلو و جانبی برای سرنشین کناری بوده و به قابلیت ایزوفیکس نیز مجهز نیست. همچنین رینگ های آن نیز کوچک تر بوده (13 در برابر 14) و تجهیزات و کیفیت مواد به کار رفته در کابین نیز بعضا تفاوت های معناداری دارند.

این خودروی ارزان قیمت فرانسوی در هندوستان با داتسون Redigo، ماروتی آلتو و هیوندای Eon رقابت می کند. تمامی این مدل ها قیمتی در حدود پراید دارند، اما به لحاظ تکنولوژیکی از وضعیت بهتری برخوردار هستند. در برزیل نیز کوئید با مدل های مطرح تری مثل فیات موبی و فواکس واگن آپ رقابت دارد.

قیمت رنو کوئید برزیلی از حدود 9000 دلار شروع می شود، حال آنکه در هند برای خرید مدل مجهز به موتور 1 لیتری، باید چیزی در حدود 5500 دلار پرداخت کرد.
40 میلیون قیمت داشته باشه ملت سمند ، تندر، 206، برلیانس میگیرن
موتور 1 لیتری 67 اسب بخار قدرت داره. 4 اسب از پراید بیشتر (پراید 1323 لیتر 63 اسب)
 
Last edited:
بالا