برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با خوراکی ها (خوبی ها و بدی ها)

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
آب انار و معرفی 9 مورد از خواص شگفت‌انگیز این نوشیدنی پرطرفدار

%D8%A2%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B1.png

آب انار عصاره شگفت‌انگیزی است که طعم آن کمی شیرین و کمی‌ترش است ولی آب انار نه‌تنها صرفاً برای طعم آن شگفت‌انگیز است، بلکه برای پوست، مو و سلامتی ما نیز مفید است. به‌طور خلاصه مزایای آب انار عبارت‌اند از: بیماری آلزایمر، کاهش روند پیری، جلوگیری از ریزش مو، بیماری‌های قلبی، کم‌خونی و کاهش روند پیری ، بهبود فرایند هضم، تقویت استخوان‌ها و کنترل قند خون و فشارخون بالا. همچنین این نوشیدنی عالی کمک می‌کند تا پیشرفت سلول‌های سرطانی پروستات کاهش یابد و از تصلب شرایین نیز جلوگیری می‌کند. آب انار از انار که یک میوه بومی خاورمیانه است، تهیه می‌شود. انار دارای سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها نسبت به سایر مواد غذایی ازجمله چای سبز و همچنین آب‌پرتقال بود. مصرف روزانه آب انار کمک می‌کند که قلب شما محافظت شود زیرا دارای سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات فنلی است که در این امر تأثیرگذار هستند.




ارزش غذایی آب انار
آب انار یک منبع خوب انرژی، فیبر غذایی، پروتئین و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و سدیم است. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و مقدار متوسط ویتامین E است. بهترین چیز در مورد انار، این است که این نوشیدنی دارای عاری از کلسترول است.



مزایای بهداشتی آب انار
مزایای شگفت‌آور بهداشتی آب انار در زیر آورده شده است:

به تأخیر انداختن فرایند پیری
آب انار دارای خواص ضد پیری است که به کاهش سرعت فرآیند پیری، حذف خطوط پیشانی و کاهش چین‌ و چروک در پوست شما کمک می‌کند. این نوشیدنی باعث بازسازی سلول‌های پوستی سالم، پیشگیری از هیپوپیگمانتاسيون و تکرار لکه‌های تیره می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو
مصرف منظم آب انار به موهای شما کمک می‌کند. این نوشیدنی طبیعی کمک می‌کند تا فولیکول‌های مو تقویت شود و باعث کاهش ریزش مو می‌شود. این امر باعث می‌شود که موهای شما سالم و درخشان باقی بماند.

سلامت قلب را بهبود می‌بخشد
این نوشیدنی نیز به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک عصاره برای داشتن قلبی سالم شناخته می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در آن، به‌خصوص پلی فنل ها، در کاهش کلسترول بد، جلوگیری از التهاب در رگ‌های خونی و کاهش خطر انسداد در شریان‌ها به بدن کمک می‌کنند. با توجه به توانایی آن در اثر ضد آتروژنیک در قلب، این امر به‌طور قابل‌توجهی موجب جلوگیری از انسداد جریان خون در قلب یا مغز می‌شود. همچنین در افزایش مقدار HDL، کلسترول خوب موردنیاز بدن نیز به ما کمک می‌کند.

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C1.jpg


کم‌خونی را کاهش می‌دهد
این نوشیدنی طبیعی، منبع خوبی از آهن است، بنابراین، در پیشگیری از کمبود آهن و درنتیجه علائم کم‌خونی ناشی از آن در بدن مؤثر است. این عصاره شگفت‌انگیز به‌عنوان یک منبع بسیار مناسب از ویتامین K، به لخته شدن خون کمک می‌کند و فولات در آن برای تشکیل گلبول‌های قرمز سالم ضروری است.

کمک در هضم مواد غذایی
مقدار بالای فیبر غذایی محلول و نامحلول در آب انار در بهبود هضم و تنظیم حرکات روده کمک می‌کند. این ماده غذایی به عملکرد منظم معده کمک می‌کند. همچنین در تحریک حس گرسنگی و کنترل تشنگی کمک می‌کند. همان‌طور که این نوشیدنی هیچ چربی کلسترول و اسید چرب اشباعی ندارد، می‌تواند بهترین نوشیدنی تابستانی باشد که برای معده و کبد شما مفید و بدون ضرر است.

سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد
آب انار به علائم التهاب استخوان، پوکی استخوان و آرتروز کمک می‌کند. همچنین برای بیماران مبتلابه یک بیماری مزمن مانند استئوآرتریت مفید است زیرا آن را به‌عنوان بازدارنده آنزیم‌هایی که مسئول شکستگی غضروف مفصلی هستند عمل می‌کند.

%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86.jpg


کاهش فشارخون
به‌عنوان بخشی از **** غذایی سالم، انار و همچنین آب آن می‌تواند به کاهش فشارخون، از طریق جلوگیری از چسبیدن پلاکت‌ها به همدیگر کمک می‌کند. همچنین پتاسیم موجود در آن کمک می‌کند تا فشارخون کنترل شود.

جلوگیری از سرطان
مطالعات نشان داده است که آب انار می‌تواند در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ریه، پروستات و سینه کمک کند. نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی در روز می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی سرعت پیشرفت سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این آب باعث تحریک سلول‌های سفید خونی و خنثی کردن سموم در بدن می‌شود.

بیماری آلزایمر را درمان می‌کند
این نوشیدنی محبوب و پرخاصیت می‌تواند به بهبود سلامت مغز کمک کند. پونی کالاجین موجود در آن می‌تواند از التهاب نورون ناشی از آسیب رساندن به سلول‌های مغزی در اثر عارضه میکرولوژیا جلوگیری کند. این سلول‌های ایمنی سیستم عصبی مرکزی معمولاً با بیماری آلزایمر در ارتباط هستند. همچنین، مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، با حفاظت از حافظه انسان، در جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر در فرد کمک می‌کند.

%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1.jpg


عوارض جانبی محتمل ناشی از مصرف آب انار
• این نوشیدنی در ایجاد بسیاری از فواید برای حفظ و بهبود سلامتی انسان شناخته‌شده است، اما ممکن است با بعضی از داروهای تجویزی، به‌خصوص آن‌هایی که برای درمان فشارخون، افسردگی و کلسترول بالا تجویز می‌شوند، تداخل داشته باشند؛ بنابراین، همیشه قبل از مصرف آن بهتر است با پزشک خود دراین‌باره مشورت کنید.
• این نوشیدنی دارای محتوای قندی بالایی است. مصرف انار در هرروز ممکن است سطح قند خون شما را در هنگام بیماری دیابت افزایش دهد. از سوی دیگر، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روزانه آب انار، در مقدار متوسط، در مقایسه با سایر میوه‌ها باعث افزایش قند خون در بیماران دیابتی نمی‌شود.
• افراد مبتلابه آسم و برخی از آلرژی‌های گیاهی می‌توانند برخی از واکنش‌های آلرژیک به آب انار را نشان دهند که منجر به‌دشواری در تنفس، استفراغ، کهیر و خارش و قرمزی چشم را نشان دهند.

• افراد مبتلابه بیماری آنفولانزا، یبوست و سرفه و یا افراد مبتلابه مشکلات ناشی از مزاج بلغمی نیز باید از مصرف عصاره انار جلوگیری کنند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%A2%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84.png


آب پرتقال ، همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، آب‌میوه‌ای است که از پرتقال محبوب و خوشمزه که از دسته خانواده میوه‌های مرکبات است، گرفته می‌شود. این نوشیدنی به‌عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌آید که از مزایای آن برای سلامتی این است که دارای توانایی در کاهش سطوح کلسترول بدن و همچنین در افزایش سطح ایمنی بدن، کاهش علائم پیری، پیشگیری از ابتلای به سرطان، تقویت اصلاح سلول و متابولیسم، سم‌زدایی بدن، بهبود گردش خون و حفظ تعادل در فشارخون و کاهش التهاب است.


مقدمه
پرتقال برای هزاران سال جز مواد غذایی سالم بوده است و این میوه قبلاً درجایی در آسیای جنوب شرقی کشت می‌شده است. سابقه تاریخی پرتقال به گذشته و چین در بیش از 4500 سال پیش بازمی‌گردد. آن‌ها یکی از محبوب‌ترین میوه‌های مرکبات بانام علمی Citrus sinensis هستند. تعدادی از گونه‌های پرتقال وجود دارد، اما این پرتقال شیرین، محبوب‌ترین و متداول گونه در بین گونه‌های خوراکی‌های مختلف پرتقال است. پرتقال برخی از خوشمزه‌ترین انواع آب‌پرتقال را فراهم می‌کند، گرچه بعضی از افرادی آب‌پرتقال خونی، پرتقال ماندارین و حتی پرتقال تلخ را ترجیح می‌دهند.

آب پرتقال می‌تواند همان‌قدر مفید باشد که خوردن کل میوه نیز مفید است البته این مستلزم این است که 100٪ طبیعی باشد و با مواد نگه‌دارنده، افزودنی‌ها و شکر همراه نشود. نزدیک‌ترین چیز برای خوردن پرتقال، نوشیدن یک لیوان آب ‌پرتقال پاستوریزه نشده تازه است. پوست و پالپ پرتقال از مزایای قابل‌توجهی برای سلامت برخوردار است، اما همچنین شما می‌توانید بیشتر مواد مغذی و اجزای مفید را از آب‌پرتقال دریافت کنید.

از مصرف آب پرتقال منجمد، آب ‌پرتقال کنسرو شده، یا آب ‌پرتقال کنستانتره اجتناب کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها با تمام پردازش‌ها، مقدار قابل‌توجهی از خلوص طبیعی را از دست می‌دهند و تولیدکنندگان اغلب ب اضافه کردن مواد شیمیایی به آن باعث کاهش خواص تغذیه‌ای آن می‌شوند. آب پرتقال طبیعی بنوشید و مطمئن شوید که تمام مزایای این آب‌میوه معجزه‌آسا و خوشمزه را دریافت می‌کنید!

خواص تغذیه‌ای آب پرتقال
جدای از تمام مزایای چشمگیر آب پرتقال برای سلامتی انسان همچنین می‌توان به میزان مواد مغذی و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین A، تیامین، فولات، پتاسیم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم، فلاونوئیدها، هسپریدین و دیگر انواع ویتامین‌هاو مواد معدنی اشاره کرد که آن را تبدیل به یکی از باارزش‌ترین و غنی‌ترین میوه‌ها ازنظر مواد مغذی می‌کند که در دسترس ما است. ازلحاظ کالری، آب پرتقال 47 کالری در هر 100 میلی‌لیتر دارد.

%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A2%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84.jpg


مزایای آب پرتقال برای سلامتی انسان
مزایای سلامتی این آب‌میوه را در مطلب بررسی می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی
پرتقال و آب پرتقال به مدت طولانی به‌عنوان یک قدرتمند از خواص شفا شناخته‌شده بودند و شما باید آب پرتقال و پرتقال را که یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C است را به **** غذایی خود اضافه کنید. تنها یک واحد آب پرتقال دارای بیش از 200 درصد نیاز ویتامین Cبدن است. ویتامین C که همچنین به‌عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان اولیه در بدن عمل می‌کند و قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بتوانند به بدن آسیب برسانند، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد یا خنثی می‌کند. همچنین بدن ما به ویتامین C برای تقویت جنبه‌های دیگر سیستم ایمنی بدن ما نیاز دارد. علاوه بر این اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای ترمیم سلول‌ها و رشد بافت‌های جدید بدن ضروری است.

جلوگیری از سرطان
همان‌طور که گفته شد، ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و یکی از مهم‌ترین کارکردهای آنتی‌اکسیدان‌ها جلوگیری از سرطان است. آنتی‌اکسیدان‌ها DNA سلول‌های سالم را از جهش و تبدیل‌شدن به سلول‌های سرطانی محافظت می‌کنند. ویتامین C را یکی از اولین خطوط دفاع در برابر سرطان و سایر بیماری‌های جدی می‌پندارند. علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان هسپریدین است که با کاهش رشد تومور و تحریک آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه‌ریزی‌شده در سلول‌های سرطانی در ارتباط است. اگرچه تحقیقاتی که در حال انجام است، آن را به‌طور پیوسته با پیشگیری از سرطان کولون مرتبط می‌داند، اما احتمال دارد که هسپریدین در بسیاری از انواع سرطان مؤثر باشد.

بدن شما را سم‌زدایی می‌کند
علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A بسیار بالایی است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان متوسط عمل می‌کند. فراتر از آن این نوشیدنی، با افزایش کارکرد کلیه، بدن را سم‌زدایی می‌کند. ویتامین A ارتباط مستقیمی با سلامت چشم دارد و اضافه کردن ویتامین A به **** غذایی شما می‌تواند از کوری شب و همچنین بروز دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. تنها یک واحد از آب پرتقال تقریباً حاوی 50٪ از نیاز روزانه به این ویتامین ارزشمند است.

افزایش گردش خون
یکی دیگر از جنبه‌های بسیار قدرتمند آب پرتقال، محتوای فولات آن است. فولات خانواده ویتامین B است، ازنظر فنی فولات (فولیک اسید) ویتامین B9 است. این ویتامین مهم برای ایجاد DNA و رشد سلول‌های جدید ضروری است. فولات همچنین سلول‌ها را از جهش حفظ می‌کند که یکی از راه‌هایی است که رادیکال‌های آزاد به بدن آسیب می‌زنند. علاوه بر این، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول‌های قرمز جدید و همچنین تحریک گردش خون به اندام‌ها دارد. این بدان معنی است که سیستم‌های بدن به‌خوبی دارای اکسیژن می‌شوند و در ظرفیت کامل کار می‌کنند. این ویتامین متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم‌ها را تقویت می‌کند و آن‌ها را کارآمدتر می‌کند.

%D8%A2%D8%A8-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D9%86-1024x684.jpg


کاهش التهاب
مرکبات معمولاً به‌عنوان عوامل ضدالتهابی در نظر گرفته می‌شوند و آب پرتقال نیز از این قاعده استثنا نیست. شکر بالا و وعده‌های غذایی با چربی بالا می‌تواند منجر به التهاب قسمت‌های مختلف بدن شود و این امر به‌نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می‌شود. این‌ امر یکی از علل اصلی بروز دیابت نوع 2 و آترواسکلروز (تصلب شرایین) است. مطالعات نشان داده‌اند که آب پرتقال می‌تواند این مقاومت به انسولین را از طریق کاهش التهاب مهار کند، بنابراین از قلب محافظت می‌کند و کلیه حمایت‌های از سیستم قلبی عروقی را تضمین می‌کند. همچنین کاهش احتمال ابتلا به دیابت، جایزه بزرگ استفاده از آب پرتقال است.

کاهش فشارخون
هسپریدین در آب پرتقال یک آنتی‌اکسیدان است که بدن را از بیماری‌ها و سرطان محافظت می‌کند، اما این ترکیب گیاهی محلول در آب همچنین فعالیت و عملکرد رگ‌های خونی کوچک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این امر به‌طورکلی می تواند تأثیر زیادی بر فشارخون داشته باشد و تحقیقات این آنتی‌اکسیدان قوی را با کاهش کلی فشارخون و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط دانسته است.

تعادل سطوح کلسترول بدن
کلسترول بالا یکی از علل خطرناک بیماری‌های قلبی-عروقی است، بنابراین هر راهی برای کاهش کلسترول در بدن شما ارزش تلاش را دارد. به نظر می‌رسد که آب پرتقال حضور و اثرات کلسترول بد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش میزان کلسترول خوب در بدن می‌شود. این ویژگی به این معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد.

موارد احتیاط
ممکن است به نظر می‌رسد یک لیوان آب پرتقال تازه‌ تازه، بهترین چیزی باشد که شما می‌توانید به **** غذایی خود اضافه کنید و در بیشتر موارد، این امر درست است. با این مصرف بیش‌ازحد چیز این نوشیدنی مفید می‌تواند خطرناک باشد. آب پرتقال، مانند آب بیشتر میوه‌های خانواده مرکبات، کاملاً اسیدی است، بنابراین مایع اسیدی در بدن می‌تواند معده را ناراحت کند. علاوه بر این، ازآنجاکه پرتقال دارای میزان قند نسبتاً بالایی است، مصرف زیاد در یک‌زمان می‌تواند موجب تغییرات زیادی در میزان قند خون شما شود که می‌تواند منجر به تغییر سطوح انرژی در طول روز شود و همین امر می‌تواند منجر به عوارضی برای بیماران دیابتی یا پره دیابتیک شود. درنهایت، اگر شما می‌خواهید از مزایای کامل پرتقال بهره شوید، به‌جای نوشیدن آب پرتقال و خود پرتقال را مصرف کنید. این تنها راه برای به دست آوردن مقدار خوبی از فیبر برای افزایش فرایند هضم در شما است. آب پرتقال تقریباً بدون فیبر است. جدای از این هشدارهای چندگانه، این نوشیدنی یک نوشیدنی مفید بری سلامت قلب شما است. آب پرتقال راه عالی برای احساس طراوت و قرار دادن بدن شما در مسیر سلامتی کامل است!

آیا آب پرتقال برای شما بد است؟
آب پرتقال قطعاً برای شما بد نیست، به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در هر میز صبحانه است. پرتقال نه‌تنها در سراسر جهان موجود است، بلکه عطروطعم باورنکردنی نیز دارد و عصاره آن سرشار از مواد مغذی است. ویتامین C همان چیزی است که اکثر مردم فورا به آن فکر می‌کنند، اما آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های مختلف گروه B است.

چند میزان کالری و کربوهیدرات در آب پرتقال وجود دارد؟
هر 250 گرم آب پرتقال که حدود یک فنجان است، برای شما بیش از 110 کالری و 26 گرم کربوهیدرات دارد. به طرز شگفت‌آوری، این مقدار که به‌طور عمده به شکل قندهای طبیعی است، تقریباً 10٪ از نیازهای کربوهیدرات شما در روز است. درحالی‌که یک فنجان آب پرتقال به شما 200٪ ویتامین C موردنیاز بدن را می‌دهد، ولی برخی از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، آن را به میزان زیاد مصرف نکنید زیرا این قندها به شما آسیب می‌رساند!

چه مدت آب پرتقال می‌تواند کیفیت خود را حفظ کند؟
آب پرتقال می‌تواند مدت زیادی نگهداری شود که این امر، بسته به نحوه نگهداری آن و نوع آب پرتقال است. آب پرتقال تازه‌ای که فرآوری نشده است تنها برای نگهداری در یخچال برای 3-4 روز در یخچال کیفیت خود را حفظ می‌کند. آب پرتقال که فرایند و بازشده تا 5-7 روز در یخچال کیفیت خود را حفظ می‌کند. آب پرتقال باز نشده می‌تواند برای دو هفته یا بیشتر باقی بماند. شما می‌دانید وقتی آب پرتقال خراب می‌شود، بوی ترش آن اجتناب‌ناپذیر است.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
مرنگ قارچی شکل برای تزئین انواع کیک و دسر

%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C.jpg

مرنگ قارچی یکی از شکلهای جالب مرنگ است که بیشتر جنبه تزئین برای کیکهای خاصی مثل کیک تنه درخت و یا کوکی‌های کریسمس دارد. کوکی مرنگ قارچی شکل به دلیل اینکه برای خشک شدن در فر مقداری زمان بر است اما درست کردن آنها آسان است. و برای اینکه راحتتر باشید بهتر است که چند روز قبل از درست کردن کیک آنها را آماده کنید.
%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C1.jpg


نیازی نیست که آنها کاملا بی نقص باشند. اگر کمی ناقص باشند بهتر است چون قارچها شکلهای خاص خود را دارند و این باعث می‌شود که ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند. این دستورالعمل حدودا 30 تا 35 قارچ به شما می‌دهد. از آنجایی که هر دستورالعمل مربوط به مرنگ بهتر است که مرنگها در طی یک روز خشک بهتر درست می‌شوند تا زمانی که هوا مرطوب است. همچنین کرم تارتار هم خیلی مهم است چون این ماده سفیده‌های تخم مرغ را تثبیت می‌کند و باعث می‌شود تا کوکی‌ها توخالی نباشند. آنها بدون کرم تارتار به همان شکل مناسب در نمی‌آیند. کرم تارتار یک ماده ارزان قیمت است که تغییر چشمگیری در دستورالعمل مرنگ ایجاد می‌کند.

مرنگ قارچی برای دکورسازی کیک
مواد لازم برای مرنگ قارچی
%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C2.jpg

2 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق (ابتدا 15 دقیقه آنها را در آب گرم قرار دهید)

1/2 پیمانه شکر سفید

1/8 قاشق چایخوری نمک

1/8 قاشق چایخوری کرم تارتار

1/4 پیمانه شکلات چیپسی نیمه شیرین، ذوب شده

وسایل مورد نیاز درست کردن مرنگ قارچی
یک سینی کلوچه بزرگ

کاغذ مخصوص فر

قیف خامه با ماسوره ساده بزرگ (یا استفاده از یک کیسه زیپ لاک بزرگ و سوراخ کردن گوشه آن)

طرز تهیه مرنگ قارچی شکل
آماده کردن فر: فر را با حرارت 90 درجه سانتی‌گراد یا 200 درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر مخصوص کلوچه را با یک کاغذ مخصوص فر بپوشانید.

  1. دو عدد سفیده تخم مرغ، 1/2 پیمانه شکر، 1/8 قاشق چایخوری نمک و 1/8 قاشق چایخوری کرم تارتار را در کاسه همزن بریزید، قطعه همزن را متصل کرده و روی سرعت بالا به مدت 7 دقیقه یا تا زمانی که حسابی پف کرده و نوارهای سفید روی آن تشکیل شود به هم زدن ادامه دهید (سرد بودن سفیده تخم مرغ باعث افزایش زمان پف کردن خواهد شد).
    %D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C3.jpg
  2. مواد مرنگ را به یک قیف با دهانه 3/8 اینچ انتقال دهید و روی سینی کلوچه به صورت چند ردیف دایره بگذارید ( اینچ فضا میان دایره‌ها بگذارید). کلاهک قارچها باید شبیه به شکلاتهای اشکی بزرک باشد (حدود 1 و نیم اینچ قطر داشته باشند) با چرخاندن قیف، می‌توانید سطح آنها را به صورت یکدست درآورید. اگر به دنبال مرنگ قارچی یکسان و بی نقص هستید می‌توانید با نوک انگشت مرطوب روی آنها را صاف و هموار کنید. ساقه‌های قارچ باید حالت اشکی باریک و بلند داشته باشند (قطر 3/4 اینچ در ته) و نوک آنها تیز باشد. اگر کمی منحنی باشد باعث می‌شود فرم خاصی به قارچ بدهد اما اگر زیاد منحنی باشد مواد مرنگ ریزش می‌کند.
    %D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C4.jpg
  3. آنها را به مدت 1 ساعت و نیم در دمای 90 درجه سانتی‌گراد یا 200 درجه فارنهایت بپزید. مرنگها موقع درست شدن باید به راحتی از کاغذ روغنی جدا شوند. آنها را از فر درآورید و کاغذ فر را از توی سینی خارج کنید. بگذارید روی کاغذ و در دمای اتاق بمانند تا به طور کامل خنک شوند. نکته: وقتی که آنها را از فر خارج می‌کنید از بیرون حالت ترد و از داخل کمی شبیه به مارشمالو هستند اما موقع خنک شدن سفت خواهند شد.
    %D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C5.jpg
  4. برای سر هم کردن مرنگ قارچی، مقداری پودر کاکائو روی کلاهک قارچها و ساقه‌ها بپاشید. اگر دوست دارید می‌توانید پودر را با انگشتانتان روی قارچها بریزید تا ظاهر قارچها به صورت طبیعی خاک آلود به نظر برسد. اگر پودر کاکائو را قبل از سر هم کردن قطعات قارچ بریزید، راحت تر است. نوک یک چاقوی نوک تیز کوچک وسط هر کلاهک قارچ را سوراخ کنید تا حدی که گودی آن به اندازه‌ای باشد که ساقه قارچ درون آن جا بگیرد. دهانه سوراخ را بیش از حد باز نکنید.
    %D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C6.jpg
  5. حالا شکلات را ذوب کنید، آن را در یک کیسه زیپ لاک بریزید، یک سوراخ کوچک در گوشه کیسه ایجاد کنید و به آرامی شکلات ذوب شده را در سوراخهای ایجاد شده در کلاهک قارچ مرنگی بریزید. ساقه‌های قارچ را درون حفره کلاهک فرو کنید و قارچها را به صورت سر و ته بگذارید تا زمانی که شکلات کاملا سفت شده و شکل قارچ تثبیت شود. به آرامی مرنگ قارچی را برداشته و در ظرفی در دار و در کابینت آشپزخانه یا کمد برای چند روز نگه دارید. نگهداری مرنگ قارچی باید در دمای اتاق باشد بنابراین هرگز آنها را در یخچال قرار ندهید.
    %D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C7.jpg
%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C8.jpg


شما می‌توانید از این قارچ‌های دکوراتیو برای تزئین انواع کیک و شیرینی به خصوص کیک تنه درخت و یا کیک کریسمس استفاده کنید.

%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C9.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه

%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AC%D9%85%D8%AF-755x482.jpg

ماست منجمد (یخ زده) علاوه بر اینکه دسری خوشمزه و انرژی بخش است، یک درمان محبوب در بسیاری از نقاط جهان است و می‌تواند مزایای شگفت آوری را برای ارتقای سلامت در فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی فواید مصرف آن بپردازیم.

ماست منجمد چیست؟
ماست منجمد (یخ زده)، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، یک محصول دسری منجمد است که توسط انجماد ماست معمولی و گاهی اوقات اضافه کردن سایر محصولات لبنی برای عطر و طعم و ثبات به آن درست می‌شود. این دسر اغلب به عنوان یک گزینه سالم‌تر نسبت به بستنی، با توجه به مزایای سلامتی اضافی که می‌توان با خوردن ماست به دست آورد، دیده می‌شود. برخی از انواع ماست یخ زده دارای باکتری زنده، شبیه به ماست معمولی است. این محصول به طور معمول شامل چربی شیر، باکتری، شیرین‌کننده‌ها، شیر جامد و چاشنی‌های مصنوعی یا مواد افزودنی است. ماست یخ زده یونانی یکی دیگر از گونه‌های محبوب است که می‌تواند گزینه‌ای حتی سالم برای دندان شیرین شما فراهم کند.

-منجمد-چیست؟-1024x824.jpg


ارزش تغذیه‌ای ماست منجمد
از نظر تغذیه‌ای، ماست یخ زده برای شما بهتر از بستنی است، زیرا همان مقدار پروتئین و صد البته کربوهیدرات بیشتری را فراهم می‌کند، اما کالری و چربی کمتری دارد. یک فنجان از این ماست حاوی تقریباً ۲۲۰ کالری، ۵ گرم پروتئین و ۳۸ گرم کربوهیدرات است. در حالی که بستنی دارای سطوح بالای از چربی است، این نوع ماست در کل فقط دارای ۶ گرم چربی است که چهار گرم از آن‌ها چربی اشباع هستند.

فواید استفاده از ماست منجمد
مزایای عمده ماست یخ زده که حاوی باکتری‌های خوب است، برای سلامت انسان شامل توانایی آن در تقویت سلامت قلب و عروق، کمک به کاهش وزن و تأمین مصرف مواد مغذی برای بدن در فرد مصرف کننده آن می‌باشد.

  • بهبود فرآیند هضم که این امر به علت وجود پروبیوتیک ها (باکتری‌های مفید موجود در آن) می‌باشد
  • سطوح لاکتوز را کاهش می‌دهد
  • به توجه به کالری کم آن به فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند.
  • تقویت سلامت قلب و عروق در فرد مصرف کننده.
  • تراکم معدنی استخوان را بهبود می‌بخشد.
  • مواد مغذی مهم برای فعالیت متابولیک فراهم می‌کند.
-ماست-منجمد.png


مقایسه ماست منجمد با ماست
در حالی که این دو بسیار شبیه هستند، در عین حال چند تفاوت اساسی بین ماست یخ زده و ماست سنتی وجود دارد.

  • قند: انواع ماست یخ زده از نظر داشتن قند حاوی مقدار بالاتری نسبت به انواع غیر یخ زده است
  • باکتری‌ها: بسیاری از ماست‌های منجمد در زمان‌های مختلف تحت فرایند حرارتی قرار گرفته‌اند که می‌تواند برای باکتری‌های مفید در ماست کشنده باشد.
  • پروتئین: ماست غلظت پروتئین بالاتر و همچنین کالری کمتری دارد
  • کربوهیدرات: ماست به طور قابل‌ملاحظه‌ای دارای مقادیر کمتری از کربوهیدرات و درصد بالاتری از مواد معدنی است.
مصارف ماست یخ زده
ماست یخ زده بیشتر به عنوان درمان برای سرماخوردگی شناخته می‌شود و همچنین به عنوان یک جایگزین سالم برای بستنی، اما می‌توان آن را با سایر روش‌های دیگر نیز استفاده کرد. بعضی از مردم دوست دارند این ماده غذایی را با اسموتی یا شیک‌های سالم خود مخلوط کنند، زیرا می‌تواند یک مزه تندی را به ویژه هنگامی که به دسرهای تهیه شده از توت اضافه می‌شود، فراهم کند. با این حال، مهم است که ماست یخ زده را به مقدار متعادل مصرف کنید، زیرا دارای کالری و قند نسبتاً زیادی است.
منبع: مجله قرمز
 

liositesaz.com

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2016
نوشته‌ها
159
لایک‌ها
29
مصارف ماست یخ زده
ماست یخ زده بیشتر به عنوان درمان برای سرماخوردگی شناخته می‌شود و همچنین به عنوان یک جایگزین سالم برای بستنی، اما می‌توان آن را با سایر روش‌های دیگر نیز استفاده کرد. بعضی از مردم دوست دارند این ماده غذایی را با اسموتی یا شیک‌های سالم خود مخلوط کنند، زیرا می‌تواند یک مزه تندی را به ویژه هنگامی که به دسرهای تهیه شده از توت اضافه می‌شود، فراهم کند. با این حال، مهم است که ماست یخ زده را به مقدار متعادل مصرف کنید، زیرا دارای کالری و قند نسبتاً زیادی است.


ممنون این قسمت خیلی خوب بود
 

ali724

Registered User
تاریخ عضویت
10 می 2015
نوشته‌ها
175
لایک‌ها
30
سن
29
از کاسنی خیلی تعریف میکنن
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
غذاهای پر کلسیم و مغذی که گیاهخواران (وگانها) هم می‌توانند بخورند
%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%B3%DB%8C%D9%85-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-1.jpg

غذاهای پر کلسیم زیاد هستند و بسیاری از آنها جزو مواد لبنی نیستند. این خبر خوبی برای بسیاری از افراد جامعه است بخصوص برای وگانها و آنهایی که به دلیل مشکل عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانند محصولات لبنی را به طور کامل هضم کنند.

کلسیم برای سلامت عمومی بدن ضروری است. اکثر بزرگسالان ۱۹ تا ۵۰ ساله نیازمند ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در هر روز هستند. این مقدار کلسیم در سه لیوان شیر وجود دارد.

شیر، پنیر و ماست بهترین منابع کلسیم هستند اما غذاهای غیر لبنی بسیاری نیز سرشار از این ماده معدنی هستند. در این مطلب ما ۱۸ منبع گیاهی کلسیم را برای شما شرح خواهیم داد که جزو غذاهای پر کلسیم هستند.

غذاهای پر کلسیم برای وگانها و افراد دچار عدم تحمل لاکتوز
غذاهای زیر سرشار از کلسیم هستند و حاوی هیچ فراورده حیوانی نیستند.

دانه‌های چیا
۲۸ گرم یا ۲ قاشق غذاخوری از دانه‌های چیا، ۱۷۹ میلی گرم کلسیم دارند. چیا حاوی بور نیز هست که سلامت استخوانها و عضلات را با کمک به بدن برای متابولیزه کردن کلسیم، فسفر و منیزیم، تقویت می‌کند. دانه‌های چیا را به اسموتی اضافه کنید یا آنها را داخل اوتمیل یا ماست بریزید تا کمی بافت دانه‌ای داشته باشید.


شیر سویا
یک فنجان شیر سویای غنی شده حاوی همان مقدار کلسیم موجود در یک فنجان شیر گاو است. بنابراین جزو ابتدای لیست غذاهای پر کلسیم قرار گرفته است. باید فراورده‌ای را انتخاب کنید که غنی شده با کربنات کلسیم است. شیر سویا همچنین سرشار از ویتامین D است و حاوی چربی اشباع کمتری نسبت به شیر گاو دارای لاکتوز است.


شیر بادام
۱ فنجان بادام کامل حاوی ۳۸۵ میلی گرم کلسیم است که بیشتر از یک سوم نیاز روزانه توصیه شده است. البته همان وعده حاوی ۸۳۸ کالری و تقریبا ۷۲ گرم چربی است. البته چربی آن عمدتا سالم و غیر اشباع است، کالری محاسبه شده بالا است و شخص باید مصرف آن را مثلا به وعده‌های کوچکتر از یک چهارم فنجان در هر وعده تقسیم کند.

انجیر خشک شده
حدود هشت عدد انجیر یا ۱ فنجان آن ۲۴۱ میلی گرم کلسیم دارد. انجیرها یک درمان عالی شیرین هستند و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. آنها را به عنوان یک میان وعده نیمه شب مصرف کنید یا آنها را به صورت مربا در آورید.


تافو
تافو منبع عالی کلسیم و جزو برترین غذاهای پر کلسیم است. البته میزان کلسیم متفاوت است که این بسته به نرمی و نوع آن دارد. و می‌تواند از ۲۷۵ تا ۸۶۱ میلی گرم در هر نیم فنجان متغیر باشد.


لوبیای سفید
یک فنجان لوبیای سفید ۱۶۱ میلی گرم کلسیم دارد. لوبیا سفید غذای کم چربی ست و سرشار از آهن نیز هست. آنها را به سوپ مورد علاقه یا سالادتان اضافه کنید یا آنها را در حمص استفاده کنید.

تخم آفتابگردان
یک فنجان از تخم افتابگردان حاوی ۱۰۹ میلی گرم کلسیم است. این دانه‌ها همچنین سرشار از کلسیم هستند که اثرات کلسیم در بدن را متعادل می‌کند و سلامت اعصاب و عضلات را تنظیم می‌کند. به علاوه تخم آفتابگردان حاوی ویتامین E و مس است. این مواد مغذی با همدیگر می‌توانند تقویت استخوان و انعطاف پذیری را بیشتر کنند و از پوکی استخوان جلوگیری کنند.


با این حال، تخم آفتابگردان می‌تواند حاوی مقدار زیادی نمک افزوده باشد که سطح کلسیم بدن را کاهش می‌دهند. برای بهینه سازی فواید سلامتی آن، نمونه خام و بدون نمک را انتخاب کنید. همچنین یک وعده در حدود یک مشت از مغز تخمه را برای اجتناب از مصرف زیاد کالری، خوب است.

کیل
فقط ۲ فنجان کیل خام حدود ۱۸۰ میلی گرم کلسیم را تامین می‌کند. کیل متعلق به خانواده سبزیجات کلمی هستند که شامل بروکلی هم هست. سبزیجات سبز برگ حاوی آنتی اکسیدانهای زیادی هستند که می‌توانند از صدمه سلولی پیشگیری کنند یا آن را به تاخیر بیندازند. کیل همچنین کالری کمی دارد هر ۱۰۰ گرم آن تنها ۳۵ کالری دارد. کیل خرد شده را به سالاد اضافه کنید یا آنها را بخار پز کنید به عنوان یک بغل بشقابی مصرف کنید.


دانه کنجد
خوردن یک قاشق غذاخوری از دانه کنجد ۸۸ میلی گرم کلسیم به **** غذایی اضافه می‌کند. سعی کنید تا آنها را بو بدهید و دانه‌ها را روی سالا بریزید یا آنها را در نان برای طعم آجیلی اضافه کنید.

دانه‌های کنجد همچنین حاوی روی و مس هستند و هر دوی آنها برای سلامت استخوان مفید هستند. نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ نشان داد که مکملهای حاوی دانه‌های کنجد به کاهش علائم استئوآرتریت زانو کمک می‌کنند.

بروکلی
یک فنجان بروکلی یخ زده حاوی ۸۷ میلی گرم کلسیم است. یک **** غذایی سرشار از بروکلی و اعضای دیگر خانواده کلم بروکلی ممکن است با کاهش خطر سرطان مرتبط باشد. تحقیقات روی جوندگان نشان می‌دهد که ترکیبات بروکلی می‌توانند به جلوگیری از سرطان مثانه، سرطان سینه، روده بزرگ، کبد و معده کمک کنند. با این حال مطالعات انجام شده در انسان نتایجی غیر مستقیم به دست آورده است.


سیب زمینی شیرین
یک سیب زمینی بزرگ شیرین حاوی ۶۸ میلی گرم کلسیم است. این سبزیجات نیز غنی از پتاسیم و ویتامینهای A و C هستند. ویتامین A یک آنتی اکسیدان مهم است که سلامت چشم را تقویت می‌کند، در مقابل اثرات افزایش سن مقاومت می‌کند و از سرطان پیشگیری می‌کند.

سیب زمینی شیرین بطور طبیعی کم چرب و کم کالری است. آنها به عنوان یک بغل بشقابی در بسیاری از نقاط جهان معروف هستند.


خردل و برگهای سبز کلم
برگهای سبز کلم حاوی ۸۴ میلی گرم کلسیم در هر فنجان هستند و غنی از سایر ویتامینها و مواد معدنی هستند. برگهای سبز خردل نیز منبع عالی مواد مغذی هستند و حاوی ۶۴ میلی گرم کلسیم در هر فنجان.

پرتقال و آب پرتقال
یک عدد پرتقال بزرگ حاوی ۷۴ میلی گرم کلسیم است در عین حال که یک لیوان آب پرتقال غنی شده با کلسیم حاوی ۳۰۰ میلی گرم است.


کدو حلوایی
کدو حلوایی حاوی ۸۴ میلی گرم کلسیم در هر فنجان است. همان وعده ۳۱ میلی گرم ویتامین C دارد که بیش از یک سوم میزان توصیه شده در روز است. مردان باید روزانه ۹۵ میلی گرم و زنان باید میلی گرم از این ویتامین را مصرف کنند. کدو حلوایی سرشار از ویتامین A است و چندین دستورالعمل موجود در این سایت شامل سوپ کدو حلوایی و نان کدو را ملاحظه بفرمایید.

منداب
سبزی دیگر که جزو غذاهای پر کلسیم است، گیاه منداب است که حاوی ۳۲ میلی گرم در هر فنجان است. این سبزی ممکن است خشک به نظر برسد در حالی که این سبزی پر آب است و کالری کمی دارد که در هر فنجان تنها ۵ کالری دارد. اگر کسی ۳ تا ۴ فنجان از آن را در هر وعده مصرف کند مصرف کلی کلسیم خود را بالا خواهد برد. منداب همچنین حاوی مقدار زیادی از یک ترکیب به نام اروسین است که ممکن است با سرطان مبارزه کند. شما می‌توانید دستور سالاد لبو و مانداب را برای استفاده هر چه بهتر از منداب در همین سایت مطالعه کنید.

کلام پایانی
کلسیم یک ماده معدنی مهم است که جذب آن از طریق **** غذایی آسان است. هدف ما مصرف کردن ۲ تا ۳ وعده کلسیم در هر وعده غذایی است. هر کسی که قادر به مصرف روزانه کلسیم نباشد باید با پزشک خود در مورد مکملها صحبت کند. برای افزودن غذاهای پر کلسیم به **** غذایی خود سعی کنید که به صورت متنوع از آنها استفاده کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چند روش آرایش ساده و زیبا که در کمترین زمان می‌توانید انجام دهید
%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF-1.jpg

زیبایی ساده و طبیعی طرفداران زیادی دارد و همه دوست دارند با یک آرایش ساده و سریع به این هدف دست پیدا کنند. اما داشتن آرایش ساده همیشه به معنای چهره خسته کننده و تکراری نیست و آرایش ساده شما لزوما نباید نامرئی و نامشخص باشد. خانم‌ها گاهی دوست دارند از رنگ‌های شاد و زیبا در چهره خود استفاده کنند و به همه نشان دهند که آرایش کرده‌اند بدون آن که آرایشی غلیظ و افراطی داشته باشند. اگر شما از رنگ‌ها به اندازه و هماهنگ در آرایش ساده خو استفاده کنید به این هدف دست پیدا می‌کنید و چهره شما شاداب، طبیعی و خوشرنگ و لعاب به نظر خواهد رسید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ۴ روش متفاوت برای آرایش ساده به شما آموزش خواهیم داد و در ادامه نیز شما را با یک مفهوم جدید به نام زیبایی پاک آشنا خواهیم کرد.


آرایش ساده با رژ لب مرجانی و مژه‌های زرشکی
وقتی صحبت از ریمل می‌شود همه خانم‌ها به رنگ مشکی فکر می‌کنند و اگر تا حدی اهل تنوع باشند نهایتا رنگ‌های قهوه‌ای یا آبی تیره را در مجموعه لوازم آرایشی خود قرار می‌دهند. اما ریمل به رنگ زرشکی هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و درخششی خاص و طبیعی به چشمان شما خواهد داد. با استفاده از این رنگ ریمل شما دیگر نیازی به استفاده از سایه یا خط چشم هم نخواهید داشت و فقط با استفاده از یک رنگ روشن و طبیعی مثل مرجانی روی لب‌های خود می‌توانید آرایشتان را کامل کنید. البته توجه داشته باشید که اگر رنگ مژه‌های شما مشکی است و می‌خواهید رنگ زرشکی روی آن جلوه کاملی داشته باشد بهتر است از پرایمر سفید ریمل روی مژه‌ها استفاده کنید و سپس ریمل بزنید اما این کار ضرورتی ندارد. این سبک آرایش بیشتر حالت زمستانی و بهاری دارد اما در فصل‌های دیگر هم می‌توان از آن استفاده کرد. این آرایش ساده برای خانم‌هایی که پوست متوسط یا روشن با ته رنگ گرم دارند بسیار مناسب است ولی اگر ته رنگ پوست شما سرد است می‌توانید از رژ لب کالباسی و گوشی به جای مرجانی استفاده کنید.



آرایش ساده با پوست برنزه و سایه مسی
اگر به دنبال یک آرایش ساده هستید و در عین حال ترجیح می‌دهید چهره شما عمق و زیبایی خاصی داشته باشد استفاده از برنزه کننده بهترین گزینه است. برنزه کننده‌ای که یکی دو درجه از رنگ طبیعی پوست شما تیره‌تر باشد نه تنها به چهره شما عمق می‌دهد و آن را سه بعدی می‌کند بلکه می‌تواند جایگزین کرم پودر و کانسیلر هم باشد و عیوب چهره را در بیشتر قسمت‌ها بپوشاند. برای این روش آرایش برنزه کننده را روی پیشانی و خطوط فک بزنید و سپس تا روی بینی امتداد دهید. در مرحله بعدی سراغ سایه چشم مسی بروید، این رنگ جزو رنگ‌هایی است که به همه می‌آید و زیبایی خاصی به چشم‌ها می‌دهد که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. سایه را روی پلک بالا بمالید و کمی از آن را نیز زیر پلک پاین بکشید تا چشم‌های شما درشت و مشخص به نظر برسند. در انتها استفاده از یک برق لب و کمی ژل بیرنگ روی ابرو و مژه کار آرایش شما را کامل خواهد کرد. این مدل آرایش برای خانم‌هایی که پوست متوسط یا تیره دارند و موهای نسبتا روشنی دارند بسیار مناسب است و به خصوص در فصل تابستان می‌تواند آرایش روزمره شما باشد.



آرایش ساده با ابروهای پر و رژ لب ارغوانی
ابروها به عنوان قاب چشم‌ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارند و تاکید روی آن‌ها می‌تواند زیبایی طبیعی چهره شما را چندین برابر کند. برای این کار نیازی به استفاده از مداد ابرو و کشیدن ابرو نیست بلکه شما با یک ریمل ابروی بیرنگ یا رنگی می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا ابروها را تمیز و مرتب اصلاح کرده و به سمت بالا شانه کنید سپس ریمل ابرو را با حرکاتی به سمت بالا روی ابروها بکشید تا هم ابروها تیره و پر شوند و هم موهای آن در جهت دلخواه شما حالت بگیرد. پس از این کار سراغ رژ لب ارغوانی خود بروید و لب‌ها به کمک آن را با حالتی طبیعی پوشش دهید. در این مرحله می‌توانید با کمی کانسیلر عیوب چهره مثل جوش و لک را بپوشانید و به همین سادگی کار آرایش شما به اتمام می‌رسد. این روش آرایش برای خانم‌هایی که ابروهای زیبا و پرپشتی دارند و می‌خواهند روی آن تاکید کنند بهترین انتخاب است اما ااز نظر رنگ پوست در این روش محدودیتی وجود ندارد و هر کسی با هر رنگ پوستی می‌تواند از این سبک، برای آرایش ساده خود کمک بگیرد.



آرایش ساده با گونه‌های سرخ و لب‌های هلویی
اگر می‌خواهید صورت شما خوشرنگ و شاداب به نظر برسد رژگونه بهترین انتخاب است. استفاده از رژگونه با رنگ روشن مثل هلویی مایل به صورتی یا صورتی طبیعی، سرخی و شادابی خاصی به گونه‌ها و چهره شما می‌دهد و شما را جوان و زیبا نشان می‌دهد. برای این کار رژگونه (ترجیحا مایع یا استیکی) را روی مرکز گونه‌های خود بمالید و کاملا محو کنید. در مرحله بعدی یک رژ لب با رنگی طبیعی که کمی از رنگ لب‌های شما تیره‌تر است مثل هلویی و صورتی انتخاب کنید و لب‌ها را با آن آرایش کنید. به همین سادگی کار آرایش شما تمام می‌شوید و آماده خواهید بود. دقت داشته باشید این روش آرایش برای خانم‌هایی که پوست روشن و رنگ پریده دارند و خطوط چهره آن‌ها چندان مشخص نیست بهترین انتخاب است و می‌تواند با حالتی طبیعی، شادابی و جذابیت چهره شما را افزایش دهد.



زیبایی پاک Clean Beauty چه معنایی دارد؟
همه ما درباره زندگی سالم چیزهایی شنیده‌ایم و می‌دانیم که با خوردن غذاهای طبیعی و حذف مواد سمی و مصنوعی از زندگی روزمره می‌توان احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داد. اما اخیرا در دنیای مد و زیبایی عبارتی به نام Clean Beauty یا زیبایی پاک بر سر زبان‌ها افتاده است که معنایی چندگانه و گیج کننده دارد. به طور کلی نمی‌توان تعریفی دقیق و کامل از Clean Beauty ارائه داد اما کارشناسان معتقدند Clean Beauty به معنای استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی تهیه شده از ترکیبات طبیعی است که فاقد مواد سمی و مضر هستند. برای داشتن یک زیبایی پاک شما باید از محصولاتی استفاده کنید که از ترکیبات طبیعی مثل عصاره‌های گیاهی به اضافه موادی مصنوعی که بی‌ضرر بودن آن‌ها ثابت شده تهیه شده‌اند.


محصولات مورد تایید Clean Beauty حاوی مواد شیمیایی مضر مثل پارابن‌ها، سدیم فلوریل سولفات، تریکلوسان و عطرها و رنگ‌های مصنوعی نیستند و استفاده از آن‌ها هیچ ضرری برای بدن ندارد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا ما باید حتما از این محصولات استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است، واضح است که حذف مواد شیمیایی و استفاده از ترکیبات طبیعی و بی‌ضرر انتخابی عاقلانه است که از تحریک پوست و التهاب و سایر مشکلات مرتبط جلوگیری می‌کند. اما مساله زمانی پیش می‌آید که برخی از برندها به صورت تایید نشده اقدام به زدن لیبل Clean Beauty و عبارات مشابه روی محصولات خود می‌کنند. در حال حاضر هیچ استانداردی وجود ندارد که این مساله را تایید کند بنابراین چنین لیبل‌هایی اعتبار کافی ندارند پس نمی‌توان از هر محصولی که این عبارات روی آن درج شده است با اطمینان استفاده کرد.

اما اگر شما به برند خاصی اطمینان دارید و شهرت و اعتبار این برند اعتماد کاملی در شما ایجاد کرده است می‌توانید از محصولات Clean Beauty آن برند استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید شما نباید از Clean Beauty انتظار معجزه داشته باشید و تصور کنید که با استفاده کردن از یک مرطوب کننده کاملا طبیعی و غیرسمی پوستی درخشان و فوق العاده خواهید داشت. Clean Beauty یک سبک زندگی است، مثلا شما با خوردن یک وعده سالاد انتظار ندارید که کاملا سالم شوید و به هیچ بیماری و اختلالی دچار نشوید. در واقع Clean Beauty نیز کامل کننده یک سبک زندگی سالم است که امتحان کردن آن نه تنها ضرری ندارد بلکه قطعا می‌تواند مفید و موثر باشد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
غذاهای پر فیبر و مغذی که باید به **** غذایی سالم اضافه شوند
%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D8%A8%D8%B1.jpeg

افزودن غذاهای پر فیبر به **** غذایی فواید بسیاری دارد از جمله حفظ سلامت روده، افزایش سلامت قلب و تقویت کاهش وزن. با توجه به دستورالعملهای به روز شده غذایی سازمان تغذیه، مصرف کافی فیبر برای مردان بزرگسال ۳۳/۶ گرم در روز و ۲۸ گرم در روز برای زنان بزرگسال است.

اما بیشتر مردم این مقدار را مصرف نمی‌کنند. ما هم به فیبر محلول و هم نامحلول در **** غذایی نیاز داریم. خوردن **** غذایی پر فیبر به معنای مصرف مقدار کافی از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل است.

غذاهای پر فیبر: حبوبات
حبوبات غذاهای سرشار از فیبر گیاهی هستند که شامل لوبیا، عدس و نخود هستند. لوبیاها منبع خوبی از فیبرهای قابل تخمیر هستند. این فیبر به سمت روده بزرگ حرکت می‌کند تا به تغذیه باکتریهای مفید گوناگون در روده کمک کند. تحقیقات ارتباط میان یک میکروبیوم سالم روده و درصد پایین چاقی و دیابت نوع ۲ را نشان داده‌اند.

در زیر بعضی از بهترین حبوبات برای دریافت فیبر ذکر شده است:

لوبیا سفید

لوبیا سفید یکی از غنی‌ترین غذاهای پر فیبر است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین است. لوبیا سفید را به سالاد، خورش یا خوراکهای خود برای فیبر اضافی و تقویت پروتئین، اضافه کنید.

میزان فیبر لوبیای سفید: ۱۰/۵ گرم در هر ۱۰۰ گرم (۳۱/۳ مقدار توصیه شده).

لوبیا چیتی
لوبیا چیتی یک لوبیای محبوب و پر مصرف در کشور ماست. افراد می‌توانند لوبیا را به صورت خوراک لوبیا، همراه با گوشت به صورت له کرده یا در سایر غذاهای دیگر استفاده کنند. لوبیای چیتی علاوه بر اینکه جزو یکی از غذاهای پر فیبر است، منبع عالی کلسیم و آهن نیز هست.

میزان فیبر لوبیای چیتی: ۹ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۲۶/۸ مقدار توصیه شده).

لوبیای سیاه
لوبیای سیاه حاوی مقدار خوبی از آهن و منیزیم است. این ماده غذایی همچنین منبع عالی پروتئین گیاهی است. اگر از یک **** غذایی گیاهی پیروی می‌کنید لوبیاهای سیاه را با برنج ترکیب کنید، آنها همه ۹ اسید آمینه ضروری را تامین می‌کنند.

میزان فیبر لوبیای سیاه: ۸/۷ گرم در هر ۱۰۰ گرم (۲۵/۹ درصد مقدار توصیه شده).

لپه
لپه منبع عالی آهن و منیزیم است. این ماده غذایی در انواع خورش، کاسه رول و خوراک دال مصرف دارد.

میزان فیبر لپه: ۸/۳ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۲۴/۷ درصد).

عدس

چندین نوع عدس وجود دارد از جمله عدس قرمز، سبز و خاکی (برای آشنایی با انواع عدسها و روشهای پخت آنها). آنها یک افزودنی عالی برای انواع خوراک عدسی، سوپ عدس، سالاد و عدس پلو هستند. شما می‌توانید عدس پخته را به عنوان یک وعده پس از ورزش استفاده کنید.

مقدار فیبر عدس: ۷/۹ فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۲۳/۵ درصد مصرف روزانه).

ماش
ماشها یک منبع عالی پتاسیم، منیزیم و ویتامین B6 هستند. می‌توان ماشها را خشک و پودر کرد و به عنوان آرد برای درست کردن پنکیک استفاده کرد.

مقدار فیبر ماش: ماشها حاوی ۷/۶ فیبر در هر ۱۰۰ گرم هستند (۲۲/۶ درصد توصیه شده روزانه).

لوبیای قرمز ژاپنی
لوبیاهای قرمز (ژاپنی) در آشپزی ژاپن برای خمیر لوبیای قرمز استفاده می‌شوند که یک شیرینی سنتی این کشور است. افراد همچنین می‌توانند از این لوبیای معطر و خوش طعم را جوشانده و به تنهایی استفاده کرد.

مقدار فیبر لوبیای قرمز ژاپنی: لوبیای قرمز حاوی ۷/۳ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم است (۲۱/۷ درصد مصرف روزانه).

لوبیا سفید درشت

لوبیا سفید درشت نه تنها منبع عالی فیبر است بلکه سرشار از پروتئین گیاهی هم هست.

مقدار فیبر موجود در لوبیا سفید درشت: ۷ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۲۰/۸ درصد مصرف روزانه).

نخود
نخود یکی از محبوبترین منابع پروتئین و جزو غذاهای پر فیبر است. این ماده غذایی سرشار از آهن، ویتامین B6 و منیزیم است. می‌توان از این حبوبات در تهیه خورش نخود، دیزی، حمص و فلافل استفاده کرد.

مقدار فیبر موجود در نخود: ۶/۴ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۱۹ درصد مصرف توصیه شده روزانه).

لوبیا قرمز
لوبیای قرمز سرشار از آهن است. لوبیای قرمز یک افزودنی عالی برای سوپ سبزیجات، کاسرول و سالادهاست. شما می‌توانید از این لوبیا برای انواع آش استفاده کنید البته لعاب آن به اندازه لوبیای چیتی نیست.

مقدار فیبر لوبیای قرمز: ۶/۴ فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۱۹ درصد مصرف توصیه شده روزانه).

لوبیای سویا

لوبیاهای سویا در آشپزی ژاپنی برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند از جمله تافو، تمپه و میسو. افراد می‌توانند از محصولات لوبیای سویا به عنوان جایگزین تغذیه‌ای برای گوشت و محصولات لبنی استفاده کنند. لوبیای سویای تازه را در صورت یافتن در بازار می‌توان بصورت خام خورد یا به عنوان ادامامه به سالاد اضافه کرد.

مقدار فیبر موجود در لوبیای سویا: ۶ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۱۷/۹ درصد مصرف توصیه شده روزانه).

لوبیا کنسروی
لوبیا کنسرو شده سرشار از فیبر و پروتئین هستند. خوبی کار استفاده راحت از آنهاست بخصوص وقتی که وقت ندارید و می‌توانید از آنها در خورش قرمه سبزی هم استفاده کنید. سعی کنید از برندهایی خریداری کنید که نمک کمتری داشته باشند چون همانطور که می‌دانید کنسروها جزو غذاهای با سدیم بالا هستند.

مقدار فیبر لوبیای کنسروی ساده: ۴/۱ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۱۲/۲ درصد توصیه روزانه).

نخود سبز
نخود سبز به صورت تازه و کنسروی موجود است. نخود سبز منبع عالی فیبر، پروتئین، ویتامین C و ویتامین A است.

مقدار فیبر نخود سبز حاوی ۴/۱ تا ۵/۵ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم است (۱۲ تا ۱۶ درصد مقدار توصیه شده).

غذاهای پر فیبر : سبزیجات
سبزیجات در میان فواید بسیاری که برای سلامتی دارند یکی از بهترین منابع فیبر غذایی هستند. سبزیجات با فیبر شامل موارد زیر هستند:

آرتیشو

آرتیشوها حاوی ویتامین C و K، به اضافه کلسیم و فولات هستند. آرتیشوها را بصورت کامل کباب کنید یا در فر بپزید یا بخارپز کنید و در غذاها و یا به عنوان یک بغل بشقابی استفاده کنید. اکثر افراد عمدتا فقط داخل آرتیشو را می‌پزند و برگهای بیرونی آن را دور می‌اندازند.

مقدار فیبر آرتیشو: یک آرتیشوی متوسط حاوی ۶/۹ گرم فیبر (۲۰/۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه است).

سیب زمینی
به عنوان یک سبزی مهم منبع خوبی از ویتامین‌های B و ویتامین C و منیزیم است.

مقدار فیبر: یک سیب زمینی بزرگ، پخته همراه با پوست حاوی ۶/۳ گرم فیبر (۱۸/۸ درصد توصیه شده) است.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یکی از سبزیهای نشاسته‌ای است. آنها سرشار از ویتامین A هستند.

مقدار فیبر: یک سیب زمینی بزرگ شیرین، پخته همراه با پوست حاوی ۵/۹ گرم فیبر (۱۷/۶ درصد توصیه شده) است.

زردک

زردک یکی از غذاهای پر فیبر هویج مانند است و یکی از منابع خوب ویتامینهای C و K و همچنین ویتامینهای B، کلسیم و روی است.

مقدار فیبر: یک زردک آب پز حاوی ۵/۸ فیبر (۱۷/۳ درصد توصیه شده) است.

کدو زمستانی
کدوهای زمستانی یکی از غذاهای پر فیبر و منبع عالی ویتامینهای A و C هستند.

مقدار فیبر: یک پیمانه کدوی زمستانی حاوی ۵/۷ گرم فیبر (۱۷ درصد) است.

بروکلی
بروکلی یک سبزی کلمی است که سرشار از ویتامینهای C و A است. سبزیجات کلمی هم مقدار زیادی آنتی اکسیدان پلی فنل دارند.

مقدار فیبر: یک پیمانه بروکلی پخته حاوی ۵/۱ گرم فیبر (۱۵/۲ درصد توصیه شده) است.

کدو تنبل
کدو تنبل یک سبزی مشهور و یکی از منابع ویتامین A، K و کلسیم است. می‌توان از این سبزی در غذاهای شیرین و سوپ کدو تنبل استفاده کرد.

مقدار فیبر: یک سهم استاندارد از کدوی پوره شده حاوی ۳/۶ گرم فیبر (۱۰/۷ درصد توصیه شده روزانه) است.

غذاهای پر فیبر: میوه‌ها
می‌توانید افزایش مصرف فیبر روزانه‌تان را با افزودن میوه‌های سالم به عنوان یک میان وعده سالم بین وعده‌های غذایی، بالا ببرید. بعضی از میوه‌ها نسبت به سایر میوه‌ها فیبر بیشتری دارند.

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای قلب مفید هستند. استفاده از آنها در سالادها و دیپها و همچنین سالسا متداول است.

مقدار فیبر: یک آووکادوی پوست گرفته حاوی ۹/۲ گرم فیبر (۲۷/۴ درصد توصیه شده) است.

هلو
هلوها سرشار از فیبر هستند به همان صورت حاوی ویتامینهای A و C، فولات و کلسیم هستند. چند هلو را در کاسه بگذارید و سر میز ببرید یا آنها را همراه با دسر سرو کنید. حتی می‌توانید با کباب کردن آنها به روشی متفاوت از آنها لذت ببرید.

مقدار فیبر: یک هلوی متوسط حاوی ۵/۵ گرم فیبر (۱۶/۴ درصد توصیه شده) است.

سیب

سیببها یکی از غذاهای پر فیبر مشهور و یکی از منابع خوب ویتامین C و A و فولات هستند. سعی کنید سیب را با پوست بخورید چون پوست سیب حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند.

مقدار فیبر: یک سیب بزرگ حاوی ۵/۴ گرم فیبر (۱۶/۱ درصد توصیه شده) است.

تمشک قرمز
تمشک قرمز یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان هستند. تمشکهای قرمز هم حاوی ویتامین C و A هستند.

مقدار فیبر: نصف یک پیمانه تمشک قرمز حاوی ۴ گرم فیبر (۱۱/۹ درصد توصیه شده) است.

تمشک سیاه
همانند تمشکهای قرمز، تمشکهای سیاه هم سرشار از آنتی اکسیدانها و منبع عالی ویتامین C و K هستند.

مقدار فیبر: نیمی از یک پیمانه تمشک سیاه ۳/۸ گرم فیبر (۱۱/۳ درصد توصیه شده) است.

آلو

آلو یا آلو خشک می‌توانند به سلامت گوارش کمک کنند. اگر چه آلوها سرشار از فیبر هستند اما قند زیادی هم دارند بنابراین آنها را در حد معتدل مصرف کنید.

مقدار فیبر: ۵ عدد آلو حاوی ۳/۴ گرم فیبر (۱۰/۱ درصد توصیه شده) هستند.

پرتقال
پرتقالها منبع شگفت انگیزی از فیبر هستند. پرتقال سرشار از ویتامین C هستند که برای سلامتی ضروی است.

مقدار فیبر: یک پرتقال حاوی ۳/۴ گرم فیبر (۱۰/۱ درصد توصیه شده) است.

موز
موز منبع عالی مواد مغذی از جمله پتاسیم، منیزیم و ویتامین C است. آنها را می‌توان به صورت یک میان وعده مصرف کرد یا در انواع کیک و شیرینی همانند نان موزی استفاده کرد.

مقدار فیبر: یک موز متوسط حاوی ۳/۱ گرم فیبر (۹/۲ درصد توصیه شده) است.

گواوا

این میوه نه تنها یک منبع فیبر است بلکه مقدار زیادی ویتامین C دارد و حاوی ویتامین A نیز هست. می‌توانید آگاوا را در اسموتی یا آب میوه استفاده کنید. پوست آنها هم خوراکی است که به معنای این است می‌توانید از آنها به عنوان میان وعده استفاده کنید.

مقدار فیبر: یک میوه گواوا حاوی ۳ گرم فیبر (۸/۹ درصد توصیه شده) است.

غذاهای سرشار از فیبر: آجیلها و تخمه‌ها
آجیلها و تخمه‌ها فواید متعددی دارند. آنها حاوی چربیهای سالم، غلظتهای بالایی از پروتئین هستند و اسیدهای چرب امگا ۳ دارند.

آجیلها و تخمه‌های پر فیبر عبارتند از:

گندم سیاه

به غیر از اسمش هیچ ربطی به گندم ندارد و در واقع یک جور دانه است نه غله. بذر گندم سیاه شبیه به غلات هستند و از گیاهی بدست می‌آیند که بیشتر به ریواس شبیه است تا گندم. این دانه غنی از منیزیم و روی است. گندم سیاه حاوی گلوتن نیست از این جهت برای افراد مبتلا به سلیاک گزینه خوبی است.

در ژاپن به طور سنتی از گندم سیاه برای درست کردن نودل سوبا استفاده می‌شود. در کشورهای دیگر هم این دانه محبوب است.

افراد می‌توانند این دانه‌های خوراکی را به غلات صبحانه یا اسموتی اضافه کنند. آرد گندم سیاه یک آرد بدون گلوتن فوق العاده به عنوان جایگزین آرد معمولی برای آشپزی و پخت و پز است.

مقدار فیبر: نصف پیمانه دانه‌های گندم سیاه حاوی ۸/۴ گرم فیبر (۲۵ درصد توصیه شده) است.

دانه‌های چیا
دانه‌های چیا در اصل در آمریکای مرکزی کشت می‌شوند. این دانه‌های خوراکی نه تنها سرشار از فیبر هستند بلکه حاوی مقادیر بالایی از امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان، کلسیم و آهن هستند. می‌توان از پودر دانه‌های چیا فواید بهداشتی بیشتری را به دست آورد. از چیا می‌توان در غلات صبحانه، اسموتی، پودینگ چیا، اوتمیل اورنایت و انواع کراکرهای چند مغز استفاده کنید.

مقدار فیبر: هر قاشق غذاخوری چیا حاوی ۴/۱ گرم فیبر (۱۲/۲ درصد توصیه شده) است.

کینوا
کینوا یک نمونه دیگر از شبه غلات است و در واقع یک دانه خوراکی است. این دانه سرشار از آنتی اکسیدان، منیزیم، فولات و مس است همچنین ویتامینهای B1، B2 و B6 نیز دارد. کینوا برای افرادی که به گلوتن حساس هستند بسیار عالی است. آرد کینوا برای کیک و شیرینی عالی است و می‌توان آن را در غلات صبحانه استفاده کرد.

مقدار فیبر: نیم پیمانه حاوی ۲/۶ گرم فیبر (۷/۷ درصد توصیه شده) است.

تخمه کدو

تخمه کدو یک منبع عالی چربیهای تک رشته‌ای و چند رشته‌ای اشباع نشده و همچنین منیزیم و روی است.

مقدار فیبر: یک چهارم پیمانه تخمه کدو حاوی ۱/۹ گرم فیبر (۵/۷ درصد توصیه شده) است.

بادام
بادام سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. همچنین حاوی کلسیم و اسیدهای چرب غیر اشباع تک رشته‌ای و چند رشته‌ای است.

مقدار فیبر: ۱۰ بادام حاوی ۱/۵ گرم فیبر (۴/۵ درصد توصیه شده) است.

پاپ کورن
پاپ کورن یک میان وعده غذایی، سالم و در عین حال یکی از غذاهای پر فیبر و پر طرفدار است. این خوراکی منبع روی، فولات و ویتامین A است. از پاپ کورنهایی که حاوی نمک و شکر زیاد هستند استفاده نکنید.

مقدار فیبر: یک پیمانه پاپ کورن حاوی ۱/۲ گرم فیبر (۳/۶ درصد توصیه شده) است.

غذاهای پر فیبر: غلات کامل
غلات کامل قلب را سالم نگه می‌دارند و بیش از سایر غذاها انسان را سیر نگه می‌دارند. غلات پر فیبر شامل موارد زیر هستند:

فریکه (بلغور لبنانی)

فریکه از گندم سبز برشته و پوست کنده بدست می‌آید. آنها را می‌توان به همراه سالادها یا با گوشت استفاده کنید تا یک مزه آجیلی به غذای شما اضافه کند.

مقدار فیبر: فریکه حاوی ۱۳/۳ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۳۹/۶ درصد) است.

بلغور گندم
بلغور گندم یک نوع گندم خرد شده است که در آشپزی خاورمیانه بسیار محبوب است در جنوب ایران به آن گمنه می‌گویند. درست کردن بلغور به صورت تجاری درست کردنش شامل خرد کردن گندم و اندکی جوشاندن است.

بلغور گندم یک ماده تشکیل دهنده جالب در تبوله و خوراک گمنه است. می‌توانید از آن به عنوان جایگزین برنج در سالادهای گرم و یا انواع سوپ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این ماده بدون گلوتن نیست چون بهر حال از گندم درست می‌شود.

مقدار فیبر: بلغور گندم حاوی ۴/۵ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۱۳/۴ درصد) است.

جو پوست کنده
جو پوست کنده به عنوان یک غذای همراه با گوشت یا استفاده در سالادها یا خورشها عالی است. می‌توانید در سوپ جو هم از آن استفاده کنید.

مقدار فیبر: جو پوست کنده حاوی ۳/۸ گرم فیبر در هر ۱۰۰ گرم است یعنی ۱۱/۳ درصد توصیه شده روزانه.

ترفندهایی برای افزایش فیبر در **** غذایی
ترفندهای زیر می‌تواند به افزایش مقدار فیبر در **** غذایی کمک کند:

  • اجتناب از سبزیجات پوست گرفته چون پوست آنها حاوی مقدار زیادی فیبر از جمله سلولز است
  • جایگزینی نان کامل با نان سفید
  • استفاده از برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید
  • از جو دوسر پرک شده به جای اوتمیل فوری استفاده کنید
  • هدف شما مصرف حداقل ۲ و نیم پیمانه سبزیجات و ۲ پیمانه میوه در هر روز است
  • انتخاب سبزیجات نشاسته‌ای
  • استفاده از اسفرزه یا مکملهای فیبری دیگر به هنگامی که قادر به جذب **** غذایی نیستید
خلاصه کلام
فیبر یک بخش ضروری از **** غذایی سالم است اگر چه اکثر افراد کمتر از میزان توصیه شده در روز از آن استفاده می‌کنند. یک **** غذایی پر فیبر به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت قلب و تغذیه باکتریهای خوب در روده کمک می‌کند و البته به کاهش وزن هم کمک می‌کند. می‌توان با انتخاب غذاهای پر فیبر و ترفندهای خاصی در **** غذایی از جمله پوست نگرفتن میوه و سبزی می‌توان مقدار فیبر را افزایش داد. غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از فیبر هستند فواید دیگری هم دارند. خوردن انواع مختلف غذاهای کامل به افراد کمک می‌کند تا مقدار نیاز روزانه‌شان برای فیبر و مواد مغذی دیگر را برآورده کنند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
خوردن این غذاها تولید کلاژن را در پوست شما افزایش می‌دهد
%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%84%D8%A7%DA%98%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF-2-e1541915443538.jpg

اگر با پوست بدن انسان آشنایی کافی داشته باشید احتمالا کلاژن را هم می‌شناسید. کلاژن نوعی پروتئین طبیعی است که در بدن انسان ساخته می‌شود و وظیفه آن حافظ خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی پوست است. البته کلاژن ماده‌ای حیاتی است که در تمام بافت‌ها کاربرد دارد و محدود به پوست نیست اما گاهی تولید این پروتئین به دلایلی کاهش یافته و همین مساله باعث آسیب‌های عضلانی، درد مفاصل و خشکی پوست و شکل گیری چین و چروک‌ها می‌شود. یکی از دلایلی که تولید کلاژن را در بدن کاهش می‌دهد تغذیه نادرست و نرسیدن مواد مفید و مغذی به بدن است. اما با تغذیه صحیح می‌توان تولید این ماده را افزایش داد و سلامت و زیبایی پوست و بدن تا تضمین کرد. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز شما را با غذاهایی که تولید کلاژن را در بدن افزایش می‌دهند آشنا خواهیم کرد و در ادامه چهار ماده غذایی را که حاوی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان هستند به شما معرفی خواهیم کرد.


غذاهای کلاژن ساز را بشناسید
این که تصور می‌شود غذاهای حاوی کلاژن می‌توانند تولید کلاژن را افزایش دهند یک باور غلط رایج است. چون ساختار این ماده پس از هضم در بدن کاملا شکسته می‌شود و به اسیدهای آمینه سازنده آن تجزیه می‌شود. اما اگر می‌خواهید تولید کلاژن را در بدن خود افزایش دهید این کار با انتخاب غذاهای مناسبی که حاوی ترکیبات پایه این ماده هستند امکان پذیر است. غذاهایی که حاوی ویتامین C، E و روی هستند چنین اثری دارند و باعث تقویت و افزایش تولید این پروتئین حیاتی در بدن شما می‌شوند. در ادامه ده غذایی را که چنین اثری دارند به شما معرفی خواهیم کرد. از این غذاها معمولا برای بهبود سریع بیمارانی که دچار جراحات شدید هستند استفاده می‌شود چون اثر آن‌ها در ترمیم سریع بافت‌های بدن ثابت شده است.

مرکبات: وقتی صحبت از مرکبات می‌شود همه به یاد ویتامین C می‌افتند چون مرکبات منبع غنی این ویتامین هستند و استفاده از میوه‌هایی مثل پرتقال، نارنگی، گرپ فروت، لیمو، نارنج و … می‌تواند نیاز روزانه شما را به این ویتامین ضروری تامین کند. همان طور که قبلا هم گفتیم ویتامین C یکی از ترکیبات کلیدی برای ساخت کلاژن است و اگر می‌خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید مصرف مرکبات را فراموش نکنید.


گوشت مرغ: کارشناسان تغذیه و پوست توصیه می‌کنند که حتما گوشت مرغ را به برنامه روزانه غذایی خود اضافه کنید. چون این نوع گوشت تاثیر و نقش زیادی در ساخت کلاژن در بدن و بهبود وضعیت پوست شما دارد. گوشت مرغ حاوی اسیدهای آمینه غیرضروری (پروتئین‌هایی که بدن قادر به ساختن آن‌ها است) متعددی است که بدن شما می‌تواند از آن‌ها به عنوان منبع برای ساخت کلاژن استفاده کند.


آجیل و دانه‌های روغنی: آجیل و دانه‌های روغنی هر دو منابع غنی اسیدهای چرب مفیدی هستند که در ساخت کلاژن نقشی تعیین کننده دارند. علاوه بر این، آجیل و دانه‌های روغنی حاوی مقادیر زیادی روی هستند و مطالعات اخیر نشان داده است که این عناصر به ساخت پروتئین کلاژن، کمک شایانی می‌کنند. پس لازم است که این گروه مواد غذایی را به برنامه غذایی روزمره خود اضافه کنید تا پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید.


سویا: ادامامه Edamamde به نوعی سویای نارس پخته شده که در داخل غلاف آن قرار دارد گفته می‌شود. این ماده گیاهی از خانواده حبوبات است و در کشورهای شرق آسیا به خصوص چین و کره و ژاپن به عنوان پیش غذا و مخلفات معمولا همراه با سوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید دلیل زیبایی پوست مردم این مناطق هم استفاده از چنین غذاهای مفید و پرباری باشد. ادامامه حاوی مقادیر زیادی روی است و همان طور که گفتیم روی یکی از عناصر اصلی و تعیین کننده در تولید کلاژن در بدن شما است.

سیب زمینی شیرین: همه میوه‌ها سبزیجاتی که رنگ نارنجی دارند برای بدن شما مفید هستند و استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود. چون رنگ نارنجی به معنای وجود ماده بتاکاروتن است و این ماده پیش ماده ویتامین A است یعنی می‌تواند در بدن به ویتامین A تبدیل شود و به گفته کارشناسان ویتامین A یک ترکیب ضروری و موثر برای ساخت کلاژن در بدن است. سیب زمینی شیرین هم در کنار هویج و کدوتنبل رنگ نارنجی دارد و استفاده از آن می‌تواند در بهبود وضعیت و ظاهر پوست شما موثر باشد.


ماهی: متاسفانه بیشتر افراد ماهی دوست ندارند چون نمی‌توانند بوی بد آن را تحمل کنند. اما این نوع گوشت، حاوی مواد مغذی و مفیدی است که بدن شما به آن نیاز دارد و هیچ بهانه و دلیلی برای حذف این ماده برنامه غذایی شما وجود ندارد. کارشناسان توصیه می‌کنند حتما استفاده از ماهی به خصوص ماهی قزل آلا و به خصوص نوع وحشی آن را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید چون قزل آلا حاوی مقادیر زیادی روی است که اثر چشمگیری در تقویت تولی کلاژن در بدن شما دارد.


فلفل دلمه‌ای زرد: همه انواع فلفل دلمه‌ای مقادیر زیادی ویتامین C هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند سلامت و زیبایی پوست شما را تضمین کند. اما فلفل دلمه‌ای زرد (به همان دلیلی که قبلا عنوان شد) علاوه بر ویتامین C حاوی ویتامین A هم هست و وجود این دو ویتامین در کنار هم می‌تواند تولید کلاژن را تا حد زیادی در پوست شما افزایش داده و زیبایی و شادابی آن را تامین کند.


توت فرنگی: توت فرنگی یک میوه خوشمزه و دلپذیر تابستانی است که نه تنها مقادیر بالای ویتامین C آن تولید کلاژن را در بدن شما افزایش می‌دهد بلکه این ویتامین C به عنوان یک انتی اکسیدان قوی عمل کرده و از بدن و پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. البته برخی از افراد ممکن است نسبت به این ماده آلرژی داشته باشند و بهتر است به جای آن از میوه‌ها و مرکبات دیگری که حاوی ویتامین C می‌باشند استفاده کنند.


کدو: کدو یکی از سبزیجات خوراکی است که مقدار زیادی ویتامین A دارد و همان طور که گفتیم این ویتامین نقش مهمی در تولید کلاژن ایفا می‌کند. کدو یکی از سبزیجات ارزان قیمت است که در هر فصلی یافت می‌شود و از آن می‌توان به صورت خام یا پخته شده در سالاد و غذاهای دیگر استفاده کرد.


گوشت گاو: گوشت گاو هم اگرچه در دسته گوشت‌های قرمز قرار می‌گیرد اما مانند گوشت سفید و مرغ حاوی پروتئین‌های غیرضروری مهمی است که بدن شما می‌تواند از آن‌ها به عنوان پایه تولید کلاژن استفاده کند. پس اگر می‌خواهید بدنی سالم و پوستی زیبا و جوان داشته باشید هرگز نباید مصرف گوشت اعم از گوشت قرمز و سفید را به طور کامل حذف کنید.


غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را بشناسید
آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که بدن شما را در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از به وجود آمدن سلول‌های سرطانی و سایر آسیب‌هایی که عوامل محیطی روی پوست و سایر قسمت‌های بدن دارند جلوگیری می‌کنند. انتی اکسیدان‌ها در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند اما برخی از مواد غذایی حاوی مقدار زیادی از این مواد موثر هستند که می‌توانند نیاز روزمره شما را به آنتی اکسیدان تامین کنند. در ادامه شما را با تعدادی از این مواد غذایی آشنا می‌کنیم تا با اضافه کردن آن‌ها به **** غذایی روزمره خود پوست سالم‌تر و جوان‌تری داشته باشید.

ذغال اخته وحشی: ذغال اخته وحشی یا بلوبری یکی از میوه‌های خانوده توت است و مانند بقیه اعضای این خانواده مقادیر بالایی ویتامین C در خود دارد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. اما در این میان میزان ویتامین C ذغال اخته از بقیه توت‌ها بیشتر است و اگر می‌خواهید بدنی سالم و پوستی شاداب داشته باشید. مصرف این میوه را فراموش نکنید. مصرف ذغال اخته جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و رشد موها را تقویت می‌کند، آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند و مهم‌تر از همه این که کالری بسیار کمی دارد و در کنار طعم دلپذیر، باعث چاقی هم نمی‌شود.


زردچوبه: زردچوبه یک ماده جادویی به نام کورکورمین در خود دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و مصرف ان به صورت موضعی و خوراکی می‌توان اثری معجزه آسا روی پوست شما داشته باشد. زردچوبه اثر ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی دارد که چربی اضافی پوست را جذب کرده و باکتری‌های مضری را که باعث آکنه می‌شوند از بین می‌برد. برای استفاده از این ماده به صورت خوراکی آن را با آب یا ماست مخلوط کرده و خمیری کنید و روی پوست مالیده و پس از بیست دقیقه با آب ولرم به طور کامل بشویید تا رنگ نارنجی آن کاملا پاک شود.


آووکادو: آووکادو یکی از معدود سبزیجاتی است که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در آووکادو نشانه‌های پیری را در پوست کاهش داده و التهاب آن را از بین می‌برند. آووکادو حاوی مقادیر بالای ویتامین E و B است که روی سلول‌ها پوستی اثر کرده و پوست و مو و ناخن را تقویت می کنند.


سبزیجات سبز تیره: سبزیجات سبز تیره مثل اسفناج و کلم و سبزی خوردن حاوی فیتوکمیکال‌ها هستند که حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب متعددی هستند. ویتامین C موجود در این سبزیجات تولید کلاژن را در بدن افزایش داده و پوست را تقویت می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این سبزیجات نیز پوست و موها را تقویت کرده و از آن‌ها در مقابل آسیب و اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند.


منبع: مجله قرمز
 

nika94

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
58

deltadecoration

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
2
سن
63

hsn

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
374
محل سکونت
پشت هيچستان-درب دوم
همه در این شهر می‌دانند که بیدمشک نخستین درختی در ارومیه است که پیش از رسیدن بهار شکوفه داده و به بار می‌نشیند، اصلا باید ارومیه را با عرق بیدمشک و نقل معروفش شناخت؛ مردم این دیار نسل‌ها در پای دستگاه‌های عرق‌گیری بیدمشک خاطره‌ها داشته و همیشه از خاصیت دارویی آن از جمله تسکین اعصاب، کاهش تپش قلب و رفع کم‌خوانی فایده‌ها برده‌اند.
 4.jpg

گیاه دارویی بیدمشک از بید معمولی با نام نژادی از درخت بید است که اندازه آن از بید معمولی کوچکتر ولی سنبله های آن دارای اسانس معطری است. جالب است بدانید که گل های گیاه دارویی بیدمشک قبل از بازشدن برگ ها ظاهر می شوند و معطرند و رنگ این گیاه در بهترین نوع بیشتر است . اسانسی از گل های این گیاه گرفته می شود که به آن عرق بیدمشک می گویند که همراه با شربت جهت معطر شدن شربت مصرف دارند و مصرف درمان نیز دارا می باشد. طبیعت گیاه بیدمشک سرد و تر و مقوی قوای دماغی و قلب و مفرح مزاج است و سردردهای مزاج را تسکین می دهد. بیدمشک


خواص بیدمشک
درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در شمال غرب ایران شکوفه می کنند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند. به دلیل داشتن خواص پزشکی متعدد عطر و طعم بیدمشک از زمانهای دور مدنظر بوده و این امر باعث شده تا مردم منطقه عرق بیدمشک را به دلیل خاصیت درمانی آن، در خانه های خود داشته باشند. مردم این منطقه معتقدند که عرق بیدمشک در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی های قلبی موثر است.
در مورد این عرق بسیار مفید باید گفت که عرق بیدﻤﺸﻚ با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین، تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. عطاران معتقدند بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و دستگاه گوارش است و مصرف عرق آن اشتها را افزایش می دهد. عرق بیدﻤﺸﻚ تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.
2.jpg

همچنین از شربت آن به عنوان نوشیدنی معطر و خوش طعم در مراسم و دید و بازدیدها استفاده می شود. تهیه عرق بیدمشک در آغازین روزهای بهار یکی از سنتهای خانواده های آذربایجانی به ویژه خانواده های ارومیه ای است که به شکل سنتی انجام می پذیرد و این امر به عنوان یک سنت ویژه با آیین های خاصی و به وسیله دستگاه های تعریق صورت می گیرد. اسانس یا عرق بیدﻤﺸﻚ علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربتها نیز به کار می رود. علاوه بر عرق بیدمشک و شربت بیدمشک از نقل بیدمشک ارومیه بعنوان مشهورترین خوراکی خوشمزه که از این گیاه معطر تهیه میشود میتوان نام برد.

بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی .این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد. به گزارش اسان طب جوشانده برگ یا پوست درخت بیدﻤﺸﻚ سبب دفع انگلها و کرمهای معده و روده می شود. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بری دارد.
عرق بیدﻤﺸﻚ قند خون را پایین می آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می دهد.
برای خرید نقل بیدمشک با بهترین و اعلاترین کیفیت میتوانید از اروم سوغات معتبرترین فروشگاه اینترنتی سوغات ارومیه اقدام و از عطر و بوی دل انگیز و مسحور کننده بیدمشک در هر جای ایران لذت ببرید.
 
بالا