برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با گاورنر در آسانسورها-قسمت اول

melinaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
37
سن
35

bre1.png



آسانسورها یکی از سیستم‎های پیچیده‎ای هستند که در بسیاری از ساختمان‎ها از آنها استفاده می‏‎شود و با توجه به خدمات کاربردی که ارائه می‎دهند مورد استقبال افراد زیادی در سطح جهان قرار گرفته‎اند. امروزه در بسیاری از ساختمان‎های چند طبقه از این سیستم پیچیده استفاده خواهد شد و علاوه‎بر این قوانینی نیز در خصوص استفاده از آنها در کشورهای مختلفی بوجود آمده است.
همانطور که گفته شد آسانسورها یکی از سیستم‎های پیچیده می‎باشند که از اجزا و بخش‎های مختلفی تشکیل شده‎اند. گاورنر یکی از این بخش‎ها می‎باشد که در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در خصوص آن خواهیم پرداخت و با وظایف و نحوه عملکرد بیشتر آشنا خواهیم شد. در صورتی که تمایل دارید با وظایف این قطعه در آسانسور آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.


تاریخچه گاورنر


در سال 1852 برای سیستم ترمز در آسانسورها از سیستم‎های اتوماتیک استفاده می‎شده است. اما این موضوع در سال 1853 و در نمایشگاه جهانی نیویورک توسط آلیشا گریوز اوتیس به شکلی رسمی در معرض دید جهانیان قرار گرفت و رسما از اختراع ترمز آسانسور در آن مراسم پرده برداری شد.
یکی از قطعاتی که در طول خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران توسط سرویس‎کار آسانسور مورد بررسی قرار می‎گیرد و نحوه عملکرد آن مورد بازبینی قرار خواهد گرفت گاورنر و یا همان ترمز اضطراری در این سیستم حمل و نقل می‎باشد.
با معرفی و بکار گیری این اختراع در سیستم آسانسور سبب شد تا در هنگام پاره شدن کابل‎های متصل به کابین ترمز آسانسور به شکلی خودکار فعال شود و مانع از سقوط کابین شود. این اختراع که توسط اوتیس صورت پذیرفته بود در سال 1861 به ثبت رسید.


بعد از این که این بخش رسما به جهانیان معرفی شد افرادی که در این زمینه در حال فعالیت بودند در پی گسترش میزان ایمنی در این نوع وسایل بوده و این فرآیند را تا به امروز ادامه داده‎اند.
با توجه به موارد گفته شده گاورنر یکی از اجزا مهم در این سیستم می‎باشد که باید به شکلی دوره‎ای و در قالب خدماتی چون سرویس آسانسور تهران و تعمیر آسانسور غرب تهران مورد بازبینی قرار گیرد تا همواره در صورت بروز خطرات احتمالی قابلیت درست اقدام کردن را داشته باشد.
ترمزی که توسط اوتیس به ثبت رسیده بود در سال 1878 توسط پسر وی در اختیار عموم قرار گرفت البته این امر پس از تکمیل و بهبود عملکرد ترمز این سیستم کاربردی صورت پذیرفت.


با گذشت زمان و همچنین پیشرفت بشر در زمینه‎های علمی و تکنولوژی تغییرات زیادی در آسانسورها به ویژه سیستم ایمنی آنها بوجود آمد. این تغییرات عمدتا بعد از جنگ جهانی دوم بوده است. این تغییرات به شکلی چشمگیر از سال 1948 با پدید آمدن ساختمان‎ها و برج‎های چند طبقه نمود پیدا کرد. در صورتی که از خدمات تعمیر آسانسور غرب تهران استفاده می‎کنید حتما از سرویس‎کار آسانسور بخواهید تا به شکلی دوره‎ای این قطعه از آسانسور را مورد بازبینی قرار دهد تا از نحوه عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.
آسانسورهایی که امروزه در سطح جهان مورد استفاده قرار می‎گیرند از بالاترین سطح ایمنی برخوردار می‎باشند و در آنها از مجهزترین و پیشرفته‎ترین قطعات ایمنی استفاده شده است.
البته باید توجه داشته باشید که این سیستم با توجه به این همواره مورد استفاده قرار می‎گیرد نیاز دارد تا به شکلی دوره‎ای خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران برروی آن اعمال شود و مشکلات احتمالی در قالب خدمات سرویس آسانسور مرتفع گردند. همه چیز در رابطه با تراول کابل در آسانسور را بدانید.
با توجه به تغییرات و پیشرفت‎هایی که امروزه در بسیاری از زمینه‎های صنعتی مشاهده می‎شود در آینده‎ای نه چندان دور شاهد جهشی بلند در زمینه آسانسور و قطعات آن نیز خواهیم بود. نکته قابل توجه در رابطه با این سیستم توجه داشتن به تعمیر آسانسور می‎باشد که باید به شکلی دوره صورت بگیرد.
 
بالا