برگزیده های پرشین تولز

آشنایی کامل با شهر استانبول

rezamusic13

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2012
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
8
محل سکونت
tehran
استانبول شهری بین قاره اروپا و آسیا شهری که اگربه آن سفر نکرده باشیم حداقل یک بار نیز اسم آن به گوشمان خورده افراد مختلف نظرهای مختلفی درباره استانبول دارند که در جای خود قابل احترام و بررسی می باشد.
اما چه چیزی استانبول را انقدر مهم کرده است؟
خوب همانطور که در بالا نیز گفتم استانبول در محل عبور آسیا و اروپا می باشد خوب چه چیزی از این بهتر؟ برای چی؟ برای تبادل کالا و حمل و نقل.
استانبول از قدیم مورد توجه تجار بوده است و کشورهای آسیایی ترجیح میدادن به کمک استانبول با اروپایی ها تجارت کنند و کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند یا به فروش برساند.
آشنایی کامل با شهر استانبول
.jpg
استانبول توانست پس از سالیان متعدد خود را از جنگ ها پیروز نجات دهد و بر اساس آن بناهای تاریخی مختلف را در دل خود جا دهد که امروزه درهنگام قدم زدن در استانبول شما گویی در یک موزه شهری قدم میزنید. جالبه بدونید این شهر نه تنها برای توریست ها مورد توجه می باشد بلکه برای دولت ترکیه نیز مورد توجه می باشد و نام دیگر استانبول را پایتخت اقتصادی ترکیه نامگذاری کرده اند. و وجود ۳ فرودگاه که تازگی ها فرودگاه جدید آن تاسیس گردیده است مهر تاییدی بر مهم بودن این شهر می باشد.

حمل و نقل
istanbul.jpg
حمل و نقل در این شهر بسیار متنوع و پیچیده می باشد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود که مهمترین پروژه ساحته شده آن تونل اوراسیا می باشد.این تونل توانست با عبور از زیر دریا و متصل کردن دو نقطه شهر به صورت کاملا؛ ایمن از زیر دریا مشکل ترافیک آن را حل کند.

اگر شما وسیله نقلیه شخصی برای جابجایی در استانبول ندارید نگران نباشید مترو این شهر نیز یکی از مدرن ترین و سریع ترین متروها می باشد و با کمک تونل مارمارای که بتازگی نیز ساخته شده است از قسمت آسیایی به اروپایی استانبول با کمترین زمان میتوانید در سفر باشید.
راه آهن این شهر به پایتخت آن یعنی آنکارا نیز متصل می باشد و شما با زمان کمتری نسبت به خودرو میتوانید به نقاط دیگر ترکیه سفر نمایید.
در این شهر عبور و مرور با کشتی نیز رواج دارد اگر مسیر شما به اسکله های این شهر می باشد کشتی سواری را فراموش نکنید در داخل کشتی میتوانید چای سفارش دهید و از نوشیدن چای درکنار صدای دریا لذت ببرید حتی قیمت کشتی از مترو نیز ارزان تر می باشد و ارزش یک بار امتحان را دارد.
گردشگری

abul.jpg

استانبول تقریبا؛ برای هر فردی با هر سلیقه ای جذاب می باشد اگر شما مثل من عاشق مکان تاریخی باشید هیچ چیز جالب تر از استانبول نمی باشد تقریبا؛ در اطراف میدان هیپودروم استانبول بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که برای دوست داران تاریخ این منطقه جذاب می باشد.

isfanbul-tema-park-emittte-001.jpg

اگر شما به جاهای تاریخی علاقه ندارید اصلا؛ نگران نباشید.همون گونه که گفتم استانبول سعی کرده سلیقه های مختلف را پوشش دهد اگر شما در اطراف میدان تکسیم باشید اتوبوسهایی که نقاشی شده اند و برای کودکان جذاب می باشد را دیده اید آن اتوبوسها به بزرگترین شهربازی اروپا میروند بد نیست آن را تجربه کنید! بازدید از شهربازی که مدرن ترین اسباب بازی ها و مهیج ترین آنها را در دل خود جا داده است میتواند جذاب باشد.
بیوک آدا

-ادا.jpg

اگر اهل محیط زیست و آرامش هستید هیچ وقت در سفر به استانبول بیوک آدا را از دست ندهید شهری که درآن خبری از سوخت های فسیلی نیست و حمل و نقل فقط به کمک دوچرخه و وسایل نقلیه برقی انجام می شود.همواره این جزیره یکی از جزیره های مورد علاقه من در سفر به استانبول بوده است.
مراکز خرید مدرن
forum.jpg
اگر قصد شما از سفر به استانبول خرید می باشد این شهر نیز برای شما سورپرایز دارد تقریبا؛ در تمامی نقاط این شهر شما مراکز خریدی چه کوچک و چه بزرگپ پیدا خواهید کرد ولی بعضی از آنها بعلت وجود برندهای روزدنیا و ترک معروف می باشد که یکی از آنها مرکز خرید فروم می باشد این مرکز خرید در منطقه بایرام پاشا قرار دارد که میتوانید براحتی با مترو به این منطقه برسید در آینده مفصل درباره این مرکز خرید خواهم نوشت. تقریبا؛ در این مرکز خرید میتوانید خرید اقتصادی و لوکس انجام دهید.



آکواریوم گردی
.jpg
اگر علاقه به بازدید از آکواریوم در زیر دریا را دارید این شهر دو آکواریوم دارد یکی در مرکز خرید فروم می باشد که در آینده مفصل درباره این مرکز خرید خواهم نوشت دوم آکواریوم معروف ترکیه که در کنار فرودگاه قبلی استانبول یعنی آتاترک قرار دارد نکته جالب آن وجود شبیه ساز جنگل های آمازون می باشد این شبیه ساز انقدر دقیق می باشد که اگر الان در آمازون بارندگی باشه در این جنگل نیز باران مصنوعی خواهد آمد. اگر قبلا؛ به استانبول سفر کرده باشید حتما؛ متوجه شدید که فرودگاه آتاترک در کنار دریا قرارداشت این اکواریوم نیز در زیر دریا قراردارد و شما میتوانید به صورت کاملا؛ واقعی حرکات کوسه ها و ماهی هارا مشاهده نمایید.
 
  • Like
Reactions: hsn

hsn

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 جولای 2004
نوشته‌ها
746
لایک‌ها
374
محل سکونت
پشت هيچستان-درب دوم
بنظر من توی سفر به استانبول مخصوصا اگه با خانواده هستین برنامه آکواریوم فلوریا و مجتمع خرید فلوریا رو تو برنامه سفرتون داشته باشید.
اینجا هم راجع به این آکواریوم اطلاعات جامع و کاملی میتونین بدست بیارین
 
بالا