برگزیده های پرشین تولز

آغاز یک تجارت آنلاین (الکترونیک)

v-i-r-t-u

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2013
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
16
آغاز یک تجارت آنلاین (الکترونیک)

چگونه در مدت کوتاهی تبدیل به یک کارآفرین در تجارت الکترونیک شویم؟

آیا شما هم از مشکلات تجارت الکترونیک خسته شده اید؟ آیا شما هم میخواهید که تجارت آنلاینی راه اندازی کنید اما نمی دانید کی و از کجا شروع کنید؟

در چند روز آینده به شما کمک خواهیم کرد تا نکات اصلی و ضروری راه اندازی تجارت آنلاین را بیاموزید.

هدف رسیدن به یک تجارت الکترونیک ایده آل نیست، آنچه که سعی در انجام آن داریم بیرون کشیدن شما از سر درگمی و آغاز یک تجارت آنلاین است.

بنابراین شما برای راه اندازی تجارت آنلاین خود به چه چیز هایی نیاز دارید؟

انتخاب یک نام تجاری
یک روش فروش منحصر به فرد
یک وب سایت
محصولات و خدمات قابل عرضه
امکان پرداخت آنلاین
امکان حمل و نقل و ارسال کالا
ترافیک سایت قابل قبول


یک نام تجاری انتخاب کنید

در اکثر مواقع نام تجاری و نام دامنه یکی است. دقت داشته باشید نام تجاری خود را طوری انتخاب کنید که مشتریان بتوانند محصولات و موقعیت شما را حدس بزنند و قبل از اینکه تصمیم خود را نهایی کنید مقالاتی در زمینه " چگونگی انتخاب نام دامنه " مطالعه نمایید.
نام دامنه هویت تجارت آنلاین شما می باشد و اگر بتوانید نامی با معنی، کوتاه و منحصربفرد انتخاب نمایید معرفی و شناساندن این نام در بین کاربران راحت تر خواهد بود. صرف زمان جهت انتخاب نام دامنه مناسب اتلاف وقت نبوده و خیلی سریع ارزش نام دامنه انتخابی مشخص می شود.


برخی از نامهای تجاری مشهور


Google
گوگل در واقع با تغییر یک حرف از کلمه Googol (به معنای 10 به توان 100) برداشت شده است. گوگل نامی است که مفهوم صحیح آن عدد 1 با 100 صفر در مقابل آن می باشد. اما چرا؟ خب طبیعتا بنیانگذاران آن، Sergey Brin و Larry Page به دنبال ارائه و در دسترس گذاشتن حجم عظیمی از اطلاعات و داده‌ها بوده‌اند. بدین ترتیب این دو شریک در سال 1997 دامنه گوگل را ثبت کرد و در سال 1998 شرکت گوگل به صورت قانونی به ثبت رسید.

Vodafone
وودافون ترکیب جالبی از سه کلمه متفاوت Voice, Data و Telephone است (داده، صدا و تلفن).

WalMart
سام والتون سوپرمارکت های معروفی را تاسیس کرد و اسم آن ها را از اسم خودش i.e. Wal-Mart انتخاب کرد.

Sharp
شارپ برگرفته از Sharp Pencil (مداد نوک تیز) اولین محصول تولیدی این شرکت است.

LEGO
لِگو برگرفته از لغت دانمارکی “leg godt” به معنی خوب بازی کردن است.

eBay
ای بی در واقع بخشی از گروه تجاری Echo Bay Technolog بود. اما در هنگام انتخاب آدرس وبسایت echobay توسط یک شرکت معدن تصاحب شده بود از این رو آدرس وبسایت به eBay تبدیل شد.

digikala
دیجی کالا توسط برادران محمدی با هدف ایجاد فروشگاه آنلاین محصولات دیجیتال در سال 1385 بنیانگذاری شد که امروزه تبدیل به بزرگترین خرده فروش آنلاین در ایران شده است. ایده اولیه ایجاد این فروشگاه پس از یک تجربه ناخوشایند خرید دوربین دیجیتال بوجود آمد.


چرا مردم باید ازشما خرید کنند؟

باید دلایل قانع کننده ای وجود داشته باشد تا مردم از شما خرید کنند. امروزه وب سایتهای بزرگ و کاملی هستند که برای توجیه مشتریان دلایل بیشماری دارند، مانند:

- ارائه تنوع بالای محصولات
- محتوای قوی (توضیحات کامل محصول، نقد و بررسی محصولات، ویدئوی بررسی محصول و ...)
- قیمت مناسب و برگذاری تخفیفات دوره ای کوتاه مدت
- روشهای پرداخت متنوع و...

بنابراین با توجه و جدیّت بیشتری روش های بازاریابی خود را طراحی و اجرا کنید. پیاده سازی همه ی روشهای موفق در قدم اول تقریبا غیر ممکن است. روش مناسبی را انتخاب کنید، پیش بروید و در طول پروسه زمانی روش فروش خود را اصلاح کنید تا به نقطه ایده آل برسید.


وب سایت خود را راه اندازی کنید


اگر به برنامه نویسی وب آشنایی دارید می توانید از نرم افزارهای متن باز (Open Source) استفاده کنید، اکثر اینگونه نرم افزار ها انعطاف پذیری خوبی دارند و خودتان می توانید در صورت آشنایی به کدنویسی امکانات مورد نیازتان را به آن اضافه نمایید. ولی اگر در برنامه نویسی مهارت کافی ندارید اینگونه نرم افزارها توصیه نمی شود و باید به سراغ نرم افزارهای تجاری بروید که توسط یک شرکت یا تیم معتبر پشتیبانی می شوند.

امکانات نرم افزار و اعتبار و خوشنامی شرکت ها در پشتیبانی را با هم مقایسه نمایید تا بتوانید یک تصمیم درست در این مورد بگیرید. برای شروع نترسید زیرا اگر تیم معتبری از سایت شما پشتیبانی می کند حتما هر موقع نیاز به تغییرات یا افزودن امکانات جدیدی به سایتتان داشته باشید آنها اینکار را برایتان انجام خواهند دارد.

وب سایت، درگاه ارتباطی شما با مشتریان خواهد بود و اگر وب سایت از امکانات خوبی برخوردار باشد نسبت به رقبا در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت. البته ممکن است در ابتدا دقیقا به طرح ایده آل خود نرسید ولی می توانید در قدم های بعدی طرح و امکانات وب سایت را مطابق با سلیقه خودتان سفارشی نمایید. بازخوردهای دریافتی از مشتریان را در قدم های بعدی طراحی وب سایت ملاک عمل قرار دهید تا از سرمایه و زمان خود به شکل موثرتری جهت تامین نیازهای مشتریان تان استفاده کرده باشید.



محصولات خود را انتخاب کنید

در صورتی که هدف شما از راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسعه کسب و کار سنتی خود به روش الکترونیک می باشد، در این صورت به احتمال خیلی زیاد می دانید که چه چیزی می خواهید بفروشید. فقط کافیست تصاویر محصولات خود را عکاسی کرده یا از اینترنت پیدا کنید و به همراه توضیحات، مشخصات و قیمت، آنها را وارد فروشگاه اینترنتی خود نمایید.

ولی در صورتی که هنوز نمی دانید چه چیزی می خواهید بفروشید باید این نکته را بدانید که تقریباً همه چیز را می توان بصورت آنلاین و از طریق اینترنت فروخت. به عنوان یک پیشنهاد می توانید کالاهای مخصوص به منطقه خود مانند سوغاتی مخصوص هر منطقه را به عنوان کالا انتخاب کنید و یا کتابهای الکترونیک و کالاهای قابل دانلود به فروش برسانید. معمولا رقابت با فروشگاه های بزرگ در زمینه فروش محصولات دیجیتال سخت خواهد بود پس در ابتدا از کالاهایی که در سایر فروشگاه های اینترنتی عرضه نمی شود شروع کنید.

بخش بسیار مهمی از یک فروشگاه اینترنتی محتوای سایت می باشد. سعی کنید اطلاعات کالاها را به صورت دقیق و کامل وارد کنید و تا حد امکان از کپی کردن محتوای سایر سایتها اجتناب نمایید. محتوای سایت شما تبدیل به ارزشمندترین سرمایه شما در اینترنت خواهد شد.


نحوه پرداخت مبلغ سفارشات را مشخص کنید


می توانید برای دریافت مبلغ سفارش از یک روش مشخص استفاده کرده و یا روشهای مختلفی را به مشتریان خود پیشنهاد کنید تا از بین آنها به دلخواه خود انتخاب نمایند.

مسلماً بهترین روش پرداخت در حال حاضر پرداخت آنلاین با اتصال به درگاههای بانکی می باشد که در این صورت باید ماژول بانک مورد نظرتان را برروی فروشگاه فعال نمایید. فقط توجه داشته باشید که برای دریافت درگاه از بانک باید نماد اعتماد الکترونیک بر روی فروشگاه شما فعال باشد (شرایط دریافت نماد اعتماد را می توانید در وبسایت enamad.ir مطالعه نمایید). در صورتی که موفق به دریافت نماد نشدید و می خواهد از روشهای پراخت آنلاین استفاده نمایید باید از درگاههای واسط مانند زرین پال استفاده نمایید که البته بدلایل قانونی و امنیتی استفاده از درگاه های واسط پیشنهاد نمی شود.

ماژول های پرداخت آفلاین مانند ثبت فیش بانکی نیز می تواند یکی از گزینه ها باشد که مشتری قادر خواهد بود وجه سفارش را به صورت غیرآنلاین پرداخت کرده و سپس مشخصات فیش واریزی را در فروشگاه ثبت نماید.

پرداخت در محل نیز یکی دیگر از روشهای پرداخت می باشد که برای استفاده از این روش باید با یکی از شرکت های واسط طرف قرارداد با شرکت پست وارد قرارداد شوید. در این روش، پستچی هنگام تحویل سفارش مبلغ آن را از مشتری دریافت می کند و شرکت طرف قراردادتان مبلغ دریافتی از مشتری را به حساب شما واریز خواهد نمود. برای استفاده از این روش نیز باید ماژول اتصال به پنل شرکت طرف قرارداد شما بر روی سیستم فروشگاه وجود داشته یا با شرکتی که سیستم فروشگاه شما پشتیبانی می کند وارد قرارداد شوید.
 
Last edited:

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
من رفتم تجارت الکترونیکی بسازم با این تاپیک.
 

v-i-r-t-u

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2013
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
16
نحوه حمل و نقل سفارشات را مشخص کنید

ارسال به موقع و سریع کالا با هزینه مناسب، یکی از مهمترین و اساسی ترین رازهای موفقیت تجارت های آنلاین می باشد. روش حمل و نقل مورد استفاده ی شما می تواند در ابتدا (که حجم سفارشات فروشگاه کم است) یکی از روشهای متداول مانند پست پیشتاز باشد ولی در آینده باید روشهای حمل و نقل متنوعی را برای مشتریان فراهم نمایید تا با توجه به بودجه و فرصت زمانی که مشتریان دارند یکی را انتخاب نمایند.

در صورتی که کالاهای مجازی (غیر فیزیکی مانند فایل قابل دانلود) بفروش می رسانید نیازی به روش های حمل و نقل نخواهید داشت.

در مورد کالاهای فیزیکی روشهای مختلفی وجود دارد که متداول ترین روش استفاده از پست خواهد بود. در این مورد باید سیستم فروشگاهی مورد استفاده، ماژول پست پیشتاز یا پست سفارشی و یا هر دوی آنها را پشتیبانی نماید. توجه به دو نکته در مورد این ماژولها ضروری می باشد: اولین مورد بروز بودن جدول نرخ پستی فروشگاه بر اساس جدول شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و نکته بعدی اینکه چون ماژول های پستی با وزن کالا قیمت حمل و نقل را محاسبه می کنند، وزن کالاهای فروشگاه را بایستی بطور دقیق وارد نمایید.

روش متداول بعدی استفاده از پیک شهری می باشد که می توانید هزینه ثابتی را برای ارسال سفارشات در این روش در نظر بگیرید. البته این روش حمل و نقل مخصوص سفارشات داخل شهری بود و مشتریانی که در همان شهر محل فعالیت فروشگاه ساکن هستند بایستی جهت انتخاب این روش حمل و نقل راهنمایی گردند. هزینه و سرعت ارسال سفارش در این روش بسیار مورد پسند مشتریان فروشگاه شما خواهد بود.

استفاده از روش های پس کرایه با کمک شرکتهای واسط مانند تیپاکس نیز گزینه دیگر در دسترس است که در صورت استفاده از این روش حمل و نقل، مشتری مبلغی را به عنوان کرایه حمل به شما پرداخت نکرده و هنگام تحویل سفارش خود، آن را به مامور پستی پرداخت خواهد نمود.

http://www.virtu.ir
 

v-i-r-t-u

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2013
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
16
ترافیک سایت خود را بالا ببرید

تا کنون شما بستر مناسب تجارت الکترونیک خود را ایجاد کرده اید؛ بعد از ورود داده مناسب و تعریف محصولات فروشگاه، نوبت جذب بازدید کننده به وب سایت می باشد. فرض کنید مغازه ای در شهر باز کرده و اجناس مناسبی را برای فروش در آن قرار داده اید و تمامی امکانات فروش مانند کارت خوان و غیره نیز وجود دارد، اگر مشتری وارد مغازه شما نشود عملاً به هیچ دردی نمی خورد.

راهکارهای مختلفی برای بالا بردن بازدید و ترافیک سایت تان وجود دارد که به چند مورد می توان اشاره کرد:

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر (seo)
تبلیغات ایمیلی
تبلیغات بنری ویا متنی
تبلیغات در موتورهای جستجو
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات ویدئویی
انتشار گزارش در وبلاگها و شرکت در انجمن ها
تبلیغات پاپ آپ
تبلیغات موبایلی

در مورد هر مطلب در پست های جداگانه بصورت مفصل تری بحث خواهد شد.

http://www.virtu.ir
 
بالا