برگزیده های پرشین تولز

آلاچیق و پرگولا | سورن چوب

gallardo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آپریل 2006
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
بیشترین استفاده آلاچیق چوبی در فضای باز می باشد و به همین دلیل نمی توان از هر متریالی برای ساخت آلاچیق استفاده نمود. پوششی که برای ساخت آلاچیق چوبی استفاده می شود باید دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون و همچنین تاب برداشتن یا نفوذ حشرات داشته باشد.
از مهمترین بخش آلاچیق چوبی، سقف آن است که با توجه به نوع طراحی از جنس های مختلف استفاده می‌ گردد. برای مثال در صورتی که سقف آلاچیق شیب دار باشد به آهن کشی نیاز دارد تا پوشش سقف شیب دار بر روی آن اجرا گردد و اگر سقف شیب دار نباشد از فلاشینگ استفاده میگردد. بسته به سلیقه ی مشتری آلاچیق می تواند شامل دیوار نیز باشد.

آلاچیق‌های چوبی پیش‌ساخته:
آلاچیق های پیش ساخته به آلاچیق هایی گفته می شود که تمامی قطعات آنها در خارج از محیط و در ابعاد استاندارد که به راحتی قابل نصب باشد ساخته می شوند و در محل مورد نظر نصب می گردد.
نوعی پر کاربرد از سازه های پیش ساخته آلاچیق های چوبی می‌باشند که در تمام نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آلاچیق ها در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگونی ساخته شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی که قرار می‌گیرند دارای متریال و مواد اولیه مخصوص به خود می‌باشند. از کاربردهای آلاچیق های پیش ساخته می‌توان به مواردی چون آلاچیق چوبی مدرن، الاچیق چوبی کباب پز، آلاچیق چوبی رستوران و … اشاره کرد.

آلاچیق مدرن:
افراد زیادی مدل چوبی را برای مدل الاچیق مدرن فضای بیرون انتخاب می کنند. در انتخاب آلاچیق های چوبی مدرن انتخاب های گوناگونی وجود دارد که بسته به سلیقه ی شما قابل ساخت می باشد. آلاچیق های مدرن علاوه بر زیبایی سبکی طراحی شده اند که بتوان از آن در فصول مختلف استفاده کرد و از طبیعت لذت برد. الاچیق های چوبی مدرن در دو نوع سقف شیب دار و سقف مسطح ساخته می شود. برای کاربردی تر کردن آلاچیق ها، امروزه باربیکیو را نیز در دل آلاچیق ها طراحی می کنند.

آلاچیق چوبی ارزان:
قیمت آلاچیق چوبی بر اساس ابعاد نرده های چوبی و سکوی داخلی آلاچیق تغییر می کند. آلاچیق ها دارای مدل های مختلف هستند و مدل های مختلف آن می تواند گرد، چهار وجهی، شش وجهی و هشت وجهی باشد، همچنین متریال های مختلفی نیز در ساخت آلاچیق استفاده می شود مانند: چوب، فلز و شیشه. تمامی این عوامل می تواند بر روی قیمت آلاچیق تاثیر گذار باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آلاچیق می توان به متراژ آلاچیق، نوع سقف، طرح آلاچیق، مبلمان بکار رفته در آلاچیق، تزئینات و تراشکاری دیوارها و نرده های آلاچیق، جنس و کیفیت متریال اشاره کرد.

پرگولای چوبی زینت بخش فضای باز
به سازه های چوبی از نوع مشبک با سقف که در پارک ها، حیاط یا باغ به منظور ایجاد سایه طراحی و ساخته می شود پرگولا می گویند. پرگولا با نام های دیگری مانند داربست، آرک و طاق نما در بین عموم شناخته می شود. برای ساختن سقف پرگولا از الوارهای چوب در فواصل معین استفاده می کنند. پرگولاهای چوبی علاوه بر کابردی که دارد می تواند ظاهری مدرن و لاکچری به محوطه و فضای بیرونی بدهد. معمولا افرادی که فضای کافی را در منزل یا محل کار خود برای ساخت آلاچیق ندارند و یا پرگولا را ترجیح می دهند اقدام به ساخت پرگولا برای ایجاد استراحتگاه در فضای باز می کنند.
 
بالا