برگزیده های پرشین تولز

آماده‌سازی فضانوردان برای مأموریت دراگون

alone33

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2017
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
438
AndroidOnlineNewsImage.aspx


ایسنا/ داگلاس هورلی(Douglas Hurley) و رابرت بنکن(Robert Behnken) نخستین سرنشینان سفینه فضایی "دراگون"، تمرین‌های مختلف برای به دست آوردن آمادگی‌های لازم جهت سفر با این ناو را در هاثورن(Hawthorne) کالیفرنیا ادامه می‌دهند.
آنها روز گذشته روش پوشیدن لباس فضایی مخصوص این سفینه را با کارشناسان شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) تمرین کردند. خدمه دراگون سرنشین‌دار در این مرحله نه فقط پوشیدن لباس بلکه یک شبیه‌سازی از مراحل شمارش معکوس پرتاب و چند سناریوی فرار اضطراری از سفینه را انجام دادند.
یکی از کارشناسان "اسپیس‌ایکس" گفت: این تمرین به گروه ما امکان می‌دهد تا کلیه اقدامات و رویه‌هایی را که در روز پرتاب انجام خواهد شد را پیش‌بینی و در صورت وجود کاستی، نسبت به رفع آن اقدام کنیم تا در زمان پرتاب با مشکلی روبرو نشویم.
فضانوردان همچنین با استفاده از همین تجهیزات، نشتی احتمالی لباس فضایی را که در زمان پرتاب و رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی از آنها استفاده می‌کنند، آزمودند.
لازم به یادآوری است که زمان پرتاب دراگون سرنشین‌دار هنوز بطور دقیق مشخص نیست و برنامه این ماموریت در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی است. اسپیس ایکس اعلام کرده که همه تاریخ‌های احتمالی به شمار می‌روند و اظهارات برخی از رسانه‌ها در مورد تغییر تاریخ پرتاب سندیت ندارد. آنها توصیه می‌کنند رسانه‌ها به اظهارات رسمی پایبند باشند.

انجام این ماموریت برای ژانویه - مارس 2020 پیش‌بینی شده اما امکان دارد در دسامبر امسال صورت گیرد.
طی گزارشی در 30 ژوئیه آمده بود که مدیر سازمان فضایی آمریکا، ناسا به کلیه زیرمجموعه‌های این سازمان از جمله مدیریت بخش سرنشین‌دار دستور داده تا زمان ایجاد واحد مدیریت جدید، تاریخ پروازهای سفینه‌های بخش خصوصی را مورد مطالعه قرار دهند.

پس از پایان یافتن تحقیقات درباره حادثه ماه آوریل موشک نجات در شرایط اضطراری دراگون سرنشین‌دار و دست یافتن به نتیجه قطعی، همچنین انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از حادثه‌ای مشابه، رسانه‌های مختلف چند بار تاریخ های بعدی آزمایش و پرواز این سفینه برای سفر هورلی و بنکن اعلام کرده بودند.

در ماه آوریل انفجار غیرمنتظره حین آزمایش موتور موشک نجات دراگون رخ داد که نتیجه یک اخلال در سوپاپ اکسید کننده مایع بود. در مرحله بعدی، مهندسان اسپیس‌ایکس مسیرهای ورود احتمالی سوخت مایع به سیستم فشار در سیستم فرار را مسدود و دریچه‌ها و سوپاپ‌هایی را جایگزین کردند تا خطر را تا حد ممکن کاهش دهند.
 
بالا