برگزیده های پرشین تولز

آموزشی کاربردی : مقدمه ای برای ورود به دنیای CRO به شکل قدم به قدم

thinkdiff

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آپریل 2014
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
17
هدف، ایجاد وب‌سایت و شروع تجارت ما ….. است.” حتما این جمله‌ای است که شما آن یا مشابه آن را این روزها بسیار شنیده‌اید. بعضی‌ها نیز معتقدند که اگر کار را به همین سادگی در نظر بگیریم، به همین سادگی هم جلو می‌رود؛ اما آیا این نوع طرز فکر درست است؟ آیا به واقع بعد از آن که با هزینه و زحمت زیاد سایتی را به راه می‌اندازیم، از فردای آن روز برای ما پول سازی خواهد کرد؟

قطعاً جواب این سؤال “خیر” است اما هدف من ارائه دلایل برای این پاسخ است. این که واقعا چگونه یک سایت برای تجارت ما مفید واقعاً خواهد شد؟ این که چگونه می‌توانیم از این دنیای بزرگ بر خط حداقل سهم خود را بدست آوریم؟ (حتی تصور حداقل سهم هم کار سختی است و نمی‌توان همه آن را در ذهن جا داد چرا که محدودیتی وجود ندارد.)



CRO-firest.png

بهینه سازی نرخ تبدیل



چند دقیقه مرور نقشه راه:
این بخش از وب سایت به تعریف، بررسی و ایده پردازی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل یا همان (CRO (Conversion Rate Optimisation خواهد پرداخت. CRO دارای یک سری پایه و اساس کلی بوده که برای پیاده سازی آن نیاز به پیمودن این فرایند است. در کنار آن نیز به دلیل توسعه روزافزون آن، مقالات زیاد پیرامون تئوری ها و یا تحقیقات جدید عرضه می گردند. در این بخش از وب سایت بیشتر از هر چیز به بررسی فرایند CRO از پایه تا پیشرفته خواهیم پرداخت (البته مرحله به مرحله) و اما مقالات آن در قسمت مقالات وب سایت که لینک آن هم در صفحه اصلی و هم در پایین همین صفحات موجود است، قرار خواهد گرفت. به نوعی سعی می شود پایه و اساس CRO تا میزان پیشرفته آن به همراه مقالات بروز، همگی در وب سایت پورحسن یافت گردد.

در این آموزش ها به بررسی قدم به قدم بهینه سازی نرخ تبدیل پرداخته و در مورد پلن اجرایی آن صحبت خواهیم کرد. بعد از خواندن آن اطلاعات قابل توجهی با دیدی باز به دست خواهید آورد که می توانید تست ها، نرخ بهینه سازی، صفحات فرود و دامنه استفاده از ابزار های خود را تا حد زیادی بالا ببرید.



ابتدا، یک تعریف سریع
CRO یک متد است که از انالیز ها و فیدبک های کاربران بهره گرفته و در ارتقاع سطح کیفی فعالیت های وب سایت، به ما کمک شایانی می کند. CRO برای ارتقاع هر متریکی در وب سایت شما قابل استفاده است. به عنوان مثلا اگر نیاز به افزایش تعداد کاربران، عضویت بیشتر و یا دانلود بیشتر دارید می توانید از آن کمک بگیرید چرا که می توان هر کدام از موارد نام برده را یک متریک نامیده و آن را با استفاده از CRO ارتقا داد. این بعضی از این موارد بسته به تجارت شما، مهم تر از بقیه به شما می روند که آن ها را “شاخص های عملکرد کلیدی” یا (KPIs (key performance indicators می نامیم. و در نهایت بهبود تجربه کاربری کاربران قدیمی و جدید در وب سایت، یکی از اهداف نهایی خواهد بود.

به طور اساسی می توان CRO را این چنین نیز تعریف کرد که کاربرانی که وارد وب سایت شما شده اند به دنبال چه چیزی بودند؟ (سوال بعدی سوال اساسی تر و مهم تر ماست >> ) و آیا آنچه به دنبال آن بوده اند را به سادگی به دست آوردند یا خیر؟

CRO با استفاده از فرم های مختلفی مبتنی بر KPI های شما، تلاش بر بهبود همه چیز خواهد داشت. گاهی اوقات این شامل این است که CTA های شما در جایی بهتر از قبل با جلوه ای تحریک کننده تر قرار گیرد و حجم زیاد از ترافیک را به سور خود جلب کند. و یا در جایی دیگه ممکن است به این معنی باشد که قبل از هر چیز، تمامی المان ها و قسمت های غیر ضروری (که نقش صفحه شلوغ کن را دارند) حذف یا ادغام گردد و مسیر قیف تبدیل شما را هموار تر از قبل سازد.



چرا باید به CRO اهمیت زیاد داده شود؟
شما باید به چند دلیل به CRO اهمیت زیاد دهید. اول این که ممکن است مبلغ زیادی را برای تبلیغات یا سئو پرداخت کرده باشید که حجم زیادی از کاربران را به سمت سایت خود سرازیر کنید. در اینجا نرخ برگشت سرمایه بسیار مطرح است. این که چه میزان از سرمایه ای که صرف جذب این کاربران کرده اید، بعد از ورود آن ها به وب سایت به جیب شما برگشته است؟ به این مفهوم “نرخ برگشت سرمایه” یا (ROI (Return on that Investment گفته می شود. در اینجا مقرون به صرفه بودن هزینه انجام شده به میزان مشتری واقعی جذب شده بر می گردد. که این بخشی از CRO است (در اینجا به مفهوم نرخ تبدیل کاربران به مشتری واقعی). به علاوه این موضوع، محدودیت در سر راه میزان جذب مشتری را از سر راه بر میدارد و شما می توانید هر چه بیشتر به آن ها نزدیک شوید.



CRO مهم است چرا که :
  • نرخ تبدیل بالاتر = میزان ROI بالا تر
  • مقرون به صرفه بودن بیشتر وقتی که کاربران بیشتری پیدا می کنید
  • از بین بردن مجدودیت جذب ویزیتور
این موضوع بسیار مهم است که بدانید، در هر حال، جذب بیشتر مشتری هادف، هدف اصلی است نه صرفا تبدیل کورکورانه تعداد زیادی از کاربران که اصلا نمی دانیم به دنبال چه هستند و چقدر به کسب و کار ما نزدیک اند. این مهم است که بر روی جذب کابران یا مشتریانی تمرکز کنید که محصولات یا خدمات شما را دوست دارند و یا مشتاق به مطالعه در مورد آن ها هستند. بعد از خواندن ای آموزش مرحله به مرحله، حتی خود شما قادر به چیدن پلنی مناسب برای کسب و کار خود خواهید بود. این به زمان و منابع شما نیز بستگی دارد. شروع کنید ….
مراحل بعدی نیز قرار خواهد گرفت.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
نویسنده : امیر سالار پورحسن
منبع : http://goo.gl/s0WhuU
 
بالا