برگزیده های پرشین تولز

آموزش استفاده از گوگل کیورد پلنر GOOGLE KEYWORD PLANNER همان کلمات کلیدی

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
google-adwords-keyword-planner1.jpg

ابزار google keyword planner ابزاری بسیار قدرتمد و به روز برای تشخیص این است که هر کلمه و عبارت، چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو می شوند.از آنجا که این ابزار برای خود گوگل است، معتبر ترین مرجع برای تشخیص میزان جستجوی کلمات به صورت دقیق است.

بررسی تعداد جستجوی کلمات کلیدی در ماه به تشخیص رقابت یک موضوع کمک بسیاری می کند که در اموزش تشخیص صحیح رقابت، به طور مفصل به آن پرداختیم، و استفاده از گوگل ترند را برای تخشیص رقابت ، نهی کردیم.

همچنین با استفاده از این ابزار و توجه به نرخ طبیعی CTR ، می توانید قبل از آنکه به صدر نتایج گوگل راه یابید، تخمین بزنید، که چقدر ورودی از گوگل خواهید گرفت.

ابزار google keyword planner با فاصله زمانی دو، سه ماه، میزان جستجوی هر کیورد را به طور دقیق نمایش می دهد و کلمات مرتبط را به شما پیشنهاد می کند.منظور از تعداد جستجو، کلیک نیست.اگر شما کلمه سئو را در گوگل جستجو کنید، و روی هیچ لینکی هم کلیک نکنید، ابزار google keyword planner ، همین یک جستجوی شما را به حساب می آورد و جمع جستجوی کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند را به نشان می دهد.

این ابزار برای استفاده از Google Adwords تعبیه شده است.در حقیقت این ابزار، مرحله سبد خرید استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است.

توجه : مراحل اول، فقط مخصوص حساب های جدید گوگل (جیمیل های جدید) است.حساب های قدیمی به طور خودکار به مرحله انتخاب کلمات کلیدی (Search for new keywords and ad group ideas) می رسند.

برای استفاده از این ابزار با IP غیر ایرانی وارد این لینک شوید.

سپس کلید Sign in To Adwords را بفشارید.پس از وارد شدن به حساب Google خود (Gmail) ، صفحه زیر نمایش داده می شود.مطابق تصویر روی Skip the guided setup کلیک کنید:




نکته: اگر در تصویر بالا، Skip نکنید و وارد مرحله بعد یعنی your first campaign شوید، دیگر نمی توانید به مرحله قبل برگردید یا Skip the guided setup کنید.چون این لینک وجود ندارد.حتی اگر کوکی و … خود را پاک کنید و مجددا امتحان کنید، این بار، از مرحله دوم آغاز می شود.لذا شما ناچار هستید یک حساب گوگل(جیمیل) جدید باز کنید.

بعد از کلیک روی Skip the guided setup پنجره مشابه تصویر زیر نمایان می شود:

ایمیل خود را وارد کنید و بقیه موارد رو به دلخواه قرار بدید(یا با مقدار پیش فرض باقی بگذارید) و روی Save and Continue کلیک کنید تا پنجره ای به شکل زیر نمایان شود.سپس از منوی Tools گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید:


سپس پنجره ای مطابق تصویر زیر ظاهر می شود. گزینه اول یعنی Search for new keywords and ad group ideas رو انتخاب کنید:

سپس در پنجره ای که باز می شود، تنها یک کلمه کلیدی وارد کنید و روی کلید get idea کلیک کنید.نیازی نیست همه کلمات خود را در این مرحله وارد کنید.زیرا بعدا مدام می خواهید کلمات را تغییر دهید.سایر گزینه ها را نیز به طور پیشفرض باقی بگذارید.مطابق تصویر زیر:

سپس پنجره زیر مطابق تصویر باز می شود.روی تب Keywords idea کلیک کنید:

سپس در صفحه ای که مشاهده می کنید روی کلید Modify Searchکلیک کنید:



پس از آن پنجره مانند تصویر زیر نمایش داده می شود که می توانید در هر سطر یک کلمه کلیدی (کلمه یا عبارت) وارد کنید.همچنین در این پنجره ، گزینه Search for new keywords and ad group ideas را انتخاب کنید:


به طور خلاصه اجزا اصلی صفحه google keyword planner رو می تونید در صفحه زیر ببینید:



به طور خلاصه همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید هر ستون به شرح زیر است:
Search items – عبارت هایی که شما وارد کرده اید.

Keywords by relevance – این ستون، پایین ستون Search items در کادر جداگانه قرار دارد و در آن کلمات و عبارت مرتبط با عبارت هایی که شما وارد کرده بودید را نمایش می دهد.

Avg. monthly search ، میانگین بازدید عبارت های وارد شده در ماه با توجه به کل سال.

Competition – میزان رقابت. این مقدار در حالت های LOW ، Medium و High ، نمایش داده می شود و معیار آن بر اساس تعداد Adwordss های فعال و سابقه تبلیغات کلیکی گوگل برای آن عبارت است.لذا ممکن است موضوعی تبلیغات کلیکی کمی داشته باشد و یا اصلا نداشته باشد، ولی رقبای خیلی زیاد و قدرتمندی بالفعل یا بالقوه داشته باشد.لذا این ستون را خیلی جدی نگیرید(بخصوص در ایران).فقط اگر بیشتر از Low بود، با دقت بیشتری به بررسی آن بپردازید.(آموزش تشخیص صحیح رقابت کلمات کلیدی را مطالعه کنید)

Suggested bid – این ستون، مبلغ پیشنهادی گوگل برای استفاده از تبلیغات کلیکی است که به ازای هر کلیک نمایش داده می شود.

Add to plan – همان افزودن به سبد خرید خودمان است.از انجا که در این آموزش قصد نداریم، تبلیغات کلیکی گوگل را آموزش دهیم، وارد بحث خرید آن نمی شویم.

همچنین نوار کناری صفحه سمت چپ در تصویر بالا به شرح زیر است:
Targeting (هدف گذاری و زوم کردن روی محدوده مورد نظر):

All Location – مربوط به کشور هاست که فقط آمار را بر اساس IP کشور های جستجو کننده نمایش دهد.ایران در لیست قرار ندارد.لذا برای کیورد های فارسی همیشه روی All Locationn قرار دهید.

All Language – برای فیلتر کردن بر اساس زبان است.بهتر است همیشه روی All قرار دهید که گاها به خاطر اشتباه گوگل در تشخیص زبان یک عبارت(Queryy) ، آمار کاملا دقیق و بدون غلط باشد.

Google – Google or search parners – با انتخاب این گزینه مشخص می کنید، آمار را بر اساس فقط موتور جستجوی گوگل بدهد یا بر اساس گوگل و همه وب سایت ها و موتور های جستجویی که از گوگل قدرت می گیرند.مثل موتور جستجوی AOL یا Youtube یا سایت هایی که از جستجوی گوگل استفاده می کنند.این گزینه را بهتر است روی google بگذارید.

Negative Keywords – این گزینه برای استثنا قائل شدن برخی عبارات هنگام نمایش تبلیغ است که کاربرد آن برای تبلیغات کلیکی گوگل است.

Date Range – این گزینه برای فیلتر کردن بر اساس، تاریخ است.که در محدوده زمانی خاصی که مد نظر شماست، آمار نمایش داده شود.همچنین با تنظیمات این قسمت، می توانید میزان تغییر آمار نسبت به ماه و دوره های قبلی را مشاهده کنید.

Keyword filters – در این قسمت می توانید، نتایج آمار را بر اساس میزان رقابت(رقابت بر اساس تعداد تبلیغات کلیکی.تکرار می کنم رقابتی که گوگل اعلام می کند را جدی نگیرید)، و تعداد جستجو، فیلتر کنید.

اصل کار ما برای استفاده از Google Keyword Planner ، توجه به میزان Avg monthly searches و تعداد جستجو برای آخرین ماه های جاری است تا بتوانیم تشخیص دهیم در صورت صعود به رتبه های بالا و صفحه اول گوگل با در نظر گرفتن نرخ CTR ، چقدر ترافیک از گوگل دریافت می کنیم و همچنین به کمک ابزار keyword plannerr است که می توانیم رقابت هر کلمه کلیدی را به طور صحیح تشخیص دهیم که در آموزش تشخیص صحیح رقابت کلمات کلیدی، به آن پرداختیم.
 
بالا