برگزیده های پرشین تولز

آموزش تعمیرات الکترونیک

vahidpsr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2005
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
0
با سلام
رشته دانشگاهی من الکترونیک نیست ولی در حد کتب درسی که تاکنون خوانده ام از الکترونیک سر در می آرم مثل فیزیک 1و2 هالیدی ،ماشینهای الکتریکی جلد 1 و2 مهرداد عابدی( که البته برق هست نه الکترونیک) و خلاصه یه چیزایی بلد هستم.
من فقط می خواهم بنحوه تعمیر بردهای ساده الکترونیک رو یاد بگیرم مثلا چطوری با مولتی متر (که البته در آزمایشگاه فیزیک دانشگاه با کارکرد آن آشنا شدم ) می تونیم خراب بودن مقاومت ، خازن و دیود و ترانزیستور و مخصوصا آی سی ها رو متوجه بشم (البته با کتابهای فنی و حرفه ای تا حدی با نحوه تشخیص خرابی دیود و ترانزیستور آشنا شده ام و بقیه رو نه )
لطفا راهنمایی کنید .
با تشکر
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
ببین دوست عزیز برای تشخیص مقدار درست مقاومت باید مقدار اونو از روی مقاومت بخونی (توسط رنگهاش) بعد بوسیله اهم متر مقدار نشان داده شده توسط اهم متر را با مقدار نوشته شده در روی مقاومت تطبیق بدی اگه تطبیق نداشت البته با تلرانس مقاومت خراب
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
تست آی سی به این راحتی ها نیست چون بستگی داره کار آی سی چی باشه باید با توجه به کار آی سی مقدار ورودی ها و خرو جی ها را با ولت متر ببینیم البته آی سی ها زود می سوزند و اولین گزینه برای اشکال یک مدار وختن آی سی
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
برای تست خازن باید معلوم باشه که الکترولیتیه یا نه خازن معمولاً کمتر عیب پیدا می کنه واگه هم که عیب پدا کنه از قیافش معلومه یا باد می کنه با می پکه اگه عدس باشه هم معلومه اما اگه تست خازن داشته باشی مقدارشو با مقداره روی خازن تطبیق بده امه با اهم متر باد مقداره بینهایت را نشان بده یعنی مقاومت زیار
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
دیود و ترانزیستور را هم که بلدی
از یک طرف مقاومت کم و از طرف دیگه زیاد
 

EASPORTS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,473
لایک‌ها
1
سن
41
محل سکونت
Brazil
علی آپ امپ جان ، بهتر بود ، شما واسه کم کردن حجم تاپیک همه ی مطالبتون (که زیاد هم نبود ) را درون یک پست قرار میدادید .
ولی به هر حال ممنونم .
موفق باشین
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
شما اشباه اومدی عزیزم اینجا قسمت برق والکترونیک نه ورزش
من برای این که هر قسمت راحتر قابل تفکیک باشه این کارو کردم و هر کدوم را که اشکال داشتن بپرسن
 

vahidpsr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2005
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
0
از توضیحاتی که دادید منمونم
ولی اگر یک خازن سالم باشه در شرایط عادی هم باید مقاومت بی نهایت نشون بده دیگه و در این شرایط چطوری می شه با خازنی که ظاهرش سالمه و از داخل دی الکتریک آن سوخته تفاوتش رو تشخیص بدیم . مگر اینکه از داخل اتصال کوتاه شده باشه در غیر این صورت چی کار باید بکنیم؟
ضمنا این مقادیر ظرفیت خازن (تقسیمات فاراد و میکرو فاراد) که روی مولتی متر دیجیتال هست برای چیه؟ من که هر کاری کردم نتوستنم با آنها ظرفیت خازن را معلوم کنم
در موردآی سی آیا منبعی هست که تمام آس سی ها و ورودی و خروجی آنها را ذکر کرده باشه؟

با تشکر
 

mazoolagh

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,938
لایک‌ها
7
پیشنهاد میکنم اگر واقعا" مایل هستین که یک تعمیرکار خوب بشین در مراکزی مثل مجتمع فنی تهران آموزش ببینین. حتی خیلی از مهندسها بعد از فارغ التحصیلی برای یاد گرفتن کار عملی در یک چنین آموزشگاههایی دوره میبینن.
 

raxtastar

"کاربرفعال ورزش""کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,959
لایک‌ها
672
سن
39
مشکل اینه که در مدار هیچ کدوم را نمیشه تست کرد!!!!!!

کسی میدونه خازن mkt چیه؟؟؟؟؟
 

aliopamp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2006
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
1
محل سکونت
hija
سلام به دوستان
برای کسب اطلات آی سی می تونید به سایت
www.alldatasheet.com
برید
برای تست خازن و مقدارش نیاز نیست که روی ولت متر مقدار را با نوشته روی خازن یکی کنید
خودت هم میگی اگه سوخته باشه اتصال کوتاه نشون میده اگه اتصال کوتاه نشون نداد سالمه
اگه اول اتصال کوتاه نشون بده وبعد اتصال باز باز هم سالمه
 
بالا