برگزیده های پرشین تولز

آموزش تکنیک‌های آیلتس

akalateh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2014
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
2
سن
34
سلام دوستان
در این تاپیک قصد دارم تکنیک های آیلتس را که در آزمون آیلتس به شدت موثر است، با شما به اشتراک بگذارم
امیدوارم استفاده از این نکات تاثیری هرچند اندک در یادگیری آیلتس شما داشته باشد.
 

akalateh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2014
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
2
سن
34
برای بسیاری از زبان آموزان، speaking (مهارت گفتاری) آیلتس، سخت ترین مهارت زبان انگلیسی است. بعضی از زبان آموزان از اینکه حتی پس از گذراندن دوره های مختلف زبان، پیشرفت چندانی در speaking ندارند، شاکی هستند. با استفاده از تکنیک های مناسب و تلاشی و پشتکار مستمر حتی بدون کلاس و معلم می توانید این مهارت را ارتقا دهید.

1. صدایتان را ضبط کنید Record yourself
وقتی با خودتان تمرین می کنید، هیچ دلیلی ندارد که از صحبت کردن مضطرب شوید. به یک فایل یا کلیپ صوتی گوش دهید و سعی کنید که مثل گوینده صحبت کنید و یا ادای آن را در بیاورید. همزمان صدای خود را ضبط کنید و ببینید تا چه حد مثل گوینده حرف میزنید. برای انجام این تمرین به جای فایل صوتی، می توانید از روی یک کتاب با صدای بلند بخوانید. به صدای خود گوش دهید. بررسی کنید که کجا در خواندن مشکل دارد و یا تپق می زنید. قسمت های دشوار را چند بار خوانده و ضبط کنید. این تکنیک برای تقویت لیسنینگ آیلتس نیز مناسب است

2. با صدای بلند کتاب بخوانید Read aloud
اگر فرصت و امکان ضبط کردن صدای خود را ندارید، روزانه 20- 15 دقیقه از وقت خود را صرف بلند خواندن از روی کتاب کنید. به مرور زمان به صحبت کردن و به کار بردن جمله های طولانی تر عادت می کنید. هم چنین واژگان جدید را تبهر یاد می گیرید و دایره لغت شما گسترده تر می شود. برای این تمرین بهتر است از کتاب های مکالمه استفاده کنید (کتاب هایی که متن آن ها شامل مکالمه بین 2 یا چند نفر است. این مورد در تقویت مهارت ریدینگ نیز تاثیر خوبی دارد.

3. به mp3، پادکست و اخبار گوش دهید Listen to mp3s, podcasts, and the news
ممکن است شنیده باشید که بهترین راه برای یادگیری مکالمه، ارتباط داشتن با native speaker و یا زندگی در کشور های انگلیسی زبان است. اما خوشبختانه در عصر ارتباطات همه حداقل به یک یا چند native speaker، دسترسی دارند. شبکه های رادیویی و تلویزیونی مثل scientific American، CBC، BBC و Australia’s ABC تنها چند نمونه از این ها هستند. نکته بهتر اینکه گویندگان مجری های این شبکه ها با انگلیسی استاندارد و واضح صحبت می کنند. با این کار با یک تیر دو نشان زده اید. علاوه بر تقویت مهارت های زبان انگلیسی، به اخبار روز نیز تسلط دارید و تمرین بهتر این است که خبر هایی را که شنیده اید به انگلیسی برای دیگران بازگو و یا تعریف کنید.

4. به موسیقی نیز گوش دهید Listen to music, too
در روز به یکی دو آهنگ انگلیسی زبان گوش دهید. برای شروع بهتر است ترانه هایی را انتخاب کنید که ریتم ملایم تری دارند. متن ترانه را از گوگل جستجو کنید و چند بار با صدای بلند بخوانید. سعی کنید مفهوم ترانه را نیز درک کنید. گوش دادن به موسیقی انگلیسی یکی از بهترین راه های یادگیری اصطلاحات محاوره ای است.

5. برنامه های تلویزیونی و فیلم ببینید Watch TV and movies
برای بالا بردن مهارت speaking، باید مهارت listening و شنوایی خود را نیز تقویت کنید. بهترین راه این است که در مکالمات و گفتگو های روزمره، شرکت کنید. اگر شرایط مکالمه با شخص دیگری را ندارید، پس بهتر است فیلم ببینید. حتی الامکان سعی کنید بدون زیرنویس فیلم ببینید. فیلم و برناه های تلویزیونی یکی از بهترین منابع یادگیری زبان است از آن جایی که می توانید بار ها و بار ها آن را تماشا کرده و با شخصیت های آن ارتباط برقرار کنید و به مرور زمان مهارت های گفتاری و شنیداری خوبی کسب کنید. در دوره فشرده آیلتس و دوره آمادگی آیلتس این مورد با دانشجویان باید کار شود. در دوره کالج آریام که می رفتم این مورد بطور تخصصی با دانشجویان کار می شد.

6. افکار خود را بازگو کنید Narrate your world
هر روز راجع به هر چیزی که در فکر دارید و یا هر آنچه که اتفاق افتاده، با خود صحبت کنید. به گذشته و آینده خود فکر کنید و راجع به آن ها حرف بزنید. این تمرین به شما کمک می کند که انگلیسی فکر کنید. هرچه که انگلیسی فکر می کنید، راحت تر انگلیسی صحبت می کنید.
 

akalateh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2014
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
2
سن
34
بیشتر زبان‌آموزان با مهارت رایتینگ آیلتس مشکل دارند. شاید مهم‌ترین دلیل این امر، توجه کمتر به این مهارت در کلاس‌های زبان در بخش آموزش رایتینگ آیلتس و تمرکز بیش از اندازه بر روی مهارت‌های دیگر باشد که سبب ضعف در رایتینگ آیلتس می‌شود. این موضوع در آموزش آیلتس جنرال و آکادمیک اهمیت زیادی دارد. نکته مهمی که همیشه نادیده گرفته می‌شود، «تمرین» است. همانطور که انگلیسی زبانان اعتقاد دارند "practice makes perfect".

در نتیجه می‌توان با قاطعیت گفت که با کمی تمرین و آموزش آیلتس می‌توان این مهارت را به درجه مطلوب و مورد رضایت رساند. برای شروع و بهتر کردن این مهارت، قدم اول نوشتن جمله‌های درست است و دومین قدم، تلاش برای بهتر و زیبا تر کردن این جمله‌ها.

راه‌های مختلفی برای شکیل‌تر نمودن یک جمله وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از "linking adverbs" می‌باشد. مانند:

Therefore, additionally, however, although, firstly, secondly, finally, …

روش بعدی استفاده از لغات معادل یا متضاد در جمله می‌باشد. مثلا به جای at risk بنویسیم endangered یا under threat یا بجای helpبنویسیم aid یا support یا assist.

روش دیگری که برای بهتر ساختن جمله‌ها در آزمون رایتینگ ielts فوق‌العاده است، جابجایی اجزای جمله می‌باشد.

به تفاوت جملات زیر دقت کنید تا متوجه شوید به چه سادگی می‌توان با کمی تمرین، جملات ساده را به جملات بهتری در رایتینگ ielts تبدیل کرد:

You can improve your knowledge of English

Your knowledge of English can be improved by studying

I love to live in this city.

I can’t imagine not lining in this city.

It was rainy but the football game went on.

Although it was rainy, the football game went on.

This car is economical. It feels good to drive it.

This car not only is economical but also feels good to drive.

I know I am old but I can help you.

Though I am old, I can assist you.

Animals at risk live in this forest.

This forest area is home to threatened species.

I will buy it. It’s cost is not important for me.

I will buy it regardless of cost.
 
Last edited:
بالا