برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
cake-regime-min.jpg
کیک های رژیمی بهترین پیشنهاد برای آن دسته از افرادی می باشد که به سلامتی خود اهمیت می دهند و این کیک ها ساده و سبک و کم کالری هستند. برای تهیه کیک های رژیمی باید برخی از موادی که موجب چاقی می شوند و پرکالری هستند را حذف کرد. برای مثال می توان به جای موادی نظیر شکر و شیر از مواد کم کالری و سالم تری نظیر عسل و شیر کم چرب و آبمیوه های طبیعی استفاده کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک رژیمی آشنایی ندارید ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نوعی کیک اسفنجی رژیمی را آماده کرده ایم که شما با به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کیک رژیمی خوشمزه و کم کاری درست کنید.
مواد لازم کیک اسفنجی رژیمی
تخم مرغ 2 عدد
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق مرباخوری
شیره ی انگور یا خرم نصف پیمانه
آرد سفید 75 گرم – سه چهارم پیمانه
آب جوش 1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت کیک رژیمی خوشمزه

1. برای پخت کیک رژیمی خوشمزه، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با همزن به مدت تقریبا 10 دقیقه هم می زنیم تا پف کنند.

2. حالا شیره را به همراه وانیل و آب جوش به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به خوبی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. همچنین آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف جداگانه باهم مخلوط می کنیم و بعد از سه بار الک کردن به ظرف تخم مرغ ها به آرامی اضافه می کنیم.

3. توجه کنید باید آرد را به تدریج و به آرامی اضافه کنیم و با لیسک یا دست هم می زنیم تا همگی مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. موقع مخلوط کردن با دست یا لیسک حتما در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید.

4. هم اکنون مایه کیک رژیمی ما آماده است. برای پخت ابتدا قالب را چرب می کنیم و داخل آن آرد می پاشیم. سپس مواد را داخل قالب می ریزیم و بعدش کیک را به مدت نیم ساعت داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی می گذاریم تا بپزد. توجه کنید برای گرم شدن فر حتما باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای مشخص شده روشن کنید.

5. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال را داخل کیک رژیمی فرو ببرید. اگر چوب خلال تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته شده است. امیدواریم از خوردن این کیک رژیمی خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا