Cyberlife
Registered User
سلام
حدود 1 هفته پیش برای بالا بردن امنیت و سرعت Windows 7 x64 Ultimate کامپیوتر خودم، آخرین و به روزترین سرویس پک رو روی
کامپیوترم نصب کردم، بعد از نصب این سرویس پک تعدادی از نرم افزارهای روی کامپیوتر دچار مشکل شدند که با حذف و نصب دوباره،
مشکل اونها حل شد، اما Photoshop CS4 ME نه حذف میشد و نه نصب، بنابراین مجبور شدم که فایلها و پوشه های این برنامه را
در پوشه های (Program Files (X86 و \C:\Program Files (X86)\Common Files و \C:\Program Files \Common Files
پاک کنم. ریجستری رو هم با برنامه CCCleaner پاک کردم، بعد موقع نصب دوباره Photoshop CS4 ME با پیغام خطای :
.Setup has encountered an error and cannot continue. Contact Adobe Customer Support for assistance
روبرو شدم، سرتون رو درد نیارم هر چقدر توی فرومهای ایرانی راجع به این پیغام خطا و راه حل برطرف کردن اون گشتم چیزی نجستم،
بنابراین توی فرومهای خارجی و مخصوصاً فروم خود شرکت Adobe به دنبال اون گشتم که خوشبختانه با کلی تحقیق و ترجمه تونستم
این مشکل رو حل کنم، بنابراین گفتم این راه حل رو اینجا بگذارم تا بقیه هم استفاده کنند.
خوب اول از همه بگم که اگه مثل من توی اجرای Adobe Photoshop CS4 مشکل داشتید هرگز به صورت دستی اقدام به پاک کردن
فایلها و پوشه های برنامه نکنید، شما برای اینکار باید از ابزاری که شرکت Adobe به همین منطور تهیه کرده استفاده کنید. نام این ابزار
Adobe CC Cleaner Tool است که برای پاک کردن نسخه های CS3، CS4، CS5 میتونید از اون استفاده کنید، قبلاً برای هر نسخه
یک ابزار مجزا وجود داشت، ولی شرکت Adobe برای همه نسخه ها یک ابزار جامع درست کرده که دیگه نیاز به دانلود ابزار مخصوص هر
نسخه نیست. میتونید نسخه ویندوز و مکینتاش اون رو از لینک زیر دانلود کنید :
دانلود نسخه ویندوز :
http://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/support/Adobe_Creative_Cloud_Cleaner_Tool.zip
دانلود نسخه Mac :
http://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/support/AdobeCreativeCloudCleanerTool.dmg
من با سیستم عامل مک کار نکردم و فقط از ویندوز رو میگم.
بعد از دانلود فایل نسخه ویندوز، برای اجرای آن باید روی آن کلیک راست کنید و Run As Administrator بزنید در پنجره CMD باز شده
از بین زبان ژاپنی و انگلیسی، زبان انگلیسی را با وارد کردن حرف e و زدن کلید Enter انتخاب کنید، در مرحله بعد برای تایید قرار دادحرف
y را وارد کرده و Enter را بزنید، وقتی که پیغام : Adobe Creative Cloud Cleaner Tool completed successfully نمایش داده شد کلید
Enter را بزنید و کامپیوتر را Restart کنید و بعد از بالا آمدن ویندوز با خیال راحت Photoshop را نصب کنید.
اما اگر شما هم مثل من برای Uninstall کردن این برنامه از روش های خشن استفاده کردید و پوشه ها و فایلهای برنامه را به صورت دستی
پاک کردید، احتمالاً موقع نصب دوباره با همان پیغام کذایی روبرو میشید. در این صورت برای حل این مشکل باید به روش زیر عمل کنید :
1- آنتی ویروس و فایروال خودتون ( منظورم کامپیوتره ) رو غیر فعال کنید.
2- (User Account Control (UAC ویندوز را غیر فعال کنید، برای اینکار به مسیر زیر برید :
Start Menu -> Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Account، سپس در پنجره باز شده روی
Change User Account Control Setting کلیک کنید و در پنجره باز شده اسلاید را کاملاً پایین بکشید و بعد از Ok، ویندوز را ریستارت کنید.
بعد از بالا آمدن ویندوز به این مسیر برید : Start>Accessories>Command Prompt بعد روی Command Prompt کلیک راست کنید
و Run as Administrator را انتخاب کنید. در پنجره باز شده دستورات زیر را تایپ کنید :
\CD بعد اینتر بزنید.
CD c:\windows\system32\regsvr32 jscript.dll اینتر بزنید. توجه کنید که بین regsvr32 و jscript.dll فاصله است. بعد از زدن اینتر باید
یک پیغام Successful بده که نشون میده کار با موفقیت انجام شده.
حالا برید به مسیر : Control Panel -> Administrator Tools -> Services و بعد از کلیک روی Services و باز شدن پنجره اون، توی لیست
سرویسها دنبال سرویس Windows Installer بگردید، بعد از پیدا کردن این گزینه اگر در ستون Status روبروی اون هیچ گزینه ای نبود و
سفید بود روی اون کلیک راست کنید و گزینه Start را انتخاب کنید اگر پیغام خطا دریافت کردید روی اون کلیک راست کنید و Properties را
بزنید، بعد در پنجره باز شده Startup Type را به Automatic تغییر بدید، توجه داشته باشید که گزینه پیش فرض Manual است.
حالا میتونید فایل نصب رو بدون مشکل اجرا کنید. بعد از نصب کردن Photoshop، آنتی ویروس و فایروال رو فعال کنید و UAC رو به حالت
پیش فرض برگردونید.
موفق باشید.
حدود 1 هفته پیش برای بالا بردن امنیت و سرعت Windows 7 x64 Ultimate کامپیوتر خودم، آخرین و به روزترین سرویس پک رو روی
کامپیوترم نصب کردم، بعد از نصب این سرویس پک تعدادی از نرم افزارهای روی کامپیوتر دچار مشکل شدند که با حذف و نصب دوباره،
مشکل اونها حل شد، اما Photoshop CS4 ME نه حذف میشد و نه نصب، بنابراین مجبور شدم که فایلها و پوشه های این برنامه را
در پوشه های (Program Files (X86 و \C:\Program Files (X86)\Common Files و \C:\Program Files \Common Files
پاک کنم. ریجستری رو هم با برنامه CCCleaner پاک کردم، بعد موقع نصب دوباره Photoshop CS4 ME با پیغام خطای :
.Setup has encountered an error and cannot continue. Contact Adobe Customer Support for assistance
روبرو شدم، سرتون رو درد نیارم هر چقدر توی فرومهای ایرانی راجع به این پیغام خطا و راه حل برطرف کردن اون گشتم چیزی نجستم،
بنابراین توی فرومهای خارجی و مخصوصاً فروم خود شرکت Adobe به دنبال اون گشتم که خوشبختانه با کلی تحقیق و ترجمه تونستم
این مشکل رو حل کنم، بنابراین گفتم این راه حل رو اینجا بگذارم تا بقیه هم استفاده کنند.
خوب اول از همه بگم که اگه مثل من توی اجرای Adobe Photoshop CS4 مشکل داشتید هرگز به صورت دستی اقدام به پاک کردن
فایلها و پوشه های برنامه نکنید، شما برای اینکار باید از ابزاری که شرکت Adobe به همین منطور تهیه کرده استفاده کنید. نام این ابزار
Adobe CC Cleaner Tool است که برای پاک کردن نسخه های CS3، CS4، CS5 میتونید از اون استفاده کنید، قبلاً برای هر نسخه
یک ابزار مجزا وجود داشت، ولی شرکت Adobe برای همه نسخه ها یک ابزار جامع درست کرده که دیگه نیاز به دانلود ابزار مخصوص هر
نسخه نیست. میتونید نسخه ویندوز و مکینتاش اون رو از لینک زیر دانلود کنید :
دانلود نسخه ویندوز :
http://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/support/Adobe_Creative_Cloud_Cleaner_Tool.zip
دانلود نسخه Mac :
http://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/support/AdobeCreativeCloudCleanerTool.dmg
من با سیستم عامل مک کار نکردم و فقط از ویندوز رو میگم.
بعد از دانلود فایل نسخه ویندوز، برای اجرای آن باید روی آن کلیک راست کنید و Run As Administrator بزنید در پنجره CMD باز شده
از بین زبان ژاپنی و انگلیسی، زبان انگلیسی را با وارد کردن حرف e و زدن کلید Enter انتخاب کنید، در مرحله بعد برای تایید قرار دادحرف
y را وارد کرده و Enter را بزنید، وقتی که پیغام : Adobe Creative Cloud Cleaner Tool completed successfully نمایش داده شد کلید
Enter را بزنید و کامپیوتر را Restart کنید و بعد از بالا آمدن ویندوز با خیال راحت Photoshop را نصب کنید.
اما اگر شما هم مثل من برای Uninstall کردن این برنامه از روش های خشن استفاده کردید و پوشه ها و فایلهای برنامه را به صورت دستی
پاک کردید، احتمالاً موقع نصب دوباره با همان پیغام کذایی روبرو میشید. در این صورت برای حل این مشکل باید به روش زیر عمل کنید :
1- آنتی ویروس و فایروال خودتون ( منظورم کامپیوتره ) رو غیر فعال کنید.
2- (User Account Control (UAC ویندوز را غیر فعال کنید، برای اینکار به مسیر زیر برید :
Start Menu -> Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Account، سپس در پنجره باز شده روی
Change User Account Control Setting کلیک کنید و در پنجره باز شده اسلاید را کاملاً پایین بکشید و بعد از Ok، ویندوز را ریستارت کنید.
بعد از بالا آمدن ویندوز به این مسیر برید : Start>Accessories>Command Prompt بعد روی Command Prompt کلیک راست کنید
و Run as Administrator را انتخاب کنید. در پنجره باز شده دستورات زیر را تایپ کنید :
\CD بعد اینتر بزنید.
CD c:\windows\system32\regsvr32 jscript.dll اینتر بزنید. توجه کنید که بین regsvr32 و jscript.dll فاصله است. بعد از زدن اینتر باید
یک پیغام Successful بده که نشون میده کار با موفقیت انجام شده.
حالا برید به مسیر : Control Panel -> Administrator Tools -> Services و بعد از کلیک روی Services و باز شدن پنجره اون، توی لیست
سرویسها دنبال سرویس Windows Installer بگردید، بعد از پیدا کردن این گزینه اگر در ستون Status روبروی اون هیچ گزینه ای نبود و
سفید بود روی اون کلیک راست کنید و گزینه Start را انتخاب کنید اگر پیغام خطا دریافت کردید روی اون کلیک راست کنید و Properties را
بزنید، بعد در پنجره باز شده Startup Type را به Automatic تغییر بدید، توجه داشته باشید که گزینه پیش فرض Manual است.
حالا میتونید فایل نصب رو بدون مشکل اجرا کنید. بعد از نصب کردن Photoshop، آنتی ویروس و فایروال رو فعال کنید و UAC رو به حالت
پیش فرض برگردونید.
موفق باشید.
Last edited: