برگزیده های پرشین تولز

آموزش ساخت آبنما

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
آموزش ساخت آبنما

ساخت آبنما:

نکات زیر را می بایست در طراحی ساختارهایی که در رابطه با آب ساخته می شوند در نظر بگیرید.

• حرکت

• سرو صدا

• تاثیر خنک کننده

• انعکاس

• آرامش

• تحرک

• نور در آب جاری تلالو می نماید.آب های جاری در مقایسه با آب های راکد می توانند فضاهای بسیار متفاوتی به وجود آورند.

• در شهرهای بزرگ بهتر است حدود 25 درصد از مساحت کل پارک و یا فضای سبز به آب و آبنماها اختصاص داده شود.
آبنما بر حسب شرایط محیطی ،توپوگرافی زمین و هدف هایی که از ساخت آبنما در هر مکان وجود دارد،همچنین اکثریت افراد مخاطب از نظر فرهنگی ، اجتماعی و گروه سنی ساخته شود.
• شکل و تعیین محل آبنما بستگی به موقعیت زمین وهماهنگی و همخوانی با دیگر عوامل باغ و پارک و یا فضای سبز شهری ،هم چنین سلیقه و ابتکار طراح دارد.


• ایزولاسیون یکی از مهم ترین مراحل عملیات ساخت آبنما است. که در انواع مختلف تولید می شود که متداول ترین آنها ایزوگام و قیرگونی می باشد که باعث جلوگیری از نفوذ و سرایت آب و رطوبت می شود که از مزیت های مهم این ایزولاسیون ها (ایزوگام و قیرگونی) میتوان به انعطاف پذیری یا ارتجاعی بودن آن ها اشاره کرد که میتواند عایق بندی آبنما(fountain) را تا مدت زمان زیادی تضمین نماید.

ساختار مکانیکی آبنماها :

سیستم مکانیکی شامل لوله ها با قطرهاي متنوع، پمپهاي با توانهاي متفاوت، نازلها و سیستمهاي پنوماتیک میشود. این مجموعه که یک ساختار مکانیک سیالاتی را تشکیل میدهد جهت عملکرد بهتر و دقیقتر نیاز به طراحی دقیق و مهندسی دارد.

Piping .۱ : لوله کشی و ارتباط دهی آب در قسمتهاي متفاوت است.

Pump .۲: پمپهاي مختلف جهت ایجاد فشار آب لازم استفاده میشود.

Nuzzle .۳ : نازلها و فوارهها قسمتی هستند که در نهایت آب از آنها خارج میگردند. (تنوع در اندازه و ابعاد و تعداد این نازلها تاثیر به سزایی در ساختار کل رقص فوارهها دارند).

Sources .۴:مخازنی هستند که آب مورد نیاز را در خود جاي میدهد.

Valves .۵: والوهاي فرمانپذیر که میزان خروجی آنها با سیگنالهاي الکتریکی و سرعت بالایی قابل کنترل هستند.

آبنما ها معمولا داراي سیکل بسته آب هستند و مصرف آب آنها فقط در حد تبخیر است. میتوان با بهره گیري از شیب، مسیر حرکت آب را مشخص کرد و پس از آن با کارگذاري لوله هاي مکش آب و ریزش آب در ارتفاع و محل قرار گیري پمپ در انتهاي گردش آب، بستر آبنما را براي عایق کاري آماده نمود.

نکته بعدي آرماتور بندي کف است تا مانع از نشست گردد همچنین از مسائل مهم دیگر ایجاد بستر مناسب است که با یک عایق کاري از چسب ها و یا حتی ایزوگامکاري در مقیاس کوچکتر (در مقیاس کمتر از دو متر حتی نیازي به آرماتوربندي نیست) و در مقیاس بزرگتر لایه هاي پوششی مناسب مانند بتن با عیار 300 تامین می شود که با این پوشش سیمانی آرماتورها مخفی خواهد شد. پس از این مراحل نیازمندیم با طراحی قوي آبنما را پوشش داده و تزئین نمائیم، زیرا نقطه عطف طرح نمایش این عنصر منظرسازي در بستري که قرار گرفته است، میباشد. تجیزات نوینی که اخیرا ارائه گشته، طراحی و ساخت آبنماها را راحتتر نیز نموده است.

آبنما و فواره انواع و اقسام مختلف داشته و تنوع آن بسیار است،هرکدام در طراحی کاربرد خاصی داشته و برخی از آنها به شرح ذیل است:
آبنماي متحرك : آبنماي متحرك بر اساس ایجاد حرکت در افکت قابل مشاهده آب استوار است و به روشهاي الکتریکی و مکانیکی امکانپذیر میباشد و برگشتی در ارتفاع به صورت غیر قابل کنترل به نمایش در می آورند. در انواع مدرنترین این آبنما امکان استفاده از پمپ ثابت و چند شیر براي کنترل ارتفاع آب میباشد که توسط کاربر قابل تنظیم است.

در زیر نمونه اي از آبنما متحرك به نمایش در آمده است. در این ساختار ارتفاع آب از یک میزان حداقل به حداکثر به صورت رفت و برگشتی حرکت مینماید.


آبنما شیشه ای

آبنمای شیشه ای و یا دیوار آب شیشه ای گونه ای از آبنماهای دکوراتیو است که در محیط های شخصی کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یک المان چشم نواز و با طراوات در معماری داخلی مطرح است.


آبنمای الکترمکانیکی ساده


ابنمای مجسمه یا سازه حجمی


آبنمای معلق : در این نوع از آبنما پایه نگه دارنده طرح حجمی قسمت فوقانی آبنما که در ارتفاع تقریبا زیادی از سطح زمین قرار دارد طوری طراحی شده که با شدت فشار آب فواره ها به طریق هنرمندانه ای پنهان شده است و یا کاملا معلق است . این ابتکار بسیار جالب است و می توان ایده های زیادی را با این سبک اجرا کرد .



آب نمای متحرک:

آبنمای آب و اتش: در این آبنما از ترکیب آب و آتش استفاده میشود، بدین صورت که علاوه بر نازل هاي آبی از نازل هاي خاصی جهتایجاد آتش استفاده میگردد.
آبنمای مه و آب: طرز کار این نوع آبنما بدین صورت می باشد که با استفاده از نازل هاي مخصوص و نيز فشار آبي كه توسط پمپ آن تامين مي شود آب را به صورت پودر و مه مانند در مي آورد.استفاده از اين آبنماها در نماي رستوران ها و آلاچيق ها بسيار مرسوم شده است و باعث جلب مشتري ها و ايجاد فضاي دلچسب مي شود. خيلي از افراد ترجيح مي دهند اين آب نما در حيات خانه يا ويلاي خود استفاده كنند تا حس حضور در جنگل را برايشان تداعي كند.

آبنمای دیواری : آبنماهای دیواری مناسب فضاهای مانند استخر، روف گاردن، لابی هتل و رستوران، ویلاها ، باغچه ها و تالارها و آپارتمانها است. این آب نما ها دارای قابلیت نور پردازی هم می باشند و نکته مهم آن سرعت کار اجرای بالا و آسان آن می باشد. آبنماهای ترکیبی: آبنماهای ترکیبی یکی از پرطرفدارترین انواع آبنماها برای فضاهای خارجی و داخلی محسوب می شوند که به خوبی با هر سبک از محوطه سازی هماهنگ می شوند و می تواند چهره ی فضای بیرونی شما را دگرگون کنند.
آبنمای پرده آب


آبنمای حباب ساز برکه های مصنوعی



آبنمای مرکب یا ترکیبی:

abnama.jpg

منابع:
118فایل
نگین آذینکو
 

vtsland

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آگوست 2018
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
36
محل سکونت
تهران
حتما در این زمینه به اولین سایت ایران , نگین آذین پارت , که در زمینه طراحی و ساخت انواع آبنما فعالیت می کند سربزنید.
 

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
دوستان برااینکه خودتون هم بتونین یه آبنمای شیک بسازید حتما به 118فایل سربزنید
 

alanddesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
33
نکاتی در مورد محوطه سازی و ویژگی های آن:
در تعریف محوطه سازی یا طراحی محوطه باید گفت:محوطه سازی یک خاصیت است که به دلیل این خاصیت باید در روش های علمی و زیبایی شناختی این حوضه، پیشرفت هایی را تکمیل کرد،به طوری که در عین پیشرفت رو به جلو ،پیشرفت های گذشته را حفظ کرد.در تعریفی دیگر محوطه بخشی از ملک شماست که در خارج از خانه قرار دارد.وقتی که حیاط خود را زیبا می کنید،در واقع شما مشغول محوطه سازی هستید.
به بیان ساده، وقتی از داخل خانه به پنجره رو به حیاط خود نگاه می کنید و در آن یک مشخصه از لحاظ زیبایی شناختی شما را جلب خود می کند، این یک ویژگی از محوطه سازی است.توجه داشته باشید که برخی از ویژگی های عملی محوطه سازی،مانند سیستم های زه کشی و ... حتی با وجود اینکه دیده نمیشوند اهمیت حیاتی دارند.
landscap

خانه و طراحی محوطه:زندگی در یک هارمونی
موارد فوق،یک تعریف ساده و کارآمد از اصطلاح "محوطه سازی" را ارائه میدهد ،اما صاحبان خانه تمایل دارند که بدانند که برای محوطه سازی به چه چیزهایی نیاز دارند و یا حتی ترجیح میدهند برای یک طراحی زیبا و چشم انداز عالی حیاط خود یک نفر را استخدام کنند.
طراحی محوطه توسط گروه معماری villa1000 با 15 سال سابقه فعالیت و نمونه کارهای بسیار خاص و دیدنی-نمونه کارهای ما
طراحی محوطه

در ادامه نگاهی سریع داریم به انواع چشم انداز محوطه سازی که میتوانید از آنها در محوطه بهره مند شوید.
قبل از اینکه شروع کنیم،یک سوال اساسی برای تامل وجود دارد.آیا باید یک خانه و محوطه سازی آن با هم هماهنگ باشند؟
منظور ما ظاهر و همگون بودن خانه و محوطه از نظر زیبایی است؛آیا شیوه ظاهری خانه شما میتواند در تصمیم گیری مربوط به طراحی محوطه مانند انتخاب و چیدمان گیاهان و .... تاثیرگذار باشد!
بعضی از مالکان خانه ها دوست دارند خانه و طراحی محوطه شان با هم هماهنگ باشد.این بسیار خوب است ولی باید توجه کرد که تا چه حد میتوان این کار را انجام داد؟ به عنوان مثال، اگر سبک مربوط به منزلتان واجد شرایط کلبه بودن نباشد آیا میتوانید طراحی محوطه خود را مطابق با خانه با سبک کلبه طراحی کنید؟در جواب باید گفت بله! این کاملا بسته به سلیقه شما دارد.ولی این واقعیت درست است که ویژگی های محوطه سازی در برخی از خانه ها بهتر از بقیه است.
Landscape 1.67858660

دستیابی به هماهنگی خانه با محوطه گاهی به صورت شهودی امکان پذیر است.اما اگر به صورت جدی برای محوطه خود تصمیم گرفته اید حتما آن را به یک معمار طراح محوطه بسپارید.
شرکت معماری villa1000 -متخصص طراحی ویلا و طراحی محوطه در ایران-نمونه کارهای طراحی محوطه ما
در اینجا برخی از انواع ویژگی های محوطه را بیان میکنیم:استفاده از همه اینها در محوطه الزامی نیست.موارد زیر فقط نمونه ای سریع از ویژگی های محوطه است.
نهال های باغچه ای،چمن،بوته ها،درختان گلدار،مزارع،مسیرها،راهروها،نرده ها،چشمه ها،آبنماها
پیش از شروع محوطه سازی:
اکنون شاید درباره طراحی محوطه سازی خود ایده هایی دارید، اما قبل از انجام، چند چیز را باید از خود بپرسید؟
اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است :آیا من قصد دارم در این ملک زندگی کنم یا آن را بفروشم یا اجاره دهم؟
پاسخ به این سوال، اولویت شما را روشن می کند و به ایجاد یک ایده برای محوطه سازی منزل کمک می کند؛اگر قصدتان این است که در خانه خود به صورت دائم بمانید درباره طراحی محوطه فقط با سلیقه خودتان مشورت کنید.اما اگر قصدتان فروش یا اجاره است ،محدودتر هستید زیرا اساسا از سلیقه دیگران اطلاع ندارید و باید با اکثریت سلیقه دیگران محوطه سازی خود را انجام دهید.
beautiful yard art yards images backyard walls designs most front trees ideas outdoor landscapes design pictures and gardens grass garden deck landscaping without small 930x535

از ااشتباهات گران قیمت در محوطه سازی خودداری کنید:
مانند تمام جنبه هایی که در زندگی شما وجود دارد، برخی از تصمیم گیری های مربوط به محوطه سازی مربوط میشود به یادگیری آنچه که نباید انجام شود.
به عنوان مثال برخی از یک ایده به نظر عالی از نظر خودشان هیجان زده هستند، تصمیم میگیرند با برداشتن یک درخت بزرگ از منظره خود محوطه سازی منزل را آغاز کنند.با این حال انجمن کارشناسان تصریح میکنند که این ایده چقدر بد است.
بنابراین میخواهیم برخی از راهکارهای کسب اطلاعات در مورد افزایش ارزش املاک و مستقلات از طریق محوطه سازی را بررسی کنیم.
یک طراحی محوطه عالی ارزش املاک را افزایش میدهد.این چه مقدار است؟میانگین طی مطالعات سالهای متمادی بین 7 تا 15 درصد است.پس نتیجه میگیریم که طراحی محوطه چقدر میتواند ارزش ملک را افزایش دهد به شرطی که این کار به درستی(سپردن طراحی محوطه به یک شرکت معتبر)انجام شود.
2018 07 large yard landscape designers daybreak

گروه معماری villa1000 آماده انجام طراحی محوطه شما توسط متخصصان مجرب است.با ما در تماس باشیید.02188660665
خوشبختانه در طراحی محوطه ایده های طراحی کم نیستند به طوری که چالش شما در پیدا کردن منبع ایده ها نیست بلکه در غربال کردن آنهاست.
از کجا میتوان ایده های خوب طراحی محوطه را پیدا کرد؟
در زیر چند فقط چند نکته برای یافتن ایده های محوطه سازی منازل ارائه میشود:
1-آنچه افراد دیگر با طرح های محوطه سازی خانه خود انجام میدهند را مشاهده کنید. در صورت امکان،دلایل انتخاب عناصر محوطه سازی را در میان بگذارید.
2-مجلات،کتابها،تلویزیون و وب همه اطلاعات فراوانی درباره انواع طرح های محوطه ارائه میدهند.
3-در طراحی محوطه با یک حرفه ای مشورت کنید02188660665(مشاوره با گروه معماری villa1000)
4-از بنگاه های املاک در مورد واکنش خریداران در مورد محوطه مشورت کنید.
به یاد داشته باشید که خریداران بالقوه ممکن است سلیقه شما را نپسندند.این همان چیزی است که شما را به تحقیق وا داشته است.
حوضچه های مصنوعی،چشمه و آبنماها،برجسته ترین ابزارها برای چشم انداز محوطه به شمار می آیند که اگر به خوبی اجرا شود میتواند محوطه شما را از بقیه متمایز کند.
محوطه خود را در تمام طول سال زیبا نگه دارید؛این به این معنی است که در تمام فصل ها جزئیات را طوری قرار دهید که مطابق آن فصل باشد.بهار،تابستان،پاییز یا زمستان

اکنون که انواع مختلف ویژگی های محوطه را خواندید ممکن است علاقه مند برای مشورت با یک شرکت معماری باشید که متخصص در این امر است.
ما برای پاسخ گویی آماده ایم 02188660665 یا مشاوره از طریق واتساپ قرار گرفته در پایین سایت.
 
بالا