برگزیده های پرشین تولز

آموزش سریع و آسان زبان فرانسه

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
۵ نکته مهم برای یادگیری سریع، اصولی و آسان زبان فرانسه (مقدماتی)

اگر شما هم از آن دسته زبان آموزان سطح مقدماتی زبان فرانسه هستید حتما قبل از شروع یادگیری زبان فرانسه این پست را بخوانید. ۵ نکته مهم که از همین ابتدا روند آموزش زبان فرانسه شما را سریع، اصولی و آسان می کند.

بر حسب تجربه شخصی، و با کمک چندین مقاله جدید از وبسایت های آموزش علمی زبان فرانسه، ۵ نکته کاملا ضروری برای شمایی که به تازگی قرار است زبان فرانسه را آموزش ببینید، گوشزد می کنیم.

باور کنید که شروع اصولی هر زبانی بسیار مهم تر از ادامه آن است. همانند قطاری که اگر ریل آن از همان ابتدا درست گذاشته نشود، به مقصد نخواهد رسید

۱-دقت کنید و سبک یادگیری خودتان را پیدا کنید

مهم ترین نکته همین است! به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چه نوع زبان آموزی هستید؟

  • آیا فردی بصری (Visual) هستید که مطالب را به کمک تصاویر، خیلی بهتر و سریع تر یاد می گیرد؟
  • آیا فردی شنیداری (Auditory) هستید که به کمک فایل های صوتی بهتر می آموزد؟
  • آیا جنبشی (Kinesthetic) هستید یعنی از طریق تعامل با دیگران و در کلاس بهتر یاد می گیرید؟
اگر قبلا هم زبان دیگری یاد گرفته اید، ببینید تجربه شما چه می گوید؟ در بسیاری از کلاس های آموزش زبان فرانسه، بیشتر به جنبه گفتاری پرداخته می شود و از جنبه مهم نوشتاری غافل می شوند.

همچنین تجربه ثابت کرده است که بسیاری از افراد و کودکان در کلاس نمی توانند تمرکز کنند یا موارد برهم زننده تمرکز زیاد است یا نمی توانند مطالب را برای بار اول یاد بگیرند و بار دوم هم کسی نیست که به آنها آموزش دهد. ضمنا خیلی ها وقت کلاس رفتن را ندارند. یکی از بهترین راه ها برای همه مشکلات فوق استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه است.

نرم افزارهای آموزشی معتبر و تایید شده، بهترین راهکار آموزش مقدماتی زبان فرانسه هستند. باور کنید هیچ نیازی به کلاس آموزشی ندارید. لیست نرم افزارهای ما را ببینید!

۲- در هر روز ۳۰ لغت و عبارت یاد بگیرید

در ۹۰ روز چیزی حدود ۸۰ درصد کلمات مورد نیاز سطح ابتدایی تا متوسطه زبان فرانسه را با این مقدار از کلمات خواهید آموخت. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رایج ترین هستند.

  • مطمئن شوید که هر روز کلمات را در قالب جملات بکار برده و تمرین می کنید (تا فراموشتان نشوند)
  • کلمات رایج زبان فرانسه را جستجو کنید (روی همین لینک کلیک کنید، ۳۰۰ تای از آنها را همین الان به شما نشان دادیم!)
  • هر چیزی در محیط اطراف خصوصا در خانه می بینید با معادل فرانسوی صدایش کنید (تمرین جالب و بسیار موثری است)
  • از فلش کارت ها و موبایل تان استفاده کنید (یعنی لیست لغاتی که همیشه همراهتان باشد)
۳- ساختار زبان فرانسه را یاد بگیرید

منظور این است که فعل ها و اسم ها چه تفاوت هایی دارند (خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید مهم است!).

  • گرامر هر زبانی به طرز عجیبی در یادگیری سریع و آسان تر آن زبان تاثیر دارد. مثلا اینکه وقتی می خواهید بگویید اتاق کناری من، اشتباها نگویید کنار اتاق من
  • از همین ابتدا تلفظ صحیح خصوصا حروف الفبای فرانسه را یاد بگیرید
۴-کم کم خودتان را در فرانسه غرق کنید

بعد از اینکه کم کم و بادقت گام های اول را برداشتید، شروع به خواندن متون و نوشتن آنها به زبان فرانسوی کنید. به این ترتیب با زبان و ساختار آن بهتر آشنا می شوید و بطور اتوماتیک مجبور می شوید از کلمات استفاده کرده و آنها را بهتر به خاطر بسپارید.

  • از کتاب های آموزش زبان فرانسه کودکان شروع کنید (هیچ اشکالی ندارد!)
  • یک ایده فوق العاده برای یادگیری سریع تر این است که کتاب یا داستان یا موضوعات مورد علاقه خودتان را به زبان فرانسه پیدا کنید و خودتان هم راجب آنها بنویسید.
  • یک مجله فرانسوی پیدا کنید، آن را بخوانید و چند کلمه ای نظرتان را راجب پاراگراف هایش بنویسید.
نکته بسیار مهم: بهترین روش مناسب شما برای یادگیری زبان فرانسوی چیست؟ (حتما بخوانید)

۵-فرانسوی گوش کنید!

واضح است، اخبار، فایل های صوتی، پادکست ها، فیلم و سریال های فرانسوی را تا می توانید گوش کنید و سعی کنید با تلفظ صحیح کلمات و با ترکیب بندی جملات گوش تان را آشنا کنید. این قضیه واقعا سرعت یادگیری زبان فرانسه را افزایش می دهد.

intensive-french-course-teenagers-540x360.jpg


بعد از همه این موارد حالا باید شروع به صحبت کردن به زبان فرانسوی کنید، نه قبل از آن (چون اگر بدون تسلط شروع به حرف زدن کنید، اشتباهاتی در صحبت شما وجود خواهد داشت و این اشتباهات اصطلاحا از همان اول در بدنتان جا خواهد افتاد)

باز هم تاکید می کنیم، یادگیری مقدماتی زبان فرانسه، بسیار حساس و حیاتی است. به تنهایی از پس آن بر نمی آیید و کلاس های آموزش زبان فرانسوی هم مشکلات متعددی دارند آنگونه که اشاره شد. سعی کنید ازنرم افزارهای معتبر و تایید شده آموزش زبان فرانسه استفاده کنید.

منبع: مقاله آموزش زبان فرانسه در چرب زبان
اموزش زبان فرانسه در 118فایل
 
بالا