• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آموزش صحیح نوشتن محتوا در طراحی وب

hassanseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
34
محل سکونت
iran
writing-lede.jpg


زمانی که بازدید کننده به وب وبسایت شما مراجعه می نماید ، بعد از مشاهده وب وب سایت تصمیم می گیرد که در وب سایت شما بماند یا آن را ترک نماید . طراحی وب سایت شما چندین مورد از عبارت صفحه بندی، کادر بندی، فونت و رنگ و همين طور انتخاب از تصاویر عکس زیبا ها است . با این وجود زمان ی که بازدید کننده به وب سایتی که از طراحی گرافیکی چندانی برخوردار نیست، مراجعه می کنند تنها با خواندن محتوا و مطالب شماست که این امکان وجود دارد وب وب سایت شما را ترک نکنند.

به همین ، به استثنای طراحی سايت حرفه ای، هیچ چیز دیگری مانند محتوای وب وب سایت نمی تواند بر روی خوانندگان تاثیر بگذارد و گویای کیفیت بالای خدمات شما باشد. پس با اهمیت زیاد است که شما در گزینش موضوعات و نوع نگارش آنها از قواعد چهارچوب های استاندارد استفاده بکنید تا بتوانید برترین تاثیر را بر روی مخاطبان داشته باشید.
مبانی ابتدایی

بیشتر خوانندگان فرق محتوای ارزشمند غیر ارزشمند را به بهتر ی می دانند. نحوه نگارش غلط املایی کم، یکی از این نشانه هاست. همچنین نشانه های دیگری همچون استفاده از زیر فصل، بولدینگ، انتخاب موضوع و ... . مقاله خوب می بایست مختصر باشد و با خوانندگان صریح حرف نماید ، بداند از چه چیزی سخن می گوید در انتها با نتیجه گیری، آن چیزی را که به مخاطب وعده داده است به وی بدهد. به این ترتیب خوانندگان یک مقاله ، با هر سطحی از سواد هم می توانند با محتوای شما رابطه برقرار کنند.
نوشتن مقاله در 5 مرحله:

وقت ی که می خواهید برای وب سایت مطلب ای بنویسید، بهتر است که متن را به 5 قسمت دسته بندی بکنید . از طریق این 5 وهله می توانید آن چیزی را که برای مطلب در ذهن دارید را پیاده سازی بکنید

ایجاد طرح کلی
نوشتن مباحث مقاله
نوشتن پیش نویس
ویرایش ویرایش پیش نویس
خواندن متن خود: این وهله خیلی با اهمیت است. در این وهله فرض بکنید مخاطبتان در مقابل شما قرار دارد و می خواهید متن را جهت وی بخوانید. او با مقاله شما رابطه برقرار می نماید ؟


مرحله اول: ایجاد طرح کلی

کلید وب طراحان و طراحی و ایجاد هر فرایندی چه می خواهد متن نوشتاری باشد و چه یک طرح گرافیکی، این است که هدفتان از ابتدا واضح باشد. نکتۀ با اهمیت در این وهله از نگارش متن، بحث توافق کلی تیم مدیریت محتوا بر روی موضوعات و نقاط کلیدی است. در طی چنین جلساتی است که ایده ها و نظرات مختلف باعث شکوفایی ایده های نو می شوند. پرسشها ی که اکثرا در این جلسات بیان می شوند با تصمیم گیری محتوا، نوع مخاطبان و جدول زمانی انجام می شود، است .

همچنین باید بخش های مختلف بخش متن و تعداد کاراکترهای آن معین شود. به عنوان مثال صفحه اصلی در یک پاراگراف کوتاه با عبارات تیزرگونه نوشته شود. مطمئنا صفحات دوم سوم تا میزان زیادتری زیاد تر می باشند و نکات اساس مساله را به بهتر ی شرح می دهند. همۀ این نکات بایستی از پیش برنامـه نویسی شده باشند. همچنین پارت دیگری از محتوای وب سایت را می بایست با طراحان وب سایت همآهنگ بکنید ، تا تراز گرافیکی بین متن گرافیک وجود داشته باشد. این کار بر افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب وبسایت شما تاثیر بسياري خواهد داشت.
وهله دوم: نوشتن مباحث مطلب

زمان ی که پروژه درست برنامه ریزی شده باشد، به راحتی می توان برای مباحث محتوا تایتل و مورد انتخاب نمود. طرح کلی فهرستی از نکات کلیدی خواهد بود که در هر بخش یا صفحه از وب وبسایت از آن مصرف می شود. خوبتر است مطالبتان سه سری مهم باشند:

مقدمه
بدنه کلی
نتیجه گیری

اینراهنمای نوشتن مطلب ، روشی استاندارد است که بسياري از مدیران محتوا متاسفانه آن را رعایت نمی کنند که خیلی تعجب آور است.

مرحله سوم: نوشتن پیش نویس

قدم بعدی نوشتن پیش نویس است. در نوشتن پیش نویس می بایست سعی بکنید که عبارات تان کامل باشد اما بایستی آنها را سریع بنویسید. بعدا فرصت اصلاح متن را خواهید داشت. در واقع می توان گفت این وهله نوشتن کتبی وهله اول است . نوشتن پیش نویس به شما کمک می نماید که ایده های را سریع یادداشت نمایید و در مرحاه مطمئن خواهید بود که هیچ چیز را از قلم نیانداخته اید.

Professional-Articles-Writing.jpg


مرحله چهارم: ویرایش و ویرایش پیش نویس


اصطلاح معروف ی بین طراحان وب سایت وجود دارد که می گوید، یک متن بهتر کامل بعد از یک پیش نویس ایجاد می شود. در این وهله می بایست تمام متن خود را از ابتدا ویرایش نمایید و آن را همموسیقی کیفیت درخواست ی مدیر وب وبسایت بازنویسی نمایید. خوبتر است بدانید حتی نویسندگان پیشرفته هم نوشته های را بازنویسی می کنند. محتوای نوشتاری را چندین بار تحقيق کنید تا مطمئن شوید هیچ اشکالی در آن وجود ندارد.

ویرایش یک متن جهت نقد مناسب بودن محتوا، تحلیل املا و دستور زبان متن، نقد سبک منابع انجام می شود. جهت انجام ویرایش متن ازروش های مختلف ی مصرف می شود. جهت مثال بعضی جهت چک کردن غلط های املایی خود، متن را از انتها به اول می خوانند.روش پیدا کردن مساله در دستور زبان و سبک نوشتاری این است که متن را با ولوم بلند تحقيق نمایید. اینآموزش به شما یاری می نماید تا لحن درستی جهت متن خود بیابید. ترفند سوم این است که بعد از انتها نوشتن متن خود، آن را منتشر نکنید و در روز بعد آن را دوباره مطالعه نمایید. در اینروش شما ایده های تازه ای به ذهن تان خواهد رسید.

مرحله پنجم: خواندن متن خود

در انتها متن نوشته شده است و شما می باید آن را تحقيق و برای انتشار تایید نمایید. در این قسمت نکاتی مانند جزییات، دقتريال قالب بندی
طراحی سايت مورد ارزیابی قرار می گیرد. اکثرا ٌ همـواره در این موارد سر دبیری وجود دارد که متن را مطالعه کرده و آن را تایید می نماید یا در صورت تایید نکردن موارد آن را بیان می سازد.

با مصرف از این 5روش شما می توانید در مدت قليلي محتوای خیلی ارزنده ای را تولید نمایید. امروزه تولید محتوا با کیفیت ترین نوع بازاریابی محسوب می شود زیرا اگر حرفی برای گفتن داشته باشید دیگر لزومی ندارد که میلیون ها تومان خرج تبلیغاتی بکنید که هیچ سودی برای شما ندارند.​
 
بالا