برگزیده های پرشین تولز

آموزش طرز تهیه حلوا خرما به صورت خوشمزه و مجلسی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
halva-khorma-min.jpg
حلوای خرما یکی از حلواهای خوشمزه و مقوی است و از حلواهای معروف شهر شیراز می باشد. با اینکه حلوای خرما از دسر های سنتی و قدیمی است، اما امروزه آن را در انواع مختلف و مدرن درست می کنند. از جمله حلوای زعفرانی، حلوای خرما با بیسکوییت، حلوای رولتی و...

اگر می خواهید یک خوراکی خوشمزه و مقوی با خرما درست کنید، ما به شما حلوای خرما را پیشنهاد می کنیم که هم راحت و سریع آماده می شود، هم بسیار پرطرفدار می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حلوای خرما آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه حلوای خرما را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل بتوانید این حلوای خوشمزه و مجلسی را درست کنید.
مواد لازم حلوا خرما
خرمای بدون هسته 500 گرم
آرد نصف لیوان
کره یا روغن ۴۰ گرم
دارچین 1 قاشق چای خوری
هل 1 قاشق چای خوری
زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه حلوای خرما

1. برای شروع پخت، ابتدا در یک تابه آرد را تفت می دهیم، در حدی که بوی آرد دربیاید و خامی آن گرفته شود. نیازی نیست که رنگش تغییر کند.

2. بعد کره یا روغن را به آرد اضافه می کنیم و دوباره آرد را با روغن تفت می دهیم. دقت کنید روغن را به اندازه ای بریزید که بعدا آرد روغن را پس ندهد، در حدی که همه آرد کاملا به روغن آغشته شود کافی است.

3. بعد از اینکه آرد را با روغن تفت دادیم، خرما را هم به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خرما با حرارت نرم شود، بعد از نرم شدن خرما، هل، زنجبیل و دارچین را می ریزیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

4. وقتی که خرما را از روی حرارت برداشتیم، با گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. بلافاصله در یک دیس یا سینی می ریزیم و صاف می کنیم. بعد در اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و تزیین می کنیم. حتما این کار را وقتی که حلوا گرم است انجام دهید، چون اگر سرد شود سفت تر می شود و راحت برش داده نمی شود. امیدواریم از خوردن این حلوا خرمای خوشمزه و عالی لذت ببرید.
 
بالا