برگزیده های پرشین تولز

آموزش طرز تهیه دسر مشکوفی خوشمزه در منزل

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
dessert-mashkofi-min.jpg
دسر مشکوفی جزو دسرهای خوشمزه و بی نظیری است که با نشاسته درست می شود. این دسر شباهت زیادی با فرنی دارد و به دوصورت سرد و گرم سرو می شود. این دسر را می توانید به صورت ساده یا زعفرانی درست کنید.

دسر مشکوفی را می توانید با میوه یا شکلات به صورت مشکوفی دو رنگ یا سه رنگ درست کنید. برخی افراد آن را با ژله هم درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر مشکوفی زعفرانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه دسر مشکوفی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این دسر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم دسر مشکوفی
شیر ۲ لیوان
نشاسته گل ۴ قاشق غذاخوری
شکر ۵ قاشق غذاخوری
کره ۲۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای خوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به میزان دلخواه
مراحل تهیه دسر مشکوفی زعفرانی

1. برای شروع، ابتدا شیر سرد و نشاسته را در ظرف خوب مخلوط کرده و از صافی رد می کنیم. سپس آن را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت گذاشته و هم می زنیم تا شیر گرم شود و نشاسته در شیر حل شود.

2. بعد شکر را هم اضافه کرده و هم می زنیم تا شکر در نشاسته و شیر حل شود. مخلوط را آنقدر هم می زنیم تا کمی غلیظ شود. کمی که غلیظ شد، وانیل و کره را به مخلوط اضافه کرده و مجدد هم می زنیم تا غلظتش از فرنی کمی بیشتر شود.

3. در چند دقیقه آخر زعفران دم کرده و گلاب را هم اضافه می کنیم تا عطر و رنگ دسر دلپذیر و خوشمزه تر شود. وقتی مشکوفی به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش می کنیم و تا زمان خنک شدن چند بار دسر را هم می زنیم تا یکدست و خنک شود.

4. وقتی دسر مشکوفی ما کمی از حرارت افتاد، آن را در قالب دلخواه می ریزیم. فقط دقت داشته باشید که قالب را از قبل چرب کنید و به مدت 15 دقیقه در فریزر بگذارید. سپس دسر را در قالب می ریزیم و به مدت 4 ساعت در یخچال می گذاریم.

5. بعد از آماده شدن دسر، آن را از قالب در ظرف مورد نظر برمی گردانیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر مشکوفی خوشمزه لذت ببرید. برای دیدن سایر دسر های بارونک بر روی دستور تهیه دسر های مجلسی کلیک کنید.
نکات پخت دسر مشکوفی

دسر مشکوفی را می توانید به صورت قالبی درنیاورید و مثل فرنی داخل ظرف بریزید. در این صورت غلظتش را کم کنید و یک قاشق از نشاسته کمتر بریزید و به صورت داغ سرو و نوش جان کنید
 
بالا