برگزیده های پرشین تولز

آموزش طرز تهیه سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با تن ماهی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
salad-karafs-min.jpg
آموزش سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با تن ماهی و سیب زمینی و پیازچه
سالاد کرفس و تن ماهی همانند سالاد کلم از سالاد های خوشمزه و مجلسی می باشد و اگر این سالاد را طبق این روش درست کنید بسیار خوشمزه خواهد شد. من همیشه برای سالاد کرفس از تن ماهی و سیب زمینی در کنار مواد دیگر نظیر ذرت و هویج استفاده می کنم. به جای تن ماهی می توانید از مرغ هم استفاده کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد کرفس و تن ماهی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم این سالاد را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی درست کنید.
مواد لازم سالاد کرفس
کرفس 2 عدد ساقه تازه + مغز کرفس
سیب زمینی 2 عدد متوسط
هویج 1عدد
ذرت شیرین 2 قاشق غذاخوری
تن ماهی 1 قوطی
تخم مرغ 1 عدد
پیازچه 2 یا 3 عدد
خیارشور 2 تا 3 عدد
سس مایونز 1 قاشق سوپ خوری
ماست 1 قاشق سوپ خوری
خامه 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
آویشن مقدار کمی
نمک و فلفل به میزان نیاز
مراحل تهیه سالاد کرفس
1. برای درست کردن سالاد کرفس خوشمزه ابتدا سیب زمینی + هویج را پوست می گیریم و بعد در یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند.ذرت را هم در یک قابلمه دیگر با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد و بعدش کنار میزاریم.
2. تخم مرغ را هم به همراه تن ماهی به مدت 10 دقیقه داخل آب جوش قرار می دهیم تا بپزد.در این میان کرفس + خیارشور + پیازچه را به صورت نگینی و ریز می کنیم.همچنین سیب زمینی و هویج پخته و سفیده تخم مرغ را به صورت نگینی خرد می کنیم.
3. در این مرحله سس مخصوص سالاد کرفس را آماده می کنیم. برای این کار زرده تخم مرغ را در یک ظرف له می کنیم و بعدش سس مایونز + روغن زیتون + خامه + ماست + نمک + فلفل + آویشن + آبلیمو را اضافه می کنیم. بعد همه مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شود.
4. در ادامه درب تن ماهی را باز می کنیم و گوشت لخم ماهی را از روغن خارج می کنیم و تکه تکه می کنیم.سپس همه سبزیجات + تن ماهی + سس آماده شده را باهم مخلوط می کنیم و در انتها سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. امیدواریم از خوردن این سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
 
بالا