برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه شیرینی لقمه ای
shirini-logmei-min.jpg

دستور پخت شیرینی لقمه ای خوشمزه و بازاری در منزل
شیرینی لقمه ای از شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای است که به شیرینی لقمه ای ترکیه ای معروف است. کسانی دوست دارند از مهمانان خود با دسر و شیرینی های خانگی، پذیرایی کنند، می توانند این شیرینی ساده را به راحتی و آسانی در منزل درست کنند. شیرینی لقمه ای مانند شیرینی کشمشی، لطیفه و دیگر شیرینی های خوشمزه بسیار پرطرفدار و عالی است.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی لقمه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش انواع شیرینی خوشمزه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این شیرینی لقمه ای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای شیرینی لقمه ای
کره 150 گرم
روغن مایع نصف استکان
پودر شکر 1 استکان
آرد سمولینا نصف استکان
آرد فندق 1 استکان
آرد سه و نیم لیوان
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
مواد لازم شربت شیرینی لقمه ای
شکر 3 لیوان
آب سه و نیم لیوان
لیمو 1 برش
مراحل تهیه و پخت شیرینی لقمه ای
1. برای درست کردن شیرینی لقمه ای، اول از هر چیز شربت آن را آماده می کنیم. برای این کار، آب و شکر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد.

2. بعد از اینکه شکر در آب حل شد و به جوش آمد، اجازه می دهیم تا حدود 10 دقیقه بجوشد و قوام بیاید. در چند دقیقه آخر، 1 برش لیمو به شربت اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم.

3. حالا برای درست کردن شیرینی، در یک ظرف مناسب، تخم مرغ ها را با چنگال می زنیم تا کمی باز شود. بعد به ترتیب کره آب شده، روغن، پودر شکر، بکینگ پودر، آرد فندق و آرد سمولینا را هم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

4. در ادامه هم آرد را به تدریج به مواد می ریزیم و به آرامی با همزن دستی یا برقی هم می زنیم تا خمیر شیرینی کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. حالا از خمیر در اندازه های یکسان برمی داریم و به شکل تخم مرغ درمی آوریم. بعد روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم و با چنگال روی آنها را طرح می زنیم.

6. وقتی همه شیرینی ها را آماده کردیم، آنها را در سینی فر می چینیم و در داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده بود، قرار می دهیم. زمان پخت شیرینی ها بسته به دمای فر متفاوت است. تقریبا زمانی که روی شیرینی ها طلایی شوند، شیرینی ها کاملا پخته شده است.

7. بعد از پخت، شیرینی ها را از فر خارج می کنیم و شربت خنک شده را روی شیرینی های داغ می ریزیم و پشت و روی آن را به شربت آغشته می کنیم. برای تزیین شیرینی ها هم مقداری پودر پسته روی آنها می ریزیم.

8. شیرینی های لقمه ای خوشمزه را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی لقمه ای خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8652-shirini-logmei/
 
بالا