برگزیده های پرشین تولز

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
kookoo-kadoo-sabz-min.jpg
کوکوی کدو سبز و هویج یکی از انواع غذاهای خوشمزه ای است که به راحتی در منزل قابل تهیه می باشد. همانطور که می دانید اکثر افراد کوکوها را به عنوان پیش غذا سرو می کنند، اما برخی افراد آن را به عنوان یک وعده غذای سبک درست می کنند. از انواع کوکوها می توان کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو پیاز و ...را نام برد.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی کدو سبز و هویج آشنایی ندارید، ما در این دستور آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کوکوی کدو و هویج را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل یک کوکوی خوشمزه درست کنید.
مواد لازم برای کوکوی کدو و هویج
کدو سبز ۵ عدد
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا یک پیمانه
فلفل به میزان لازم
نمک، زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن کوکو

1. برای درست کردن کوکوی کدو و هویج، اول از همه یک کاسه بزرگ برمی داریم کدو را به صورت ریز رنده می کنیم و آب اضافه اش را می گیریم و داخل کاسه می ریزیم.

2. بعد پوست هویج را می گیریم و آن را هم رنده می کنیم، آب اضافه اش را می گیریم و به کدو اضافه می کنیم. سپس پیاز را هم رنده کرده، آب اضافه اش را می گیریم و به کاسه کدو و هویج اضافه می کنیم.

3. در ادامه فلفل دلمه ای را با رنده درشت رنده می کنیم یا به شکل نگینی خرد می کنیم و به مواد کوکو اضافه می کنیم.

4. سپس تخم مرغ، ‌آرد، نمک، زردچوبه، فلفل و پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد یکدست شود. برای عطر و طعم کوکو می توانید سیر تازه یا پیازچه را ریز خرد کنید و به کوکو اضافه کنید.(اختیاری)

5. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم. بعد مواد کوکو را در تابه می ریزیم و با پشت قاشق کامل در تابه صاف می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا کوکو کاملا مغز پخت شود.

6. بعد از اینکه یک طرف کوکو پخته شد، آن را با قاشق به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم تا راحت تر برگردانده شود. سپس به آرامی با کفگیر طرف دیگر کوکوها را برمی گردانیم تا دو طرف آن به خوبی سرخ شود.

7. بعد از سرخ شدن کوکوها، آنها را در ظرف سرو می کشیم و با خیار شور یا گوجه فرنگی تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکوی کدو و هویج خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا