برگزیده های پرشین تولز

dibaservice

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 مارس 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
ستارخان
در این قسمت به آموزش عیب یابی مایکروویو می پردازیم :

مدارهاي اجاق مايكروويو
امروزه اجاق هاي مايكروويو(مایکروفر) داراي چهار مدار اصلي مي باشند. مدار ولتاژ پائین شامل قطعاتی می‌باشد که از ورودی برق فعال می‌باشند. اجزاء ولتاژ بالا در میان ترانسفورمر ولتاژ بالا و مدار مگنترون می‌باشند. همه مایکروویوها دارای مدارهای ذکر شده می‌باشند. در مراحل ولتاژ پائین، شما می‌توانید چندین نوع مدار مختلف داشته باشید. اولین سری مایکروویوها به شکل دستی و یا غیر اتوماتیک کار می‌کردند. بعد از آن مایکروویوهای اتوماتیک با پانل کنترل اتوماتیک لمسی به بازار عرضه گردیدند. اجاق های گازی با هر دوی اجاق های کنترل دستی و یا اتوماتیک می‌توانند کار کنند.

مشکلات بی ارتباط با عیوب اجاق مایکروویو
وقتی که شما شکایتی را در مورد مایکروویو دریافت می‌کنید، به دقت مشکل را ارزیابی کنید. این عمل می‌تواند از تماس بی مورد به فنول و یا تعمیرات یک مایکروویو(مایکروفر) سالم جلوگیری کند. بعضی وقت ها این مشکل حاصل از این است که صاحب دستگاه نمی‌داند چگونه باید از آن استفاده کند.


عملکرد مدار اجاق مایکروویو سامسونگ مدل MW58ZOT
زمانی که غذا در مایکروویو(مایکروفر) قرار می‌گیرد و درب آن بسته می‌گردد، ترانسفورمر با ولتاژ پائین تر، ولتاژ را به واحد کنترل لمسی می‌رساند. سوئیچ های اولیه و ثانویه متصل بسته می‌باشند. حال سوئیچ متصل مانیتور باز است. سوئیچ متصل مانیتور فعال می‌شود تا فیوز ۱۵ یا ۲۰ آمپری را بپراند و نوسان مگنترون را قطع نماید، اگر در هنگام فعالیت مایکروویو درب باز شود.

البته، سوئیچ متصل اولیه مدار را برای قطع کردن نوسان مگنترون باز می‌نماید. کلید درب با گیره درب نگه داشته شده است و حس گر سوئیچ درب برای فرستادن علامت درب بسته به پانل کنترل لمسی و مدارها بسته می‌باشد. زمانی که سیکل پخت، قدرت، و زمان فعال می‌گردند به وسیله لمس صفحه عملکرد و یا صفحه عددی، لفت عملکرد پخت در پنجره نمایانگر نشان داده می‌شود و صفحه نمایش گر چشمک می‌زند برای اینکه عملکرد انتخاب شده را نشان دهد. زمان دلخواه هم به همین شکل در پنجره نمایش گر نشان داده می‌شود. مدار کنترل لمسی اطلاعات پخت را ذخیره می‌کند.


وقتی که صفحه کلید برای شروع عملکرد (Start) لمس می‌گردد، رله اصلی و رله قدرت (برق)، با مدار کنترل اصلی، کنترل می‌گردند. لامپ درون مایکروویو(مایکروفر) به وسیله کاربرد رله اصلی در مدار کنترل لمسی روشن می‌شود. سوئیچ رله اصلی به وسیله خط های به هم پیوسته در پشت رله کنترل قدرت نشان داده شده اند. موتور فن می‌چرخد تا مگنترون را خنک کند این کار با فرستادن جریان هوای آمده از ورودی در پانل پشتی بر روی تیوپ مگنترون انجام می‌گیرد.

بعد از خنک کردن پره ها هوا به درون مایکروویو هدایت می‌شود برای خارج کردن بو و ذرات معلق در داخل مایکروویو این کار از مدخل هواکش های پشت ماکروویو انجام می‌گیرد. موتور محرک یا صفحه چرخنده برای پخت همسان شروع به چرخش می‌نماید. سرعت چرخش صفحه شیشه ای کمتر از ۳RPM می‌باشد. وقتی که ۱۲۰ ولت جریان ac به سیم پیچ اولیه اعمال می‌گردد از طریق ترانسفورمر ولتاژ بالا، ۳/۳ ولت جریان ac تأمین می‌شود. به وسیله ترانسفورمر ولتاژ بالا از رشته ها یا سیم پیچی حرارت دهنده.

معمولاً، این ۳/۳ ولت برای حرارت دادن مگنترون و رشته های آن عرض می‌گردد، این عمل به وسیله دو عدد صداگیر و خفه کن کویل انجام می‌گیرد. سیم پیچی ولتاژ بالا از ترانسفورمر بالا ۲۱۲۰ ولت جریان ac را تولید می‌کند و آن را به یک دو برابر کننده ولتاژ می‌خوراند. دیود اصلاح کننده ولتاژ بالا، ولتاژ پالس دهنده ac را اصلاح می‌نماید و سپس آن را به کاتود و ترمینال های حرارت دهنده اعمال می‌کند. ترمینال آنود مگنترون در پتانسیل ارت می‌باشد. اولین نیمه سیکل ولتاژ بالا که در سیم پیچی ثانویه تولید شده به واسطه ترانسفورمر ولتاژ بالا، خازن ولتاژ بالا را شارژ می‌نماید.

خطوط مقطع نشان دهنده شدت جریان می‌باشد. در زمان عملکرد نیمه دوم سیکل، ولتاژ تولید شده به وسیله سیم پیچی ثانویه ترانسفورمر . شارژ خازن بالا خروج می‌گردند و بر مگنترون اعمال می‌گردند. سپس مگنترون به نوسان شروع می‌کند. موج داخل شده از مگنترون به وسیله کوئل شکن های ۱/۶uH ، یک خازن فیلتری ۵۰۰ ***** می‌گردد. همینطور محفظه محافظت شده مگنترون، که بنابراین سیگنال تلویزیون و رادیو با آن درگیر نشوند و از به وجود آمدن خطوط سیاه در صفحه تلویزیون جلوگیری شود.

رله قدرت متناوباً به وسیله لمس مدار کنترل روشن می‌گردد در زمانی که مایکروویو روشن می‌شود. مدار کنترل لمسی زمان روشن/ خاموش مدار کنترل می‌کند. تا خروجی قدرت را از گرم تا قدرت کامل در مایکروویو را تغییر دهد. زمان یک سیکل کامل روشن و خاموش قدرت ۳۰ ثانیه می‌باشد، زمان خنک شدن بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. و شروع به شمارش معکوس می‌نماید. وقتی که درب در زمان پخت باز می‌گردد سوئیچ اولیه باز می‌شود تا ولتاژ اولیه را از ترانسفورمر ولتاژ بالا تا نوسان مایکروویو قطع کند. سوئیچ حس گر درب بسته می‌شود تا سیگنال درب باز را به مدار کنترل لمسی بفرستد. ارتباطات رله اصلی روشن می‌ماند، رله کنترل قدرت خاموش می‌گردد و صفحه نمایش شمارش معکوس را فطع می‌کند.

موتور فن و موتور چرخنده به وسیله کارکرد سوئیچ متصل ثانویه از کار می‌افتد. البته، لامپ درون مایکروویوروشن می‌ماند تا زمانی که درب بسته گردد. در زمان باز کردن درب، سوئیچ اولیه و سوئیچ متصل ثانویه باز می‌شوند، و سوئیچ متصل مانیتور بسته می‌شود. این باعث می‌شود که خط Short گردد. اگر هر دو سوئیچ متصل اولیه و رله قدرت کار نکنند فیوز ۱۵ آمپری به دلیل جریان بسیار بالای اضافه شده می‌پرد به دلیل فعال شدن سوئیچ مانیتور.

وقتی که کلید PAUSE/CLEAR را دو بار لمس نمائید که تمام برنامه های ذخیره شده در مدار کنترل لمسی کنسل شوند، البته به غیر از برنامه های در حافلظه ذخیره شده. زمان روز دوباره در پنجره نمایشگر پدیدار می‌گردد. لامپ درون مایکروویو و تمام مشخص کننده های پخت خاموش می‌گردد. موتور فن از کار می‌افتد، صفحه چرخنده یا موتور محرک از کار می‌افتد. سپس رله قدرت خاموش می‌گردد تا ولتاژ اولیه ترانسفورمر را قطع کند، سپس نوسان مگنترون قطع می‌شود.

نمایندگی تعمیرات مایکروفر(مایکروویو) دوو
شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات مایكروفر دوو خود با دیبا سرویس ، بعنوان نمایندگی تعمیرات مایكروفر دوو ، نمایندگی تعمیرات مایكروفر پاناسونیک ، نمایندگی تعمیرات مایكروفر سامسونگ و نمایندگی تعمیرات مایکروفر ال جی و همچنین بلك اند دكر،شارپ،مديا،كنوود،بوش و … تماس حاصل فرمایید.

تعمیرگاه دیبا سرویس با بهره گیری از بهترین کارشناسان فنی که در این حوزه ی کاری تخصص لازم را دارند و آموزش دیده اند ، سعی دارد تا خدماتی رضایت بخش را به متقاضیان ارائه دهد.
نمایندگی تعمیرات ماكروفر ال جی،نمایندگی تعمیرات ماكروفر سامسونگ و نمایندگی تعمیرات ماكروفر پاناسونیک،نمایندگی تعمیرات مایکروفر دوو،نمایندگی تعمیرات مایکروفر كنوود
http://iranmacro.com
 

dibaservice

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 مارس 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
ستارخان
اصول تعمیرات اجاق گاز و مایکروفر

اجاق الکتریکی و مایکروفر
اجاق‌های الکتریکی، اجاق‌های صفحه‌ای و مایکروفرها در انواع مختلف موجود هستند. اجاق‌های برقی و مایکروفرها ممکن است که به نظر پیچیده آیند اما اینطور نیست. هر چه بیشتر در مورد کارکرد الکتریکی و مکانیکی محصول بدانید، حل کردن مشکل آنها ساده‌تر می‌گردد. یک اجاق برقی، اجاق صفحه‌ای، یا مایکروفر در ولتاژ ۲۴۰V برای المنت‌ها و ۱۲۰V برای متعلقات دستگاه مثل ساعت و چراغ کار می‌کند. اصولاً تعمیرات از نوع الکتریکی می‌باشند. این قسمت، اصول مورد نیاز را برای تشخیص و تعمیرات این وسائل خانگی را فراهم می‌آورد. اجزاء در کجا تعبیه شده‌اند، در حدود دسترسی، با توجّه به اینکه این اَشکال فقط به عنوان مثال عرضه شده‌اند. ساختار حقیقی و کارائی اصلی وسیله‌ای که شما سرویس می‌کنید ممکن است با توجّه به مارک و مدل متفاوت باشند. این قسمت شامل تعمیرات مایکروویو(مایکروفر) یا اجاق‌های مایکروویو دار نمی‌باشد.


اصول کارائی اجاق الکتریکی و مایکروفر
واحد سطح المنت کارائی بسیار ساده دارند. بعد از قرار دادن ظرف بر روی سطح المنت، شما کلید المنت را در درجه دلخواه قرار می‌دهید. وقتی که کلید المنت روشن است، جریان از پریز دیوار به حرکت در می‌آید، از میان سیم‌ها و کلید المنت و سپس از میان المنت حرارتی، برای پخت و پز صحیح بر روی المنت سطح، قابلمه و یا ماهیتابه می‌بایست به شکل مسطح بر روی تمامی سطح المنت قرار گیرد، و با تمامی سطح المنت تماس داشته باشید.

اگر به غیر از این باشد محتوای آن به شکل یکسان حرارت نمی‌بیند، و حرارت هدر می‌رود که در نتیجه آن الکتریسیته به هدر می‌رود. برای پخت در مایکروفر، غذا را بر روی قفسه مسطح قرار داده و درب مایکروفر را ببندید. کلید انتخاب را بر روی مایکروفر(مایکروویو) بر روی پخت قرار داده، و کلید حرارت مایکروفر را بر روی درجه دلخواه قرار دهید. جریان از پریز دیوار حرکت می‌کند از سیم‌ها و کلید انتخاب، از میان ترموستات و به طرف المنت پخت، وقتی که حرارت به حرارت دلخواه در مایکروفر می‌رسد، المنت پخت خاموش می‌گردد. وقتی که حرارت در مایکروفر پائین می‌آید، ترموستات، المنت پخت را دوباره فعال می‌سازد. در بعضی مدل‌ها، هر دو المنت پخت و جوش آوردن همزمان به کار می افتند تا محیط مایکروفر را گرم نمایند.

عمل جوش آوردن دو اجاق به وسیله قرار دادن غذا در قفسه بالائی مایکروفر حاصل می‌گردد، با نیم باز بودن (به طور کامل بسته نبودن) درب مایکروفر، در زمانی که درب را می‌بندید، معمولاً نقطه‌ای ایستا در لولا می‌باشد که باز بودن درب را تا حدّ معینی مقدور می‌سازد، این بدان دلیل است که المنت جوش آورنده در حرارت سیکل ننماید.

المنت جوش آورنده برای کار مداوم روشن می‌ماند، تا زمانی که استفاده کنند کلید کنترل را خاموش نماید. زمانی که غذا را جوش می‌آورید، جریان از پریز دیوار به حرکت در می‌آید در میان سیم‌ها و کلیدهای انتخاب و در میان ترموستات و سپس به المنت جوش می‌رسد. اجاق‌ها و مایکروفرهای خود تمیزکننده متفاوتند (نسبت به سازنده‌ها و مدل‌های مختلف) در اینکه چگونه کارائی خود تمیزکننده از المنت حرارتی استفاده می‌کند. نظافت “Pyrolytic” به وسیله سیستم خود تمیزکننده انجام می‌گیرد.

با استفاده از حرارت بالا، در مدت زمان مخصوص یک تا سه ساعت، برای جدا کردن بازمانده غذا و روغن، در زمان این چرخه، که با ساعت کنترل می‌گردد، درب مایکروفر قفل می‌باشد. درب را تا زمانی که مایکروفر سرد شود نمی‌توان باز کرد. تمامی دیواره‌های مایکروفر، قفسه‌ها و درب به طور کامل تمیز می‌گردند. بعد از تمیز شدن، شما ممکن است شاهد مقدار کمی از خاکستر سفید در درون مایکروفر باشید که آن به سادگی قابل تمیز شدن می‌باشد. “Catalytic” یا تمیز کردن مداوم از یک روکش متخلخل مخصوص استفاده می‌کند بر روی دیواره‌های مایکروفر که تا حدی خاکه‌ها را جذب و از بین می‌برد.

این پروسه در زمان پخت معمولی انجام می‌گیرد و مایکروفر را در حدّ بالائی تمیز نگه می‌دارد، امّا قفسه‌ها و درب می‌بایست که با دست تمیز گردند. بعضی از سازندگان پیشنهاد می‌کنند که هر از گاهی مایکروفر را بدون آنکه چیزی در درون آن باشد تا ۵۰۰ درجه فارنهایت حرارت دهیم تا هرگونه ساختار خاکی‌ای که از غذا باقیمانده را از بین ببریم. این روکش مخصوص مایکروفر با صابون یا مایع ظرفشوئی و یا تمیزکننده‌های مایکروفر پاک نمی‌گردد و در ضمن صدمه دائم به مایکروفر خواهد زد. به عنوان مثال، در بعضی مدل‌ها، به سادگی درب مایکروفر را می‌بندید، و بعد کلید کنترل را بر روی تمیزی (Clean) قرار می‌دهید.

وقتی که از سیکل تمیزی استفاده می‌کنید می‌بایست به بروشور سازنده مراجعه کرده تا کلید کنترل را به درستی مورد استفاده قرار دهید، در غیر اینصورت مرحله تمیزی به طور صحیح انجام نمی‌پذیرد. بعد، شما تایمر ساعتی را برای زمان مشخص قرار می‌دهید، برای زمانی که می‌خواهید سیکل تمیزی آغاز شود.


تایمر در یک مایکروفر خود تمیزکننده دارای کارائی دوگانه می‌باشد :

اوّل، برای کنترل زمانی که مایکروفر به کار می افتد در سیکل زمان پخت،

دوّم، برای کنترل در زمان سیکل تمیز کردن.

المنت پخت روشن می‌شود، و حرارت شروع به بالا رفتن می‌کند. این حدوداً شصت دقیقه زمان می‌برد. دلیل کندی بالا رفتن حرارت این است که از صدمه به دیواره‌ها و درب مایکروفر جلوگیری شود. زمانی که حرارت بالاتر از ۵۵۰ درجه می‌باشد، چراغ قفل مایکروفر روشن می‌شود، بدین معنا که درب مایکروفر دیگر باز نخواهد شد تا زمانی که حرارت پائین تر از این درجه باشد. وقتی که حرارت محیط مایکروفر به حرارت بین ۸۴۰ تا ۹۲۰ درجه فارنهایت برسد، پروسه تمیز کردن شرع می‌گردد. پروسه تمیز کردن نیازمند زمان حدودی ۲ تا ۳ ساعت می‌باشد، بعضی از مدل‌ها فَنِ خنک کننده‌ای دارند برای اینکه حرارت خارجی را کمتر نمایند.

مایکروفرهای خود تمیزکننده دارای سیستم دودزدای غیر الکتریک و کاتالوتیک هستند که در درون هواکش هستند برای مکیدن دود از سوختن ذرات غذائی؛ سیستم دودزدای کاتالوتیک شروع به فعالیت می‌نماید زمانی که حرارت داخل مایکروفر میان ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

۱- قفل درب دستی، در این نوع سیستم، استفاده کننده به شکل دستی گیره درب مایکروفر را می‌چرخاند تا درب را قفل نماید.

۲- قفل درب الکتروماگنتیک، در این نوع سیستم، استفاده کننده یا دکمه قفل را بر روی صفحه پانل فشار می‌دهد و یا دسته گیره را حرکت می‌دهد برای قفل و یا باز کردن درب مایکروفر.

۳- قفل درب الکتریکی، در این نوع سیستم، استفاده کننده کنترل موتور الکتریکی، برای فعال سازی قفل مکانیکی. این سیستم شبیه قفل درب الکترومکانیکی می‌باشد با این تفاوت که به جای گیره سلونوید (Solenoid) از یک موتور الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش
شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات اجاق گاز بوش خود با دیبا سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات اجاق گاز بوش ، نمایندگی تعمیرات اجاق گاز زیمنس ، نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آریستون ، نمایندگی تعمیرات اجاق گاز آآگ ، نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لاجرمانیا ، اجاق گاز ایندزیت ، اجاق گاز لوفرا ، تکنو ، هاردستون ، اسنوا ، سینجر ، اخوان ، پادیسان ، دوو و … تماس حاصل فرمایید. کلیه ی خدمات پس از فروش اجاق گاز بوش انجام شده ۶ ماه ضمانت کتبی دارد.
http://repairgaz.com
http://repairgaz.com/تعمیرات-اجاق-گاز-بوش/
http://repairgaz.com/تعمیرات-اجاق-گاز-زیمنس/
http://repairgaz.com/تعمیرات-اجاق-گاز-لوفرا/
 
بالا