برگزیده های پرشین تولز

آموزش فرم ساز حرفه ای جوملا

danielhj

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2016
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
11
سن
33
محل سکونت
تهران
پس از پیاده شدن طرح های پیشنهادی به صورت عملی و طراحی سایت شما، این پروژه در تعامل با کاربران معنی پیدا می کند.حتی طراحی سایت حرفه ای، زمانی که بازدید کننده ای ندارد، تاثیری در بهبود وضعیت شما نخواهد داشت.پس نیاز دارید تا پس از ایجاد وب سایت خود و جذب کاربر، از طرق متفاوتی از جمله استفاده از فرم ساز حرفه ای جوملا با آن ها در ارتباط باشید.

فرم ساز حرفه ای جوملا و تعامل با کاربران


سیستم مدیریت محتوای جوملا در سراسر دنیا توسط میلیون ها کاربر مورد استفاده قرار می گیرد که دلیلش را می توان در سهولت استفاده از آن جستجو کرد.به کمک فرم ساز حرفه ای جوملا این امکان را خواهید داشت تا نظرات کاربران در مورد بخش های مختلف وب سایت را جویا شده و به صورت پویا با آن ها در ارتباط باشید.همچنین با گسترش وب سایت شاید به قرار دادن فرمی برای گرفتن اطلاعات کاربران در راستای استخدام آن ها و یا برای سایر موارد نیاز پیدا کنید که همگی این موارد با فرم ساز حرفه ای جوملا رفع خواهد شد.

ساخت فرم ساز حرفه ای جوملا
بعد از ورود به پنل کاربری، از تب کامپوننت ها فرم ساز حرفه ای جوملا را انتخاب کنید.





در مرحله بعد با انتخاب گزینه مدیریت فرم ها، وارد صفحه زیر می شوید.در این صفحه فهرستی از تمامی فرم هایی که در وب سایت خود دارید نمایش داده خواهد شد.برای ساخت فرمی جدید بر روی جدید کلیک کنید و در ادامه گزینه ” عدم استفاده ایجاد مرحله ای ” را برگزینید.




ساخت بدنه فرم ساز حرفه ای جوملا به پایان رسیده است، لذت مرحله بعد به مدیریت و افزودن آیتم های مورد نیاز به آن اختصاص خواهد یافت.

مدیریت فرم ساز حرفه ای جوملا
آیتم های گوناگونی در این قسمت برای شما قرار داده شده که به اختصار به شرح برخی از آن ها می پردازیم.هر کدام از این آیتم ها تنظیمات مخصوص به خود را دارند و این یکی از دلایلی است که فرم ساز حرفه ای جوملا را قدرتمند کرده است.

فیلد متنی در فرم ساز حرفه ای جوملا
این بخش به جرات یکی از پرکاربردترین آیتم ها این قسمت طراحی سایت است، به طوری که در برخی موارد به جز این آیتم از مورد دیگری استفاده نخواهید کرد.

پنجره عمومی
با انتخاب آن پنجره ای به شکل پایین باز خواهد شد.
قسمت نام برای سیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از این رو ترجیحا نامی انگلیسی برای آن برگزینید.
عنوان در صفحه اصلی فرم مقابل فیلد مربوطه نمایش داده می شود.
مقدار پیش فرض را هر چیی که قرار دهید، به عنوان مقداری اولیه داخل فیلد نمایش داده می شود.
توضیحات نیز نوشته ای است که مقابل فیلد به نمایش درخواهد آمد و جنبه راهنما در مورد این فیلد برای کاربر خواهد داشت.



پنجره اعتبار سنجی
فیلد اجباری
فرم ساز حرفه ای جوملا مربوط به تعیین اجباری بودن یا نبودن فیلد است که کاربر را به پر کردن این فیلد با انتخاب گزینه بله مجبور می کنید.
قانون و معیار اعتبار سنجی امکان فوف العادهدیگری که در این بخش وجود داشته و به عنوان یک فیلتر برای پر کردن فیلد عمل می کند.به عنوان مثال با انتخاب ” آدرس پست الکترونیک ” مقدار وارد شده باید ظواهر یک آدرس ایمیل را داشته باشد که از جمله آن ها می توان به وجود کاراکتر @ اشاره کرد.

همچنین می توانید بگویید که مقدار باید فقط عدد، آدرس آی پی، حروف و… باشد.
پیام هشدار اعتبار سنجی در صورت عدم ورود مقدار منطبق با قانون تعیین شده در بالا نمایش داده خواهد شد.
البته بهتر است که کاربر را با این موارد محدود نکنید، وگرنه از پر کردن و ارسال فرم امتناع خواهد کرد.

پنجره صفات و خواص
اندازه
تعداد کاراکترهای مورد نظر شما برای تعیین اندازه عرض فیلد را دریافت می کند.
حداکثر حجم مقداری است که تعداد کاراکتری بیشتر از آن نمی توان در فیلد وارد کرد.

جعبه متن
اگر در فرم خود به بخشی نیاز دارید تا کاربر بتواند مقداری در حد حداقل یک پاراگراف یا حتی دو خط در آن تایپ کنید، از این فیلد بهره ببرید.تنها بخش متفاوت این فیلد با مورد بالایی پنجره صفات و خواص است، به طوری که در آن می توانید سایز پیشفرض فیلد را با وارد کردن تعداد ستون و ردیف مشخص کنید.

مورد بعدی به فعال کردن ویرایشگر WYSIWYG و دادن امکان استفاده از آن به کاربر اختصاص دارد.

فیلد کشویی
به کمک این بخش در فرم ساز حرفه ای جوملا می توانید فیلد کشویی یا اصطلاحا Drop Down List درست کره تا با کلیک بر روی آن موارد وارد شده توسط شما در بخش آیتم ها (که باید آن ها را با Enter از هم جدا کنید) نمایش داده شده و در ادامه کاربر یکی از آن ها را انتخاب کند.
همچنین اگر در پنجره صفات و خواص گزینه ” چندگانه ” را بر روی بلی قرار دهید، به کاربر این امکان را خواهید داد تا با نگه داشتن دکمه ctrl، چند مورد را از لیست باز شده انتخاب کند (مانند انتخاب چند فایل در میان تعداد زیادی از فایل ها در فولدر ویندوز)

گروه چک باکس
در گروه چک باکس فرم ساز حرفه ای جوملا کاربر این اجازه را دارد تا چند مورد از موارد قرار داده شده در بخش آیتم ها را انتخاب کند (تیک بزند).بعد از وارد کردن موارد مورد نظر مانند موارد فیلد کشویی، قرار گرفتن عمودی و یا افقی آن ها را از پنجره صفات و خواص تعیین کنید.

گروه رادیویی
تقریبا همانند فیلد کشویی عمل می کند، با این تفاوت که تنها می توانید یک مورد را از میان آن ها برگزینید.قرار گرفتن عمودی و یا افقی آن ها را از پنجره صفات و خواص می توانید تعیین کنید.

دکمه ارسال
در انتهای تمامی فیلدها در فرم ساز حرفه ای جوملا بایستی این دکمه قرار داده شود تا به وسیله کلیک بر روی آن، فرم پر شده به دایرکتوری شما ارسال شود.
برچسب در داخل دکمه ارسال دیده خواهد شد.
عنوان کنار دکمه دیده خواهد شد.
تنظیم مجدد و برچسب تنظیم مجدد مربوط به قرار گرفتن یا نگرفتن دکمه Reset در فرم هستند که در کنار دکمه ارسال نمایش داده شده و به کاربر این اجازه را می دهد تا فرم را به کلی پاک کند.

پسورد
همانطور که از نام آن مشخص است برای دریافت رمز و موارد امنیتی از کاربر در فرم ساز حرفه ای جوملا به کار می رود و تنها تفاوت آن با فیلد متنی در این است که کاراکترها را هنگام ورود از سوی کاربر به صورت ستاره نشان می دهد.

آپلود فایل
حجم فایل که بر اساس kb مشخص شده و حداکثر میزان قابل قبول برای فایل های ارسالی است.
پسوند های مورد قبول که تعیین کننده نوع فایل های ارسالی از سوی کاربران است را در اینجا و هر کدام را در یک خط (جدا کردن با اینتر) وارد کنید.به عنوان نمونه
zip
pdf
پیشوند فایل برای جلوگیری از جایگزینی فایل های آپلود شده همنام با فایل های موجود استفاده می شود تا با اضافه کردن مقدار وارد شده در ابتدای فایل آپلود شده، از جایگزینی آن ها با فایل های موجود قبلی جلوگیری کند.
مقصد نیز برای تعیین پوشه آپلود مورد استفاده قرار می گیرد.
ضمیمه فایل به مشخص می کند که این فایل هنگام ارسال فرم به ایمیل های قرار داده شده در بخش کاربر، مدیریت و… ضمیمه شود یا خیر (نحوه ارسال فرم از طریق ایمیل به مدیر و خود کاربر را جلوتر شرح خواهیم داد.

اضافه کردن متن دلخواه
از این بخش می توانید برای اضافه کردن متونی که مایلید در فرم ساز حرفه ای جوملا نشان داده شود استفاده کنید.(توضیحات کلی در مورد فرم و…)

تاریخ
برای دریافت یک تاریخ در فرم ساز حرفه ای جوملا می توانید از این فیلد منحصربفرد استفاده کنید.
فرمت نمایش، حداقل و حداکثر تاریخ قابل ورود را در پنجره صفات و خواص تعیین کنید.
طرح بندی تقویم را اگر بر روی ” تخت ” قرار دهید، به صورت پیشفرص یک تقویم در زیر فیلد نمایش داده خواهد شد که به کاربر این انتخاب را می دهد تا تاریخ مورد نظرش را به صورت دستی وارد کرده و یا از داخل تقویم انتخاب کند.
اما انتخاب ” پاپ آپ ” تقویم را به صورت پیشفرض نمایش نمی دهد، بلکه تصویری کوچک در کنار فیلد تاریخ قرار داده می شود که با کلیک بر روی آن یک تقویم باز شده و کاربر می تواند از داخل آن تاریخ مورد نظرش را انتخاب کند.
فقط خواندنی را اگر بر روی ” بلی ” قرار دهید، کاربر قادر نخواهد بود تا تاریخ مورد نظرش را به صورت دستی وارد کند و مجبور است تا از تقویم آن را برگزیند.این مورد برای جلوگیری از وارد شدن اشتباه و خلاف سینتکس تاریخ مناسب است.

دکمه و دکمه تصویری
این فیلد همانند دکمه ارسال است (که در آن دکمه ارسال و تنظیم مجدد را قرار می دادید)
تنها تفاوتی که در دکمه تصویری وجود دارد این است که می تواند آدرس یک عکس را گرفته و آن را به جای دکمه ریست نمایش دهد.

کد امنیت ضد اسپم
در پنجره صفات و خواص فرم ساز حرفه ای جوملا این فیلد، موارد زیر وجود دارد.
ایجاد کننده تصویر اگر بر روی آزاد قرار داده شود، کاراکترهای تولیدی با فونت های متفاوتی که دارند، تشخیص آن ها را برای اسپمرها سخت تر خواهند کرد.اگر بر روی پنهان (مخفی) قرار داده شود، متن و یا تصویر خاصی تولید نخواهد شد.
سایر موارد برای تغییر ظاهر فیلد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سایر موارد
همانطور که گفتیم این فرم ساز از آیتم های گوناگونی متشکل شده است که با استفاده از تمامی آن ها می توانید ارتباطی پویا بین خود و کاربران ایجاد کنید.

تب خواص در فرم ساز حرفه ای جوملا
این بخش نیز از قسمت های گوناگونی متشکل شده که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.این قسمت در واقع به تنظیمات اصلی و پشت پرده فرم ساز حرفه ای جوملا اختصاص دارد.



طرح بندی فرم
در این بخش نحوه نمایش فرم خود در وب سایت را معین خواهید کرد.به عنوان مثال اینکه همه آن ها در یک ستون نمایش داده شوند یا در دو ستون

CSS و جاوا اسکریپت
اگر از این زبان ها سر رشته دارید، می توانید از این بخش ویژگی های مورد نظرتان را به فرم ساز حرفه ای جوملا اضافه کنید.

اطلاعات فرم
نام فرم، متن ارسال شده به کاربر بعد از تکمیل و ارسال فرم و… از این بخش نمایش داده می شوند.
بعد از اتمام کار خود، بر روی گزینه ” ذخیره و بستن ” کلیک کنید.

ایمیل کاربر / مدیریت
اگر مایلید تا فرم ارسال شده به ایمیل مورد نظرتان ارسال شود تا بدون نیاز به ورود به پنل آن ها را در ایمیل خود مشاهده کنید، در قسمت ” به ” که به صورت قرمز رنگ مشخص شده، ایمیل مورد نظرتان را وارد کنید.(توجه کنید که تنظیمات ایمیلتان را در بخش تنظیمات کلی —> سرور به درستی انجام داده باشید)
بدین منظور برای ویرایش ایمیلی که می خواهید بعد از ارسال فرم به شما فرستاده شود، ” نمایش/مخفی کردن تگ های سفارشی ” را در بالا گوشه چپ انتخاب کنید.تمامی موارد نمایش داده شده را با موس انتخاب و copy کرده و سپس در بخش ” برای ویرایش متن ایمیل کلیک کنید “، paste کنید.سپس به ویرایش آن به دلخواه خود اقدام کنید.

 
بالا