برگزیده های پرشین تولز

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه دسر توت فرنگی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
desert-toot-farangi-min.jpg
دسر توت فرنگی از دسر های معروف و خوشمزه می باشد و به دلیل اینکه توت فرنگی میوه بهاری می باشد بیشتر این دسر خوشمزه را در فصل بهار درست می کنند. البته همان طور که می دانید این میوه خوشمزه و پرطرفدار را به دلیل اینکه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد به صورت گلخانه ای هم پرورش می دهند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر توت فرنگی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر توت فرنگی خوشمزه و مجلسی درست کنید.
دسر توت فرنگی
توت فرنگی ۵۰۰ گرم
پودر ژلاتین دو پنجم قاشق غذاخوری
شیر نصف پیمانه
خامه صبحانه صورتی ۱ بسته
وانیل نصف قاشق چای خوری
آب یک چهارم پیمانه
شکر سه چهارم پیمانه
مراحل تهیه دسر توت فرنگی

1. برای شروع، اول دم توت فرنگی ها را جدا می کنیم و آن ها را می شوییم. سپس با شیر و شکر و وانیل در مخلوط کن می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم.

2. بعد در یک کاسه فلزی پودر ژلاتین و آب می ریزیم و آن را روی سماور درحال جوش می گذاریم تا ژلاتین در آب حل شده و شفاف شود. بعد از شفاف شدن از روی حرارت بر می داریم.

3. حالا خامه را به پوره توت فرنگی اضافه می کنیم و با همزن می زنیم، بعد ژلاتین را هم به مخلوط پوره اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

4. در انتها قالب مورد نظر را کمی چرب می کنیم و مواد دسر را داخل قالب می ریزیم و ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد.

5. بعد از اینکه دسر آماده شد، از یخچال خارج می کنیم و کناره های دسر را با کارد از قالب آزاد می کنیم و دسر را در دیس مناسب بر می گردانیم و با تکه های توت فرنگی دسر را تزیین می کنیم و میل می کنیم.
نکات درست کردن دسر توت فرنگی

به خاطر بافت ظریف این دسر حتما صبر کنید دسر خوب ببندد بعد از قالب خارج کنید.

اگر می خواهید دسر یکدست شود و دانه های توت فرنگی جدا بشود، حتما دسر را از صافی رد کنید.
 
بالا