برگزیده های پرشین تولز

آموزش نرم افزار برنامه Microsoft Office

vira20

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
38
برنامه اکسل که به آن برنامه صفحه گسترده هم می گویند نرم افزاری است که به وسیله آن می توان کار حسابداری را انجام داد و بعد از آن کارهایی نظیر ذخیره و چاپ و ادیت باز کردن برنامه اکسل :برای باز کردن یا فعال کردن برنامهه اکسل دو راه وجود دارد الف ) دابل کلیک کردن بر روی short cut برنامه Excelب) با زکردن منوی شروع رفتن به گزینهه All programs پیدا کردن مجموعه افیس به نام Microsoft Office کلیک کردن بر روی برنامه Excel پس از اینکه برنامه اکسل باز شد می توان پس از آشنایی با گزینه ها و منوها می توان برنامه حسابداری ساده ای را انجام داد مشخصات برنامه اکسل و آشنایی با آن :زمانی که آموزش اکسل باز می شود و صفحه آن نمایان می شود در ابتدا مشاهده می کنیمم که این صفحه جدول بندی شده است که این جداول بصورت فرضی و برای راحت تر شدن کار کاربر ایجاد شده است .** برای کشیدن جدول در اکسل کافی است تعداد مورد نظر از جدول هایی را که بصورت فرضی کشیده شده است را انتخاب کنیم و پس از آن روی جدول های انتخاب شده کلیک راست کرده و گزینه Format cell.. را انتخاب می کنیم

بعد از آن از پنجره باز شده به سربرگBorder رفته و با استفاده از خطوطی که نمایان است جدول خود را طراحی می کنیم * در برنامه اکسل ستونها با حروف انگلیسی و سطر ها با اعداد نمایش داده می شود که نام هر سلول متشکل از ستون و سطر است مثل : B1 , A1 و برای اضافه کردن سطر یا ستون بر روی آنها رفته و پس از کلیک راست کردن گزینه Insert را انتخاب می کنیم .

* در نواری که در زیر نوار عنوان قرار دارد و به نام fx معروف است می توان توابع و فرمول های برنامه اکسل را نوشت * کادری که در سمت چپ نوار fx قرار دارد نام سلول فعال را نمایش می دهد .

* درپایین صفحه اکسل سر برگ هایی به نام Sheet قرار دارد که نشان گر یک صفحه مجزا می باشد که میتوان با کلیک راست کردن بر روی هر Sheet آن هارا اضافه یا پاک کرد و یا تغییر نام داد

در نوار منو که در زیر نوار عنوان قرار دارد گزینه های زیر کاربرد بسیاری دارند : منوی File * به وسیله گزینه New می توان سند یا صفحه جدیدی را باز کرد .

* به وسیله گزینه Open می توان فایلی که از قبل نوشته شده را باز کنیم و ادامه مطالب یا ویرایش را ادامه دهیم .

* به وسیله گزینه Close می توان صفحه فعال را بست .

* به وسیله گزینه Save متنی را که تایپ شده می توان ذخیره کرد .

* به وسیله گزینه Save As… می توان سند را در جای دلخواه و با نام دیگری ذخیره کرد. نکته : با استفاده از گزینه Saveسند بر روی فایل خودش ذخیره میگردد ولی با استفاده از گزینه Save As میتوان فایلی جدید حاوی متن ذخیره شده ایجاد نمود.

* به وسیله گزینه Page Setup می توان تنظیمات مربوط به صفحه فعال را انجام داد تنظیماتی مثل اندازه کاغذ ، عمودی یا افقی بودن کاغذ ، فاصله سطرها و ستنونهای متن از اول کاغذ و...

* به وسیله گزینه Print Preview میتوان صفحات نوشته شده را قبل از اینکه چاپ کنیم ببینیم * به وسیله گزینه Print… می توان فایل یا متن تایپ شده را چاپ کرد .

* به وسیله گزینه Exit بطور کلی از برنامه خارج می شویم و برنامه بطور کامل بسته می شود . منوی Edit

* با استفاده از گزینه Undo Typing می توان به یک مرحله قبل برگشت که با هر بار کلیک کردن تغییرات انجام شده به عقب بر می گردد .* سه گزینه Cut , Copy , Paste برا ی بریدن ، کپی کردن قسمتی از سلول یا تمام سلول استفاده می شود که باید قبل از کلیک کردن بر روی گزینه های مورد نظر ابتدا متن سلول مورد نظر را انتخاب کنیم . * با استفاده از گزینه Delete می توان محتوای یک یا چند سلول را پاک کرد .

* با استفاده از گزینه Delete Sheet می توان آن صفحه ای که فعال است را پاک کنیم . * برای پیدا کردن حروف یا لغات مورد نظر از گزینه Find استفاده می کنیم . * برای جایگزین کردن کلماتی که در Find یافته ایم کلمه مورد نظرمان را در گزینه Replace تایپ می کنیم . منوی View * با استفاده از گزینه Normal می توان چگونگی نمایش دادن صفحه اکسل را تعیین کرد . * با استفاده از گزینه Tool bars می توان ابزار هایی که کاربرد زیادی دارند به نوار ابزار اضافه کرد . * با استفاده از گزینه Formula bar می توان کادر Fx را درصفحه اضافه کنیم .

* برای زدن سربرگ و پاورقی که درتمام صفحات قابل چاپ است ازگزینه Header and Footer استفاده می نماییم * با استفاده از گزینه Zoom می توان برای تایپ راحت تر صفحه را بطور مجازی بزرگتر کرد .

* برای وارد کردن توضیحات در مورد یک سلول از گزینه Comment استفاده می کنیم . منوی Insert * با استفاده از گزینه Cell می توان یک سلول جدید ساخت . * با استفاده از گزینه Rows می توان یک سطر جدید به سطر ها اضافه کرد . *با استفاده از گزینه Columns می توان یک ستون جدید اضافه کرد .

* برای کشیدن نمودارهای مختلف از گزینه Chart استفاده می کنیم . * برا ی وارد کردن کاراکترهایی که در روی صفحه کی بورد وجود ندارد از گزینه Symbol استفاده می کنیم کاراکترهایی مثل ⌂ ∑ ¥ ≠ â Ø Æ ö و ... * برای نوشتن توابع از گزینهFunction استفاده می کنیم .

* در گزینه Picture گزینه های دیگری وجود دارد که در ذیل شرح آنها داده شده است .

الف ) برای اضافه کردن عکس هایی که در ویندوز وجود دارد از گزینه Clip Art استفاده می کنیم .

ب ) برای وارد نمودن عکسی خارج ازعکسهای موجود در ویندوز از گزینه From File استفاده می نماییم .

ج ) برای نوشتن متون هنری از گزینه Word Art استفاده می کنیم منوی Format * در گزینه Rows می توان اندازه سطرها را کم یا زیاد کرد و یا یک سطر را به حالت مخفی در آورد * در گزینه Columns می توان اندازه ستون ها را کم و زیاد کرد و یا یک ستون را به حالت مخفی در آورد .

* در گزینه Sheet می توان یک شیت را تغییر نام داد و برای آن تصویر پشت زمینه قرار دارد و یا رنگ سر برگ برای آن انتخاب کرد . منوی Tools * در این منو تنظیمات مربوط به اشتراک گذاشتن یک فایل قرار دارد * با استفاده از گزینه Spelling می توان از دیکشنری و امکان غلط یابی نرم افزار استفاده کرد . * از گزینه آخر که Optionنام دارد تنظیمات کلی که مربوط به خود نرم افزار می شود را تنظیم می کنیم . جدول مربوط به کلید های میانبر :

نام کلید کاربرد نام کلید کاربرد
Ctrl + N باز کردن یک صفحه جدید Ctrl + F پیدا کردن کاراکترها
Ctrl + O باز کردن یک فایل Ctrl + H جایگزین کردن کاراکترهای جدید به جای کاراکتر قبلی
Ctrl + S ذخیره کردن فایل Ctrl + F9 کوچک کردن صفحه
Ctrl + P چاپ کردن یک سند Ctrl + F10 بزرگ کردن صفحه
Ctrl + Z برگشت به عقب TAB رفتن به خانه یا سل بعدی
Ctrl + Y برگشت به جلو F7 خواندن و گرامرهای تایپ شده
F12 ذخیره کردن در جای جدید Ctrl + 1 باز کردن تنظیمات مربوط به سلول
F1 راهنمایی در مورد ورد Alt+shift تغییر زبان نوشتن
نکات مهم : ü تابع SUM برای جمع کردن استفاده می شود ü تابع MAX برای نمایان کردن بزرگترین عدد در داخل سلول ها استفاده می شود .ü تابع MIN برای نمایان کردن کوچکترین عدد در داخل سلول استفاده می شود . ü تابع AVERAGE برای گرفتن میانگین و معدل استفاده می شود . ü تابع COUNT برای شمارش تعداد سلول های پر شده استفاده می شود . ü برای ضرب کردن یک سلول در یک واحد از علامت * استفاده می کنیم ü برای تقسیم کردن یک سلول در یک واحد از علامت / استفاده می کنیم ü برای تفریق کردن یک سلول در یک واحد از علامت - استفاده می کنیم ü **** حتماً برای نوشتن فرمول باید در ابتدا از علامت = استفاده کنیم و بعد از آن از علامت پرانتز .ü **** برای فرمول نوشتن برا ی سلول های منظم که در یک ستون قرار دارند ابتدا سلول اول را نوشته و از علامت : استفاده می کنیم و سپس سلول آخر را می نویسم

مثال : برای جمع کردن اعداد بین A1 تا A5 فرمول را بصورت روبرو می نویسیم :

( A5 : A1 ) SUM = ü **** برای فرمول نوشتن برا ی سلول های نامنظم که در یک ستون قرار ندارند باید سلول ها را به ترتیب نوشته و از علامت ; استفاده کنیم مثال : برای جمع کردن اعداد بین داخل سلولهای A1 و B5 و C3 فرمول را بصورت روبرو می نویسیم : ( ;C3 ;B5 A1 ) SUM = ü برای پاک کردن خطوط مجازی که در صفحه قرار دارند از کلید Merge and senter که بصورت حرف a در نوار ابزار قرار دارد استفاده می کنیم . ü علامت ∑ در نوار ابزار کاری تابع Sum که جمع کردن اعداد است را انجام می دهد .

بسته‌های آموزش فتوشاپ ویرا، در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته گروه نرم افزاری ویرا ، تولید کننده نرم افزارهای موبایل و آموزشی ، این بار اقدام به تولید آموزش فوتوشاپ به صورت کاملا کاربردی و در قالب کارگاه آموزشی نمودهه است . مباحث و مطالب در این مجموعه ، به گونه ای گردآوری شده اند که تا حد بسیار زیادی ، پاسخگوی نیازهای کاربرانن می باشد و با کمی تمرین و صرف زمان و حوصله و همچنین ، مطالعه و دنبال کردن دروس این مجموعه های آموزشی ، می توانید به سطح مطلوبی از تسلط بر فوتوشاپ برسید که این مهم ، می تواند آغازگر ورود شما به بازار کار باشد .

چی یاد میگیرید؟

آشنایی با محیط های کاری در فتوشاپ ایجاد صفحه جدید با کلیه مشخصات
آشنایی و کار با پالت رنگ، آشنایی با ابزار براش و قسمت های مختلف آن، ساخت براش های جدید آشنایی با پایه و اساس فتوشاپ ویرایش تصاویر، تغییر سایز، برش تصاویر، انتخاب قسمت‌ها و خطوط مورد نظر، افزودن و تغییر و یا حذفف رنگ، افزودن فیلتر، کاهش نویز و بالا بردن کیفیت عکس آشنایی با ابزارها و امکانات فتوشاپ ابزارها و کاربری دقیق آنهاا را بشناسید، محیط کاربری نرم افزار را شخصی سازی کنید و کلید میانبر دلخواه خود را بسازید.

در بخش دوم با این مباحث آشنا میشوید:

آشنایی و کار با ابزار Lasso برای ایجاد انواع انتخاب ها، ذخیره کردن فایل بصورت PNG برای حفظ قسمت های بی رنگ آشنایی و کار با ابزارهای Magic Wand و Quic Selection برای ایجاد انتخاب های راحت تر از تصویر کار با ابزارهای Erase (پاک کن) و Paint Bucket(سطل رنگ)، فرمان های Alt+Delete و Ctrl+Delete برای ریختن رنگ پالت روی تصویر آشنایی با فرمان Color Range

برای انتخاب های بسیار حرفه ای آشنایی با ابزار خط کش، کار با خطوط راهنما Guid Line و ایجاد آنها به صورت کاملا دلخواه و ایجاد کادرهای دلخواه آشنایی و کار با ابزار Gradient و بررسی کامل آپشن های آن آشنایی با ابزارهای حرفه‌ای تر: کار با ابزار Crop برای برش زدن تصویر و ایجاد سایز جدید برای صفحه کاری آشنایی و کار با ابزار های Dodge – Burn – Sponge برای تیره یا روشن کردن و سیاه و سفید قسمت های دلخواه تصویر، کار با ابزارهای Blur – Sharpen – Smudge برای نرم کردن، شارپ کردن و کشیدگی قسمت های دلخواه تصویر آشنایی و کار با ابزار تایپ برای درج نوشته بحالت های مختلف و بررسی کلیه قسمت های آن آشنایی و کار با ابزارهای ترسیم اشکل بصورت کامل و بررسی کلیه آپشن های آن.

آموزش کامل پنل لایه‌ها در فتوشاپ آشنایی با ستون لایه ها، تغییر نام لایه، Opacity، قفل لایه، آشنایی با فرمان Undo، ایجاد لایه های جدید ودرک مفهومی آنها، تغییر رنگ لایه ها، آشنایی با خطوط راهنمای پیش فرض، کپی گرفتن از لایه ها، آشنایی با ابزار Transform و تاثیر Alt و Shift بر روی آن، آشنایی با فرمان کلیدی Free Transform و کار با کلیه قسمتهای آن.

آموزش ورد؛ آسان، جامع و حرفه ای
یکی از بهترین نرم افزارهای مایکروسافت، آموزش کامل استفاده توسط پکیج آموزشی ویرا

آموزش ورد یکی از ابزارهای ضروری برای هرکس در عصر دیجیتال امروزی است. فرقی نمیکند که یک فرد حرفه‌ای در کارتان هستید یا یک دانجشجوی سختکوش؛‌ مهارت داشتن در ورد یک امر حیاتی محسوب می‌شود که از کسب و کارهایی حرفه‌ای گرفته تا استفاده روزمره آن کاربرد فراوان دارد. ورد نه تنها ابزاری انعطاف پذیر و مطمئن برای برطرف کردن نیازها و مدیریت اسناد دیجیتالتان است، بلکه شاخص‌ترین ابزار در پکیج آفیس مایکروسافت نیز هست. برای تسلط به این نرم افزار و ترفندها و پیچ و خم های آن، ما پکیج آموزش ورد ویرا را به شما پیشنهاد میکنیم.

ویژگی های آموزش ورد ویرا با بسته آموزش ورد ویرا،‌ در مدتی کوتاه، از یک آماتور به یک حرفه‌ای بدل شوید. معرفی مقدمه و مروری بر فضای کاری برنامه، شروع به کار و نحوه ایجاد سند متنی با استفاده از الگوها BACKSTAGE پرینت وو بررسی و مدیریت اطلاعات مربوط به اسناد در Backstage و آشنایی با نحوه چاپ اسناد و تنظیمات چاپی اشتراک گذاری و طراحی آشنایی با نحوه به اشتراک گذاری پروژه و خروجی گرفتن، آشنایی با نحوه انتخاب و تغییر شکل ظاهری متن و بررسی خصوصیات.
منبع : گروه نرم افزاری ویرا — مترجم همراه — خرید مترجم — دانلود مترجم
 
بالا