برگزیده های پرشین تولز

آموزش کامل طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
harire-badam-min.jpg
حریره بادام یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی می باشد که ارزش غذایی بالایی دارد. این حریره از جمله غذاهای کمکی بسیار مقوی و زود هضم می باشد و مادران میتوانند از 6 ماهگی از حریره بادام به عنوان غذای کمکی برای نوزادان خود استفاده کنند.

حریره بادام علاوه بر کودکان برای افراد مسن وبزرگسالان هم بسیار مفید است، زیرا برای افزایش ایمنی بدن، رشد استخوان ها وجلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حریره بادام آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم حریره بادام را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید حریره بادام خوشمزه و مقوی برای نوزاد خود درست کنید.
مواد لازم حریره بادام
بادام 6 عدد
آرد برنج 2 قاشق سوپ خوری
شیر پاستوریزه یک استکان (حدود 60 میلی‌لیتر)
شکر 1 قاشق چای خوری
آب نصف استکان (حدود 30 میلی‌لیتر)
مراحل تهیه حریره بادام

1. برای شروع ابتدا بادام‌ها را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و نصف لیوان آب اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد 30 ثانیه صبر می کنیم و بعد از روی حرارت بر می داریم. حالا بادام‌ها را با آب سرد آبکش می کنیم و بلافاصله پوست بادام ها را می گیرم. با این روش خواهید دید که به راحتی پوست بادام ها جدا می شود.

2. سپس بادام‌های پوست کنده را با نصف لیوان آب سرد و یک قاشق شکر در مخلوط‌‌ کن می ریزیم و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا به مایه ای سفید رنگ و شیر مانند تبدیل شود. این مخلوط را در قابلمه ای می ریزیم و روی شعله ملایم می گذاریم و20 دقیقه به طور مرتب هم می‌زنیم تا بپزد.

3. در این مرحله که مخلوط روی حرارت هست، آرد برنج را در شیر سرد حل می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت به صورت مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود و مانند ماست قوام پیدا کند. حالا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا حریره بادام خنک شود.

4. پس از اینکه حریره بادام خنک شد، آن را با سلیقه و ذائقه خود تزیین می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این حریره بادام خوشمزه ومقوی لذت ببرید.
نکات تکمیلی حریره بادام
نگهداری

مقدار اضافی حریره بادام را می توان در ظرف بسته بندی تا دو روز در یخچال نگه داری کرد. برای نگهداری حریره در یخچال، اجازه می دهیم تا کاملا سرد شود، سپس درب ظرف را بسته و آن را در یخچال می گذاریم.

با توجه به اینکه کودک 6 ماهه برای رشد و نمو بهترغیر از شیر مادر باید غذای کمکی نیز بخورد و شیر مادر به تنهایی نمی‌تواند تمام نیاز‌های بدن کودک را تامین کند، میتوان از حریره بادام استفاده کرد.
 
بالا