برگزیده های پرشین تولز

آموزش کامل طرز تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
geleye-albaloo-talebi-min.jpg
دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو یک نوع دسر مجلسی و خوشمزه می باشد و امروزه درست کردن این دسر بسیار باب شده است و شما می توانید دسر طالبی شکم پر را علاوه بر ژله آلبالو در طعم و طرح های مختلفی دیگری درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.

همانطور که می دانید مصرف ژله علاوه بر خوشمزه بودن، برای بدن نیز بسیار مفید است، به خصوص اگر از ژلاتین هم استفاده شود. پس با رسیدن فصل تابستان و روزهای گرم و طولانی، با کمی علاقه و حوصله می توانید دسر و ژله های خوشرنگ در طرحهای جالب و شیک درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این دسر خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این دسر طالبی خوشمزه را با ژله آلبالو در منزل درست کنید.
مواد لازم دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو
طالبی گرد 1 عدد
ژله آلبالو 1 بسته
آب جوش 1 و نیم لیوان
آب سرد نصف لیوان
مراحل تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو

1. برای درست کردن این دسر ، ابتدا طالبی را خوب می شوییم تا گرد و خاک رویش کاملا تمیز شود. سپس از قسمت بالای طالبی یک برش کوچک به شکل دایره می زنیم. به شکلی که برای طالبی یک درب گذاشته ایم. بعدش با کمک یک قاشق کاملا تمام تخمه های داخل طالبی را خالی می کنیم.

2. حالا یک بسته ژله آلبالو را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و سپس یک لیوان آب سرد اضافه می کنیم و داخل طالبی می ریزیم تا داخلش کاملا از مایه ژله پر شود. بعد طالبی را داخل یک کاسه می گذاریم تا تکان نخورد و ژله نریزد.

3. در انتها طالبی را با کاسه داخل یخچال می گذاریم تا ببندد و آماده شود. حدود 4 الی 5 ساعت داخل یخچال بماند کافی است.

4. بعد از اینکه ژله کاملا بسته شد، طالبی را از یخچال درمی آوریم و با چاقوی تیز به شکل قاچ برش می دهیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو لذت ببرید.
 
بالا