برگزیده های پرشین تولز

آموزش کامل طرز تهیه شربت خاکشیر زعفرانی خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
sharbat-khakshir-min.jpg
شربت خاکشیر یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین شربت ها می باشد و برای درمان و پیشگیری از گرمازدگی بسیار مفید می باشد. شربت خاکشیر یکی از پرفروش ترین نوشیدنی ها در فصل تابستان می باشد و دلیل آن این است که شربت خاکشیر می تواند حرارت بدن را تا حدی پایین بیاورد و سرگیجه و بی حالی ناشی از گرما را تا حد زیادی کاهش دهد.

خوبی شربت خاکشیر این است که اگر شما شربت شکر آماده داشته باشید می توانید در عرض چند دقیقه این شربت خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید. البته باید از قبل خاکشیر را طبق اصولی که در ادامه خواهیم گفت بشویید تا برگ و خس و خاشاک و شن های ریز آن جدا شود.
مواد لازم شربت خاکشیر
خاکشیر 6 قاشق غذاخوری
شکر به ازای هر لیوان آب 5 قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم
یخ به میزان لازم
گلاب به میزان لازم
آموزش نحوه شستن اصولی خاکشیر
1. برای این کار مقداری خاکشیر را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و بعدش کمی هم آب می ریزیم. سپس با قاشق یا چنگال به آرامی هم می زنیم تا خاکشیرها به طور کامل خیس و ته نشین شوند و برگ و خس و خاشاک خاکشیر روی آب بیاید.

2. حالا آب خاکشیر را به آرامی خالی می کنیم تا آشغال های اضافی روی آب برود. اگر خاکشیر شما زیادی آشغال دارد، مجددا همین کار را انجام بدهید تا آب خاکشیر کاملا زلال و صاف شود.

3. در این مرحله به آرامی آب و خاکشیر را هم میزنیم تا خاکشیرها از کف ظرف جدا شوند و بعد آب و خاکشیر را داخل یک ظرف دیگر می ریزیم. با این کار اگر خاکشیرمان شن داشت ته ظرف باقی می ماند. می توانید این مرحله را هم چند بار تکرار کنید تا دیگر شنی در کف ظرف باقی نماند.

مراحل تهیه شربت شکر
1. برای تهیه این شربت خوشمزه و یا هر شربت خوشمزه پیشنهاد میکنم ابتدا مقداری شربت شکر درست کنید تا بعدا به راحتی بتوانید شربت خاکشیر درست کنید. برای تهیه شربت شکر، آب و شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. شما می توانید مقدار شکر و شیرینی شربت را با توجه به ذائقه خود اضافه کنید. من برای هر لیوان آب، 5 قاشق شکر ریختم.

2. بعد از اینکه کمی مخلوط آب و شکر جوشید و غلیظ تر شد، در صورت تمایل مقداری گلاب اضافه می کنیم و بعد از هم زدن، حرارت زیر قابلمه را خاموش میکنیم تا شربت خنک شود. پس از اینکه شربت خنک شد آن را می توانید داخل ظرف های درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مراحل تهیه شربت خاکشیر
1. بعد از شستن کامل خاکشیر و آماده کردن شربت شکر، در عرض چند دقیقه می توانید شربت خاکشیر به هر تعداد که نیاز داشتید درست کنید. برای این کار یک سوم لیوان ها را با خاکشیر شسته شده پر می کنیم و یک سوم بقیه را شربت شکر می ریزیم و ما بقی آب خنک یا یخ می ریزیم.

2. البته شما می توانید با زیاد یا کم یختن شربت شکر، مقدار شیرینی شربت را با توجه به سلیقه و ذائقه خودتان تنظیم کنید. امیدواریم این آموزش طرز تهیه شربت خاکشیر مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

نکات تهیه شربت خاکشیر
اضافه کردن لیمو ترش

در صورت تمایل می توانید به جای گلاب و یا در کنار گلاب از آب لیموترش تازه هم استفاده کنید. همان طور که می دانید استفاده از آب لیموترش، علاوه بر اینکه مزه خاصی به این شربت می دهد، خواص این شربت فوق العاده خوشمزه را افزایش می دهد.

اضافه کردن زعفران

برخی از افراد عاشق شربت خاکشیر رعفرانی هستند. در صورتی که شما هم مایل باشید این شربت را به صورت رعفرانی درست کنید می توانید به هنگام درست کردن شربت شکر، مقداری زعفران آبکرده داخل آن بریزید تا بدین طریق شربت خاکشیر زعفرانی گوارا و خوش طعمی داشته باشید.
 
بالا