برگزیده های پرشین تولز

آموزش کامل طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ ریش شده

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
makaroni-morgh-garch-min.jpg

ماکارونی با مرغ و قارچ یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ است و جزو غذاهای پرطرفدار می باشد. همان طور که می دانید اصالت ماکارونی به کشور ایتالیا مربوط می شود، اما امروزه انواع مختلف آن در کشور ما تولید می شود و با دستورات مختلفی طبخ می شود.

ماکارونی را می توان با سویا، قارچ، مرغ و سیب زمینی و گوشت چرخ کرده هم درست کرد. اگر شما هم مثل من عاشق ماکارونی هستید، پیشنهاد می کنم حتما برای یکبار هم که شده طعم و مزه ماکارونی با مرغ و قارچ را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن ماکارونی با مرغ و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این ماکارونی خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم ماکارونی با مرغ و قارچ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز ۲ عدد بزرگ
قارچ 400 گرم
سیر 4 حبه
هویج ۴ عدد
ماکارونی رشته ای یک بسته 500 گرمی
فلفل دلمه ای 1 عدد
نخود فرنگی 2 قاشق غذاخوری
رب ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت ماکارونی با مرغ و قارچ

1. برای شروع پخت، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب می گذاریم تا آبپز شود. سپس پیاز و سیر را ریز خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا نرم شوند. بعد فلفل دلمه ای را خلالی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

2. در ادامه هویج رنده شده را هم به تابه پیاز می ریزیم و تفت می دهیم. خوب که تفت خورد، سینه مرغ آبپز شده را ریش ریش می کنیم و به تابه مواد اضافه می کنیم. حالا مقداری نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد می زنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یک دست شود.

3. بعد از اینکه مواد را تفت دادیم و رنگ مرغ تغییر کرد، قارچ خرد شده را هم اضافه می کنیم و 5 دقیقه تفت می دهیم تا قارچ ها نرم شوند. سپس یک قاشق رب هم به مواد می ریزیم و هم می زنیم و زیر اجاق را خاموش می کنیم.

4. حالا ماکارونی رشته ای را در قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و مقداری نمک و زرد چوبه هم می ریزیم تا ماکارونی خوش رنگ شود. حدود 10 دقیقه که جوشید و ماکارونی ها نرم شد، آن را آبکش می کنیم. بعد از آبکشی مقداری آب سرد روی ماکارونی می ریزیم تا کمی از حرارت بیفتد.

5. در انتها کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی می گذاریم. بعد ماکارونی و مواد مرغ و قارچ آماده شده را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم. وقتی همه مواد تمام شد، دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 45 دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا دم بکشد.

6. وقتی ماکارونی خوب دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با سالاد یا سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ماکارونی مرغ و قارچ خوشمزه لذت برید.
نکات پخت ماکارونی مرغ با قارچ

برای درست کردن ماکارونی با مرغ و قارچ، می توانید از هر شکل و نوع ماکارونی که دوست دارید استفاده کنید. همچنین به علت استفاده از هویج، موقع سرو، حتما لیمو ترش یا آبلیمو استفاده کنید تا شیرینی هویج یکم گرفته شود.
 
بالا