برگزیده های پرشین تولز

آموزش Ghost يا چگونه از شر نصب پياپي ويندوز خلاص شويم.

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
به نام خدا

سلام
animsmilysmile.gif



توجه توجه
چون اين تاپيك كپي گرفته از اين تاپيك هست
اگر مشكلي در لينك‌ها مشاهده شد يا موارد ديگر وجود داشت
لطفن به تاپيك اصلي سري بزنبد و نسخه به روز شده آن را در آنجا مطالعه نماييد



(توجه: ليست كامل و به روزشده راهنماهاي نوشته شده توسط IgImAx در اين آدرس موجود است)​


. چند بار تا كنون در طول هفته مجبور شديد سيستم‌عامل خود را به همراه تمامي برنامه هاي مورد نياز، دوباره نصب نماييد. چند بار تا حالا سر برادر كوچكتر خود را بخاطر اينكه ويندوز تازه نصب شما را نابود كرده، كنديد !! هميشه همه خرابيها، تقصير ديگران نيست، گاهي با نصب يك برنامه و پس از ريست كامپيوتر، ممكن است كه ديگه ويندوز بالا نيايد
39.gif
! يا يك ويروس بد قلق! باعث خرابي سيستم شما ‌شود، حتي با تمامي Protectionهايي كه به راه انداخته‌ايد و برروي كامپي خود صد تا ويروس ياب و فايروال و ... را نصب كرده‌ايد.
49.gif
آخي، نه واقعا آخييييييييي.... خوب ديگه گريه نكنيد حالا
254.gif
، خاطرات بد هميشه هم بد نيستند، بلكه ما مي تونيم از بعضي‌هاش! درس بگيريم و از بعضياش هم... خوب! حالا مي‌توانيد به مطالعه مطالب زير ادامه بدهيد، يا صاف برويد و اصل راهنما را دونلود نماييد.

*** توجه توجه: ممكنه اين سوال برايتان پيش بيايد كه اين نسخه از برنامه قديميست و نسخه‌هاي جديد آن به بازار آمده است. (يا حتا برنامه‌هاي مشابه جديدتر اما متعلق به ديگر شركت‌ها) خوب از آنجا كه فايل سيستم‌ ديسك‌ها حتا با ظهور سيستم عامل جديد Microsoft Vista هنوز تغييري نكرده است، بنابر اين اين برنامه هنوز هم امكان بكاپ گيري از هر نوع سيستم عامل مايكروسافت را با هر نوع فايل سيستمي برروي هاردديسك‌هاي PATA و SATA را دارا است. راحتي كار، كوچكي و اطمينان مهم ترين پارامترهاي اين برنامه هستند. نيازي نيست كه نسخه ويندوزي اين برنامه را دونلود نماييد، كافيست Image Bootable را كه 1.2MB هست را دونلود نماييد. براي توضيحات بيشتر در مورد تفاوت اين نسخه با نسخه‌هاي جديدتر و همچنين تفاوت نسخه محيط داس با ويندوز آن را در راهنما مطالعه فرماييد.
.

. برنامه Symantec Norton Ghost 2003 براي Backup گيري (كپي پشتيباني) از پارتيشنهاي شما طراحي شده است. يكي از استفاده هاش، كپي از پارتيشن حاوي سيستم عامل (O.S.) يا همان ويندوز مي باشد. بدين صورت كه، از پارتيشن ويندوز و تمامي برنامه هاي نصب شده برروي آن و تنظيمات‌ آنها، يك كپي در درون يك فايل مي گيرد و سپس آن فايل را به انتخاب شما در يك پارتيشن ديگر كپي مي نمايد يا در يك CD يا DVD رايت مي‌نمايد.
. و هر زمان كه، ويندوز شما خراب شد و يا حتي اگر هم بالا نيومد
37.gif
، براحتي از روي يك فلاپي Bootable كه با همين برنامه ساختيد و يا از روي CD يا DVD ايجاد شده توسط اين برنامه (كليه CD و يا DVDها را اين برنامه Bootable مي نمايد
212.gif
)، ويندوز خود را به همراه تمامي برنامه ها و تنظيمات‌شان (كليه برنامه ها در زمان Backup گيري) را در عرض 2 تا 40 دقيقه (بسته به سرعت كامپيوترتان) بازگردتنيد.
39.gif
212.gif
227.gif
76.gif

. ديگه چه ميخواهيد!؟ از شر نصب ويندوز و كيس كامپيوتر به دوش كشيدن و پيش اين و آن بردن راحت مي شويد. (واااااي خدا كاشكي از روز اول اينو مي دونستم. )

. راهنما شامل اين قسمت‌ها مي‌باشد:

فصل اول:
. أ . نكات مهم قبل از شروع بكاپگيري
. ب . آشنايي با محيط برنامه و تنظيمات اوليه
فصل دوم:
. ا. روش بكاپگيري از محيط ويندوز
. ب. روش بكاپگيري از محيط داس
فصل سوم:
. ا. روش‌هاي بازيافت
. ب. روش بازيافت كردن از طريق ويندوز
. ت. روش بازيافت از طريق Floppy Disk يا CD/DVD
فصل چهارم:
. أ . ساختن فلاپي ديسك Bootable
. ب. ساختن CD/DVD Bootable
. ت . تنظيم سيستم براي بوت شدن از سي‌دي يا فلاپي
. ث. اطمينان از سالم بودن فايل بكاپ
. ج. مشكلات با درايو CD/DVD
. ح. سوال و جواب

. براي دريافت برنامه Ghost 2003 (v8.0) Windows مي‌توانيد از لينكهاي زير آن را دونلود نماييد. براي راحتي شما آن را به شكل WinRAR Split در آورده‌ام(آموزش كار با فايل‌هاي Split را اينجا نوشته‌ام).

. سعي كرده‌ام تاجايي كه مي شه ساده و كامل توضيح دهم. اما نه آنقدر كامل كه جزئيات زياد باعث سرگيچه شود. كمي هم شوخي چاشني كارهاي من هست، براي جلوگيري از خسته‌كننده بودن بيش از حد مطالب!
38.gif
فقط لطفن قبل از ارسال هر پست و سوالي، راهنما را به شكل كامل و دقيق مطالعه فرماييد.


* * * توجه توجه توجه: براي اطمينان از سالم بودن كليه فايلهاي Upload شده، همه را چك كردم. همچنين كد MD5 هر فايل را نيز در كنار آن قرارداده‌ام تا پس از دونلود هر فايل كد MD5 خود را با اين كد چك نماييد و از سالم دونلود شدن آن اطمينان حاصل فرماييد(توضيح اين كد در انتهاي همين پست) (آخرين چك در تاريخ 1387/11/18)


****************************
لينكهاي دونلود برنامه محيط ویندوزیGhost 2003 (8.0) o به ظرفيت ~53MB ه:

1) لينكهاي دونلود زير توسط IgImAx آپلود شده است:

Part 1 - ظرفيت 10MB كد MD5 اين فايل 8588DF82661D50B4C57B9D31AC771BA6

Part 2 - ظرفيت 10MB كد MD5 اين فايل 78BB874EE5CE86C8F327E0525577A981

Part 3 - ظرفيت 10MB كد MD5 اين فايل 609BFF92D879593DB1AB1CF985ED096A

Part 4 - ظرفيت 10MB كد MD5 اين فايل 3AF00670308AB3EADAC5751F4D147628

Part 5 - ظرفيت ~9MB كد MD5 اين فايل D1863B57B76BDB69BEFD3D0B58FA6338

پسورد فايل RAR (حروف كوچك و بزرگ به همين شكل باشد)
ILovePT
ه



****************************
A* راهنماي فارسي برنامه Ghost 8.0: (آپديت 86/11/01)
توجه: (آپديت 86/12/29) ويرايش سوم راهنما با ضافه شدن تغييرات اندك. (اضافه شدن فهرست بندي جديد و چند جدول)
توجه: (آپديت 86/11/01) ويرايش دوم راهنما كه شامل كليه مطالبي است كه دوستان در 163 پست تا كنون پرسيده اند، آپلود شد.
ه راهنماي فارسي Norton Ghost v8.0 ه
iconcomputeradobeacroba.png

ه Size = 1.32 MB ه
MD5 Hash Code = 6233142856A7AEB85B10F0E2379C7CDB
لینکهاي Mirror: ه
Link 2 (4Shared Site)o



****************************
B* لينك دونلود ايميج Bootable سي‌دي Ghost: (آپديت 1386/10/06)
. در زير لينك دونلود سي‌دي bootable ، نسخه داسي برنامه Ghost 2003 است كه در راهنما هم آن را توضيح داده‌ام. اين نسخه از داس امكان Backup گيري برروي CD Writer را دارد:

هBootable Image CD of Ghost 8.0ه
iconcomputercdbootable.png

ه Size = 1.16 MB ه
MD5 Hash Code = 0F73E7D3585F540892DAD120BC76FD01
لینکهاي Mirror: ه
Link 2 (4Shared Site)o


. پس از دونلود و Extract كردن آن فايل *.iso را با هر برنامه رايتري (Nero و ...) كه داريد برروي يك CD رايت نماييد. (در Nero بايد از قسمت Burn Image و يا Burning disc from Image استفاده نماييد)



****************************
توجه: (آپديت 87/03/14) در زير لينك نسخه‌ جديد ايميج سي‌دي Bootable را كه جديدن آن را ساخته‌ام، قرار دادم. توضيح كامل اين سي‌دي را در پست 26 بخوانيد.
. ايميج سي‌دي :
ه NTFS & Symantec Pack & Ghost ه
iconcomputercdbootable.png

ه Size = 4.46 MB ه
MD5 Hash Code = 0D5E8A22C598F186EE6120C34B353838
لینکهاي Mirror: ه
Link 2 (4Shared Site)o



****************************
. كساني كه Memory Stick دارند و مي‌خواهند آن را Bootable كنند كه حاوي فايل Boot گوست و Imageش باشه، اين پست را مطالعه بفرمايند.




****************************
C* راهنماي انگليسي:
. براي اطلاع بيشتر و استفاده از ديگر امكانات پيشرفته برنامه Ghost v8.0، راهنماي انگليسي كه همراه خود برنامه مي‌باشد را آپلود كرده‌ام و لينك دونلود آن را در زير قرار داده‌ام. كساني كه نسخه ويندوزي اين برنامه را دونلود نمايند اين راهنما در آن موجود است. همچنين يك مجموعه Tutorial تصويري بسيار عالي از تواناييهاي اين برنامه نيز در نسخه ويندوزي به حجم 39MB موجود است.
ه Norton Ghost v8.0 User’s Guide - English ه
iconcomputeradobeacroba.png

ه Size=923 KB ه
MD5 Hash Code =
2544AC0B3D396A914A35764D81007E94


* * * توجه توجه * * *
(1388/02/07)
. يك Reference خيلي عالي در مورد نسخه داسي Ghost يافتم كه تمام موارد Backupگيري؛ Cloning و Networking (بازيافت/بكاپگيري از طريق شبكه و Peer-2-Peer) را به شكل كامل توضيح داده بود.

D* تست عملي برنامه Ghost و مقايسه آن با Acronis True Image:
. دوست خوبمان آقاي AKBARPARS از بچه‌هاي خوب فروم P30World در تاپيك Ghost من در آن فروم، يك تست و مقايسه عملي بسيار خوب و پر زحمتي! را برروي برنامه‌هاي Ghost 2003 و Acronis v8 انجام دادند. توضيحات خود ايشان و تصاوير جداول مقايسه و سيستمي كه روي آن تست‌هاي فوق انجام شده است را مطالعه فرماييد:


به نقل از [B :
AKBARPARS[/B]]جداول پایین که من تدوین کردم نشان دهنده مدت زمانی است که برایBackup گرفتن از درایو یا Restore کردن Image ها در 4 حالت فشرده سازی(None و Normal وHigh و Maximum)در برنامه Acronis True Image v8.1.945 و 3حالت فشرده سازی(No و Fast و High) در برنامه Norton Ghost v11.5 طی میشه و دیگه اینکه Backup Image که میگیریم چه مقدار حجمشان است تا بتونیم بهترین زمان و حجم Image را با توجه به نوع خواستمون انتخاب کنیم.
اميدوارم كه مفيد و مورد استفاده دوستان قرار گيرد...


Click on Image to See large size
مشخصات سيستمي كه تست‌هاي زير روي آن انجام شده.
براي دقت بيشتر هر تست 2 بار انجام گرفته است


............
Click on each Image to See its large size
تست برروي Windows XP------------------------تست برروي Windows Vista

. از تست‌هاي فوق‌العاده عالي ايشان و زحمت فراوان و پر مشقتي كه كشيده‌اند و آن را در اختيار اينجانب قرار دادند، سپاسگذارم.




نكته1:

. در لينك MD5 Hash Code توضيح كامل و برنامه كوچكي براي توليد و چك كدهاي HASH در آن وجود دارد.
. اما Hash كد چي هست؟ به طور خلاصه، الگوريتمهايي هستند كه با محاسباتي كه بر روي هر فايل انجام مي‌دهند براي آنها يك كد خاص (Unique) توليد ميكنند. اين كد در صورتي كه حتا يك bit از آن فايل عوض شود، تغيير مي‌كند. به طور كلي به اين كدها Hash Code مي‌گويند و چون هيچ دو فايلي، Hash كدي همانند هم ندارند (مگر آنكه هردو يك فايل باشند ولي با نامهاي متفاوت و يا مكان‌هاي متفاوتي) بنابر اين، مي‌توان Hash كدها را همانند اثر انگشت ما انسانها دانست.
. Hash Code چه فايده‌اي دارد؟ خوب چندين استفاده دارد، يكي از مهمترين فوايد آن، اطمينان از كامل و سالم بودن فايل دونلود شده مي‌باشد. اگر فايلي ناقص دونلود شده باشد و يا حتا از لحاظ ظرفيت يكي باشند ولي كد Hash آنها با هم متفاوت باشد، نشان از درست نبودن عمل دونلود مي‌باشد. و يا حتا در حالاتي خواص هم ويروسي شدن فايل، چه در كامپيوتر شما و ... هم مي‌تواند باعث تغيير Hash Code شود. مشهورترين الگوريتم محاسبه چنين كدهايي، MD5 است. بنابراين پس از دونلود يكي از لينك‌هاي فوق و برنامه HashTab از لينك MD5 Hash Code، سپس كد الگوريتم MD5 فايل دونلود شده را با آنچه در سايت هست، مقايسه نماييد. اگر كد فايل دونلود شده با آنچه در سايت نوشته‌ام يكي نبود، پس دونلود شما اشكال داشته و بايد دوباره دونلود نماييد.

نكته2:
. در صورت هر نوع تغييري همواره پست يك را به روز مي‌نمايم و خبر آن را در پستي مجزا در همين تاپيك به اطلاع دوستاني كه Subscribe شده‌اند مي‌رسانم.


*** Copyright ***
در صورت كپي نمودن اين مقاله در سايت خود، لطفن: 1) به نويسنده اطلاع داده شود. ايميل 2) متن كامل مقاله را كپي نماييد. 3) در انتهاي مقاله: نام نويسنده(IgImAx) و لينكي به اين تاپيك و آدرس ساير مقالات نويسنده به اين آدرس ذكر شود.
>>> با تشكر از همكاري شما <<

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
85/02/06
:) :glasses:
 
Last edited:

saeid_2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2005
نوشته‌ها
2,403
لایک‌ها
9
محل سکونت
tehran

فایل های ضمیمه

  • Norton.Ghost.v10.zip
    50.8 KB · نمایش ها: 13

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام
36.gif


. خوشحالم كه مطالب من مفيد واقع مي‌شود. اما پست اول در اينجا چون كپي اين تاپيك هست ، به روز رساني نشده بود كه الان آنرا به روز رساني نمودم. ممكنه شما ويرايش اول مقاله را دونلود نمودهباشيد لطفن ويرايش دوم را دونلود نماييد واگر سوالي بود در تاپيك اصلي مطرح نماييد ممنون.

موفق باشيد.

خداحافظ
IgImAx
86/11/08
209.gif
60.gif
 

jahanagahi

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2008
نوشته‌ها
48
لایک‌ها
0

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام دوست عزيز
36.gif


. ممنون از پستتان، باعث ياداوري شد كه يك كپي از تاپيك اصلي هم در اينجا هست! آن را به روز نمودم. اگر دوستان به اين تاپيك مراجعه و متوجه از كار افتادن لينكي يا هر مورد ديگري شدند لطفن به تاپيك اصلي سري بزنند و موضوع را نيز به اطلاع اينجانب برسانند. ممنون از همكاري شما.


موفق باشيد.
76.gif


خداحافظ
IgImAx
87/10/19
209.gif
60.gif
 
Last edited:

adonis_691

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 جولای 2009
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سلام.
کار ما طوری هست که باید در محل روی سیستم ویندوز نصب بشه و سیستم ها هم CD Rom دارند. ولی تعداد cd هایی که برای image میسازه زیاده. امکانش نیست که این image ها رو روی flash بریزیم و از رئی همون بوت بشه سیستم؟
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام adonis_691 عزيز
animsmilysmile.gif


. در ابتدا ورودتان را به فروم دوستداشتني PT تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم كه شما را بيشتر از اين‌ها در جمع دوستان صميمي اينجا ببينيم. قبلن در پاسخي مشابه در پست 226 اينجا توضيح داده‌ام، اگر بعد از مطالعه باز هم سوالي بود در خدمتم. در اين جا يا در آن تاپيك مي‌توانيد سوالتان را مطرح نماييد. فقط ايميجي كه روي FLASH ميريزيد ايميجي باشد كه قبلن روي هاردديسك درست شده و نه آنهايي كه روي CD يا DVD ايجاد شده بودند.

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/04/30
26.gif
103.gif
 
Last edited:

babak8596

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2008
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
با سلام خدمت اساتيد محترم

سئوالي داشتم در رابطه با نرم افزار GHOST
من ميخوام ايميج گرفته شده با نرم افزار را در شبكه قرار دهم تا بتوانم از طريق بوت شدن با نتورك ايميج رو ري استور كنم
دليل اين كارم هم اينكه من از ويندوزي ايميج گرفتم كه حجمش شد ٣ تا سي دي و براي ري استور كردن اون با سي دي تقريبا يك ساعت زمان برد كه به خاطر سرعت خواندن اطلاعات از سي دي بود البته سرعت سي دي رام بالاست
حال به نظر شما آيا فايلهاي ايميج رو در شبكه قرار دهم سرعت بهبود پيدا ميكنه ؟
اگر جواب مثبت است لطفا دستور العمل اجراي اين پروژه را به بنده اعلام نمائيد در صورت امكان

در سايت شركت سازنده اين نرم افزار هم مطلبي با اين مضمون بود كه من انگليسيم زياد تعريفي نداره اين هم لينك مطلب
http://service1.symantec.com/SUPPORT/on-technology.nsf/docid/2000062113392125

قبلا تشكر ميكنم
 

igimax

کاربر فعال کامپیوتر
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
3,410
لایک‌ها
1,348
سن
49
سلام babak8596 عزيز
animsmilysmile.gif


. در ابتدا ورودتان را به جمع دوستان فروم PT تبريك عرض مي‌كنم و اميدوارم كه شما را بيشتر در فروم ببينيم....
53.gif


. در مورد بازيافت از شبكه در محيط داس، بايد عرض كنم كه اين كار يك مشكل بزرگ دارد و آن هم يافتن درايوري مناسب براي شناسايي كارت شبكه‌تان در محيط داس هست! من راه دومي را پيشنهاد مي‌دهم! اگر اين راه برايتان مناسب نبود، برمي‌گرديم به بحث شبكه!

. شما مي‌توانيد ايميج‌هاي بكاپ را روي تمامي هاردديسك‌هاي كامپيوتر هاي كلاينت در زير فولدري كپي نماييد و Permission آن را كامل پاك نماييد (يعني هيچ نوع كاربري پرميشن نداشته باشد) به اين شكا از محيط ويندوز هيچ كاربري بهش دستري نخواهد داشت و محفوض خواهد ماند. (البته آنهايي كه واردند و ادمين باشند مي‌توانند پرميشن را برگردانند!) به اين شكل عمل بازيافت به سرعت انجام مي‌شود و دردسر شبكه هم وجود ندارد. فقط نميشه اون فايل‌هايي را كه روي CD هستند را برروي هاردكپي نماييد! بايد يكبار ديگه همون ويندوز را بازيافت نماييد و دوباره ازش برروي هاردديسك Backup بگيريد و از ايميج روي هاردديسك استفاده نماييد.

. بدي روش فوق در اين هست كه بايد فضايي در حدود n GB از هر سيستم براي كپي ايميج اشغال شود! و خوبي آن سرعت بازيافت و دسترسي آسان هست. نظرتان چيست؟!

موفق باشيد.
67.gif


خداحافظ
IgImAx
88/12/12
26.gif
103.gif
 
بالا