آنالیز وب سایت چگونه کار می کند؟
آنالیز سایت چگونه کار می کند؟ تحلیل و بررسی آنلاین سئو سایت از چندین فاکتور مهم تشکیل شده است که آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این فاکتور ها عبارتند از: ساختار و معماری سایت، محتوا، ساختار لینک های مختلف سایت از جمله Internal Link و External Link ها، شبکه های اجتماعی و ارزیابی اعتبار سایت در اینترنت. پس از تحلیل این فاکتور ها، خلاصه و جزئیاتی از آنالیز سایت در هر یک از موارد فوق ارائه می شود. در صورت وجود مشکل در هر یک از بخش ها، توصیه های صحیح و معتبری در مورد نحوه و چگونگی بهبود و رفع آن ارائه می شود. که بهترین ها را در بخش سایت های سئو معرفی کرده ایم.
انواع فاکتور های آنالیز وب سایت
گزارشات تحلیل سایت شامل ۵ بخش اصلی دامنه، ترافیک، صفحات سایت، ساختار لینک ها و بخش تشخیص و عیب یابی می باشد که می توانید گزارش دقیق سئو سایت و تحلیل صفحات سایت خود را به منظور بهبود رتبه بندی دریافت نمایید. انواع فاکتور های آنالیز سایت عبارتند از:
دامین یا دامنه سایت
آنالیز سایت در بخش دامنه شامل اطلاعات مهمی در در مورد اعتبار دامنه، امتیاز و رتبه جهانی آن می باشد.
تعداد و کیفیت لینک ها
رتبه یا page rank
تعداد ایندکس های موتور جستجوگر
سن دامنه
زمان لود و سرعت سایت
اطلاعات تماس
فایل Robots.txt، اعتبار دامنه و …
ترافیک سایت
بخش ترافیک در آنالیز سایت به برآورد ترافیک های مختلف ایجاد شده در وب سایت می پردازد.
رتبه ترافیک دامنه
استاندارد رتبه الکسا
بررسی استاندارد ها و اندازه گیری رتبه رقابتی سایت و تخمین بازدیدکنندگان ماهانه
بررسی آنلاین سئو شامل ارائه نمودار ها و چارت های ترافیک سایت، نرخ ترک سایت، تعداد بازدید صفحات، زمان باقی ماندن در سایت و …
صفحات سایت
این بخش تمام اطلاعات مهم در مورد تجزیه و تحلیل صفحات و سئو سایت را گروه بندی می کند.
آنالیز آنلاین سئو سایت و تحلیل صفحه سایت
تعداد لینک ها و پیج رنک
تحلیل متنی و کلید واژه ها
آمار شبکه های اجتماعی
ایندکس موتور های جستجوگر
اعتبارسنجی HTML
دیگر اطلاعات مانند کلمات کلیدی و جزئیات کراول ها
ساختار لینک های سایت
• نمودار های مفید و چارت های نشان دهنده نوع و کیفیت لینک ها
• نمای مشروحی از ساختار لینک های پیج
• تعداد و لیست لینک های شکسته
عیب یابی و ایرادات سایت
این بخش شامل اطلاعات مختلف در مورد وضعیت سئو سایت است.
• لیستی از خطا های تشخیص داده شده در آنالیز سایت.
• لیستی از اخطار ها، هشدار ها و مشکلات جزئی که رتبه بندی سایت را تحت تاثیر قرار می دهند.
• لیستی از پیام های که شامل اطلاعات افزوده در مورد صفحات تحلیل شده می باشد.