برگزیده های پرشین تولز

آنفولانزای خوکی -ویروس (H1N1)

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
آنفولانزای خوکی بیماری ویروسی است که عامل بیماری آن دارای برخی از ساختمان ویروسی شناخته شده در خوک میباشد. این بیماری معمولا ازطریق انسان به انسان و با ذرات کوچکی که در اثر سرفه یا عطسه از بینی یا دهان شخص مبتلا خارج شده، به دیگران منتقل میشود. ویروس این بیماری نوعی ویروس جدید است و هیچ یک از واکسنهای موجود برای آنفولانزای فصلی از بروز این بیماری نمیتوانند جلوگیری کنند. در حال حاضرشرکتهای داروسازی مشغول تحقیق وساخت واکسنی مناسب هستند، امری که دست کم چندین ماه به طول خواهد کشید. طبق آخرین اخبارتاکنون در30 کشورجهان این بیماری رسما شناسایی شده، 5251 نفر به این بیماری دچار شده اند و 61 نفر (56 نفر در مکزیک) جان خود را بر اثراین بیماری از دست داده اند.

علائم بیماری عبارتند از بروزناگهانی تب، سرفه و نفس تنگی. علائمی مثل سردرد، گلودرد، خستگی، درد ماهیچه ها، لرز، عطسه، آبریزش بینی و از دست دادن اشتها نیز میتواند جز علائم این بیماری باشد.

دولت انگلستان که یکی از کشورهایی است که توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از آماده ترین کشورها جهان برای مقابله با این بیماری شناخته شده، داروهایی از قبیل
Tamiflu & Relenza
را ذخیره دارد. این داروها درمان مستقیم بیماری نیستند، بلکه به بهبودی کمک میکنند. در صورتی که به موقع ( در48 ساعت اولیه بروز بیماری) مصرف شوند، در بهبودی برخی از عوارض بیماری چون کوتاه تر کردن دوران بیماری و کاهش احتمال وقوع بیماریهای ثانوی چون ذات الریه موثرند.

برای جلوگیری از بروز بیماری رعایت نکات بهداشتی ضروری است.از تماس با افراد بیمار باید دوری کرد. پوشاندن دهان و بینی با دستمالی تمیزدرهنگام سرفه یا عطسه کردن، دورانداختن دستمال استفاده شده در سطل زباله و شستن دستها با صابون و آب گرم و یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده مخصوص دست از موارد مهمی است که میتوانند ازهمه گیر شدن این بیماری پیشگیری کند. شواهدی در دست نیست که نشان دهد که استفاده از ماسکهای ابتدائی به مبتلا نشدن به این بیماری کمک می کند.
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
آمارکشته شدگان این بیماری به 700 نفر در جهان رسیده

زائرین خانه خدا

مسافرین به سایر کشورها مواظب باشن به خصوص اروپا و کشورهای عربی
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
H1N1- که مخلوطی از ویروس‌های آنفلوآنزای خوکی، انسانی و مرغی است- تا به حال باعث 68 مورد مرگ و میر در میان 1004 نفری شده است که در مکزیک به آن مبتلا شده‌اند، و هشت نفر را نیز در آمریکا مبتلا کرده است. به گفته او این ویروس جدید هنوز به درستی شناخته‌ نشده است و وضعیت به سرعت در حال تغییر و تحول است.

چان که قبلا مسئول بهداشت جزیره هنگ ‌کنگ بوده است، گفت: "عاقلانه است که مقامات بهداشتی در کشورها در مورد شیوع موارد بیماری شبیه آنفلوآنزا یا ذات‌الریه هشیار باشند، به خصوص اگر این موارد در خارج از فصل معمول اوج‌‌گیری شیوع آنفلوآنزا رخ دهد."
او گفت که مقامات بهداشتی در سراسر جهان باید درباره وقوع موارد زیاد بیماری شدید یا مرگبار شبیه آنفلوآنزا در گروه‌های سنی به جز کودکان کمسن یا سالمندان – گروه‌های سنی که به طور معمول در معرض خطر آنفلوآنزای فصلی طبیعی هستند- هشیار باشند.
 

Freudian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2009
نوشته‌ها
148
لایک‌ها
2
میگم چی شده یهو یاد این افتادی؟ نکنه گرفته باشی؟ چی شد گرفتی؟ چطور گرفتی؟ از کی گرفتی؟ کی گرفتی؟ چقد فرصت داری حالا؟
 

Bili_Joe

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
19
محل سکونت
GTFO
تو ايران كه به اون صورت خوكي وجود نداره . پس فقط بايد نگران انتقال اين ويروس توسط آدمهايي كه به كشور وارد ميشن باشيم :]
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
تو ايران كه به اون صورت خوكي وجود نداره . پس فقط بايد نگران انتقال اين ويروس توسط آدمهايي كه به كشور وارد ميشن باشيم :]


بله

بنابراین همچین راحت لم ندین رو صندلی و فکر کنین که اوضاتون خوبه
 

Bili_Joe

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
19
محل سکونت
GTFO
خوب حالا ميگي چي كار كنيم ؟ بريم به طويله ها حمله كنيم و خوك هاي ملعون رو شقه شقه كنيم ؟ راحه حلي براي اين مشكل داري ؟
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
هر علامتی مثل سرماخوردگی دیدین سریع برین دکتر
 

plusdeck

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2005
نوشته‌ها
550
لایک‌ها
11
محل سکونت
In My Earphones
اتفاقا گوشت خوک تو ایران خیلی هم کم مصرف نمیشه!
هشدار!
 

ShahramB

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
4,305
لایک‌ها
590
سن
34
محل سکونت
خوشــــــا شیــــــــــــــــــــــــــــــــراز
هموني كه تو اخبار مي گه انفولانزاي نوع A همينه ؟
اگه آره چرا تا تو كشورهاي خارجي بود اسمش آنفولانزاي خوكي بود حالا اسمش شده نوع A :wacko:
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
بالاخره آنفلانزای خوکی وارد ایران هم شد اما نه خیلی با سر و صدا
حدود دو روز پیش خبرگذاری های ایران اعلام داشتند که اولین مورد آنفلانزای خوکی در ایران مشاهده شد.این خبر بعد از آن اعلام شد که عربستان سعودی نیز اعلام کرد که اولین مورد این بیماری را مشاهده کرده است.ناقل این بیماری یک پسر ایرانی آمریکایی بوده که به تازگی از امریکا به ایران وارد شده بود و بنا به بعضی از اخبار چندی قبل از اعلام وجود بیماری آنفلانزای خوکی به مکزیک نیز سفری داشته.

به هر حال این بیماری وارد کشور ما هم شد البته بدون سروصدا .در جواب این که چرا این بیماری اینقدر از سوی کشور ما ساده تلقی شده و سرو صدایی به پا نکرده شاید به سه دلیل باشد:

1-چون هم اکنون ما در فصل های گرم به سر میبریم و خوب جولانگاه ویروس آنفلانزای خوکی فصل های معتدل مثل بهار و پاییز می باشد.در نتیجه هم اکنون این ویروس در اصطلاح در خواب زمستانی به سر می برد .و در صورتی که وارد بدن انسان شود فعالیت شدیدی نمی تواند بکند. و به طور مخفی خود را گسترش می دهد تا شروع فصل سرما.

2-اصولا ما ایرانی ها در به علت شرایط محیطی و تغذیه ای از سیستم ایمنی بسیار قوی بهره می بریم که در حالت نرمال 25% از سیستم ایمنی افراد در کشور های دیگر بالا تر است.

3-ما ایرانی ها طبق یک عادت قدیمی همیشه صبر می کنیم تا ماشینمون از کار بیفتد سپس به فکر تعمیرش می رویم.آنقدر صبر می کنیم تا یک بیماری خودش را به راحتی شیوع بدهد سپس به فکر علاج آن می افتیم.که بر میگردد به این: «نوشدارو بعد از مرگ سهراب.»
 

gooolsa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
295
لایک‌ها
8
سن
38
محل سکونت
Tehran
ویروس آنفلوآنزای خوکی حاصل ترکیب دست‌کم دو ویروس است که در طول 10 تا 20 سال گذشته به طور جداگانه، یکی در آمریکای شمالی و دیگری در اروپا و آسیا در بدن خوک‌ها تکامل یافته بودند.

تحلیل ژنتیکی‌گونه A ویروس آنفلوآنزای خوکی یا ویروس H1N1 نشان می‌دهد که این ویروس حاصل ترکیب دست‌کم دو ویروس است که در طول 10 تا 20 سال گذشته به طور جداگانه در دو چرخه یکی در آمریکای شمالی و دیگری در اروپا و آسیا در بدن خوک‌ها تکامل یافته بودند. ویروس‌های آنفلوآنزا همیشه در بدن خوک‌ها با هم ترکیب می‌شوند‌ و رویدادی که باعث ایجاد این گونه به خصوص از ویروس آنفلوآنزا شد نیز، احتمالاً پیش از سال 2009 (و به احتمال قوی در ماه سپتامبر سال 2008) و در اثر ترکیب این دو گونه از ویروس آنفلوآنزا در خوک‌ها اتفاق افتاد سبب شد که یک ویروس جدید با قابلیت حمله به انسان به وجود آید. این تخمین، حاصل کار یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران است که هدایت آنها بر عهده اندرو رمبات از دانشگاه ادینبورگ انگلستان، الیور پایبوس از دانشگاه آکسفورد انگلستان، مایکل وروبی از دانشگاه آریزونا در توسکان ایالات متحده و گوین اسمیت از دانشگاه هنگ‌کنگ بوده است.

ویرو‌س‌های مشابه
پایبوس می‌گوید: «این تحقیق به این نتیجه منجر می‌شود که ما با یک گونه از ویروس آنفلوآنزا مواجه هستیم که خصوصیات تهاجمی چندان شدیدی ندارد، چرا که یک فاصله زمانی چندین ماهه بین زمان ایجاد آن و کشف آن از سوی محققان، وجود داشته و در تمام این مدت، این ویروس در چرخه حیات قرار داشت و به تکثیر خود می‌پرداخت‌.»

این گروه و دیگر محققان که شامل رائول رابادان از دانشگاه کلمبیای نیویورک و استیون سالزبرگ از دانشگاه مریلند می‌شوند، دریافته‌اند که 6 مؤلفه ژنتیک ویروس جدید آنفلوآنزای خوکی از یک گونه آمریکای شمالی آنفلوآنزای خوکی نشأت گرفته و 2مؤلفه ژنتیک دیگر نیز از گونه اوراسیایی آن منتج شده‌اند. گونه‌های آمریکای شمالی و اوراسیایی به وجود آورنده این ویروس شامل ژن‌هایی از ویروس آنفلوآنزا می‌شوند که پیش از این انسان‌ها و پرندگان را مبتلا کرده بود.
نانسی کاکس، مدیر مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا واقع در آتلانتای جرجیا، می‌گوید به نظر می‌رسد که این ویروس در بیماران متفاوت تا حد بسیار زیادی یکسان مانده است. خانم کاکس در روز اول ماه می ‌به خبرنگاران گفت: «تمام ژن‌های ویروس‌هایی که ما تا به امروز مورد آزمایش قرار داده‌ایم بین 99 تا 100 درصد با هم مشابهت دارند. به این ترتیب ساختن یک واکسن برای مقابله با آن آسان‌تر خواهد بود، چرا که ویروس‌هایی که در حال انتشار هستند شباهت بسیار زیادی به هم دارند.»

ویروس‌ها؛ مسافران تمام مرزها
کاکس افزود که ویروس حاوی هیچ‌یک از نشانگرهای ژنتیکی مربوط به خصوصیات تهاجمی نیست که پیش از این در تحلیل‌های ژنتیکی گونه‌ای از ویروس که عامل همه‌گیری سال 1918 بود مشاهده شده بودند. ولی او این را هم اضافه کرد که: «نکات زیادی وجود دارند که ما هنوز در مورد ویروس سال 1918 و یا دیگر گونه‌های ویروس آنفلوآنزا که تأثیرات بالینی شدیدی بر سلامت انسان داشته‌اند نمی‌دانیم».

این واقعیت که گونه‌های والد ویروس آنفلوآنزای خوکی جدید، پیش از این غالباً در آمریکای شمالی و منطقه اوراسیا یافت شده‌اند نمی‌تواند دلالت بر این داشته باشد که ویروس جدید در یکی از این دو منطقه ایجاد شده باشد، چرا که ویروس‌ها و خوک‌ها معمولاً تمام مرز‌های جغرافیایی را در‌می‌نوردند.

اکنون دانشمندان منتظرند تا ببینند که آیا گونه H1N1 ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی فصلی ترکیب می‌شود یا نه. اگر یک فرد هم به ویروس آنفلوآنزای انسانی فصلی مبتلا شود و هم مورد هجوم ویروس آنفلوآنزای خوکی مکزیکی قرار بگیرد، این دو ویروس می‌توانند در بدن او با هم ترکیب شده و گونه جدیدی به وجود بیاورند که هیچ یک از خصوصیات آن قابل پیش‌بینی نیست. رمبات می‌گوید: «هنگامی که H1N1 با آنفلوآنزای فصلی ترکیب شود، تغییرات جالبی اتفاق خواهد افتاد!»

دیگران حتی احتمال ترکیب گونه جدید را با H5N1 نیز مطرح کرده‌اند، این گونه همان گونه کشنده‌ای است که در سال 2003 در منطقه جنوب شرقی آسیا به وجود آمد و به نام آنفلوآنزای مرغی نیز شناخته می‌شود.
 

Freudian

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2009
نوشته‌ها
148
لایک‌ها
2
شایعاتی شنیده میشه مبنی بر اینکه این ویروس توسط فردی بنام انسان خوک به ایران وارد شده
 
بالا