برگزیده های پرشین تولز

آيا ايراني‌ها مردم با انصافي هستند؟

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
نویسنده وبلاگ «باانصاف» در مطلبی آورده است: اين‌كه ما ايراني‌ها مردم با انصافي هستيم يا نه را مي‌توان با نگاهي به روابط روزمره و گفتار اطرافيانمان دريافت؛ براي نمونه به موارد زير توجه فرمایيد:

1ـ شما توانايي اداره خانواده چند نفره خود را نداريد و حتي از تنظيم يك برنامه كوتاه مدت چگونگي خرج و مخارج منزل عاجزيد. اولويت‌هاي زندگي خود را نمي‌دانيد و تنها از روي عادت و احتمالا چشم و هم‌چشمي خريد کرده و يا مسافرت مي‌رويد. هميشه هم موجودي پس انداز شما به سمت صفر ميل مي‌كند.
در جمع دوستان و همكاران، چنان از مشكلات اقتصادي كشور و دنيا سخن می‌گویید و راهکار مي‌دهيد كه آدام اسميت مرحوم نيز بايد پيش شما لنگ بيندازد.

2- شما توانايي كنترل فرزندان خود را در رفتار، پوشش ظاهري، اخلاق، تحصيل و ... نداريد. فرزندان شما به طور كامل تحت تأثير دوستانشان و مد هستند. در منزل شما، پخش برنامه‌هاي مفيد ماهواره‌اي از قبيل آخرين شوها، فشن‌ها و فيلم‌ها 24 ساعته بوده و در اوقات فراغت خوابيده و يا غذا مي‌خوريد.
در جمع دوستان و همكاران، ساعت‌ها درباره مشكلات فرهنگي و نامناسب بودن برنامه‌هاي تربيتي مدارس داد سخن مي‌دهيد و آموزش و پرورش را عامل اصلي لاقيد بودن فرزندان خود مي‌دانيد.

3ـ شما آدم با معرفتي هستيد و دست‌کم هفته‌اي يك بار، باید تلفني از حال دورترين اقوامتان باخبر شويد؛ البته از تلفن اداره و محل كار. به دليل حسن انجام كار و مقبوليت نزد رئيس ضمن گرفتن مأموريت به انجام كارهاي شخصي (پرداخت قسط بانك، سر زدن به مدرسه بچه‌ها، رفتن به مراسم ختم فاميل و ... ) مي‌پردازيد.
در جمع دوستان و همكاران، با برشمردن مشكلات ادارات و سازمان‌هاي كشور، از بي‌توجهي به بيت‌المال گله كرده و وضعيت كنوني را اصلاح‌ناشدنی مي‌دانيد.

4ـ شما آدم باسواد و تحصيل كرده‌اي هستيد و با مدرك ممتاز ديپلم البته به دليل شايستگي‌ها و كمي هم سفارش بابا و دايي و عمو و ... در يك سازمان دولتي مشغول به خدمتيد و باز به دليل همان شايستگي‌ها يك پست ناقابل گرفته‌ايد. البته تحصيل را نيز فراموش نكرده و به تازگي ضمن خدمت در دانشگاه آزاد، واحد كيش يا قشم غیر حضوري به فراگیری علم مشغوليد.
در جمع دوستان و همكاران، پارتي بازي را مشكل حل ناشدنی كشور دانسته و ضمن برشمردن مثال‌هايي از آن تنها راهکار را شايسته سالاري مي‌دانيد.

5ـ شما به دليل سرعت بالا و سبقت غير مجاز توسط پليس متوقف مي‌شويد، با گذاشتن دو هزار توماني بين دفترچه مدارك جريمه نمي‌شويد. براي مجاز كردن ساخت و ساز غير مجاز به دربان تا رئیس شهرداري عيدي مي‌دهيد. برای كار خير درصدي از وام بانك را در اختيار كارشناس بانك مي‌گذاريد.
در جمع دوستان و همكاران ادعا مي‌كنيد همه جا براي گرفتن حقتان نيز بايد رشوه دهيد و توي اين مملكت هيچ كار قانوني! بدون رشوه انجام نمي‌شود.

6ـ ...
قضاوت با انصاف بودن ما ايراني‌ها به عهده شما!
 

Noel Gallagher

کاربر فعال موسیقی و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,540
لایک‌ها
15,857
محل سکونت
in my Dream
کاملا درسته
البته مسئله پارتی بازی را خودمون به چشم میبینیم
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,054
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
شاید به خاطر اینه که خودمون رو تافته ی جدا بافته از دیگران می دونیم
 
بالا