nexpay

آيا براستي تفاوت ميكند؟ عمق رنگي 65k و 262k در صفحه نمايش Handy Device ها

شروع موضوع توسط xPlod ‏2 جولای 2005 در انجمن بایگانی

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. xPlod

    xPlod مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏17 آپریل 2004
    نوشته ها:
    2,310
    تشکر شده:
    7
    nبار و برای همیشه:
    هیچ تفاوت قابل مشاهده ای بین صفحات نمایش 65K و 256K وجود نداره. صفحات نمایش 65K بدون هیچ تغییر سخت افزاری صفحه و فقط با تغییر در کنترلر تصویر تبدیل به 256K میشن. این موضوع فقط جنبه روانی داره و صرفا به عنوان یه حربه تبیلغاتی توسط تولید کننده ها استفاده میشه.
    در ضمن علت تغییر چشمگیر تصویر از P900 به P910 تعویض و ارتقای کامل صفحه نمایش اونه، نه فقط تفاوت عمق رنگ.
     
  2. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    از شما بعيده اين حرف داش xPlod جان ...

    براي همه كساني كه ميخواهند تفاوت 65k و 262k رو بدونند :

    1) 65k رنگ معادل 16bit رنگي ميباشد و از 32 سلول قرمز و 64 سلول سبز و 32 سلول آبي تشكيل شده است.
    5^2=32, 6^2=64, 5+6+5=16bit
    32x64x32=65536 colors

    2) 262k رنگ معادل 18bit رنگي ميباشد و 6^2 رنگ در هر يك از سه كانال استفاده ميكند.
    6^2=64,
    64x64x64=262144 colors

    توجه : در سيستم 16bit رنگ سبز 6^2 درجه رنگي بيشتر دارد و اين به اين دليل است كه چشم انسان به رنگ سبز حساستر است. بنابراين رنگ سبز در سيستم 65K به اندازه رنگ سبز در سيستم 262k ميباشد و مشكل در رنگهاي قرمز و آبي است كه كانالهاي رنگي كمتري دارند.
     
  3. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    تفاوتي كه غير قابل چشم پوشي است بر روي صفحات با سايز متوسط 240x320 (سايز امروزي display گوشي موبايل) در تصاوير داراي tone رنگي gradient ميباشد كه باعث ميشود رنگ با موجهاي غير shade شده پيكسلي همراه باشد. حتما نمونه اين تصاوير رو ديديد ...

    ميتونم نمونه عكس هم برات upload كنم اگه هنوز حرفم رو قبول نداري... :(
     
  4. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    اين تاپيك در ادامه بحثي كه داش TinTin ايجاد كرده بود و در پي پيشنهاد داش xPlod مستقل شده است. حال ادامه ميدهيم ...
     
  5. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    عمق رنگی 65k و 262k در ابزارهای دستی نظیر موبایل یا هندی-کامپیوترها چقدر تفاوت دارد ؟؟؟

    1) 65k رنگ معادل 16bit رنگي ميباشد و از 32 سلول قرمز و 64 سلول سبز و 32 سلول آبي تشكيل شده است.
    5^2=32, 6^2=64, 5+6+5=16bit
    32x64x32=65536 colors

    2) 262k رنگ معادل 18bit رنگي ميباشد و 6^2 رنگ در هر يك از سه كانال استفاده ميكند.
    6^2=64,
    64x64x64=262144 colors

    توجه : در سيستم 16bit رنگ سبز 6^2 درجه رنگي بيشتر دارد و اين به اين دليل است كه چشم انسان به رنگ سبز حساستر است. بنابراين رنگ سبز در سيستم 65K به اندازه رنگ سبز در سيستم 262k ميباشد و مشكل در رنگهاي قرمز و آبي است كه كانالهاي رنگي كمتري دارند.

    حال تفاوتي كه بر روي صفحات با سايز متوسط 240x320 (سايز امروزي display گوشي موبايل) غير قابل چشم پوشي به نظر میرسد در تصاوير داراي tone رنگي gradient ميباشد كه باعث ميشود رنگ با موجهاي غير shade شده پيكسلي همراه باشد. حتما نمونه اين تصاوير رو ديديد ...

    در تصاویر با tone رنگي solid تفاوت چنداني بين تصاوير 65k و 262k در صفحات چنين كوچكي مشاهده نميشود مگر قابليت zooming بر روي آنها وجود داشته باشد.
     
  6. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    حال يك مثال براي روشن تر شدن قضيه :

    براي ساده تر شدن موضوع ما فقط يك رنگ خالص قرمز در gradient رنگي خود داريم (در نتيجه رنگ از قرمز ميل به سياه ميكند) - رنگ قرمز كامل در RGB به اين فرم است : R255 G000 B000 (قرمز فول و آبي و سبز صفز ميباشند)
    حال يك صفحه معمولي به ارتفاع 208pixel را درنظر ميگيريم :
    بنابراين اولين رديف پيكسل ها داراي رنگ R255 G000 B000 و رديف بعدي داراي رنگ R254 G000 B000 و الي آخر كه در نهايت آخرين رديف داراي رنگ R047 G000 B000 (به دليل 208-255=47) ميباشد.

    اين حالت نشان ميدهد كه در مد رنگي 16M يا 24bit چه تعداد پيكسل همرنگ در آخر خواهيم داشت.
    خوب طبيعتا اين تعداد در يك صفحه 262k برابر با 4 رديف بيشتر همرنگ و در صفحه 65k برابر با 8 رديف بيشتر ميباشد.

    حال بايد قضاوت كرد كه اين ديد تئوري در عمل قابل رويت هست يا نه ؟
     
  7. mahdeen

    mahdeen کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏15 فوریه 2005
    نوشته ها:
    465
    تشکر شده:
    0
    ببينين دوست عزيز شما تفاوت 16 بيت رو با 32 بيت وقتي ميبيني در مانيتور كامپيوتر با اين رزولوشن بالا و وضوح رنگ آيا واقعا فكر ميكني كه 16 بيت با 18 بيت اصلا قابل مقايسه هست در صفحه موبايل ؟؟؟؟
    حالا اصلا يك مسئله ديگه... شما اصلا به كيفيت LCD توجه نميكني !!!! ميخواي من يك LCD بيارم كه 32 بيت رنگ رو اونقدر بد نشون بده كه از يك 16 بيتي با LCD خوب بدتر باشه ؟؟؟؟

    حالا يك مسئله ديگه... وقتي تعداد بيت ها زياد بشن حجم پردازش تصويري هم زياد ميشه و اين دو بيت اضافه بعضي جاها مفيد كه نيست هيچ حتي عملكرد گرافيكي سيستم رو هم كاهش ميده.... من كه به شخصه يك دستگاه 16 بيتي كه سريع هست رو به يك 32 بيتي كه كند ميشه ترجيح ميدم... آيا واقعا ارزش داره اون دو بيت كه معيار تصميم گيري بشه ؟؟؟؟
     
  8. xPlod

    xPlod مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏17 آپریل 2004
    نوشته ها:
    2,310
    تشکر شده:
    7
    تمام اطلاعات شما روی کاغذ کاملا درست ولی مسئله اصلی دقیقا روی همین نکته استواره که در عمل چیزی که ما از مقابله دو صفحه نمایش با یک تکنولوژی ساخت (همون طور که مهدین اشاره کرد) و عمق های رنگ 16 و 18 بیتی می بینیم نشون دهنده اختلاف خاصی نیست. مثال ملموسش می تونه مقایسه تصویر K700 و K750 و یا 3230 با 6680 باشه. یکی از دلایل اساسی دیگه ش هم که باعث میشه این تفاوت چندان قابل درک نباشه (همون طور که خودت اشاره کردی) عمق یکسان رنگ (نور) سبز به عنوان کلیدی ترین رنگ در مثلث رنگ هاست.
     
  9. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    بازهم تاكيد ميكنم در تصاوير با رنگهاي گرادياني مانند شكل هاي زير تصوير 65k و 262k كاملا حتي در سايز كوچك تصوير هم متفاوتند...

    [​IMG] [​IMG]
     
  10. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    تفاوتي كه بر روي صفحات با سايز متوسط 240x320 (سايز امروزي display گوشي موبايل) غير قابل چشم پوشي به نظر میرسد در تصاوير داراي tone رنگي gradient ميباشد كه باعث ميشود رنگ با موجهاي غير shade شده پيكسلي همراه باشد. حتما نمونه اين تصاوير رو ديديد ...

    [​IMG] [​IMG]

    اين دو نمونه ... براي صفحات سايز كوچك نيز غير قابل رقابت هستند.(البته نه به همين اندازه)
     
  11. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    ببين تو خودت رو در يك تناقض قرار ميدي : از طرفي ادعا ميكني اين 2bit تاثير چنداني در كيفيت تصوير نداره و از طرفي ادعا ميكني performance رو ميكشه پائين ...
    و اين در شرايطي است كه شما بابت نوع استفاده ات كارائي بالاتر رو ترجيح ميدي ولي اين براي همه صادق نيست.

    به هر حال چيزي كه مسلمه اينه كه من يك تست گرفنم و نتيجه اش رو ديدم خودت هم ميتوني تست كني و نتيجه اش رو اينجا اعلام كني ...
     
  12. mahdeen

    mahdeen کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏15 فوریه 2005
    نوشته ها:
    465
    تشکر شده:
    0
    اين دو مطلب كه تناقضي ندارن !!! هر دو عمق رنگ بيشتر از 16 بيت رو رد ميكنن...

    نتايج تست شما كاملا محترم هست... اما بايد با یک LCD انجام بگيره و با يك پردازنده... چون نوع LCD خيلي خيلي تاثير داره و تكنولوژي هاي مختلفش هر كدوم واسه خودشون يك سازي ميزنن.. حتي TFT ها هم همه مثل هم عمل نميكنن... و همونطوري كه گفتم و باز هم ميگم تنها معيار تشخيص خوبي و كيفيت يك مجموعه صفحه نمايش ابدا نميتونه فقط color depth باشه... چون يك مجموعه هست... به هر حال ما هر چي بگيم شما ميگي كه اون دو بيت بيشتره...
    عملكرد كلي يك مجموعه به عوامل زيادي بستگي داره كه color depth هم يكي شونه... ولي اينكه فقط از روي color depth ما به صورت نديد بيايم و بگيم پس p910 نمايش خيلي بهتري نسبت به فلان گوشي داره خيلي اشتباه هست...
    در مورد تست هاي شما .. شما گفتي كه از كيفيت صداي دو دستگاه هم تست گرفتي... ولي اين تست چه جوري بوده ؟؟؟ لابد گوش دادي و تشخيص دادي كه اون يكي بهتره ؟؟؟؟ شايد شما يك جور اكولايزر بپسندي... شايد يكي از دستگاه ها فركانس هاي بالا رو تقويت ميكرده و به مذاق شما خوش اومده ... اينجوري هيچ وقت راجع به دستگاه ها قضاوت نكنين.. پس همه دستگاه هاي تست و آزمايشگاه ها برن كنار شما با اسيلسكوپ داخلي گوش ات بيا كيفيت هاي صوتي رو مقايسه كن و نتيج رو اينجا اعلام كن...

    ناراحت كه نشدي ؟؟؟ اگه ناراحت شدي معذرت ميخوام... ميخوام بدوني كه كاملا واضح بود كه شما در اون تاپيكي كه اينجا داريم ادامه اش رو دنبال ميكنيم .. از روي تعصب و يا عدم شناخت دستگاه ها حرف ميزني و فقط و فقط اطلاعاتت رو محدود به نوشته هاي توي كاتالوگ ها اون هم به صورت ناقص ميكني.... يك نمونه ديگه اش اين بود كه شما pda2k رو از jam ضعيف تر خطاب كردي !!!!! چرا ؟؟؟ با دلايل شما اينكه cpu اش كند تره.... خوب عرض كنم خدمتتون كه شما به هر ppc باز اين حرفو بزني بهت ميخنده... حالا ببينيم چرا... اين cpu هاي موبايل scale هاي خاصي دارن و هر كدوم از اين scale ها به خاطر عوامل مختلفي مثل ميزان مصرف و غيره طراحي ميشن... شما اصلا benchmark هاي تست pocket pc ها رو خوندي كه ميگي jam از pda2k سريعتر هست ؟؟؟ آيا سريعتر بودن فقط همون 16 مگاهرتز بيشتر بودن كلاك هست ؟؟؟؟ اگه بخوني ميبيني كه cpu indexing چقدر در pda2k بيشتر از jam هست... باز هم مجموعه عوامل رو در نظر نگرفتي و تنها به يك مشخصه بسنده كردي... حالا خوب شد اين يكي رو نگفتي من خودم تست كردم.... حتي ram اين دو دستگاه يكي نيست... jam 64 mb و pda2k 128 mb و همين دو برابر بودن ram به مقدارخيلي زيادي عملكرد file indexing در pda2k رو افزايش ميده...

    پس بهتره كه از اين به بعد براي قضاوت در مورد عملكرد دستگاه ها تنها به يك معيار بسنده نكنيم...
     
  13. avajang.com .leftjee.ir.right
  14. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    والا من شرمنده خيلی حس خوندن مطالب رو نداشتم...فقط اينو بگم که چشم قدرت تشخيس بيشتر از 24bit رنگ رو نداره!
    يعنی 3 تا 8 بيت واسه هر کدوم از rgb ها...بقيه
    هر تغيير ديگه اي الکی هست....
    در مورد refrence هم ميتونم از اکثر سايت های برنامه نويسی واسه game بگم....اکثراً توصيه ميکنن 16bit استفاده کنين هم واسه سرعت هم اينکه خيلی تفوتی نداره يا
    32بيت که اونم بخاطر سرعت اما نه اينکه مثلاً 32بيت با 24بيت فرقی داشته باشه!
     
  15. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    در مورد gaming ديگه اين صحبت رو تكرار نكنيد ...
    اگرچه در مد 16bit بسار بار بر دوش سيستم كاهش مي يابد ولي حتي در مسابقات حرفه اي gaming جزو قوانين اجبار به استفاده از مد رنگي 32bit ميباشد... تفاوت كيفيت و جرئيات تصوير در حالت 16 و 32 بيتي اصلا قابل مقايسه نيست.
     
  16. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    به هر حال نتیجه تست اساسا در مورد وجود تفاوت و حس کردن اون بود - ربطی به نوع گوشی یا مارک صفحه نمایش نداشت... من فقط خواستم بگم که تصوری که در مورد عدم تفاوت وجود داره اشتباهه. همین ...
    در مورد تصویر شما حرفهایی زدید که اصلا من نگفتم ... من در کجای صحبتهام گفتم که بالاتر بودن کیفیت تصوبر رو فقط به عمق رنگی نسبت میدم ؟!؟؟!؟!
    اگرچه عمق رنگی اصلی ترین فاکتور میباشد ولی همانطور که خودت هم گفتی عوامل دیگری هم دخیل هستند.
    در مورد تصوبر در این دو دستگاه هر کسی میتواند شفافیت بیشتر و زلالی رنگها رو در P910 نسبت به Jam تشخيص بده ... ( اين كه به اسلوسكوپ گوشم ربطي نداره ؟؟؟ ;) )

    نكنه انتظار داري بنده برم براي تستهام بك لابراتوار هم بخرم ... :lol: ولي حداكثر صدا و شفافيت فركانسهاي زير و تاثيرگذارتر بودن فركانسهاي ضربدار در P910 كاملا قابل حس كردن است ... تست كردن يك دستگاه صوتي با گوش يكي از راههاي تست حتي براي كمپانيهاي بزرگ است ... واقعا در اين مورد چيزي نشنيدي ؟؟؟ :blink:

    بله من قبلا هم عرض كردم كه اصولا آدم بي سواد خري هستم و اصولا شناختي از چيز خاصي ندارم ... در مورد كاتالوگها هم بله حق با شماست ... خيلي حوصله خوندنشون رو ندارم براي همين ناقص مينويسم ... :lol: به هر حال شما يك لابراتوار در silicon valley و پوتراجا در اختيار داري و با ما روشت فرق ميكنه ... بنابراين نياز به تكرار مكررات نيست ... ;)

    دوباره هم از قول خودت حرف زدي ؟؟؟ من كي گفتم jam از pda2k در پردازش قوي تره ؟؟؟ من در كل قابليتهايي كه 5-6 مورد بود نوشتم كه jam كاملتر بوده و هنوز هم اينو ميگم ... دوباره مطالعه كن ...

    به هر حال براي اينكه بدوني بقيه هم اون چيزايي كه فكر ميكني انحصارا ميخوني رو ميبينند برات يه نمونه از همون benchmark ها رو ميذارم ... شايد قبول كني بقيه هم يه حبه چيز ميفهمند... ;) :lol: ;)

    [​IMG]
     
  17. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    آفرين به شما كه براي مقايسه فقط cpu indexing , file indexing رو معيار قرار داديد ...
    شايد بهتر باشه در مورد system indexing , grapics indexing , activesync indexing و platform indexing هم يه كم مطالعه كنيد ... ;)
    در مورد i-mate ها يا كلا HTC ها و اين دو نمونه حتي برتري cpu هم كاملا با pda2k نيست ...
    pda2k در تستهاي CPU test: Whetstones MFLOPS - Mop/sec و CPU test: Whetstones MOP - Mop/sec از خود برتري نشان ميدهد ولي در تست CPU test: Whetstones MWIPS - Mop/sec كاملا جا ميماند...

    دوست عزيز شما كه دم از تمامي فاكتور ها ميزني آيا نتيجه تمام آزمايشات خواندن و نوشتن و كپي گرفتن ( براي يك فايل و يك دسته فايل ) - انواع تست كمپرس كردن - تست سينك كردن - تست cpu , memory , graphic - خواندن و نوشتن ديتابيس و مصرف باطري رو در اختيار داريد؟؟؟
    يك تستي تو لابراتوارت بكن و خبرش رو بده ... شما كه مثل ما كاتالوگها رو ورق نميزني و در اينترنت اطلاعات جمع نميكني و مثل ما با حواس 5گانه ات هم چيزي رو تست نميكني ...

    به عنوان يك پيشنهاد برادرانه خيلي اطلاعاتت رو كامل ندون چون هيچ كس در هيچ زمينه اي دانش مطلق نداره - زماني كه خودت رو عقل كل ببيني اون موقع است كه بقيه فرصت ميكنند ازت جلو بيافتند - :)
     
  18. rax

    rax کاربر قدیمی پرشین تولز

    تاریخ عضویت:
    ‏15 دسامبر 2004
    نوشته ها:
    10,228
    تشکر شده:
    1,346
    محل سکونت:
    تهــــــــــــرون
    من خيلي تو مباحثي كه دوستان ميكنند سر رشته ندارم...ولي خوب يه چند تا نكته ديدم كه دنبال دليلش هستم...
    هر كس با مدرك بياد جلو كه بعئا بحث اضافه نكنيم... :D

    اولا يه اسكرين شات از بازي در هر دو مود 32 و 16 بيتي بزاريد من ببينم تفاوتش كجاست...من خودم 5 تا بازي رو تست كردم اصلا فرقي نديدم...


    دوم اينكه بحث در مورد سرعت دستگاه ها رو نميدونم چرا اينقدر جدي گرفتيد..SX1 ...6600...DellAxim5....
    كدوم سريعتره...اگه واقعا 6600 از همشون كندتره و دل از همه سريعتر (اونم با اختلاف خدا ..) چرا كسي تو اين گوشيها و يا PPC )PDA) نميره سراغ دل...(منظورم مقايسه تو سالهاي گذشتس كه همه اين مدلها با هم وارد شدن و قيمتشون يكسان بود...)


    در ضمن بيشترين رزولشن و مود رنگ در گوشيها موقع ديدن عكس بكار نمياد چون نميشه انتظار داشت يه عكس خفن 2 مگا پيكسلي رو با يه مانيتور 320.240 ديد و لذت برد..ميريزيم داخل كامپيوتر لذت ميبريم...ولي سرعت گوشي در نويگيشن بين برنامه ها و لودينگ و اجراي بازيها و برنامه هاي اداري خيلي مهمه...هر چقدر LCD كيفيت رنگ بالاتري داشته باشه بيشتر به پردازنده فشار مياد...اگه اين فشار طبيعي نباشه مثل 3660 گوشي روزي 5 بار كرش ميكنه...

    دوستان منو ببخشيد كه با اطلاعات ضايعم وارد بحث شما شدم ولي دوست دارم هر كس دليل و مدرك در مورد نظر بياره...خيلي تو اين چند وقته بحثاي متعصبانه اينجا داخل فروم پيش مياد...
    خيلي خنده داره كه هميشه دم از نبودن كپي رايت ميزنيم ولي حتي تك تك كلماتي كه تايپ ميكنيم بدون كپي رايته(مستقل از دوستاني كه لپ تاپ دارن)...اين مثال همجا تو اين فروم هست...تو سخت افزار...تو بازي...تو موبايل...
    حتي داخل بخشاي نرم افزاري...نكته خنده دار رو بگم اينه كه يكي مثل من2 ساعت وقت ميزاره براي كاربر سايت توضيح ميده چي خوبه و چي بده و كاربر هزار تا دليل براي اثبات حرفت ازت ميخواد ولي تو بازار موقع خريد تا فروشنده ميگه فلان چيز بده يهو همه چي فراموشش ميشه..(نميدونم چرا اونجا بنچمارك نميخواد از فروشنده :hmm: )

    بحث الان شما هم تا موقعي كه وقت عمل برسه ارزشش از دست ميره...(خودمونيم چه چرندياتي كه من نگفتم.. :happy: )
     
  19. شايان

    شايان مدیران قدیمی

    تاریخ عضویت:
    ‏2 سپتامبر 2003
    نوشته ها:
    4,806
    تشکر شده:
    9
    بحث خيلي خوبيه ! اگر به نتيجه درست برسه ... اميدوارم با مديريت xPlod عزيز ، اين تاپيك خارج از دعوا و ادعا و منم منم زدن ها ، يه نتيجه درست گرفته بشه ... من كه منتظر بقيه بحث هستم ( از نوع سالمش )

    ( راستي من اطلاعاتم اندازه شما نيست تو اين زمينه ترجيح ميدم فقط خواننده باشم !
     
  20. ReD3ath++

    ReD3ath++ کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    694
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    Vienna, VA
    شایان منم معذرت میخوام از این وضعیت که اینجا پیش اومده ... دوست ندارم بحث این مدلی پیش بره و اگه بازهم بعضی دوستان با کینه ورزی و ... ادامه بدهند بنده هم دیگه ادامه نمیدم ...

    بازهم از تو و همه بچه ها معذرت میخوام ... میخوام بدونی که من فقط پاسخ دادم و شروع کننده بحث به این شکل نبودم ... بدرود ...
     
  21. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    در مورد تفاوت رنگ بين 32 بيت و 16 بيت کاملاً محسوس هست....
    اما همونجور که گفتم بين 24 بيت و 32 بيت هيچ فرقی نيست....واسه همين به 24 بيت ميگن true color برای اينکه واقع اي هست ديگه...
    بيشتر از اين هم نميشه....
    در مورد 32 بيت تنها استفاده اي که اون 8 بيت اضافه داره واسه ذخيره کردن اطلاعات اضافی مثل طريقه سايه زنی و يا z-buffer و قيره واسه texture ها هست...
    وگرنه هيچ تأثير مستقيمی تو رنگ نداره....

    اما در مورد 18 بيت و 16 بيت از لحاظ تئوری فرق هست.در مورد عملی رو نميدونم!
    اما دقيقاً اين فرق تو همون gradient ها تو desktop ميشه ديد!اما خوب تو صفحه 320x200 فکر نکنم فرق ايجاد بشه اونم نه فرق بين 16 بيت و 24 بيت بلکه بين 16 بيت و 18 بيت!
    در مورد دستگه های 16 بيت هم بايد بگم همه به فرمت 5_6_5 نيستن بلکه بعضی ها 5_5_5 هم هستن هر چند که اونها رو هم 16 بيت ميگن!

    در هر صورت win ce از 18 بيت حمايت نميکنه فرمت هايی که داره همين 5_5_5 ، 5_6_5 و 8_8_8 هستن!واسه همين انتظار نداشته باشين که device اي با 18 بيت از windows ببينين!

    اما نکته اي که در مورد 18 بيت هست اينه که کار کردن با 18 بيت واقعاً دردسر هست...و من به عنوان برنامه نويس شک دارم که برنامه اي حاضر به استفاده از اون بشه!
    چون 16 بيت دقيقاً در c مثل يک int16 ميمونه يعنی 2 تا byte که کار کردن با اون بسيار آسون هست و سريع
    مخصوصاً وقتی که بخواين از يک buffer اطلاعات رو مونتقل کنيد به صفحه نمايش.....اما در مورد 18 بيت هم کار کردن باهاشون کند ميشه هم اينکه دستکاری کردن و محاسبه مکان rgb مثلاً در يک نقطه خاص
    کار سختی ميشه....
    در نتيجه خيلی راحت بيخيال اون 2 بيت اضافی ميشن و به شکل 16 بيت کار ميکنن!
    حداقل من اگه باشم حتماً همين کار رو ميکنم!

    در نتيجه از نظر من اين مزيت هم به خاطر اينکه کمتر کسی حاضر به استفاده از اون ميشه خيلی مزيت نخواهد بود!

    اما از لحاظ teory بين 16 بيت و 18 بيت صدرصد فرق هست!
    حالا نميدونم همه اينها توضيح واضحات بود يا نه!
     
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
zarpopخرید بک لینک عسل طبیعی و گرده گل ایرانیfootbal