برگزیده های پرشین تولز

آيا سفر آدمي به ماه دروغ بوده است؟؟؟

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
آيا سفر انسان به ماه يك دروغ بزرگ بود؟



در حالي كه در آمريكا زمزمه‌هايي مبني بر سفر مجدد انسان به كره ماه پس از گذشت بيش از 32 سال از آخرين سفر آغاز شده است، بسياري از كارشناسان و صاحب‌نظران امور فضايي معتقدند كه سفر آرمسترانگ در سال 1969 با آپولو 11 به سطح كره ما و 6 سفر ديگر با آپولوهاي 12 تا 17 كه طي كمتر از 3 سال انجام شد، يك نمايش تلويزيوني و دروغي بزرگ براي فريفتن افكار عمومي بود.
showpic.asp



هرچند از اواخر دهه نود، اين ايده به تدريج در ميان نخبگان آمريكايي رواج يافته است اما با تجزيه و تحليل تصاوير منتشر شده از سوي «ناسا» و تطبيق آن با اصول علمي، احتمال صحت اين ادعا افزايش يافته است. پاسخ‌هاي متناقض و قابل تشكيك «ناسا» به ابهامات طرح شده نيز به تقويت اين افشاگري منجر شده است.



«بازتاب» در سلسله‌گزارش‌هايي با انتشار تصاوير تجزيه شده و ادله علمي اين نظريه، مخاطبان خود را با موضوعي كه ممكن است در سال‌هاي آينده حاكميت ايالات متحده ـ به ويژه «ناسا» و پنتاگون را با چالشي گسترده مواجه كند ـ آشنا مي‌سازد.



دانشمندان و متخصصان عالم اخترشناسي و اكتشافات فضايي، پيش از اين، حقايق مربوط به سفر تخيلي آمريكايي‌ها به كره ماه را بررسي كردند، اما شبكه تلويزيوني FOX در تاريخ 15 فوريه 2001 برنامه‌اي با عنوان «تئوري دسيسه» پخش كرد كه نظر بسياري از منتقدان سفر تخيلي انسان به كره ماه را به چالش كشانيد و كم‌كم اسرار ديگري از اين پروازهاي تخيلي براي جهانيان آشكار شد. اين مباحث كه در چند سال اخير با مذاكرات و مباحثاتي با كارشناسان NASA پيگيري شده، هر روز واقعيات بيشتري را آشكار مي‌سازد و با وجود ادله فراوان عقلي و منطقي، راز اين دروغ 32 ساله را برملا مي‌كند.



«بازتاب» ضمن ارايه گزارشي از اين ادعاي كذب آمريكايي‌ها، ضمن نگارش ادعاهاي منتقدان سفر به ماه و همچنين ارايه ادله سازمان «ناسا» با ارايه شواهد براي آگاهي عمومي در ارتباط با بزرگ‌نمايي آمريكايي‌ها، واقعيات پشت پرده را روشن مي‌كند.



از سال 1958 كه آغاز عمليات فضايي بوده، تا سال 1969 ـ كه آمريكايي‌ها ادعا كردند با فرستادن سفينه آپولو 11 به كره ماه، پيشتاز سفر انسان به كره ماه بوده‌اند، 11 سال مي‌گذرد. آنان مي‌گويند كه در اين 11 سال به چنان تكنولوژي دست يافته‌اند كه ظرف مي‌توانند فقط مدت 3 سال، 7 سفينه به نام‌هاي آپولو 11 تا 17 به كره ماه بفرستند. با اين حال چرا فضانوردان آمريكايي كه در آن زمان در مدت 4 روز به كره ماه رفت و آمد داشتند و از سال 1972 تاكنون پس از گذشت 32 سال، آنان نتوانسته‌اند به كره ماه هيچ‌گونه مسافرتي داشته باشند.



در اين سلسله مقالات علمي، ضمن بررسي ديدگاه‌هاي علمي در اين زمينه، نحوه نگرش سازمان «ناسا» به اين موضوع و همچنين چگونگي عملكرد و حقه‌هاي سينمايي به كار رفته در اين دروغ بزرگ قرن را تشريح كرده‌ايم. در مقاله اول اين بخش، شمه‌اي از برخي موارد نقض قوانين تثبيت شده علمي با نمايش تعدادي عكس مشخص مي‌شود و در بخش‌هاي ديگر قوانين علمي در اين زمينه مورد تجزيه و تحليل قرار خواهد گرفت.



جعل‌كنندگان سفر به ماه؟



Neil Armstong، در 20 جولاي 1969 نام خود را به عنوان نخستين بشري كه پاي در كره ماه گذاشت، در تاريخ ثبت كرد، با اين حال برخي معتقدند همه آنها ساختگي بوده است. آيا آنها با راضي كردن ما به اينكه آرمسترانگ به ماه رفته، كار فوق‌العاده‌اي انجام داده‌اند؟ آيا «ناسا» در خلق تصاوير زيبا از فضانوردان بر روي ماه، از خود ابتكار عمل به خرج داده است؟



با وجود آنكه رفتن به ماه، كاري بسيار فوق‌العاده و سرگرم‌كننده و جالب بود، بعد از هفتمين سفر به ماه متوقف شد. «ناسا» مي‌گويد، اين سفرها به خاطر كمي بودجه تعطيل شدند و اضافه مي‌كند، آنها مي‌خواستند تمركز خود را بر ايجاد يك پايگاه فضايي و همچنين وسيله‌اي كه بتواند آنها را به آن پايگاه (يا «شاتل فضايي»)‌ معطوف سازند، ولي آيا هزينه شاتل كمتر از هزينه رفتن به ماه بود؟



تكنولوژي



آيا شما هيچ‌گاه به ميزان پيشرفت تكنولوژي‌اي كه جهان در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 داشته، فكر كرده‌ايد؟ آيا اين ميزان تكنولوژي قادر بود سه نفر را از جو زمين خارج كرده و دو نفر آنان را به ماه ببرد؟ شايد! اما اين كار چگونه ممكن بوده است؟ جالب است كه بدانيم حافظه كامپيوترهايي كه در عمليات‌هاي آپولو از آن استفاده مي‌شده، تنها به اندازه حافظه يك ماشين لباسشويي پيشرفته امروزي بوده و اين كامپيوترها همچنين فضاي بيشتري از آنچه فضاپيما و سفينه‌ها داشته‌اند،‌ اشغال مي‌كرد. با دانستن اين مطالب و اين حقيقت كه تكنولوژي در دهه 60، بسيار ضعيف بوده، پس چگونه «ناسا» توانسته است ده‌هاهزار عكس با آن كيفيت بالا را خلق و ضبط كند؟ حال آنكه حتي كامپيوترهاي مخصوص اين كارها اصلا وجود نداشته است؟



عكس‌ها



اگر عكس‌هاي فضانوردان در جايي غير از زمين گرفته شده بود، فضانوردان چه احتياجي داشتند كه در جلوي صفحات آبي بايستند؟ شايد براي يك عكس ساختگي از ماه، ژست گرفته بودند و قرار بوده عكس آنها در آن تصوير جعلي قرار داده شود! دانستن اين مطالب در مورد اين عكس‌ها، موضوعاتي جدال‌برانگيز است. مثلا اينكه چرا ما در هيچ كدام از عكس‌هاي «ناسا» از ماه، ستاره‌اي نمي‌بينيم. آيا آنها به هنگام ساختن زمينه‌هاي جعلي براي عكس‌ها، فراموش كرده‌اند كه ستاره‌ها را اضافه كنند؟ «ناسا» مدعي است، خورشيد تمام انوار ستارگان در فضاي ماه را بلوكه مي‌كند. اين مسأله باوركردني نيست. تنها دليلي كه باعث مي‌شود آسمان ماه سياه و آسمان زمين آبي باشد، نبود جو و اتمسفر در ماه و در مقابل، وجود اتمسفر در زمين است. ما هيچ‌گاه در شب در كره ماه نبوده‌ايم. منظور من اين است كه ما به هزاران دليل نمي‌توانيم در قسمت تاريك ماه ـ كه همان قسمت دورتر و پشت ماه نسبت به زمين است ـ فرود آييم. يكي از دلايل آن، سردي بيش از حد آن قسمت و همچنين نبود امكان برقراري ارتباط‌هاي راديويي است. پس بنابراين زماني كه بشري بر روي كره ماه است، در اصل در قسمت نزديك‌تر آن است، طوري كه مي‌توانيم بگوييم آن لحظه، از لحظات روز در ماه است.



علت اينكه ما نمي‌توانيم ستاره‌ها را در روز ببينيم، وجود اتمسفر نيست. اگر اين طور باشد، پس چرا ما آنها را در شب مي‌بينيم؟ علت آن است كه خورشيد بسيار روشن‌تر از هر نور ديگري است و به اين دليل، نمي‌توانيم آنها را ببينيم. اگر شما اين مسأله را باور نداريد يك چراغ قوه را در روز روشن كنيد، و يك جنگ نوري با خورشيد به راه بيندازيد. مطمئنا فرد پيروز، شما نيستيد و .... شما نمي‌توانيد نور چراغ قوه را در روز هنگامي كه آن را در مقابل خورشيد گرفته‌ايد، ببينيد.



به عكس‌هاي زير نگاه كنيد. مطمئنا آنها را قبلا ديده‌ايد. اينها تنها عكس‌هاي عادي‌ هستند كه در طول 7 سفر به ماه گرفته شده‌اند.



مي‌بايست آسمان ماه پر از ستاره باشد اما هيچ‌كدام از اين ستاره‌هاي درخشان آسمان در عكس‌هاي سفينه‌هاي آپولو پيدا نيست. «ناسا» اعتقاد دارد، به دليل اينكه عكس‌ها از سطح ماه گرفته شده و دوربين‌ها بر روي آن تنظيم شده است، بنابراين نمي‌توان ستاره‌ها را نشان داد به همين دليل، تصاويري كه از كره زمين از مدار آن گرفته مي‌شود بدون ستاره هستند.. ستاره‌ها آنجا هستند ولي ظاهر نمي‌شوند و بين ديدن ستاره‌ها تا عكسبرداري از آنها تفاوت‌هايي وجود دارد. فضانوردان اگر بخواهند، مي‌توانند، ستاره‌ها را در عكسبرداري به نمايش بگذارند نمي‌خواستند كه از ستاره‌ها عكس بگيرند و فقط مي‌خواستند از فعاليت‌هاي انسان در كره ماه عكسبرداري نمايند. اين ادعاي «ناسا» بسيار عجيب و فريبكارانه است، زيرا عكس‌هايي كه تمامي آنها براي 4 ثانيه بوده و توسط سازمان «ناسا» در اين 32 سال تهيه شده و Ehdeavour و شاتل‌هاي ديگر از مناطق زمين تهيه كرده‌اند، به راحتي و به وضوح روشني كليه ستارگان نوراني را هم به نمايش مي‌گذارد و هر گاه از فضا عكسبرداري شده ستارگان در آن مشخص‌اند به عكس‌هاي ضميمه در اين زمينه دقت نماييد.



هنگامي كه lunar modak ـ سفينه‌اي كه براي نخستين بار به كره ماه رفت و ما از اين پس آن را با «LM» نشان مي‌دهيم ـ روي ماه فرود مي‌آيد، موتورهاي قوي آن، فشاري معادل 3000 پوند بر سطح ماه وارد مي‌كند. اين امر باعث ايجاد سوراخي بزرگ بر روي سطح ماه خواهد شد كه محل آن دقيقا زير محل فرود «LM» مي‌باشد (در تصوير مقابل با حرف «E» نشان داده شده است. اگر شما همچنين به قسمتي كه با حرف «F» نشان داده شده، دقت كنيد، جاي پايي مشكوك را خواهيد ديد. حال، چگونه ممكن است زير يك سفينه ساكن ـ كه در طول حضورش در ماه تكان نخورده، جاي پايي به وجود آيد؟ براي اين كار آنها مي‌بايست، پيش از گرفتن عكس، «LM» را از جايي كه پيشتر در آن بوده، به مكان فعلي آن كه در تصوير مشخص است، جابجا كرده باشند.



عكس «A»: آيا تصاوير نيل آرمسترانگ را به هنگام پايين آمدن از نردبان در حالي كه با همه مردم جهان صحبت مي‌كرد، به خاطر داريد؟ و آيا به خاطر مي‌آوريد كه دوربين دقيقا بايد در كجا قرار مي‌داشت تا ما بتوانيم آرمسترانگ را از روبرو ببينيم؟



پس چرا ما اين دوربين را در هيچ تصويري از جمله تصوير مقابل نمي‌بينيم؟ اين تصوير، عكسي است كه توسط نيل آرمسترانگ دقيقا پس از خروج وي از «LM» گرفته شده و نشان‌دهنده خروج باز آلدرين (Buzz Aldrinl) از «LM» و آغاز حركت وي به سمت پايين،‌ يعني پايين آمدن از نردبان و قرار گرفتن بر روي ماه است. دوربيني كه يك يا دو دقيقه پيش از فرود نيل فيلمبرداري كرده، كجاست و چرا در اين عكس ديده نمي‌شود؟



ShowImage.asp
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
عكس «B»: اين عكس نشان‌دهنده نمايي از «LM» است. اگر به قسمتي كه با حرف «H» نشان داده شده، دقت كنيد، مي‌بينيد كه ستاره‌اي در آسمان ماه وجود ندارد. اگر به قسمتي كه با حرف «G» نشان داده شده است،‌ بنگريد، متوجه مي‌شويد كه شما مي‌توانيد پرچم آمريكا را به وضوح و با روشنايي كامل در سمت تاريك «LM» ببينيد. بنابراين، اين نمي‌تواند تصويري از ماه باشد، زيرا اگر چيزي در روي ماه در سايه قرار گيرد، به هيچ وجه ديده نمي‌شود.



اگر ما مي‌توانيم اشيا را بر زمين در سايه ببينيم، به علت وجود مولكول‌هاي هواست كه مي‌تواند نور را با خود حمل و مسير آن را تغيير و آن را در اطراف شيء حركت دهد. در واقع نور، بازتاب مولكول‌هاي هواست كه مي‌توانند قسمت تاريك اجسام را روشن كنند و همچنين جو، اشعه‌هاي خورشيد را منحرف مي‌كند و باعث مي‌شود كه آسمان، آبي به نظر برسد. اما در ماه هيچ جوي وجود ندارد تا نور را پخش يا منحرف كند، بنابراين آسمان آن كاملا سياه است و اشيا در سايه ديده نمي‌شوند.



از سوي ديگر نور خورشيد در روي ماه، خيره‌كننده و كوركننده است. به همين دليل فضانوردان، صفحاتي با رنگ طلايي اندود شده را بر روي كلاهك‌هاي خود مي‌پوشند تا بتوانند 95 درصد از نور خورشيد را تقليل دهند.



قسمت‌هاي تاريك اجسام در عكس‌هاي «ناسا» بايد كاملا سياه باشد، در حالي كه قسمت‌هاي روشن آن بايد بسيار روشن باشد، اما تمامي عكس‌هاي فعلي «ناسا» از ماه، روشنايي ملايمي دارد و به نظر مي‌رسد كه در جو زمين گرفته شده‌اند.


ShowImage.asp





عكس «C»: اگر به قسمتي كه با حرف «L» مشخص شده است، به دقت نگاه كنيد، خواهيد ديد كه يكي از علامت‌هاي «+» كه در تمام عكس‌هاي «ناسا» ديده مي‌شود ـ كه در اصل قسمتي از دوربين است كه بين فيلم و ديافراگم قرار دارد ـ در پشت پش ولگرد ماهي ـ وسيله‌اي كه در تصوير مشاهده مي‌شود ـ قرار دارد و علامت «+» ديگر در جلوي آن است. چطور ممكن است كه قسمتي از تصوير در جلوي علامت «+» و بقيه آن در پشت ديگر علامت «+» باشد، حالي آنكه اين علامت‌ها مربوط به خود دوربين است.



ShowImage.asp




عكس «D»: اين عكس نيز بزرگ شده قسمت تصوير قبلي است كه با «P» نشان داده شده و براي دقت بيشتر آورده شده است.



ShowImage.asp




عكس «E»: در اين تصوير نيز مشكلي در مورد علامت «+» وجود دارد. اين عكس، نشان‌دهنده آلدرين است كه نخستين گام خود را بر روي ماه گذاشته است. شما با توجه به سطح افق، مي‌توانيد بگوييد كه اين عكس همتراز با افق ـ يعني به صورت افقي ـ‌ گرفته شده است. پس چرا علامت‌هاي «+» با چنين زاويه‌ مسخره و مضحكي قرار گرفته‌اند. حدس من اين است كه آنها پس از گرفتن عكس، صفحه پلاستيكي شفافي را كه شامل اين علامت‌ها بوده، بر روي عكس قرار مي‌داده‌اند، اما در اين عكس خاص، نتوانسته‌اند اين صفحه را درست با عكس تطبيق دهند و آنها را هم‌رديف و هم‌تراز نكرده‌اند. شما باز هم مي‌توانيد تصديق كنيد كه دوربيني كه پيش از آن، از فرود آرمسترانگ بر روي ماه فيلم گرفته، در اين تصوير نيز ديده نمي‌شود.





ShowImage.asp






عكس «F»: اين عكس مشهور «ناسا»، آرمسترانگ و آلدرين را حين عمليات آپولو 11 در حالي كه روي ماه هستند نشان مي‌دهد. آنها در حال نصب پرچم آمريكا در محل فرود «LM» هستند. اگر به قسمتي كه با حرف «A» نشان داده شده نگاه كنيد، متوجه مي‌شويد كه سايه آلدرين تقريبا دو برابر سايه آرمسترانگ است. اين چگونه امكان دارد در حالي كه تنها منبع نوري در روي كره ماه، خورشيد است؟ من به شما مي‌گويم، چگونه. اگر به قسمت چپ تصوير نگاه كنيد، خواهيد ديد كه روشن‌تر از قسمت راست تصوير است. شما مي‌توانيد به راحتي با چشم غيرمسلح، ببينيد كه در روبروي آلدرين و در پشت آرمسترانگ، تپه كوچك و يا سطح شيبداري ـ با شيب كم ـ وجود دارد و البته آنقدر كم هست كه باعث شود، سايه آرمسترانگ كوچك‌تر از سايه آلدرين شود. ولي به نظر مي‌رسد كه اين تپه بسيار بزرگ باشد، زيرا سايه آرمسترانگ مانند حالتي است كه او روبروي يك ديوار قرار گرفته باشد. بنابراين به نظر مي‌رسد اين تپه يا برآمدگي، ارتفاع زيادي دارد.






ShowImage.asp





عكس «G»: اين تصوير كه به «بشر در ماه»‌ شهرت دارد، از عكس‌هاي مشهوري است كه از ماه گرفته شده است. اين تصوير عجيب است و جاي تأمل دارد. منطقه «B» نشان‌دهنده سايه‌اي است كه روي لباس فضايي فضانورد افتاده است. اگر خورشيد تنها منبع روشنايي باشد و اگر ماه بدون جو باشد، بنابراين سايه بايد بسيار بسيار تاريك‌تر باشد.



در زمينه تصوير كه با «C» نشان داده شده، شما مي‌توانيد به راحتي ببينيد كه هرچه به قسمت‌هاي دورتر نگاه مي‌كنيم، تصوير محوتر و تاريك‌تر مي‌شود، تا جايي كه كاملا سياه مي‌شود. اين اتفاق در زمين مي‌افتد و آن هم به علت جغرافياي جوي است، در حالي كه ماه جو ندارد و اين به آن معني است كه افق ماه نبايد محو باشد. بلكه برعكس بايد بسيار متفاوت و كاملا روشن و واضح باشد.



قسمت «D»، شيئي را نشان مي‌دهد كه بالاي سطح ماه شناور است. اگر شما مي‌خواهيد چيزي را ببينيد كه «ناسا» نمي‌خواهد شما آن را ببينيد، به درون كلاه كسي كه از آن عكس گرفته شده، نگاه كنيد. اين عكس يكي از مثال‌هاي بارز آن است. هيچ كس نمي‌داند كه آن شيء خاص چيست. اما طبق حدس يكي از محققان دقيقا بالاي سطح ماه ساختاري وجود دارد كه به «Castle» معروف است. از هر فضانوردي كه در مورد آن سؤال كنيد، وجود آن را انكار مي‌كند و دليل آن، اين است كه آنها در هنگام حضورشان در ماه، كلاه‌هاي فضانوردي جلوي چشمانشان دارند، اما چندين تصوير ديگر وجود دارد كه اين «Castle»ها در آنها ديده مي‌شود.





ShowImage.asp










عكس «H»: اين عكس فضايي كه از بخشي از ماه گرفته شده است، سطح پر از دهانه آتش‌فشاني ماه را نشان مي‌دهد. قطعه‌اي كه با شماره «3» نامگذاري شده، باز هم نشان‌مي‌دهد كه در آسمان ماه هيچ ستاره‌اي قابل رؤيت نيست و قسمت «E» نشان‌دهنده سايه شي‌ء نامعلومي است كه بر روي ماه افتاده است. نمي‌توان گفت كه اين شيء چيست، اما به هر حال هرچه هست، جايش آنجا نيست.





ShowImage.asp






عكس «I»: اين عكس، عكسي از الن بين است كه يك ظرف آزمايش محيطي مخصوص را در دست خود نگه داشته است. اين عكس توسط دوربيني كه بر گردن Conrad قرار دارد، گرفته شده است. اگر اين تصوير واقعا توسط يك دوربين از روي سينه گرفته شده، بنابراين چرا ما مي‌توانيم قسمتي كه با «L» مشخص شده (نوك كلاه بين) را واضح ببينيم؟ مگر اينكه Conrad روي يك صخره بزرگ ايستاده باشد؛ صخره‌اي كه با حرف «M» مشخص شده و از درون كلاه فضايي Bear قابل رؤيت است.



يكي ديگر از چيزهايي كه «ناسا» نمي‌خواهد شما آن را ببينيد، آن است كه سايه‌ها از بيش از يك منبع نوري به وجود مي‌آيند. يك منبع نوري، سايه‌هاي غيرموازي ايجاد نمي‌كند. حرف «N» قسمت تاريك اين جعبه را نشان مي‌دهد. در اين قسمت بازتابي از يك منبع نوري ديگري غير از خورشيد وجود دارد. ممكن است لباس فضايي آلن، نور مورد نياز را باز بتاباند. قسمتي كه با عدد «7» نشان داده شده است، شيء عجيب و غيرعادي را در آسمان نشان مي‌دهد. دقيقا نمي‌توان مشخص كرد كه اين شيء چيست، اما هرچه هست، در آن قسمت قرار دارد.




ShowImage.asp







عكس «J»:
اين تصوير مي‌تواند بهترين مدرك براي ادعاي ما باشد. به داخل كلاه او نگاه كنيد. اگر شما در عكس قبل، تصوير دو فضانورد را در كلاه وي نديديد، اكنون مي‌توانيد آن را مشاهده كنيد. دو نفر بودند، نه سه نفر و همچنين ملاحظه داشته باشيد كه در عكس قبلي نفر سوم را از عكس خارج كرده بودند، در حالي كه اين دو عكس در اصل يكي هستند، نه دو تا.






ShowImage.asp





عكس «K»: اما در اين عكس چيزهايي ديده مي‌شود كه در عكس قبلي نبود. نگاهي به منطقه دايره‌اي بيندازيد. در اين قسمت، شما شيارهايي را در سمت چپ «ولگرد ماهي»‌ مي‌بينيد. آيا مي‌توانيد قبول كنيد كه اين شيارها طبيعي است؟ درواقع شما براي داشتن چنين شيارهايي، احتياج به مخلوطي از تركيبات مركب و آب داريد؛ آب در ماه! و اگر شما به صخره‌اي در سمت چپ و پايين تصوير با حرف «R» دقت كنيد، متوجه خواهيد شد كه يك حرف «C» بر روي آن حك شده است؛ شايد اين يك شيرين كاري كوچك توسط بخش پشتيباني باشد.





ShowImage.asp






عكس «L»: گفته مي‌شود، اين نخستين جاي پاي گذاشته شده روي ماه است. به نظر من اين تصوير ساختگي است. به نظر شما زمينه تصوير خاك و رس نيست؟ جاي نوك انگشتان پا كمي پيچ‌خوردگي دارد و حلقه مانند است. من علت آن را سايه ايجاد شده توسط جاي نوك انگشتان مي‌دانم، اما چطور يك جاي پا مي‌تواند سايه‌اي به اين بزرگي داشته باشد؟ به نظر مي‌رسد كه شخص در اين قسمت در حال نشسته است. به هر حال جاي پا به آن شكلي كه بايد باشد، نيست.






ShowImage.asp





عكس «M»: اين عكس، آلدرين را در حال پايين آمدن از نردبان در عمليات آپولو 11 نشان مي‌دهد. او در سايه بزرگ ايجاد شده توسط «LM» قرار دارد و با توجه به نبود جو و مولكول‌هاي هوا در ماه، ما نبايد قادر به ديدن وي باشيم.






ShowImage.asp





عكس «N»: اگر شما تا به حال باور داشتيد كه پرچم در اصل توسط فضانوردان آپولو در ماه جا گذاشته شد، اين عكس ممكن است. شما را دوباره به فكر فرو ببرد. اين نيز نقاشي از يك هنرمند است كه نشان‌دهنده لحظه ترك ماه توسط «LM» است. آيا شما تاكنون مكاني را كه پرچم در آن نصب شده بود ديده‌ايد؟ حدس من اين است كه پرچم در جايي به فاصله 10 تا 20 فوت از «LM» قرار داده شده بود. با توجه به اين عكس، آيا پرچم نبايد سوخته باشد؟ و آيا نبايد از اين لكه از زير «LM» عكس گرفته شده باشد و آيا نبايد در محل فرود «LM» يك سوراخ بزرگ باشد؟






ShowImage.asp
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
نكات جالب


درجه حرارت متوسط در اوقات روز در ماه، بين 260 تا 280 درجه فارنهايت مي‌باشد. در چنين دمايي، فيلم‌ها ذوب و حيات بشريت نيز بسيار سخت مي‌شود و حتي ممكن است شما در آنجا بميريد!



اين امكان وجود ندارد كه ما در ماه بتوانيم تصاوير را با دوربين بگيريم، زيرا فيلم عكاسي در 250 درجه فارنهايت ذوب مي‌شود، هرچند فيلمي كه فضانوردان استفاده مي‌كردند، فيلم معمولي نبوده و در اين دما ذوب نمي‌شود. فضانوردان آپولو از فيلمي شفاف با طراحي مخصوص، استفاده مي‌كرده‌اند كه بنا بر قرارداد سازمان «ناسا» ـ براي يك محيط شبيه ماه مطابق قرارداد ـ با «كداك فيلم» در بدترين حالت از 200 درجه فارنهايت ذوب نمي‌شود و حتي تا 500 درجه فارنهايت ذوب نمي‌شود. دوربين‌ها در داخل سيستم حفاظتي قرار داشتند كه دماي آنها را سرد نگه دارد، موقعيت در ماه با شرايط بدون هوا با موقعيت در اجاق متفاوت است و انتقال دما به سه صورت كنوانسيون تماس و تابش انجام مي‌گيرد. در ماه انتقال دما فقط به صورت تابش Radiation انتقال مي‌يابد و گرماي تابشي مي‌تواند از شي‌اي انعكاس يابد كه آن را در موادي مانند اجسام به رنگ سفيد كه نور را منعكس مي‌كنند؛ قرار داده باشند. بدنه دوربين و لباس‌هاي فضانوردان نيز از جنس سفيد است.



دما در هنگام شب (در قسمت پشت ماه) تا 41- درجه فارنهايت پايين مي‌آيد. در دماي 40- درجه فارنهايت، اشيا بسيار ترد و شكننده مي‌شوند، دستگاه‌هاي الكترونيكي به خوبي كار نمي‌كنند و باتري‌هاي ماشين‌ها به سختي روشن مي‌شوند. تفاوت بسيار زياد دماي شب و روز از قسمت تاريك تا قسمت روشن، باعث انقباض و انبساط اشيا و نيز خرد شدن آنها و يا دست‌كم كاركرد ناصحيح آنها مي‌شود.



فضاي تحت كنترل راديويي سياره ما، تنها بين 250 تا 750 مايل را پوشش مي‌دهد كه به حد آن كمربند VanAllen گفته مي‌شود. اين كمربند ما را از قرار گرفتن در معرض امواج راديويي زياد حفظ مي‌كند. ماه حدود 200 هزار مايل از زمين فاصله دارد. بنابراين براي رفتن به ماه بايد از اين كمربند عبور كنيم. اين عمل غيرممكن است، مگر اينكه شما در 4 فوت سرب محاصره شده باشيد.



چرا گرانش و جاذبه ماه كه يك‌ششم مقدار گرانش زمين است، باعث مي‌شود كه فضانوردان، گاهي جست و خيز كنند و روي هوا باشند و گاهي درست مثل اينكه روي زمين راه‌ مي‌روند، حركت كنند؟ هنگامي كه يك فضانورد زانوهاي خود را خم مي‌كند تا با آخرين توان خود بپرد، بيشتر از دو فوت نمي‌تواند بپرد و اين تنها يك تعبير دارد. به نظر شما تعبيرش چيست؟ آنان بيشتر از آنكه يك انسان عادي مي‌تواند در روي زمين مي‌تواند بالا بپرد، نمي‌توانند بالاتر بپرند. چرا؟ همچنين بارها ديده شده كه فضانوردان در هنگام فرود به سختي روي زانوهاي خود فرود مي‌آيند. آيا در اين حالت آنها در معرض خطر پاره يا سوراخ شدن لباس‌هاي فضانوردي خود كه هواي داخل آن تنظيم شده است قرار ندارند؟



چرا كيفيت فيلمي كه از آپولو 11 گرفته شده در مقايسه با عمليات‌هاي بعدي آپولو پايين‌تر است. با توجه به اينكه افراد بيشتري فيلم عمليات آپولو 11 را نگاه مي‌كردند، در مقايسه با عمليات‌هاي ديگر آپولو كمتر مشكوك به نظر مي‌رسيدند؟



دوربين تلويزيوني آپولو 11، دوربين سياه و سفيد بوده كه در آن يك نمايشگر تلويزيوني با درجه 10 فريم در ثانيه در 320 خط در هر فريم استفاده مي‌شده است. تصاوير براي پخش جهاني مي‌بايست، براي تلويزيون‌هاي معمولي تبديل مي‌شدند. در سيستم تصاوير تلويزيوني آمريكا با استاندارد EIA تعداد فريم در ثانيه در 525 خط در هر فريم مي‌باشد و تصاوير در يك مونيتور 10 اينچي سياه و سفيد مشخص مي‌شدند و يك دوربين ويدكن بر روي صفحه قرار داشته كه تصاوير براي سيستم EIA اسكن شده بودند.



تعدادي تصاوير ويژه بر روي صفحه نمايش داده شد كه برخي از اين تصاوير و انعكاس‌ها به وسيله نور خورشيد ايجاد شده بود و بر روي كلاه فضانوردان مشخص شده بود كه بر روي لنز دوربين‌هاي متصل به تلويزيون به نمايش در مي‌آمد اين انعكاس‌هاي شبح مانند براي عموم قابل ديدن بوده‌اند و بقيه انعكاسات بر روي صفحه مانيتور از نقاطي بوده‌اند كه از تبديلات اپتيكي به وجود آمده‌اند.



ميليون‌ها شهاب‌سنگ كوچك وجود دارند كه با سرعتي معادل 6000 مايل در ساعت در حال حركت‌اند و مي‌توانند سفينه را تكه تكه كنند.
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
اين اطلاعات بصورت ايميل بدستم رسيد واسه همين منبع آن ذكر نشده ولي به احتمال 100 درصد سايت محسن رضاييه. يعني بازتاب.
ببخشيد عكس ها ديده نميشه . اين احسان كاراش هميشه يه جورايي ميلنگه چه كنيم. :) :) :)
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
متاسفانه بعضي چيزا تو اين دنيا هست كه ما نمي‌تونيم به هيچ وسيله و طريقي در مورد درست يا غلط بودن اونا به طور قطع اظهار نظر كنيم. در مورد مسائل سياسي كه نمونه زياد است. مثلا واقعه 11 سپتامبر. انواع و اقسام نظرات و تحليلها در مورد اهداف و مسببان آن وجود دارد. اما اصلا و به هيچ وجه من الوجوه امكان ندارد كه بتوان در مورد درست بودن يكي از تحليلها به يقين رسيد.
قضيه سفر به ماه هم يك نمونه علمي است. اگر هم دروغ بودن سفر به ماه صحت داشته باشد‏، من اين نتيجه را مي‌گيرم كه: آمريكا آن زمان اين قدرت را داشت كه به تمام دنيا كلك بزند و ثابت كند كه آمريكايي ها اولين انسانهايي بودند كه وارد ماه شده اند و طبيعتا از اين كار اهدافي داشت. الآن هم مطرح كنندگان اين بحثها اهدافي را دنبال مي‌كنند و براي رسيدن به اين اهداف ممكن است باز هم چيزهاي دروغي را به ما بباورانند!
منبع اين نوشته سايت بازتاب مي‌باشد و همانطور كه در ابتداي اين نوشته هم اشاره شده است‏، اولين بار بطور جدي از طريق شبكه Fox در مورد دروغ بودن سفر به ماه بحث شده است. اما همانطور كه گفتم به نظر من اين هم يك بازي است و گردانندگان آن اهدافي دارند. دليل من اين است كه:
سفر به ماه در سال 1969 انجام شد. در حالي كه برنامه شبكه فاكس در سال 2001 پخش شد. يعني 32 سال بعد. دلايل ارائه شده براي اثبات دورغ بودن سفر به ماه، دلايلي عجيب و غريب با محاسبات پيچيده رياضي و نجومي نيست. بلكه چيزهايي ساده و پيش پا افتاده است. خودتان به اين دلايل كه در متن آمده است نگاه كنيد:
آيا شما هيچ‌گاه به ميزان پيشرفت تكنولوژي‌اي كه جهان در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 داشته، فكر كرده‌ايد؟ آيا اين ميزان تكنولوژي قادر بود سه نفر را از جو زمين خارج كرده و دو نفر آنان را به ماه ببرد؟
درجه حرارت متوسط در اوقات روز در ماه، بين 260 تا 280 درجه فارنهايت مي‌باشد. در چنين دمايي، فيلم‌ها ذوب و حيات بشريت نيز بسيار سخت مي‌شود و حتي ممكن است شما در آنجا بميريد!
چرا ما در هيچ كدام از عكس‌هاي «ناسا» از ماه، ستاره‌اي نمي‌بينيم. آيا آنها به هنگام ساختن زمينه‌هاي جعلي براي عكس‌ها، فراموش كرده‌اند كه ستاره‌ها را اضافه كنند؟
. . .

حالا مردم عادي به كنار. اما شما باور مي‌كنيد دانشمندان روسيه و ديگر كشورهاي پيشرفته 30 سال اين چيزهاي پيش پا افتاده را نفهميدند؟ يعني دانشمندان كشورهاي ديگر آن زمان نميدانستند كه آمريكا در چه حد از تكنولوژي قرار دارد؟ يا نمي دانستند كه در آسمان ستاره وجود دارد؟
گاهي فكي مي كنم كه ما تو اين دنيا شديم بازيچه ابر قدرتها كه هر جور بخواهند ذهن ما را شكل مي دهند و باورهاي ما را تغيير مي دهند.
اين است واقعيت غم انگيز دنياي امروز.
 

kafkamedia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
137
لایک‌ها
0
بچه ها نظر من اينه كه نبايد جوگير اين جور مسائل شد ، چون حتي اگه اين حرف ها درست باشه آمريكايي ها يه جور ماست ماليش مي كنن.
يه زماني شايعه شده بود كه جنگ خليج فارس اصلا اتفاق نيفتاده و ....
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
اگه يادتون باشه حدود 20 تا 25 سال پيش همه جا حرف از بشقاب پرنده بود و هر از گاهي توي آسمونها ديده ميشد(حتي يكيش توي جاده ميان تهران و قم نشسته بود و كلي از ملت از ديدنش وحشت كرده بودن من اينو كاملا يادمه) ولي حدود 10 تا 15 ساله ديگه بشقاب پرنده نيس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :wacko: :wacko:
فعلا هيچ كس از بشقاب پرنده حرفي نميزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا ديگه پيداش نيس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :blink:
من يادمه سالي نبود كه دو يا سه بار خبرش تو دنيا پخش نشه؟؟؟؟ :p :p
(اگه كسي خلافش رو ميدونه بگه)
آخرين باري هم كه ديده شد و ديگه بعد از اون خودشو نشون نداد توي مسكو وسط يه پارك بود اونم آخرين روزهاي جناب گورباچف. :ph34r: :ph34r:
بعد از فروپاشي شوروي ديگه هيچ كسي بشقاب پرنده مثل قبل نديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته شايد با جون گرفتن دوباره روسيه سرو كله اين بشقابها هم پيدا شه.
من به اينكه اين ممكنه داستان باشه يا حقيقت كاري ندارم ولي اينكه ممكنه دانشمندان كشورهاي ديگه ساكت بشن يا ساكتشون كنن زياد كار سختي نيس.
و حقيقتا هم اين داستان(يا واقعيت) واسه يه بهره برداري سياسي طراحي شده و صداش بعدا در مياد.چون خود دانشمنداي ناسا پشتش هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خود اونها ميگن ما گول زديم :eek: :hmm: :cool:
 

dashti

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
400
لایک‌ها
2
سن
45
محل سکونت
Yazd , Iran
آره ... من هم شنيدم كه اين قضيه الكي بوده ...
اصلا با امكانات اون زمون ممكن نبوده ...
 

X_Farhad

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
23 آگوست 2003
نوشته‌ها
3,028
لایک‌ها
4
سلام... آقا امروز همينطور اتفاقي خورديم به اين مطلب!
عرض شود كه... اينجا شــن تا مطلب هست!!
يكي اينكه اگه اين بنده خداها تاحالا آدم نفرستاده بودن ماه خيلي قبل ازينكه به فكر فرستادن آدم به مريخ باشن (ميدونستين؟!) يجوري يه بهانه الكي در مياوردن ميرفتن ماه! اين از اين.
دوم اينكه اينكه من حوصله نداشتم اين مقاله بازتاب همش رو بخونم... فقط در مورد اون عكسها. عكسهاي روي ماه و مريخو امثالهم بصورت پانوراما گرفته ميشن. احتما نودو خورده يي درصد دليل اختلاف جهت اون سايه ها همين بوده. ديگه اينقدرم خر نبودن كه يه جهت سايرو كج و كنجول بنزن!!!
 

Jassmin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2004
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
1
خب حتما كار دارن كه نيستن
 

plutonium

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2004
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
به نقل از iranvig :
اگه يادتون باشه حدود 20 تا 25 سال پيش همه جا حرف از بشقاب پرنده بود و هر از گاهي توي آسمونها ديده ميشد(حتي يكيش توي جاده ميان تهران و قم نشسته بود و كلي از ملت از ديدنش وحشت كرده بودن من اينو كاملا يادمه) ولي حدود 10 تا 15 ساله ديگه بشقاب پرنده نيس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :wacko: :wacko:
فعلا هيچ كس از بشقاب پرنده حرفي نميزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا ديگه پيداش نيس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :blink:
من يادمه سالي نبود كه دو يا سه بار خبرش تو دنيا پخش نشه؟؟؟؟ :p :p
(اگه كسي خلافش رو ميدونه بگه)
آخرين باري هم كه ديده شد و ديگه بعد از اون خودشو نشون نداد توي مسكو وسط يه پارك بود اونم آخرين روزهاي جناب گورباچف. :ph34r: :ph34r:
بعد از فروپاشي شوروي ديگه هيچ كسي بشقاب پرنده مثل قبل نديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته شايد با جون گرفتن دوباره روسيه سرو كله اين بشقابها هم پيدا شه.
من به اينكه اين ممكنه داستان باشه يا حقيقت كاري ندارم ولي اينكه ممكنه دانشمندان كشورهاي ديگه ساكت بشن يا ساكتشون كنن زياد كار سختي نيس.
و حقيقتا هم اين داستان(يا واقعيت) واسه يه بهره برداري سياسي طراحي شده و صداش بعدا در مياد.چون خود دانشمنداي ناسا پشتش هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خود اونها ميگن ما گول زديم :eek: :hmm: :cool:

آقا شما چرا بیخودی می خوای روسها رو پیشرفته و قدرتمند نشون بدی.
جمهوری اسلامی همیشه سعی کرده امریکا رو از نظر تکنولوژی کوچیک نشون بده.
حتی تا هفت هشت سال پیش که فن آوری اطلاعات تو ایران زیاد پیشرفت نکرده بود آخوندها شرکت intel
رو ژاپني معرفي مي كردند.
 

merulaalba

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2004
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
7
من ميخوام بدونم اون چند نفري كه جلوي چشم همه سوار موشك شدن و به فضا پرتاب شدن اگه ماه نرفتن پس كدوم گوري رفتن؟مطمئن باش اون موقع روسها انقدر رو اين مسئله حساس و دقيق بودن كه اگه سرويسهاي جاسوسي شون كوچكترين شكي كرده بود تا حالا موجودات دو تا كهكشان اونورتر هم مي فهميدند!
به نقل از plutonium :
آقا شما چرا بیخودی می خوای روسها رو پیشرفته و قدرتمند نشون بدی.
مطمئن باش كه روسها قدرتمند هستند و در اين شكي نيست و اگه نتونستن زودتر به ماه برن به خاطر مرگ سر طراح نابغه شون و هماهنگ نبودن سي موتور غول آساي مرحله اول موشك N1 بود.يعني اگه مي خواستن ميتونستن حداكثر چند ماه بعد از آمرييكاييها به ماه برن اما اون موقع ديگه براشون استفاده اي نداشت.
در ضمن اينو بدون كه سر طراح پروژه آپولو ارنست فون براون بود يعني يك آلماني!
 

كم پشت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
257
لایک‌ها
1
به نقل از plutonium :
آقا شما چرا بیخودی می خوای روسها رو پیشرفته و قدرتمند نشون بدی.
جمهوری اسلامی همیشه سعی کرده امریکا رو از نظر تکنولوژی کوچیک نشون بده.
حتی تا هفت هشت سال پیش که فن آوری اطلاعات تو ایران زیاد پیشرفت نکرده بود آخوندها شرکت intel
رو ژاپني معرفي مي كردند.


آقا شما چرا بيخودي مي خواي به آخوندا گير بدي؟ چه ربطي داره! مشكل داري؟ الهي نسل آخوند و ملا از روي زمين برداشته بشه ببينيم شما باز مي خواين به چي گير بدين! بسه ديگه :hmm: اين جوري براش روشنت كنم كه بابا گوش ما از اين چيزا پره :wacko: :hmm:
 

كم پشت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
257
لایک‌ها
1
حالا واقعا سفر ماه به خورشيد دورغ بوده؟؟////
 

plutonium

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2004
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
به نقل از merulaalba :
من ميخوام بدونم اون چند نفري كه جلوي چشم همه سوار موشك شدن و به فضا پرتاب شدن اگه ماه نرفتن پس كدوم گوري رفتن؟مطمئن باش اون موقع روسها انقدر رو اين مسئله حساس و دقيق بودن كه اگه سرويسهاي جاسوسي شون كوچكترين شكي كرده بود تا حالا موجودات دو تا كهكشان اونورتر هم مي فهميدند!

مطمئن باش كه روسها قدرتمند هستند و در اين شكي نيست و اگه نتونستن زودتر به ماه برن به خاطر مرگ سر طراح نابغه شون و هماهنگ نبودن سي موتور غول آساي مرحله اول موشك N1 بود.يعني اگه مي خواستن ميتونستن حداكثر چند ماه بعد از آمرييكاييها به ماه برن اما اون موقع ديگه براشون استفاده اي نداشت.
در ضمن اينو بدون كه سر طراح پروژه آپولو ارنست فون براون بود يعني يك آلماني!

1. منظور شما از سر طراح پروژه آپولو ورنر فون براونه يا ارنست همينگوي؟!! ;)
2. مي دونم كه اكثر متخصصين مكانيك و هوا فضا آمريكا آلماني هستند .
3. 30 موتور نه و 32 موتور.
4. تا اونجايي كه به ياد دارم طبق اسنادي كه روسيه چندساله پيش در مورد اين پروزه
افشا كرد عدم موفقيت اين طرح به دليل بي توجهي به طرح پيشنهادي يكي از دانشمندان اين
پروژه براي اصلاح بوستر موشك N1 بوده و البته بعد هم که متوجه این اشتباه شدند بودجه ای
برای ادامه پروژه نداشتند.
5. در این که روسها در زمینه های فضایی بسیار پیشرفته هستند شکی نیست به خصوص در
زمینه استقرار انسان در فضا.

6. داشتن بمب اتمی نشانه قدرت نیست. تو دنیای امروز یک کشور هم اقتصاد درست و حسابی می خواد
هم سیاستمدار متفکر. اگر روسها قدرتمند بودند امریکاییها نمی تونستند براحتی با استفاده جنگ تبلیغاتی
باعث فروپاشی شوروی شند.
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
بار كج شوروي هرگز به مقصد نميرسيد!!
همون بهتر كه گرباچف تير خلاص رو زد!!
 

merulaalba

Registered User
تاریخ عضویت
22 آگوست 2004
نوشته‌ها
149
لایک‌ها
7
به نقل از plutonium :
1. خودم مي دونم كه ورنر!!! فون براون كي بود .
2. مي دونم كه اكثر متخصصين مكانيك و هوا فضا آمريكا آلماني هستند .
3. 30 موتور نه و 32 موتور.
4. تا اونجايي كه به ياد دارم طبق اسنادي كه روسيه چندساله پيش در مورد اين پروزه
افشا كرد عدم موفقيت اين طرح به دليل بي توجهي به طرح پيشنهادي يكي از دانشمندان اين
پروژه براي اصلاح بوستر موشك N1 بوده و البته بعد هم که متوجه این اشتباه شدند بودجه ای
برای ادامه پروژه نداشتند.
5. در این که روسها در زمینه های فضایی بسیار پیشرفته هستند شکی نیست به خصوص در
زمینه استقرار انسان در فضا.

6. داشتن بمب اتمی نشانه قدرت نیست. تو دنیای امروز یک کشور هم اقتصاد درست و حسابی می خواد
هم سیاستمدار متفکر. اگر روسها قدرتمند بودند امریکاییها نمی تونستند براحتی با استفاده جنگ تبلیغاتی
باعث فروپاشی شوروی شند.
اولا که ممنون به خاطر تذکرت در مورد اسم ورنر فون براون.بذار به حساب حواس پرتي.واقعا نميدونم ارنست! از كجا پيداش شد. :blush:
ثانيا آلماني بودند و فكر نميكنم الان اونقدرها آلماني اونجا باشه.
ثالثا عزيز من تو كجاي نوشته من عدد32 مي بيني كه براش اصلاحيه صادر كردي.(بي حساب شديم!) :D :D
رابعا از وقتي دو سال قبل از اولين پرتاب(1966) سرگئي پاولويچ كورلف پدر و سر طراح طرح N1 در گذشت رشته كار از دست روسها خارج شد و پروژه از مسير موفقيت دور شد.و گرنه وجود ايراد و تذكر مهندسان و ناديده گرفتن مسئولان در شوروي آن موقع رايج بود و در مورد پروژه هاي ديگري مثل پرتاب فاجعه بار سال 1967 كه مهندسان بيش از 200 ايراد در كپسول سايوز و راكت حامل را گزارش كرده بودند تكرار شده بود.
ودر آخر در اينكه اقتصاد ضعيف و توجه بيش از حد به نظامي گري باعث سقوط شوروي شد شكي نيست ولي اين ترس هميشه با غربيها خواهد بود كه مبادا خرس خفته دوباره بيدار شود.
روسيه در حال حاضر به هيچ وجه آن قدرت سابق نيست ولي چه كسي ميداند كه سال 2008 چه خواهد شد؟ يا 2010؟
 
بالا