برگزیده های پرشین تولز

آگاهی از ترافيک وب [ مقالات] شماره هفدهم

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
آگاهی از ترافيک وب [ مقالات] شماره هفدهم

مطالعات اخير نشان می دهد که ميزان 30 درصد از مخاطبين سايتهای تجارت الکترونيکی بخش خريد (Shopping Cart) را بصورت نا تمام رها می کنند .

از طريق تحليل های وب می توان سرنخهای اين درصد بالا را به دست آورد. امروزه در جو دشوار کاری ، شرکتهايی که کالاهای خود را روی خط به فروش می رسانند خود را در رقابتی برای هرچه تاثيرگذارتر کردن وب سايت هايشان می يابند و در راستای اين هدف ، برای انجام اقدامات روبه رشد، از تحليل های وب استفاده می کنند

(نوعي فناوري که الگوهای استفاده از سايت را کنترل و گزارش می دهد) اين کار موجب می شود به درک بهتری از اينکه چگونه مشتريان اطلاعات مورد نظرشان را می يابند و محصولات را خريداری می کنند برسند.

شرکتها می توانند از گردآوری چنين تحليل هايی در بهبود بخشيدن سايتهايشان برای افزايش وفاداری مشتريان و هرچه بيشتر کردن فروش استفاده کنند. تمام اين روند به يک عمليات بحرانی برای چگونگی عملکرد خرده فروشان تبديل شده است .

اما شما با اين اطلاعات چه می کنيد؟ آنها تلاش می کنند دريابند چه کاری را از چه طريقی بايد انجام دهند و اين کار چه سودی برايشان خواهد داشت.

بررسي کردن ترافيک


يکی از راههای اين کار می تواند استفاده از پرونده لاگ های وب سايت برای تعقيب مشتريان احتمالی در حالی که روی خط هستند باشد . از طريق چنين پرونده هايی آنها می توانند مشخص کنند که مشتريان چه صفحاتی را به چه ترتيبی ديده اند و سرانجام کجا به جستجوهايشان خاتمه داده اند.

در نظر گرفتن اينکه بازديدکنندگان چه مسيری را در وب سايت درپيش گرفته اند به دارندگان وب سايت کمک می کند استراتژی انتخاب کنند که افراد را ترغيب کند برای رسيدن به منظورشان، مسير خاصی را مورد بازديد قرار دهند.

تغيير دادن نتايج
ترک بخش خريد يکی از عمده ترين دردسرهای دارندگان وب سايت است. مطالعات اخير نشان داده است حدودا 30 درصد از بازديدکنندگان سايتهای تجارت وب، بخش خريد را نا تمام رها می کنند.

از طريق تحليل های وب، دارندگان سايت سر نخهايی از دلايل اين درصد بالا بدست می آورند. يک مشکل اين است که وب سايتها گيج کننده هستند شايد هم به اين دليل باشد که افراد ترجيح می دهند بتوانند در مورد جزئيات مورد نظرشان با شخصی صحبت کنند و بعلت عدم وجود اين امکان، به کل دست می کشند و رها می کنند.

ممکن است قيمت نيز يکی از موانع باشد. خصوصا اگر شرکتی متوجه نشود مخاطبينش تا پيش از ديدن قيمت، محصولات را می پسندند يا نه. بايد اقدامات گسترده تری در مورد سود خريد انجام گيرد تا قيمت را در ذهن مشتری موجه تر و ارزشمند تر سازد يا شايد هم نياز باشد به کل قيمتها تغيير کنند.

اصول و مبانی مهم

بررسي هاي ترافيک وب اطلاعات ديگری نيز در اختيار دارندگان وب قرار می دهد. برای مثال : آگاهی از اينکه خريداران بالقوه چگونه سايت را پيدا کرده اند. آيا از طريق موتورهای جستجوگر يا از طريق سايتهای ديگر که هنگامی که افراد روی آن سايتها هستند به سايتهای ديگر متصلشان می کنند .

اين مطالب هنگامی که يک شرکت تصميم به بازاريابی می گيرد و يا قصد دارد همکاران بالقوه خود را بيابد بسيار اهميت دارند.

همچنين اگر سايت حجم زيادی عبور و مرور جهانی داشته باشد، دارنده سايت می تواند تصميم بگيرد که آيا ارائه سايتش به زبانهای مختلف سودمند خواهد بود يا خير؟

همچنين می تواند سايت اختصاصی برای کشورها باز کند تا ميزان فروش بالاتر رود. همين طور اگر شرکتی ببيند هجوم نا خواسته اي از بازديد کنندگان جهانی به سايتش سرازير شده است ممکن است به اين نتيجه برسد که هزينه بازاريابی و تبليغاتش را در راه اشتباهي صرف کرده است.

تنها ترافيک کافی نيست


آگاهی از اينکه مشتريان روی وب سايت حقيقتا در جستجوی چه هستند تحقيقات و مطالعاتی بسيار وسيع تر از پرونده هاي لاگ های ترافيک وب را می طلبد.

يک پارامتر که در اين کار اهميت دارد اين است که در نظر گرفته شود چگونه می توان حجم بازديد های زياد را از نظر فناوري موجود، کنترل کرد.

همچنين يک اقدام مهم اين است که دورنمای رقابتی وسيع تري بايد بررسي شود و اينکه از امکانات دنياي واقعي در تجارت روي خط استفاده کنيم، مثل يک دور رانندگي آزمايشي با ماشين يا يک سفر به يک محل توريستی.

منظور از تحليل وب، در نهايت براي تحليل تجارت و تحليل مشتری است. تحليل های ترافيک وب ما را در درک اينکه مشخصا در بخش اندرکنشي (Interactive) روابط چه اتفاقی می افتد و چه می گذرد، ياری می دهند و اين خود بخشی ديگر از يک پازل بزرگتر است.

=---=
با تشکز از مهندس محمود بشاش به آدرس : mahmoodb.com

======== یک پیشنهاد .....> http://forum.persia-cms.com/forum-vf17.html تبادل لینک + سئو

لیست تمامی مقالات تجارت الکترونیک پرشین تولز
 
Last edited:
بالا