برگزیده های پرشین تولز

آیا از نام شما سوءاستفاده می‌شود؟

Ava98

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
29
سن
26
حفظ امنیت کاربران در فضاهای مجازی از بزرگترین اهداف و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری کشور طی چند سال اخیر بوده است. در این راستا سامانه‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که به کاربران امکان میدهند از سوءاستفاده‌های بالقوه و احتمالی اطلاع یابند و از وقوع آن‌ها پیشگیری کنند. وزارت ارتباطات و فناوری به تازگی با انتشار هفدهمین قسمت از مجموعه ویدیویی "ایران هوشمند" سامانه‌ای جدید را به کاربران معرفی کرده است. طبق این سامانه، کاربران می‌توانند به سادگی از سیم کارت‌هایی که به نامشان به ثبت رسیده است اطلاع یابند. دارندگان تلفن‌های همراه می‌توانند با استفاده از سامانه استعلام خدمات مربوط به سرویس‌های مخابراتی ثبت‌شده به نام مشترکان از تعداد تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام آن‌ها به ثبت رسیده استعلام بگیرند.



این سامانه به منظور ساماندهی سیم کارت‌هایی با هویت متناقض راه‌اندازی شده است و راه‌های سوءاستفاده از طریق سیم ‌کارت و سایر خدمات ارتباطی را مسدود می‌کند. برای دسترسی به این سامانه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به نشانی www.cra.ir مراجعه کرده و در بخش استعلام سرویس‌های مشترکین، با ثبت اطلاعات هویتی خود، پیامک حاوی تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده و سایر خدمات سرویس‌های مخابراتی که به نامتان ثبت شده‌اند را از طریق پیامک دریافت کنید. برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام شما همچنین می‌‌توانید کد ملی خود را به شماره 3000150 پیامک کنید. نتیجه این استعلام به شماره تلفن همراه اعلام‌ شده توسط شما پیامک می‌شود.

این طرح در چند فاز عملی می‌شود؛ فاز اول مربوط به تعداد سیم‌ کارت‌های شما در اپراتورهای تلفن همراه و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و… اعلام می‌شود.
 
بالا