برگزیده های پرشین تولز

آیا اپل میتواند در فضای وب از کودکان مراقبت کند؟

sanjary

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2017
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
1
سن
35
پدر و مادران از همه جای دنیا از تصمیم دو سهامدار اپل، برای تقاضا از غول تکنولوژی (یعنی اپل) مبنی بر کمک به والدین برای ایجاد محدودیت در دیدن صفحه نمایش آن ها توسط کودکان استقبال می‌کنند.

در نهایت والدین نیز متقابلا معتقدند که نباید مثل عقاب فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که به محتوای نامناسب دسترسی ندارند و به کودکان اجازه انجام بازی در حداقل زمان ممکن و همچنین تماشای برنامه‌های تلویزیون و استفاده از رسانه‌های اجتماعی را بدهند.

این خبر بسیار خوشایندی است که اپل هم اکنون برای کار بر روی این مشکل مشوق‌های مالی دارد، اگرچه که ارزش دو میلیارد دلاری سهام این دو سهام‌دار برای وادار کردن این کمپانی به سختی کفایت میکند.

قطعا این امکان برای اپل وجود دارد که یک تبلت را پس از چند ساعت کار با آن به صورت اتوماتیک خاموش کند (هر چند که والدین خود این کار را انجام می‌دهند!) اما در حالت فیلتر کردن محتوای نامناسب اوضاع کمی پیچیده تر است. والدین مختلف موارد گوناگونی را برای کودکان تشخیص می‌دهند. حتی اگر اپل هم این قرارداد را امضا کند همه شرکت‌های دیگر که تمام تلاش خود را بکار می‌برند تا محتوای بیشتری را به خانه‌های مردم وارد کنند.

جولیا کیم کارمند سابق بخش تکنولوژی در کاخ سفید بوده و در بخش خصوصی هم به خوبی کار کرده می‌گوید: ذات شیطان بسیار ساده است "همه چیز در اینترنت به نحوی آغاز شده تا اطلاعات را باز قرار دهد و کنترل دسترسی را به چالش بکشد"

والدین تاثیرات سالهای اخیر را به خوبی حس میکنند. نوجوانان به راحتی به گشت و گذار در وب پرداخته و با استفاده از نرم‌افزارها یا اپلیکیشنهای مختلفی که حتی خود آنها هم با آنها آشنایی ندارند با دوستان خود در ارتباط هستند. فیلترکردن نمیتواند جلوی این قبیل کارها را بگیرد.

پژوهش‌های محققان دانشگاه آکسفورد در سال 2017 نشان داد که "استفاده از فیلترینگ اینترنت در منزل خطر تجارب ناخوشایند آنلاین برای نوجوانان را کاهش نمی‌دهد و قابلیت‌های فنی برای عبور از این فیلترها نیز اثر قابل مشاهده‌ای از خوشایندی این تجربیات نداشته است.

طبق یک بررسی آنلاین کوچک که در سالهای قبل انجام دادم، حدود 90 درصد از والدین فکر می‌کنند که در مانیتورکردن فرزندانشان برای استفاده از تکنولوژی خوب یا خیلی خوب هستند اما با افزایش سن کودکان این اعتماد به نفس کاهش می‌یابد.

در حقیقت، اگر بزرگترین کودکشان بین سنین 13 تا 17 سال باشد، 47 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که فرزندانشان در کارهایی که آنلاین انجام می‌دهند یک سری مسائل را مخفی می‌کنند. طبق تحقیقی که بخش امنیت آزمایشگاه کسپرسکی در سال 2016 انجام داده، 42 درصد از کودکان 10 ساله معتقدند که قابلیت تکنولوژیک مخفی‌کردن برخی موارد در فضای آنلاین از والدینشان را در اختیار دارند.

چه چیزی را مخفی می‌کنند؟ چه چیزهایی می‌بینند که نباید ببینند؟ پاسخ به این سوالات می‌‍تواند در شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های ویدئویی خشن که آنها را در ارتباط مستقیم با بیگانگان قرار می‌دهد و یا تبادلات مربوط به مسائل جنسی وجود داشته باشد.

طبق گزارش "مرکز مطالعات خشونت علیه کودکان" در دانشگاه نیوهمپشایر، 42 درصد از کاربران آنلاین بین 10 تا 17 ساله پورنوگرافی دیدهاند و 66 درصد از آنها ناخواسته و یا در نتیجه آگهی‌های پاپ آپ و مشابه آن بوده است.

طی مصاحبه با والدین، معلمان و محققان زیادی، تنها چیزی که ظاهرا همگی آنها در آن اتفاق نظر دارند این است که ما نمی‌توانیم برای کنترل تکنولوژی به تکنولوژی وابسته باشیم. خواه از تنظیمات کنترل والدین در لپ‌تاپ استفاده میکنید و یا صدها دلار بابت یک متخصص "childproof" در اینترنت بدهید، تاثیرات اغلب مشابه است.

اگر نگران فرزندان خود هستید که در حال مشاهده و انجام فعالیت های آنلاین هستند، تبلت ها و رایانه های خود را در فضاهای مشترک خانه نگهداری کنید. گاهی اوقات دستگاه های آن ها را بررسی نمایید. برای فرزندان خود توضیح دهید که آن ها چه هستند و چرا مجاز به تمامی فعالیت های آنلاین نیستند.
 
بالا