برگزیده های پرشین تولز

آیا با ازدواج موقت و قانون اجرایی اون موافقید؟

آیا با ازدواج موقت موافقید؟


  • Total voters
    150

Lucky Guy

Registered User
تاریخ عضویت
5 فوریه 2009
نوشته‌ها
1,098
لایک‌ها
5,075
محل سکونت
In the Middle of Nowhere
اینم برای دوستانی که می خواهند یک بار در زندگیشون بعضی از کار ها رو خودشون تجربه کنند
ان شائ الله موفق و موید باشند جمعیا و لا تفرقوا
===================
http://www.30gh.ir/news.php

http://www.30gh.ir/

http://www.emovaghat.net/mt/default.asp?rand=6818048

http://emovaghat.parsiblog.com/-242313.htm

======================
روش انجام ازدواج موقت به صورت خلاصه و کاربردی


نیت قلبی برای انجام ازدواج موقت.
تعیین مدت ازدواج.
تعیین مهریه زوجه.
خواندن صیغه عقد به زبان عربی و بصورت صحیح (بهتر است صیغه به زبان عربی خوانده شود اما اگر نمیتوانند به عربی صحیح بخوانند، می‌توانند بصورت فارسی صیغه را بخوانند)، به این ترتیب که؛

زن بگوید: « زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلُوم» (من خودم را به همسری تو در مدت معین با مهر معین درآوردم)
مرد نیز بگوید: « قَبِلْتُ» (قبول کردم)
یا این که وکیل زن بگوید: « مَتَّعْتُ مُوَکِّلَتی مُوَکِلَکَ فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلُوم» (موکله خودم را به ازدواج موکل تو در مدت معین با مهر معین درآوردم)
و وکیل مرد نیز بگوید: « قَبِلْتُ لِمُوَکِّلی هکَذَا» (قبول کردم برای موکل خودم همینطور)

... همچنین در ازدواج موقت مرد می‌تواند از طرف زن وکیل شود و خودش صیغه عقد را بخواند برای این کار ابتدا باید مدت و میزان مهریه را تعیین کرد، بعنوان مثال یک ماه زمان عقد و بیست هزار تومان، که هر دو توافقی است.
پس از تعیین این دو مورد، مرد می‌تواند از زن بپرسد که آیا وکیل است صیغه عقد را بخواند و اگر زن قبول کرد مرد از طرف زن و خودش جملات ذیل را با تلفظ صحیح عربی بخواند:
یادآوری: حتما باید ابتدا مدت و میزان مهریه مشخص شود، در غیر این صورت، صیغه باطل است!

ابتدا از طرف زن بگوید: «مَتّعتُکَ لِنَفسی عَلیَ المَهرِ المَعلوم فی المُدَة المَعلومَة»
و بعد از طرف خودش بگوید: «قَبِلتُ لِنَفسی»

برخی نکات مهم:

با وجود اینکه از دیدگاه برخی مراجع معظم تقلید کسب اجازه از پدر برای ازدواج موقت دختر باکره رشیده الزامی نیست اما طبق حقوق مدنی جمهوری اسلامی ایران در صورتی که دختر باکره رشیده قصد ازدواج موقت کند باید از پدر خود اجازه بگیرد، همچنین یادآور می‌شود که تعداد دیگری از مراجع نیز ازدواج دختر باکره را الزاما با اجازه پدر و یا جد پدری مجاز می‌دانند.(به رساله توضیح المسائل مرجع خود رجوع کنید)
ثبت ازدواج موقت از دیدگاه شرع اسلام لازم نیست اما طبق حقوق مدنی جمهوری اسلامی ایران، ازدواج موقت باید ثبت گردد البته در خیلی از موارد زن و شوهرها ازدواج موقت خود را ثبت نمی‌کنند و هیچ مشکلی برای ایشان پیش نمی‌آید اما اکیدا توصیه می‌شود حتما ازدواج موقت را ثبت نمایید، یکی از فواید ثبت ازدواج موقت این است که در مواقعی که همسر موقت شما تخلفی نمود می‌توانید از حقوق ضایع شده خود به صورت قانونی دفاع نمایید .


برخی قوانین حقوقی و احکام شرعی مربوط به ازدواج موقت
در ازدواج (دائم و موقت) زوجین مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرند.
حقوق مالی در ازدواج موقت از این قرار است که زوجه حق نفقه ندارد مگر در ضمن عقد شرعی انقطاعی شرط شود و یا این که این ازدواج بر این اساس محقق شده باشد، که در این صورت زوجه در طول مدت زناشوئی، یا حین فسخ و یا در پایان مدت مقرر می تواند نفقه خویش را مطالبه کند.
زوجین از یکدیگر ارث نمی‌برند یعنی در صورت فوت یکی از زوجین دیگری حقی در ما ترک متوفی ندارد، خواه متوفی ورثه‌ای داشته یا نداشته باشد. البته در صورت وصیت متوفی از باب وصیت بر غیر مطابق احکام وصیت عمل خواهد شد.
محرمیت حاصل از ازدواج موقت همانند ازدواج دائم است، یعنی محارم سببی برای هر یک از زوجین از فرزندان، والدین، عروس و داماد ایجاد خواهد شد و نیز حرمت ازدواج با این محارم همانند احکام ازدواج با محارم در ازدواج دائم است.
زوجه در تمامی کارها و فعالیت‌های شخصی خود از قبیل اشتغال در منزل و یا خارج از منزل و نیز ادامه تحصیل و یا حق سکونت و نیز رفت و آمدها آزاد و مستقل است و رضایت و اجازه زوج موقت در امور شخصی شرط نیست مگر اموری که با حق تمتع زوج مزاحمت داشته باشد که در این صورت می‌توانند قرارها و ملاقات‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از حقوق طرفین رفع مزاحمت بشود.
زوجین می‌توانند هنگام وقوع عقد برای یکدیگر شرایطی به عنوان شرط ضمن عقد یا شرط خارج لازم بگذارند که لازم الوفاء است.
رعایت شرائط مذکور در بند 6 واجب است، اما اگر از طرف هر یک از زوجین یا هردو تخلفی از شرط صورت پذیرد عقد باطل نمی‌شود اما شخص متخلف مرتکب کار حرام شده است.
زوجین هر زمان که بخواهند می‌توانند شرائط مذکور در بند 6 را ملغی کرده و آن را برداشته و اعلام کنند که دیگر شرطی نباشد و یا به تقاضای طرف دیگر بر بلا اثر بودن شرط رضایت بدهند.
اگر پیش از موعد مقرر بخواهند ازدواج موقت و شرعی را فسخ و منحل کنند باید به عاقدی مراجعه کنند و مسئولیت شرعی آن را به وی واگذار کنند. اگر به هر دلیل نخواهند و یا نتوانند به عاقدی مراجعه کنند لازم است پس از روشن کردن وضعیت مهریه، زوج بقیه مدت را به زوجه ببخشد (یعنی این طور بگوید: من باقی مدت را به شما بخشیدم).
اگر به عاقد مراجعه کنند ضمن ثبت بذل مدت و قبض و اقباض و یا بذل مهریه در مورد بارداری و عدم بارداری زوجه نیز حسب اقرار و یا گواهی از آزمایشگاه و پزشک مربوطه و تحریر مراتب فوق در اسناد موجود نسبت به انحلال ازدواج شرعی اقدام میشود.
احکام عده در ازدواج موقت از این قرار است:
عده وفات؛ در صورت فوت زوج، چهار ماه و ده روز است .
عده انحلال نکاح (در پایان مدت مقرر و یا با بذل مدت پیش از پایان مدت) چند حالت دارد؛
الف) برای زنانی که پریود می‌شوند دو طهر (و پاکی) است.
ب) برای زنانی که به هر علت پریود نمی‌شوند اما در سن و سال زنانی هستند که باید عادت بشوند به مدت 45 روز است.
ج) برای زنانی که از شوهر خویش در ازدواج موقت باردار شده‌اند تا زمان وضع حمل و زایمان است.
د) زنانی که در دوران یائسگی هستند عده ندارند.
و) اگر صرفا خطبه ازدواج موقت جاری شده، اما رابطه خاص زناشوئی انجام نگرفته باشد عده ندارد.
ازدواج (دائم و موقت) زنی که شوهر (دائم یا موقت) دارد باطل و حرام است و نیز ازدواج زنی که در عده باشد باطل و حرام است و جرم تلقی شده و مجازات دارد.
اگر با زنی که شوهر دارد و یا در عده بسر می‌برد خطبه عقد خوانده شود ازدواج باطل است و این زوجین بر یکدیگر حرام ابدی می‌شوند یعنی پس از اجرای طلاق و یا انقضای عده نیز نمی‌توانند با یکدیگر ازدواج (دائم یا موقت) کنند.
فرزند حاصل از این ازوداج فرزند شرعی و قانونی زوجین بوده و می‌توانند برای وی شناسنامه بگیرند که در قانون پیش بینی شده است.
*طبق حقوق مدنی جمهوری اسلامی ایران در صورتی که دختر باکره رشیده قصد ازدواج موقت کند باید از پدر خود اجازه بگیرد، همچنین ازدواج موقت برای دختران باکره، طبق نظر اکثر مراجع معظم تقلید باید با اذن پدر و یا جد پدری وی باشد.

عده چیست ؟
مدت زمانی پس از ازدواج است که زن باید در این مدت از ازدواج با مرد دیگر خودداری نماید البته زن می‌تواند در مدت عده، با شوهری که در عده او می‌باشد دوباره ازدواج نماید. و یا به عبارت دیگر زنی که صیغه می‌شود باید حتماً عده نگه دارد.

ینی میتونیم خودمون عقد کنیم؟!
devil.gif


از همین جا شروع میکنیم! :دی کسی زن من میشه! ؟:دی
devil.gif
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,465
لایک‌ها
325
سن
35
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
... همچنین در ازدواج موقت مرد می‌تواند از طرف زن وکیل شود و خودش صیغه عقد را بخواند برای این کار ابتدا باید مدت و میزان مهریه را تعیین کرد، بعنوان مثال یک ماه زمان عقد و بیست هزار تومان، که هر دو توافقی است.

شاه برگشته ؟:دی
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
1,372
من نمیدونم این حرف رو حضرت علی (ع) گفته یا تو اسلام هست یا نه, ولی اینو میدونم که اگر واقعا این حدیث از ایشون باشه, دیگه هیچ جای بحث باقی نیست. 2 راه برات باقی میمونه, یا شیعه باش و این حرف رو قبول کن یا به طرف اهل سنت برو و یا اصلا اسلام رو بذار کنار.

البته برای کسایی میگم که مسلمان و شیعه هست و یا حداقل اسم شیعه بودن رو یدک میکشه نه اونی که خدا رو قبول نداره و هر چی از دهنش در میاد میده بیرون. چون کسانی که خدا رو قبول ندارن به نوعی مریض هستند. نمونش رو بگردید تو همین تاپیک فکر کنم 2 تا پیدا میکنید (کسانی که خدا رو وحشی پندار میکنن).
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
خوب با این شرایطی که برای صیغه آورده شد دیگه نمی تونن بهش بگن فحشای شرعی!
 

g3naa

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2009
نوشته‌ها
733
لایک‌ها
31
محل سکونت
دبی, شیراز, لارستان بزرگ
سعید جان من هنوز متوجه موضع شما نشدم. شاید به دقت نخوندم پست هات رو.

مشخصا میگی برامون که نظرت در این مورد چی هست؟

براین این پست ها

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604184&postcount=43

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604771&postcount=60

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604306&postcount=46


لینک اولی ترجمه هایست که کپی کردن و ترجمه اون صحیح نیست
اصلآ این آیه ربطی به متعه نداره
این آیه در مورد مهریه زن هست
میگه اگر کام گرفتید باید مهریه زن بر شما واجبه

منظور اگر دختری, شوهر کرد و دختر موند و طلاق گرفت مهریه نمیخاد (این هم خودش بحثی جداست)






که
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
من نمیدونم این حرف رو حضرت علی (ع) گفته یا تو اسلام هست یا نه, ولی اینو میدونم که اگر واقعا این حدیث از ایشون باشه, دیگه هیچ جای بحث باقی نیست. 2 راه برات باقی میمونه, یا شیعه باش و این حرف رو قبول کن یا به طرف اهل سنت برو و یا اصلا اسلام رو بذار کنار.

البته برای کسایی میگم که مسلمان و شیعه هست و یا حداقل اسم شیعه بودن رو یدک میکشه نه اونی که خدا رو قبول نداره و هر چی از دهنش در میاد میده بیرون. چون کسانی که خدا رو قبول ندارن به نوعی مریض هستند. نمونش رو بگردید تو همین تاپیک فکر کنم 2 تا پیدا میکنید (کسانی که خدا رو وحشی پندار میکنن).

سلام
دوست من ميشه مشخصا بگيد منظورتون چه کسانيه
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
براین این پست ها

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604184&postcount=43

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604771&postcount=60

http://www.forum.persiantools.com/showpost.php?p=2604306&postcount=46


لینک اولی ترجمه هایست که کپی کردن و ترجمه اون صحیح نیست
اصلآ این آیه ربطی به متعه نداره
این آیه در مورد مهریه زن هست
میگه اگر کام گرفتید باید مهریه زن بر شما واجبه

منظور اگر دختری, شوهر کرد و دختر موند و طلاق گرفت مهریه نمیخاد (این هم خودش بحثی جداست)

دوست عزيز همه ميدونيم اينجا بحث مذهبی ممنوع هست اين پست به عنوان اخرين پست من دراينباره است

شما چند بار گفتی ترجمه آيه صحيح نيست و کپی و پيست هست!
اگه ايرادی داره شما ايرادش رو با هر منبعی که دوست داری بگير!

برای اثبات بيشتر آيه شما رو به منابع بيشتری ارجاع ميدم:

در قرآن كريم آيه‏اي كه در مورد متعه (ازدواج موقت) نازل شده، آيه 24 از سوره نساء مي‏باشد كه اكثر قدماي مفسرين و تابعين آنها معتقدند كه آيه مورد نظر درباره ازدواج موقت مي‏باشد:[1]... فما ستمتعتم به منهن فأتوهنّ اجورهنَّ فريضة... يعني و زماني را كه متعه (ازدواج موقت) مي‏كنيد، واجب است مَهر آنها را بپردازيد.

رواياتي كه در مورد متعه در منابع روائي شيعه وارد شده بسيار است، علامه شيخ حرّ عاملي در كتاب وسائل الشيعه تقريباً 46 باب براي متعه ذكر كرده‏اند كه هر كدام از آن بابها در بيان چگونگي متعه اعم از اباحه، يا استحباب آن؟! در برخي موارد مي‏باشد و ما به عنوان نمونه به چند مورد از آن احاديث اشاره مي‏كنيم: 1- ابي‏بصير مي‏گويد از امام جعفر صادق (ع) درباره متعه پرسيدم: فرمودند آيه 24 سوره نساء فما ستمتعتم به منهن... دلالت بر حلال بودن متعه مي‏كند. 2- عبداللّه بن سليمان مي‏گويد از امام جعفر صادق (ع) شنيدم كه فرمودند: اگر عمر سبقت نمي‏گرفت و متعه را تحريم نمي‏كرد احدي، جز افراديكه سرشتشان منحرف است زنا نمي‏كرد.[2]

مسلمانان اتفاق نظر دارند كه در صدر اسلام ازدواج موقت مجاز بوده است[3]

[1] . علامه سيّد محمد حسين طباطبائي، تفسير الميزان، زيل آيه 24 سوره نساء

[2]. الشيخ محمد بن الحسن الحرّ العاملي - وسائل الشيعه الي تحصيل مسائل الشريعه، متوفي 1104 ه ج14


[3] . الفصول المهمه في تأليف الامد - الامام عبدالحسين شرف الدين الموسوي - ص 67و 66
 
Last edited:

persianalpha

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
4 جولای 2004
نوشته‌ها
1,819
لایک‌ها
1,386
محل سکونت
Tehran
من نمیدونم این حرف رو حضرت علی (ع) گفته یا تو اسلام هست یا نه, ولی اینو میدونم که اگر واقعا این حدیث از ایشون باشه, دیگه هیچ جای بحث باقی نیست. 2 راه برات باقی میمونه, یا شیعه باش و این حرف رو قبول کن یا به طرف اهل سنت برو و یا اصلا اسلام رو بذار کنار.

البته برای کسایی میگم که مسلمان و شیعه هست و یا حداقل اسم شیعه بودن رو یدک میکشه نه اونی که خدا رو قبول نداره و هر چی از دهنش در میاد میده بیرون. چون کسانی که خدا رو قبول ندارن به نوعی مریض هستند. نمونش رو بگردید تو همین تاپیک فکر کنم 2 تا پیدا میکنید (کسانی که خدا رو وحشی پندار میکنن).

اگه این حرف رو امام علی گفته باشه شما به عنوان یه شیعه واقعی حاضر میشین خواهرتون ازدواج موقت یا صیغه کنه؟
 

g3naa

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2009
نوشته‌ها
733
لایک‌ها
31
محل سکونت
دبی, شیراز, لارستان بزرگ
دوست عزيز همه ميدونيم اينجا بحث مذهبی ممنوع هست اين پست به عنوان اخرين پست من دراينباره است

شما چند بار گفتی ترجمه آيه صحيح نيست و کپی و پيست هست!
اگه ايرادی داره شما ايرادش رو با هر منبعی که دوست داری بگير!

برای اثبات بيشتر آيه شما رو به منابع بيشتری ارجاع ميدم:

در قرآن كريم آيه‏اي كه در مورد متعه (ازدواج موقت) نازل شده، آيه 24 از سوره نساء مي‏باشد كه اكثر قدماي مفسرين و تابعين آنها معتقدند كه آيه مورد نظر درباره ازدواج موقت مي‏باشد:[1]... فما ستمتعتم به منهن فأتوهنّ اجورهنَّ فريضة... يعني و زماني را كه متعه (ازدواج موقت) مي‏كنيد، واجب است مَهر آنها را بپردازيد.

رواياتي كه در مورد متعه در منابع روائي شيعه وارد شده بسيار است، علامه شيخ حرّ عاملي در كتاب وسائل الشيعه تقريباً 46 باب براي متعه ذكر كرده‏اند كه هر كدام از آن بابها در بيان چگونگي متعه اعم از اباحه، يا استحباب آن؟! در برخي موارد مي‏باشد و ما به عنوان نمونه به چند مورد از آن احاديث اشاره مي‏كنيم: 1- ابي‏بصير مي‏گويد از امام جعفر صادق (ع) درباره متعه پرسيدم: فرمودند آيه 24 سوره نساء فما ستمتعتم به منهن... دلالت بر حلال بودن متعه مي‏كند. 2- عبداللّه بن سليمان مي‏گويد از امام جعفر صادق (ع) شنيدم كه فرمودند: اگر عمر سبقت نمي‏گرفت و متعه را تحريم نمي‏كرد احدي، جز افراديكه سرشتشان منحرف است زنا نمي‏كرد.[2]

مسلمانان اتفاق نظر دارند كه در صدر اسلام ازدواج موقت مجاز بوده است[3]

[1] . علامه سيّد محمد حسين طباطبائي، تفسير الميزان، زيل آيه 24 سوره نساء

[2]. الشيخ محمد بن الحسن الحرّ العاملي - وسائل الشيعه الي تحصيل مسائل الشريعه، متوفي 1104 ه ج14


[3] . الفصول المهمه في تأليف الامد - الامام عبدالحسين شرف الدين الموسوي - ص 67و 66

آخه من موندم این کجاش ربط به ازدواج موقت داره؟:blink:


یک کلمه عربی بلد نیستید و فقط میگید درسته درسته
اینکه نشد بحث کردن :eek:

----
بیخیال
اصلآ حق با شماست :دی
شما برو صیغه کن و فکر کن با 4 صیغه به درجه پیامبر میرسی
ولی به نظرم همیشه بهتره یه کم از خودت هم مایه بزاری
یه کم خودت فکر کن

نه همش تقلید تقلید تقلید
هر چی گفتن رو بگی درسته
این خوب نیست
 

Zokalo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2009
نوشته‌ها
90
لایک‌ها
8
اگر همه دنیا را به من بدهند حاضر نیستم یک شب را بدون زن صیغه ای صبح کنم.امام موسی کاظم(ع)
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
آخه من موندم این کجاش ربط به ازدواج موقت داره؟:blink:


یک کلمه عربی بلد نیستید و فقط میگید درسته درسته
اینکه نشد بحث کردن :eek:

----
بیخیال
اصلآ حق با شماست :دی
شما برو صیغه کن و فکر کن با 4 صیغه به درجه پیامبر میرسی
ولی به نظرم همیشه بهتره یه کم از خودت هم مایه بزاری
یه کم خودت فکر کن

نه همش تقلید تقلید تقلید
هر چی گفتن رو بگی درسته
این خوب نیست

رفيق منم مثل شما مخالف صيغه ام ، اما شما تو پست اولت گفتی ثابت کنيد که کجای اسلام صيغه رو قبول داره!
بنده هم برای شما مدرک ارائه دادم.
در مورد معانی هم اينکه اين ها رو من از خودم معنی نکردم و شما رو در پست قبل هم ارجاع دادم به تفسير الميزان!
تقليد هم چی خوبی نيست...:happy:

موفق باشيد.
 

Bili_Joe

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2007
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
19
محل سکونت
GTFO
اگر جنیفر لوپز را در دستان راستم بگذارید و آنجلینا جولی را در دستان چپم ؛ باز هم تا نفس در کمر ( منظور بدن می باشد - م ) دارم به صیغه کردن ادامه خواهم داد .

-=-=-

پ.ن : بهتره به جای اینکه استفاده کننده محض از محصولات فکری ( تراوشات ذهنی ) بقیه انسانها باشیم ، خودمون به تولید اندیشه و تفکر برسیم . اینجوری بهتر نیست ؟
 

smahdis

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2007
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
1,372
اگه این حرف رو امام علی گفته باشه شما به عنوان یه شیعه واقعی حاضر میشین خواهرتون ازدواج موقت یا صیغه کنه؟

دوست عزیز من خواهر ندارم.

اما حرف من اینه, اگر این حرفها واقعا حرف امامت باشه, و خواهر من راضی باشه, چرا که نه؟

مثل این میمونه که من از شما بپرسم شما راضی میشی خواهرت با کسی ازدواج کنه؟

فقط چون مثل خود ازدواج دائم جا نیفتاده ما در بارش این طوری فکر میکنیم (فکرهای منفی).

اجباری هم که نیست که بگی اجباریه (یعنی میگم اگر هم خواهر میداشتم خودش نمیخواست).

اگر واقعا این حدیث ها از امام معصوم باشه, معلوم نیست چه چیزی در اون هست که ما نمیتونیم درکش کنیم. همانطور که خیلی چیزهای دیگه رو نمیتونیم بفهمیم. و دیگه نمیشه گفت من علی (ع) رو قبول دارم ولی ازدواج موقتش رو نه. مثل این هست که بگی من پیامبر رو قبول دارم و مسلمان هستم ولی فقط نماز نمیخونم و روزه نمیگیرم.

با اینکه شخصا شاید برای خودم هم یه جوری باشه اما اگر پیرو هستی, دستور دستوره (همانطور که نماز خواندن دستوره).

حرف زیاده و حوصله کم...
 

g3naa

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2009
نوشته‌ها
733
لایک‌ها
31
محل سکونت
دبی, شیراز, لارستان بزرگ
رفيق منم مثل شما مخالف صيغه ام ، اما شما تو پست اولت گفتی ثابت کنيد که کجای اسلام صيغه رو قبول داره!
بنده هم برای شما مدرک ارائه دادم.
در مورد معانی هم اينکه اين ها رو من از خودم معنی نکردم و شما رو در پست قبل هم ارجاع دادم به تفسير الميزان!
تقليد هم چی خوبی نيست...:happy:

موفق باشيد.

خوب این معنی برای اهل تشیع هست
علما اهل تشیع بیشتر برای نفع خودشون قرآن رو به گونه ای دیگر معنی میکنند

از جمله خمس (چون درصدی گیر خودشون میاد)
ازدواج موقت
مرجعیت
ولایت چیز
و ...



دوست عزیز من خواهر ندارم.

اما حرف من اینه, اگر این حرفها واقعا حرف امامت باشه, و خواهر من راضی باشه, چرا که نه؟

مثل این میمونه که من از شما بپرسم شما راضی میشی خواهرت با کسی ازدواج کنه؟

فقط چون مثل خود ازدواج دائم جا نیفتاده ما در بارش این طوری فکر میکنیم (فکرهای منفی).

اجباری هم که نیست که بگی اجباریه (یعنی میگم اگر هم خواهر میداشتم خودش نمیخواست).

اگر واقعا این حدیث ها از امام معصوم باشه, معلوم نیست چه چیزی در اون هست که ما نمیتونیم درکش کنیم. همانطور که خیلی چیزهای دیگه رو نمیتونیم بفهمیم. و دیگه نمیشه گفت من علی (ع) رو قبول دارم ولی ازدواج موقتش رو نه. مثل این هست که بگی من پیامبر رو قبول دارم و مسلمان هستم ولی فقط نماز نمیخونم و روزه نمیگیرم.

با اینکه شخصا شاید برای خودم هم یه جوری باشه اما اگر پیرو هستی, دستور دستوره (همانطور که نماز خواندن دستوره).

حرف زیاده و حوصله کم...

این حدیثی که سینا نقل کرده رو ببینید
http://forum.persiantools.com/showpost.php?p=2606511&postcount=90

واقعآ در ازدواج موقت و دایم فرقی نیست؟
این حدیث شبیه به چیزهایی میمونه که آدم از گفتنش هم شرمش بیاد
هر شب با یک زن صیغه ای!

قسمت دوم حرفهای شما صحیح ــه و قبول دارم
ولی اول باید ببینید این چیزی که میگن (ازدواج موقت و هر چیز دیگری) کلآ هست یا نه؟
 

tanhai

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2009
نوشته‌ها
456
لایک‌ها
16
اغلب سایت‌هایی که ازدواج موقت را تبلیغ می‌کنند، فهرستی طولانی از آیه‌های قرآن، احادیث، سخنان امامان، عالمان و مراجع تقلید مسلمانان، از دیرباز تاکنون را نیز در اختیار متقاضیان می‌گذارند تا آنها را از جایز بودن و حتا ثواب داشتن این کار مطمئن کنند.
از تعداد سایت‌های اینترنتی فعال در این حوزه اطلاع دقیقی در دست نیست. اما تنها با مراجعه به یکی از ماشین‌های جستجو، Google، می‌توان دید که برای دو عبارت "ازدواج موقت" و "صیغه" بیش از هفتصد و هفتاد هزار مدخل به کاربران ارائه می‌شود.
================================
ازدواج موقت را برای دبیرستانی‌ها توصیه می‌کنیم
منبع:http://www.khabaronline.ir/news-25874.aspx
رئیس اداره آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که دختران دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند اما از دبیرستان اخراج می‌شوند و باید به مدارس شبانه هدایت شوند.
سپیده سعیدی: اینکه شرط حضور دختران در مدرسه این است که ازدواج نکرده باشند و مجرد باشند، اما اگر شرایط ازدواج برای دانش‌آموزان دختر فراهم شد و خواست که ازدواج زودهنگام داشته باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم، در آن موقع، **** آموزش و پرورش مدل دیگری از خدمات آموزشی را برای آنها فراهم می‌کند و سازماندهی متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد که از آن جمله فراهم آمدن امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان است. این در حالی است که علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است که رئیس آموزش و پرورش گام مؤثر و مثبتی را در این راه بر می‌دارد اما با اخراج دانش‌آموزان دختراز دبیرستانها اظهار مخالفت می‌کند.
آقای مطهری شما هفته گذشته هم در برنامه‌ای در سیما حضور یافتید و در این‌باره صحبت کردید. در این رابطه به چند سؤال پاسخ دهید، اول آنکه چرا با اخراج دانش‌آموزان دختر از مدارس مخالف هستید؟ چگونه می‌توان دانش‌آموزان ازدواج کرده را در دبیرستانها ثبت‌نام کرد و آنکه آنها را اخراج نکرد؟
من مخالف اخراج دانش‌آموزان ازدواج کرده از مدارس هستم به چند دلیل. اول آنکه مگر همه ما نمی‌دانیم که در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان حتی در مقطع راهنمایی از تمامی مسائل ازدواج با خبر هستند. پس بگذاریم با ازدواج مشکلات غریزی آنها حل شود و به ادامه تحصیل بپردازند. من مخالف آن هستم که دانش‌آموزان را از مدارس به این دلیل که زندگی تشکیل داده‌اند اخراج کنیم
آیا این اظهار نظر عاقلانه است؟ اینکه دبیرستانی‌ها با هم ازدواج کنند؟ بچه‌هایی که هیچ‌گونه درآمدی ندارند و نمی‌توانند از پس زندگی و مخارج آن بر آیند؟
من درآن برنامه تلویزیونی هم در این رابطه صحبت کردم. درآن برنامه موضوع دختران و پسران جوان بودند و رابطه‌ای که در حال حاضر دختران و پسران در جامعه ما دارند. همه ما می‌دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و روابطی را برقرار می‌کنند که همه ما می‌دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده‌ها هم در جریان هستند. ما هم می‌گوییم باشد همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.
فرض را بر این می‌گیریم که آنها بیایند و ازدواج موقت کنند. می‌دانید این نظریه را تنها برای پسرها بیان می‌کنید؟ در عرف جامعه ما دختران نمی‌توانند ازدواج موقت داشته باشند و بعد هم ازدواج موقتی برایشان مهیا شود هیچ خانواده‌ای با این مسئله کنار نمی‌آید آن هم برای دختران
اما در حال حاضر می‌بینیم که متأسفانه در بسیاری از خانواده‌ها دوستی بین دختران و پسران مرسوم شده است. حتی در حد صحبت کردن و معاشرت عادی. من می‌گویم این رابطه را بیاییم و سروسامان دهیم همین. می‌دانید که در تحریکات جنسی در جامعه ابزار متعددی پیدا کرده است. خوب است بیاییم و روش اسلامی آن را به کار بریم و دست از عرف نادرستی که برای خودمان مرسوم کرده‌ایم بر داریم. اصولاً اسلام توصیه می‌کند غریزه جنسی را تحریک نکنیم. باید برای دختران و پسرانمان شرایط را محیا کنیم تا کمتر به گناه آلوده شوند باید هدف این باشد. مثلاً ورزش کنند و به کار و فعالیت اجتماعی بپردازند و شرایط برای ازدواج موقت فراهم شود.
می‌دانید که شرایط برای کار و فعالیت اجتماعی اصلاً فراهم نیست؟
واضح است که زمینه‌اش فراهم نیست. برای همین است که جوان نمی‌تواند ازدواج دائم داشته باشد برای همین است که آنها را به ازدواج موقت ترغیب می‌کنیم. این را برای این می‌گویم که راه غربی‌ها را برای دوستی در نظر نگیرند.
به نظر می‌رسد که این روش غربی‌تر است. اینکه موقت به کسی دل ببندی و به راحتی از او جدا شوی و دوباره. . . .
در حال حاضر این ارتباط بین دختران و پسران برقراراست. چرا واقعیات جامعه را نمی‌خواهیم باور کنیم خیلی از دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و بعد هم خیلی زود از هم جدا می‌شوند خوب بیایند و با هم ازدواج کنند و خانواده‌ها هم این را بپذیرند. وجدان دینی جوانها را راحت کنیم و نگذاریم برای آنها گناه کردن عادی باشد. البته در این میان بعضی از مراجع اجازه پدر را هم می‌خواهند که باید ممانعتی از طرف والدین نباشد
به نظر شما تا چه‌اندازه این روش به سلامت جامعه کمک می‌کند؟
این اقدام به سلامت افراد در درجه اول کمک می‌کند. عقده‌های روحی و روانی افراد بسیارفروکش می‌شود و برای آنها مسائل جنسی تبدیل به موضوعی عادی می‌شود که اسلام هم راه را برای آنها باز گذاشته است. در غرب شاهد هستیم که این موضوع با روش دیگری عادی است اما اسلام در همه دوران برای مسائل راه کاری دارد.
پس شما می‌گویید که ازدواج موقت را ترویج نماییم؟
من نمی‌گویم ازدواج موقت را ترویج نماییم. من می‌گویم در اسلام در این رابطه محدودیتی وجود ندارد و این عرف و رسوم ماست که ایجاد مشکل می‌کند و این اشتباه است.
===============
منبع: http://sj.blogsky.com/1388/09/20/post-9/
ازدواج موقت در تفکر شیعه
==========================
از دیدگاه امام علی(ع)
چرا ازدواج موقت جایز است؟
منبع: http://www.hawzah.net/Hawzah/QandAs/QandAs.aspx?id=9673
 
Last edited:

web gard

Registered User
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2008
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
9
محل سکونت
On the stage
اغلب سایت‌هایی که ازدواج موقت را تبلیغ می‌کنند، فهرستی طولانی از آیه‌های قرآن، احادیث، سخنان امامان، عالمان و مراجع تقلید مسلمانان، از دیرباز تاکنون را نیز در اختیار متقاضیان می‌گذارند تا آنها را از جایز بودن و حتا ثواب داشتن این کار مطمئن کنند.
از تعداد سایت‌های اینترنتی فعال در این حوزه اطلاع دقیقی در دست نیست. اما تنها با مراجعه به یکی از ماشین‌های جستجو، Google، می‌توان دید که برای دو عبارت "ازدواج موقت" و "صیغه" بیش از هفتصد و هفتاد هزار مدخل به کاربران ارائه می‌شود.
================================
ازدواج موقت را برای دبیرستانی‌ها توصیه می‌کنیم
منبع:http://www.khabaronline.ir/news-25874.aspx
رئیس اداره آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که دختران دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند اما از دبیرستان اخراج می‌شوند و باید به مدارس شبانه هدایت شوند.
سپیده سعیدی: اینکه شرط حضور دختران در مدرسه این است که ازدواج نکرده باشند و مجرد باشند، اما اگر شرایط ازدواج برای دانش‌آموزان دختر فراهم شد و خواست که ازدواج زودهنگام داشته باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم، در آن موقع، **** آموزش و پرورش مدل دیگری از خدمات آموزشی را برای آنها فراهم می‌کند و سازماندهی متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد که از آن جمله فراهم آمدن امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان است. این در حالی است که علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است که رئیس آموزش و پرورش گام مؤثر و مثبتی را در این راه بر می‌دارد اما با اخراج دانش‌آموزان دختراز دبیرستانها اظهار مخالفت می‌کند.
آقای مطهری شما هفته گذشته هم در برنامه‌ای در سیما حضور یافتید و در این‌باره صحبت کردید. در این رابطه به چند سؤال پاسخ دهید، اول آنکه چرا با اخراج دانش‌آموزان دختر از مدارس مخالف هستید؟ چگونه می‌توان دانش‌آموزان ازدواج کرده را در دبیرستانها ثبت‌نام کرد و آنکه آنها را اخراج نکرد؟
من مخالف اخراج دانش‌آموزان ازدواج کرده از مدارس هستم به چند دلیل. اول آنکه مگر همه ما نمی‌دانیم که در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان حتی در مقطع راهنمایی از تمامی مسائل ازدواج با خبر هستند. پس بگذاریم با ازدواج مشکلات غریزی آنها حل شود و به ادامه تحصیل بپردازند. من مخالف آن هستم که دانش‌آموزان را از مدارس به این دلیل که زندگی تشکیل داده‌اند اخراج کنیم
آیا این اظهار نظر عاقلانه است؟ اینکه دبیرستانی‌ها با هم ازدواج کنند؟ بچه‌هایی که هیچ‌گونه درآمدی ندارند و نمی‌توانند از پس زندگی و مخارج آن بر آیند؟
من درآن برنامه تلویزیونی هم در این رابطه صحبت کردم. درآن برنامه موضوع دختران و پسران جوان بودند و رابطه‌ای که در حال حاضر دختران و پسران در جامعه ما دارند. همه ما می‌دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و روابطی را برقرار می‌کنند که همه ما می‌دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده‌ها هم در جریان هستند. ما هم می‌گوییم باشد همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.
فرض را بر این می‌گیریم که آنها بیایند و ازدواج موقت کنند. می‌دانید این نظریه را تنها برای پسرها بیان می‌کنید؟ در عرف جامعه ما دختران نمی‌توانند ازدواج موقت داشته باشند و بعد هم ازدواج موقتی برایشان مهیا شود هیچ خانواده‌ای با این مسئله کنار نمی‌آید آن هم برای دختران
اما در حال حاضر می‌بینیم که متأسفانه در بسیاری از خانواده‌ها دوستی بین دختران و پسران مرسوم شده است. حتی در حد صحبت کردن و معاشرت عادی. من می‌گویم این رابطه را بیاییم و سروسامان دهیم همین. می‌دانید که در تحریکات جنسی در جامعه ابزار متعددی پیدا کرده است. خوب است بیاییم و روش اسلامی آن را به کار بریم و دست از عرف نادرستی که برای خودمان مرسوم کرده‌ایم بر داریم. اصولاً اسلام توصیه می‌کند غریزه جنسی را تحریک نکنیم. باید برای دختران و پسرانمان شرایط را محیا کنیم تا کمتر به گناه آلوده شوند باید هدف این باشد. مثلاً ورزش کنند و به کار و فعالیت اجتماعی بپردازند و شرایط برای ازدواج موقت فراهم شود.
می‌دانید که شرایط برای کار و فعالیت اجتماعی اصلاً فراهم نیست؟
واضح است که زمینه‌اش فراهم نیست. برای همین است که جوان نمی‌تواند ازدواج دائم داشته باشد برای همین است که آنها را به ازدواج موقت ترغیب می‌کنیم. این را برای این می‌گویم که راه غربی‌ها را برای دوستی در نظر نگیرند.
به نظر می‌رسد که این روش غربی‌تر است. اینکه موقت به کسی دل ببندی و به راحتی از او جدا شوی و دوباره. . . .
در حال حاضر این ارتباط بین دختران و پسران برقراراست. چرا واقعیات جامعه را نمی‌خواهیم باور کنیم خیلی از دختران و پسران با هم دوست می‌شوند و بعد هم خیلی زود از هم جدا می‌شوند خوب بیایند و با هم ازدواج کنند و خانواده‌ها هم این را بپذیرند. وجدان دینی جوانها را راحت کنیم و نگذاریم برای آنها گناه کردن عادی باشد. البته در این میان بعضی از مراجع اجازه پدر را هم می‌خواهند که باید ممانعتی از طرف والدین نباشد
به نظر شما تا چه‌اندازه این روش به سلامت جامعه کمک می‌کند؟
این اقدام به سلامت افراد در درجه اول کمک می‌کند. عقده‌های روحی و روانی افراد بسیارفروکش می‌شود و برای آنها مسائل جنسی تبدیل به موضوعی عادی می‌شود که اسلام هم راه را برای آنها باز گذاشته است. در غرب شاهد هستیم که این موضوع با روش دیگری عادی است اما اسلام در همه دوران برای مسائل راه کاری دارد.
پس شما می‌گویید که ازدواج موقت را ترویج نماییم؟
من نمی‌گویم ازدواج موقت را ترویج نماییم. من می‌گویم در اسلام در این رابطه محدودیتی وجود ندارد و این عرف و رسوم ماست که ایجاد مشکل می‌کند و این اشتباه است.
===============
منبع: http://sj.blogsky.com/1388/09/20/post-9/
ازدواج موقت در تفکر شیعه
==========================
از دیدگاه امام علی(ع)
چرا ازدواج موقت جایز است؟
منبع: http://www.hawzah.net/Hawzah/QandAs/QandAs.aspx?id=9673


یکی خلاصه اینو بگه چیه؟
 
بالا