برگزیده های پرشین تولز

آیا مچ‌بندهای هوشمند تناسب اندام سرطان‌زا هستند؟

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
iStock-546175908_field_img_hero_988_380.jpg
آیا مچ‌بندهای هوشمند تناسب اندام سرطان‌زا هستند؟
سوال: آیا مچ‌بندهای هوشمند تناسب اندام، باعث ایجاد سرطان یا سایر مشکلات بهداشتی می شوند؟
در مورد دستگاه‌های پوشیدنی با انرژی کم و فرکانس پایین، هیچ عدله و شواهدی منبی بر ایمن بودن و یا خطرناک بودن آنها وجود ندارد. این دستگاه‌ها از تکنولوژی بلوتوث با فن‌آوری پایین، Wi-Fi یا یک اتصال 3G / 4G برای ارسال اطلاعات (به تعداد اقداماتی که انجام می‌دهید) به تلفن هوشمند، رایانه یا ذخیره سازی ابری خود استفاده می‌کنند. به طور معمول در طول روز یا گاها شب‌ها از آن استفاده می‌کنید. در آمریکا محدودیت‌هایی برای میزان انرژی‌ای که دستگاه‌ها می‌توانند تولید کنند وضع شده است.
طرفداران این دستگاه‌ها معتقدند مقدار انرژی تولید شده کمتر از آن است که نگران‌کننده باشد. برخی از کارشناسان مثل دکتر Joel Moskowitz، در دانشکده بهداشت عمومی برکلی UC معتقد است که اثرات بیولوژیکی حتی در سطوح پایین RF هم به دلیل ایجاد میدان‌های الکتریکی فرایند درون سلول‌های بدن به خصوص پروتئین‌ها و ژن‌ها را تحت شعاع قرار دهد.
مطالعات حیوانی دکتر Moskowitz نشان می‌دهد که کم و زیاد بود اثرات می‌تواند رادیکال‌های آزاد تولید کند، به DNA آسیب بزند و مانع خون‌رسانی مغز شود و بسیاری دیگر از آسیب‌های بالقوه را در پی داشته باشد.
علاوه بر این، هرچند این دستگاه‌ها انرژی کمتری را نسبت به تلفن‌های همراه منتشر می‌کنند، اما مدت زمان بیشتری با پوست ما در تماس هستند. با این همه هنوز باعث خوشحالی‌ست که در این دستگاه‌ها از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌شود که فرکانس بسیار ضعیف‌تری دارند. می‌توان گفت این گجت‌ها نیاز به آزمایش “نرخ جذب خاص” (SAR) که مقدار انرژی دریافتی توسط بدن در برابر پرتوافشانی رادیویی را ندارند.
به گفته دکتر مسکوویتز، "ما اثرات دراز مدت این گجت‌ها را نمی‌دانیم زیرا هیچ تحقیق جامع و کاملی در این زمینه انجام و منتشر نشده که پیامدهای طولانی مدت یا کوتاه مدت سالم و ایمن بودن پوشیدن این دستگاه‌های هوشمند تناسب اندام را زیر نظر و بررسی قرار داده باشد."
 
بالا